sad bare og læste i nogle forums for at blive klogere på de grønne slime!
Yeah, jeg håber at de i deres nuværende form er et bug.
De helt store gør skade på dig, men efter det første hug smider de
Slimeballs, men de deler sig i mindre mobs som herefter (i deres nuværende) er udødelige*. De gør ingen aktiv skade på dig, men for mange hug/delinger gør al form for arbejde og lignende i de nedre niveauer umuligt pga. skubben og puffen.
Så jeg har måtte forsegle min egen mine og sat skilt op om dette både i egen nedgravning og ved Deep Core 1, da antallet af slime mobs sætter en stopper for alt hvad der hedder afk-opsamling.
Dette har også en forfærdelig påvirkning af begge mob grinders, da det maksimale antal mobs opnås på sekunder hvis man hakker lidt i slimet, og antallet af mobs dermed effektivt sættes ned til 0 og dermed sætter grinderen ud af drift.
Så jeg håber VIRKELIGT at det bliver hotfixet, fordi de er da ufattelig trælse.
Mht. til Creeper situationen oplevede jeg kun at antallet af Creepers var højere, men de var stadig udenfor mit hus - dog lige udenfor, og flere end "normalt" da der stod fire lige udenfor.
Tror bare at de personer som har haft Creepers som sovedyr ikke har kigget efter under sengen inden de lagde sig til at sove
Men jo, jeg render stadig rundt med op til fire Stone Axes med en enkelt Iron til de nedre lag. Granted, jeg ved godt at de bare ligger men "så tidligt" i vores map er det stadig så begrænset en resource at jeg ikke har ville begynde at lave ting af dem andet end én pickaxe.
Edit: Druknedød og Lava skulle vist ordne dem, ligesom at æg og sne () skulle ordne dem, dette er dog uprøvet fra min side da lava og vand vil kræve en del oprydningsarbejde bagefter.
Edit v2.0: Har ikke prøvet det endnu, men det er vist et klient bug som gør at de er udødelige? Det skulle bare krævet et hurtigt relog efter at man har dræbt det første og så skulle alle de små hoppende/skubbende sataner være væk.