Wanparty.dk

Wanparty.dk

28. April '24 kl. 16:22*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Ny maskine: Asus P5Q, Core 2, HD4850  (Læst 7545 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Dato: 30. November '08 kl. 21:34 »

Jeg fusker med et nyt gamer-build på budget - her er den endelige liste (stort set).

  • Asus P5Q PRO - Intel P45 chipset, 1600MHz FSB, 2 x PCIE 2.0x16, 6xUSB, LAN 1 Gb/s, 7.1 Audio, CrossFire, Socket LGA775
  • Intel Core 2 Duo E8400 - 3GHz, 1333MHz FSB, 6MB L2, 45nm, 65W, LGA775, sSpec ”SLB9x”
  • ZALMAN CNPS8700 LED - low 32.5 dB, high 48.1 dB
  • Corsair XMS2 Dominator 2 x 2 GB - 2 x 2048MB, DDR2, PC2-8500, 1066MHz, CL5
  • Gainward HD4850 Golden Sample - 512MB 1100MHz GDDR3, 700MHz GPU
  • Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD753LJ    - 750 GB, 7200 RPM, SATA 300MB/s, 32 MB, 4.17 ms seek
  • Corsair VX550W - 550W PSU

Prisen for hele herligheden er mindre end kr. 5500,-.

Den kommer formentlig til at køre Vista x64.
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #1 Dato: 1. December '08 kl. 01:11 »

Nyt hardware er jo altid spændende. Bare husk hvad de siger om ATI kort: "ATI cards are like London buses; they're big, red and have bad drivers." Blink

Men det ligner da en seriøs fartdjævel du er ved at skrue sammen dér. Er du sikker på at 550W er nok til PSU'en?
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #2 Dato: 1. December '08 kl. 08:22 »

Nyt hardware er jo altid spændende. Bare husk hvad de siger om ATI kort: "ATI cards are like London buses; they're big, red and have bad drivers." Blink

HA! Jeg tror ikke det er tilfældet længere - jeg har faktisk ikke haft problemer med ATIs drivere. Desuden kan de umuligt være værre end det, som en eller andens fætter har bakset sammet til Nvidia... det står sgu skidt til - i hvert fald under Vista x64.

Men derudover går jeg udelukkende efter bang-for-the-bucks, og i 1300-1800 kroners segmentet kan Nvidia ikke være med (overhovedet!). HD4850 koster ca. 1300, men for 1750,- kan man få HD4870, der som det eneste grafikkort bruger GDDR5 RAM, og det er altså også nice (3.6 Gb/s FTW).
Og derudover: bundkortet understøtter CrossFire, så det er nemt at smide endnu et ATI-kort i dyret om et års tid eller to, og få endnu mere grafisk power til den tid.

Men det ligner da en seriøs fartdjævel du er ved at skrue sammen dér. Er du sikker på at 550W er nok til PSU'en?
Ja, det skulle jeg mene. Bundkortet er bygget på 65nm-tech, og CPU'en på 45nm, hvilket betyder væsentligt lavere strømforbrug og mindre varme. Desuden er Corsairs PSU'er rock-solid og kan tåle nogen ordentlige TÆV Smiley Så hvis den peaker på strømmen ind i mellem, så går det nok (men frankly, så kan jeg ikke se hvordan det skulle gå til med det hardware).
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #3 Dato: 1. December '08 kl. 18:54 »

Desuden kan de umuligt være værre end det, som en eller andens fætter har bakset sammet til Nvidia... det står sgu skidt til - i hvert fald under Vista x64.

Whut? Jeg har aldrig haft nogen problemer med NVidia driverne under x64. Bortset fra at de af en eller anden grund ikke understøtter Theater Mode. (Eller hvad det nu hedder. Dér hvor videoer sendes direkte til fjernsynet som et fullscreen signal).

Ja, det skulle jeg mene. Bundkortet er bygget på 65nm-tech, og CPU'en på 45nm, hvilket betyder væsentligt lavere strømforbrug og mindre varme.

Det viser hvor meget jeg følger med i hardware-udviklingen. Jeg kunne have svoret på at det seneste var 23nm tech Tvær

Desuden er Corsairs PSU'er rock-solid og kan tåle nogen ordentlige TÆV Smiley

Tak, det ved jeg. Har selv én af slagsen Blink
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


duser
WanParty Medlem
***
Offline Offline

Beskeder: 94


wow styre lige pt min verden


« Svar #4 Dato: 1. December '08 kl. 20:17 »

blærerøv Grin












er slet ikke misundelig Rullende øjne
Logget
Bedstefar
Gæst
« Svar #5 Dato: 1. December '08 kl. 20:36 »

hej
Det er en fin maskine du der har samlet
jeg kunne nu heller ikke tænke mig andet end ati grafikkort der kommer nye drivere til grafik kortet her i december hvor så grafik processoren kan hjælpe cpu en med at de kode" når man laver dvd" ved visse grafik kort skulle det gå op til 17 gange hurtigere at fremstille en dvd

Ny ATI-driver skruer op for hastighederne
Af Jeppe R. Børsting

Catalyst-driver åbner for større hastigheder i millioner af grafikkort

Leveret af: www.altomdata.dk
   Klik for stort billede
Annonce

Til december vil ATI frigive en ny Catalyst driveropdatering, der vil åbne for ny ATI Stream acceleration, der allerede findes gemt inden i millioner af ATI grafikkort. Det skriver itwire.

ATI Stream er en serie af hardware og softwaretiltag, der gør, at grafikkortet arbejder bedre sammen med cpu’en, og på den måde gør grafikkortet hele systemet hurtigere fordi den kan aflaste cpu’en i at drive andre programmer end dem hvor grafikken er i centrum.

Spiltitler, der understøtter Stream er enten på vej ud eller under udvikling, men for at give ATI’s kortholdere noget af værdi med det samme, sender chipproducenten også en gratis version af sin Avivo Video Converter software ud til download. Det program gør konverteringen af HD-video op til 17 gange hurtigere, end hvis cpu’en skal klare det alene, i hvert fald hvis det er et Radeon HD 4850 kort, der hjælper til.

Den præcise dato hvor driveropdateringen bliver tilgængelig er endnu ikke helt på plads, men tyder på at blive omkring den 10. december.
« Sidste ændring: 1. December '08 kl. 20:44 af Bedstefar » Logget
duser
WanParty Medlem
***
Offline Offline

Beskeder: 94


wow styre lige pt min verden


« Svar #6 Dato: 15. Februar '09 kl. 15:12 »

som det er gået op for jer har jeg købt nyt legetøj..
lidt info om dyret.

packard bell ixtreme x8500 ncd..
taget fra nettet..
og ja i har fået det hele med.. skal dog har et større grafikkort
Processor   
Type  Intel Core 2 Quad 
Nummer  Q8200 
Hastighed (GHz)  2,33 
CPU Cache  4MB L2 
Chipset  MCP73D 
Hukommelse   
RAM Type  DDR2 
RAM (MB)  4 096 
RAM Max. ved opgradering (MB)  4 096 
RAM Hastighed (MHz)  667 
RAM Slot (Total)  4 
RAM Slot (Ledige)  0 
Harddisk   
Antal diskdrev  2,00 
Kapabilitet (GB)  1 280 
Rotations hastighed (RPM)  7 200 
Interface  S-ATA 
Lyd/Grafik   
Lydkort type  HD Audio 7.1   
Grafikkort type  Nvidia GeForce 9600 GS 
Grafikkort fritstående  Ja 
Dedikeret video hukommelse (MB)  512 
Delt video hukommelse (MB)  2 175 
Interface/forbindelser   
TV ud  HDMI 
TV tuner  Ja 
USB 2.0  6 
FireWire (IEEE 1394)  1 
Netværkskort type  10/100   
Kortlæser  Ja 
Udvidelsesporte   
IDE/S-ATA 5¼ (Total)  2,00 
IDE/S-ATA 5¼ (ledige)  1,00 
IDE 3 ½ (Total)  2,00 
IDE 3 ½ (Available)  1,00 
PCI (Total)  2,00 
PCI (ledige)  1,00 
PCI-Express 16x (Total)  1,00 
PCI-Express 16x (ledige)  0,00 
CD/DVD drev   
Optisk drev  CD/DVD +/- RW DL 
Andet   
Operativsystem  Microsoft Windows Vista Home Premium 
Software  Shockwave Player, Flash Player, Acrobat reader, Ca 
Fjernbetjening  Ja 
3.5" Floppy drive  Ja 

puha det var en hård en og læse Grin..
men fuck den virker kontra min gamle p4 3.0 ht.
har dog en masse problemer/tilvænning til vista..

speedy Cool
Logget
Bedstefar
Gæst
« Svar #7 Dato: 15. Februar '09 kl. 18:00 »

Tillykke med maskinen Duser
Kan sige dig at jeg har slået brugerstyringen fra, da man bliver et nerve bundt efter kort tid når den bliver ved med at spørge, ja til sidst læser man ikke en gang hvad man giver lov til.
Det samme har jeg deaktiveret Windows Defender, da jeg har et meget godt antivirus program som jeg betaler for som så klarer ærterne"truslerne"
Virus programmet hedder Avira premium security suite, firewall har også en game måde, og det virker bare
Logget
elgsdyr
WanParty Medlem
***
Offline Offline

Beskeder: 64



« Svar #8 Dato: 14. Juni '09 kl. 11:23 »

Jeg fusker med et nyt gamer-build på budget - her er den endelige liste (stort set).

Hej Geddeth. Jeg genopliver lige denne gamle tråd. Jeg går og tænker i upgrade og har tilfældigvis kigget på noget af det samme hardware, som du lister her. Hvad er dine erfaringer med skidtet?

  • Asus P5Q PRO - Intel P45 chipset, 1600MHz FSB, 2 x PCIE 2.0x16, 6xUSB, LAN 1 Gb/s, 7.1 Audio, CrossFire, Socket LGA775

Præcis dette MB har jeg kigget på. Nogen erfaringer? Kører det stabilt? Plusser/minusser?


  • Gainward HD4850 Golden Sample - 512MB 1100MHz GDDR3, 700MHz GPU

Hvordan ser det ud med dette kort? Har haft kig på diverse kort med samme GPU. Er driverne tilfredsstillende? Jeg ved, at blandt HTPC-nørder, der foretrækkes ATI-kort for tiden - bl.a. pga. driverne. Men det er ikke sikkert, det holder mere generelt.


  • Corsair VX550W - 550W PSU

Nok strøm? Jeg har en (billig) 550W til at sidde i allerede og håber på, jeg kan slippe for at opgradere denne, men det må vise sig. Hvor nVidia-kortene stiller meget specifikke krav, så er det lidt mere svævende, når man kigger på HD4850-bestykkede kort...
Logget

Yours etc.
:b00m:Elgsdyr aka Torsten Balle Koefoed

https://www.elgsdyr.dk                    
https://www.b00m.dk
Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!