Set i lyset af vi ofte sidder i den bedste sendetid/primetime hvor resten af familien må undvære os, mener jeg altså godt vi kune gøre det lidt mere spændende og sjovere for os selv !
Jeg er enig. Uanset hvordan man ellers ser på EA/Dice/Battlefield-kontroversen, så er der stadig flere tusinde BF2-spillere online på ethvert tidspunkt, og jeg synes sgu også stadig spillet er underholdende. Men jeg er også - som dig - ærgerlig over, at de gamle dage er forbi, hvor taktikken og strategien var mere fremtrædende.
Som admin kan jeg stille betingelserne til rådighed for underholdningen (også selvom teknikken driller til tider), men det er sgu os allesammen, der må skabe underholdningen, når vi nu sidder her sammen en gang om ugen.
At vi deler os i 2 grupper på teamspeak, så det er nemmere at lægge en strategi overfor modstanderen.
Den har været vendt før, og jeg synes det er god idé, selvom det også tager lidt af humoren, når man ikke kan disse de andre. Men der må vi så bruge in-game chat til at hovere, hvis det er. Der er dog nogle praktiske problemer, hvis vi f.eks. har auto teambalance aktiveret på serveren, hvor man kan risikere at blive smidt rundt på holdene automatisk, og så skal ud på skrivebordet og skifte TS-kanal. Har nogen erfaringer med, hvad andre gør?
At vi spiller meget tættere sammen på holdene hvis banen tillader, er bedre til at dækker hinanden, og placere os mere stratetisk rigtigt. At vi deler opgaverne imellem os / Hvem gør hvad.. - Special forces - Medic - Engineer - Support.
Også fine ideer. Jeg vil også henlede folks opmærksomhed på den udemærkede
wiki på BF2S.com, den indeholder masser af strategiske tips, og alle detaljer om baner, køretøjer, man kan ønske sig.
Og hvis vi ikke er mere end 8 spillere, bør vi holde kampfly og kamphelikoptere på jorden. Mandskabs helikoptere for transport er selvfølgelig ok.
Se, der er vi så uenige. Jeg ved at andre også har holdt på, at f.eks. kampvogne og APC'er ikke måtte bruges, hvis vi ikke var så mange, men personligt synes jeg det er unødvendigt. Efterhånden (efter den sædvanlige stak patches) er BF2's våben og køretøjer blevet så balancerede, at jeg mener at der altid er et passende modtræk.
Hvis nogen bliver ved med at spawncampe dig med en M1A2 eller APC, så er modtrækket at spawne som anti-tank næste gang, trække om bag kampvognen og smider et par RPG'er i mandens larvefødder (video:
sweet spot). Alternativt som Spec-Ops og giver ham C4 så hatten passer.
Og er der et par flyboys på det andet hold, som er glade for at bombe dine kampvogne, så bør man gå sammen 2-3 stykker om at bemande nogle Stingers/IGLAs og få dem pillet ned indtil de har lært det.
En del af spillet er jo netop at bruge hele spillets farvelade til at møde det andet holds spillere med et passende modtræk.
Mange gange syntes jeg vi løber lidt hovedløst rundt om hinanden, og slet ikke får brugt de mange muligheder der nu engang er i spillet, og det syntes jeg er ærgeligt !
Vi skal være meget bedre til at støtte & supporte hianden eks. med medic og armo.
Netop. BF2 er fuld af muligheder, som vi aldrig udnytter af den ene eller anden grund. Og det er synd, for det mangedobler morskaben, IMO.
...................................................DET BURDE BARE VÆRE OFTERE VI SPILLER BF2 SAMMEN......................................................
Jep, well. Der er intet i vejen for at holde nogle spontan-events lidt oftere. Det kræver måske bare, at folk er bedre til at følge med i forummet og melde tilbage om de kommer eller ej - det gælder for så vidt også de regulære events. Vi kan evt. supplere event posts i forummet med en afstemning, hvor man skal tilkendegive om man kommer eller ej, så vi ved det.
Bortset fra det, så synes jeg det er fedt med mere feedback i forummet omkring hvordan events bliver afholdt. Det giver os noget at arbejde med. Så bliv ved med det