Wanparty.dk

Wanparty.dk

28. April '24 kl. 13:26*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Vista Service Pack1  (Læst 6488 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Quantumfan
WanParty Medlem
***
Offline Offline

Beskeder: 99



« Dato: 26. Juli '08 kl. 23:05 »

En advarsel til de som kører Vista 32 bit Home Premium (Dansk) og vil installere SP1 der netop nu dukker op i Windows Update:
Hent ikke SP1 gennem Windows Update!
Der peges tilsyneladende på et forkert link som gerne vil hente en engelsksproget version der ikke fungerer med Vista DK. (vides ikke om dette gælder alle versioner) Installationen nåede på min pc til18%, og gav fejlen "opdatering ikke installeret - forsøger igen efter genstart". Efter x gange reboot fjernede jeg updaten igen...  Vred
Efter at have hentet KB9336330 (stand-alone update til alle sprog) på microsoft.com/downloads lykkedes installationen, men det tog næsten en time på en ellers ret habil dual core maskine med 4 Gb ram.
Som supporter i et rent XP miljø har jeg selvfølgelig ingen officiel mening om MS styresystemer, men nu er i advaret.  Blink
Logget

OK 2020, you can take the silly wig off now. We know it's you...
bestefar345
Gæst
« Svar #1 Dato: 27. Juli '08 kl. 06:28 »

Hej
Ja jeg må også indrømme at der har været bøvlet, tar rigtig lang tid
Logget
Quantumfan
WanParty Medlem
***
Offline Offline

Beskeder: 99



« Svar #2 Dato: 27. Juli '08 kl. 11:32 »

Ham her ser ud til at fundet en mulig løsning: https://www.somelifeblog.com/2008/07/fixed-vista-sp1-error-0x800f0826.html
problemet er at SP1 afbryder installationen på grund af fejl i en tidligere update, og det kan jo være hvad som helst. Så kan man bare begynde at gennemlæse update history og google fejlkoder. Dybt suk.  Rullende øjne

Det nemmeste ville nok have været at vente med SP1 til der kommer et hotfix til problemet
« Sidste ændring: 27. Juli '08 kl. 11:47 af Quantumfan » Logget

OK 2020, you can take the silly wig off now. We know it's you...
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #3 Dato: 27. Juli '08 kl. 11:59 »

OK - nice find, ellers.
Jeg skriver det bag øret (eller måske på en mere letlæselig kropsdel - hvem fanden er det, der har fundet på at skrive vigtige noter på hovedet?)
Logget

Keep It Simple.
Quantumfan
WanParty Medlem
***
Offline Offline

Beskeder: 99



« Svar #4 Dato: 27. Juli '08 kl. 15:39 »

Jo tak, men historien slutter ikke her (of course). Ligesom få hundrede tusind andre Vista brugere fik jeg nye og spændende problemer med USB enheder (inkl. en Vista certified Microsoft mus!) efter opdateringen. Der er en workaround her : https://www.comon.dk/news/fejl.i.microsoft-opdatering.lammer.mus.og.tastatur_35716.html

Microsoft meddeler at de kigger på problemet. I can't wait...
Logget

OK 2020, you can take the silly wig off now. We know it's you...
Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!