Wanparty.dk

Wanparty.dk

27. April '24 kl. 22:32*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: UT3 server  (Læst 7720 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
bestefar345
Gæst
« Dato: 6. Januar '08 kl. 20:23 »

Hej
Jeg syntes også det er alle tiders at spille UT3 Men der er huller i glæden når man spiller på Wanparty serveren.
På en eller anden måde for jeg ikke et ordentlig forløb der mangler nogle billeder, man skyder efter et par sekunder så kommer skudene først.
I singelplayer virker pcen  når vi spiller over lan virker det, selv når Grandt starter sin server går det, Grandt har en linje med 2,5 op og 2,5 MB ned.
Min forbindelse er ikke for god skulle have 10 ned og 1 op men det er meget svingende men for det meste har jeg 8 ned og 0,7 Mb op.

Når man er logget på Wanparty serveren skal vi sige 12 mand - piger, så gælder det vel, den der først kommer til møllen for først malet, og det vil vel sige de med de hurtigste forbindelser bliver betjent hurtig, vi andre må stå i kø, det vil også forklare at nogle kan bevæge sig utrolig hurtig i forhold til os andre.

Er der ikke andre der har de samme problemer?

Venlig hilsen bestefar345 
Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #1 Dato: 6. Januar '08 kl. 20:35 »

Hov-hov.... Fra 2/1-08 var det 5,3 op og ned...  Grin

Men ja kan kun tilslutte mig den stor "forsinkelse" der er på Wanparty serveren... Om det er server der er for svag... Sorry Geddeth... Eller forbindelsen... Sorry Geddeth... Eller Spørgsmålstegn

Det har absolut ikke været en fornøjelse at spille på Wanparty... Der er jo "spøgelser" alle vegne... Dem man skyder efter, skyder en i ryggen, da der er så store forsinkelser (lag)... Jo fik da skudt en del i eftermiddags... men det var fordi jeg skød med spredhagl, og de andre stod og hamrede hovederne ind i vægen, som de troede var en flugtvej... *GG*

Ved ikke hvordan pingtiden har indflydelse på hvem der først får møllerens datter...  Rullende øjne
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #2 Dato: 6. Januar '08 kl. 22:05 »

Jeg har også oplevet lag på Wanparty UT3 serveren, men jeg tror ikke at det på nogen måde har noget med netforbindelsen hos Geddeth at gøre. Seriøst folk, det er en 40/40 MBit forbindelse. Prøv at læse denne tråd fra et UT3 forum. Som det kan ses bruger serveren ikke ret meget båndbredde. Den server der beskrives i den første post er en 24-spillers VCTF server, og ved maksimal belastning trækker den omkring 3 MBit/s. Så det er ikke netforbindelsen der er problemet.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


bestefar345
Gæst
« Svar #3 Dato: 6. Januar '08 kl. 23:15 »

Hej Wishbone
har læst din tråd- kommentar.
Lad os så sige at serveren bruger 3Mbit, ja det er ikke meget; men bliver hver spiller så tildelt hver sin del af båndbrede, eller deles vi alle om  de 3Mbit.
Hvis vi deles om de 3Mbit er det ikke så mærkelig at der kommer lag.
Når man spiller over lan er der ingen problemer der har man jo også 100Mbit og 2 pc.
Getteth kan du ikke måle hvor meget hver enkelt for af den båndbredde der findes?
Logget
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #4 Dato: 7. Januar '08 kl. 09:46 »

Der er i det store hele 3 faktorer som kan spille ind, når vi gamer på min server: båndbredde, processor og ping-tider. Netop fordi flere af jer oplevede problemer i fredags gjorde jeg ekstra meget ud af at minimere fejlkilderne den aften.

Det betød, at der ikke var andet end UT3-serveren der brugte forbindelsen under eventet. Og UT3 serverens MaxClientRate-indstilling var sat til 1000000 MBps (dvs. 1 Mbit per klient), selvom standard-værdien er 20000 bps. Om det så har haft den modsatte effekt for nogen af jer ved jeg ikke, men jeg kan prøve at nulstille den indstilling til næste event.

Mht. processor-kraften, så lå den rimelig fast på omkring 60% udnyttelse hele aftenen, så heller ikke den kan være årsagen. Serveren er i øvrigt en 2.4Ghz Pentium4 med 1GB RAM.

Ping-tiden er således næsten det eneste der er tilbage. Men jeg bemærkede, at hvor de fleste fra Sjælland havde en ping på omkring 15-25, så var bestefars ca. 10-15 højere, altså ikke en forskel af betydning.

Der er måske 2 andre ting, der kan være årsagen. Den ene er andre hardware-faktorer på serveren, som på en eller anden måde udgør en flaskehals i forbindelse med UT3. Under eventet deaktiverede jeg dog hardware-overvågningen af fx. netkort-fejl, antal processer/threads, hardware-interrupts osv. Overvågningen kører dog sædvanligvis, så næste gang I oplever lag på WanParty's UT3-server, vil jeg gerne vide hvornår det fandt sted, så jeg kan sammenholde det med log-filerne og overvågningen.
Den anden ting kan være lokale hardware-mæssige problemer. Altså grafik-lag, netværks-lag, CPU-belastning, processer der kører i baggrunden på jeres PC'ere (virusopdateringer?), osv. En måde at tjekke det på kan være at sætte grafik-indstillingerne ned til minimum og spille på WanParty-serveren.

Mht. til dit spørgsmål, bestefar, så kan jeg ikke måle, hvor meget hver af jer får tildelt. Men hvis der er begrænsning på, skal det være indbygget i UT3-serveren, og det har jeg dog ikke hørt andre server-admins brokke sig over. Der er ikke noget andet på serveren, som begrænser trafikken.

Logget

Keep It Simple.
bestefar345
Gæst
« Svar #5 Dato: 7. Januar '08 kl. 14:16 »

Hej
Har nu prøvet med lav setting , ene på banen, når man fyrer hagl sprederen af går ikke alle skud af til tiden, tid Ca 13.23.
Ved ikke mine levende råd mere.
I Ut2004 var det ikke så slemt

Ut3 må stille støre krav til hardwaren

Vi har prøvet at spille på [ACU] Jonstown det er en 100Mbit server, der går spillet rimelig godt.

Under online spil på Wanparty med alt sat til max er der et cpu forbug på 54% med en kortvarighed på en max hastighed på 3170Ghz( det er bundkortet der sætter ekstra fart på når der er noget belastning)

Det virker ikke som om den nye pc har problemer med at køre på max setting.

Venlig hilsen bestefar
Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #6 Dato: 7. Januar '08 kl. 19:47 »

Netop nu (afsluttet 19:44) har Bestefar og jeg spillet med 2 fremmede på WPDK UT3 serveren. Det var fuldstændig som sidste gang...  Græder

Spøgelser ALLE steder...  Chokeret
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #7 Dato: 7. Januar '08 kl. 20:04 »

Jeg har først nu lavet den ændring mht. MaxClientRate på UT3 serveren, så prøv lige igen ved lejlighed ...
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #8 Dato: 7. Januar '08 kl. 20:53 »

Jeg har først nu lavet den ændring mht. MaxClientRate på UT3 serveren, så prøv lige igen ved lejlighed ...

Skal ske!!!!

Men bliver ikke lige i dag...  Grin
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #9 Dato: 8. Januar '08 kl. 15:02 »

Jeg har lige spillet på serveren med 4 andre (og fik høvl). Den fryser ikke mere i halvandet sekund, sådan som den gjorde til sidste event, men den lagger stadig en del (og nej, det er ikke bare fordi jeg sigter dårligt, de andre beklagede sig også over det). Det er næsten ikke til at ramme folk, fordi de sjældent er der hvor de ser ud til at være. Ens eget billede springer også ofte, som om man lige teleportede en meter fremad.

[EDIT]
Kampen sluttede ca. kl. 15:00 og var på Deck.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #10 Dato: 8. Januar '08 kl. 15:33 »

Kampen sluttede ca. kl. 15:00 og var på Deck.

Thanx .. jeg tjekkede lige hurtigt min hardware-overvågning for det tidsrum, og så intet unormalt. Jeg vil dog lige tjekke nogle log-filer lidt  nærmere. Men det har altså åbenbart intet hjulpet at ændre på MaxClientRate ..  Tvær 

Jeg er på til flere tests i aften, hvis nogen er friske på lidt debugging.
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #11 Dato: 8. Januar '08 kl. 16:42 »

Kampen sluttede ca. kl. 15:00 og var på Deck.

Thanx .. jeg tjekkede lige hurtigt min hardware-overvågning for det tidsrum, og så intet unormalt. Jeg vil dog lige tjekke nogle log-filer lidt  nærmere. Men det har altså åbenbart intet hjulpet at ændre på MaxClientRate ..  Tvær 

Jeg er på til flere tests i aften, hvis nogen er friske på lidt debugging.

Du kan vist godt regne med mig lidt! ;-)
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!