Wanparty.dk

Wanparty.dk

27. April '24 kl. 19:41*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Over klok  (Læst 6267 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
bestefar345
Gæst
« Dato: 20. December '07 kl. 16:26 »

Hej
Nu har vi jo haft et emne med "Ny pc" så må vi vel også prøve at optimere den lidt.
Vista er et sløvt operativsystem;men man kan vist lave forskellige konfigurationer feks 1 spil-PC, 2 alrund-PC, der skulle vel ikke være en af jer der har prøvet det og som kan fortælle mig hvordan jeg bærer mig af? Rullende øjne
Logget
bestefar345
Gæst
« Svar #1 Dato: 27. December '07 kl. 17:29 »

Hej igen
Når man spiller behøver man jo ikke kontrollerer om der er kommet post, printeren behøver heller ikke vide om der er papir i bakken, der er sikker mange andre ting man kan slukke for, så man sparer på resurserne.

Nu kører jeg med en over klok på 120% med lave temp" 28 til 31 grader på cpu når jeg spiller UT3. , har prøvet med 130% men her kan windows ikke starte   Spørgsmålstegn, hvorfor ved jeg ikke, er der nogle der har en anelse, ide?
Logget
minifreak
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 164



« Svar #2 Dato: 27. December '07 kl. 18:03 »

højst sandsynligt dine ram der er ved at koge over (for høj spænding)
Logget
minifreak
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 164



« Svar #3 Dato: 27. December '07 kl. 18:09 »

Det smarteste sted at søge er i forums med din bundkort type om hvordan og hvor meget folk har klokket pisset. Alle bundkort er forskellige så det er ikke ens hvordan man klokker.
Nogle kan gøre det automatisk med windows baserede programmer og andre er det i den gode gamle bios det foregår.
Uanset hvad du prøver så husk der er en grænse, for hvad komponenterne kan tåle af både spænding og temperatur ekstremer. læs prøv og græd.
Og hvis det allerede er nødvendigt at klokke pisset, så er det en dårlig upgrade du har fået bikset sammen.
Husk levetiden på condensatorer og lign. på bundkortet mærkbart forringes og forkortes i levetid når man klokker sin maskine....
Lang tekst jeg håber du kan bruge til noget positivt.
Med venlig hilsen Mini
Logget
bestefar345
Gæst
« Svar #4 Dato: 28. December '07 kl. 16:37 »

Hej Mini
Tak for dit indlæg.
Ja jeg bruger ASUS suite det er et windows baseret program.
Rammene er rigtig nok det der er langsomt
Logget
bestefar345
Gæst
« Svar #5 Dato: 5. Januar '08 kl. 11:12 »

Hej
Har lige modtaget alt om data nr 1, side 50 er der en rigtig god artikel forøg opstarthastigheden, der kommer man også ind på indstillinger der giver markant ydelsesforbedring i dine spil
Logget
Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!