Quake Wars public beta kommer snart
Enemy Territory: Quake Wars tegner til at blive en lovende oplevelse, både hvis man ser på
Wolfenstein: Enemy Territory (som blev udviklet af det samme firma,
Splash Damage), men også hvis man kigger på det udemærkede
Quake IV, i hvis univers
ET:QW foregår. Derudover er der en stak rigtig fede videoer, både in-game, interviews og trailere -
tjek selv på Gametrailers.com.
Udviklerne har netop
frigivet oplysninger om, hvordan deres Public Beta af Quake Wars kommer til at foregå, og hvordan man får adgang til den. Det lader til at de forreste i køen er dem, som abonnerer på
Fileplanet.com, og dernæst dem med gratis konti på Fileplanet.com. Du kan jo selv
tjekke deres blog post om det her.
Det lader i øvrigt til, at der bliver "lånt" lidt fra andre spil i ET:QW. For eksempel vil der være to hold at kæmpe for, GDF og Strogg. De har hver især 5 klasser, hhv. Field Ops, Covert Ops, Medic, Soldier, og Engineer og for Strogg hedder de Oppressor, Technician, Aggressor, Infiltrator, and Constructor. Minder lidt om et andet spil vi kender, ikke sandt?
Derudover tager ET:QW en ny texture-teknik i brug, som hedder
MegaTexture og som er udviklet af
John Carmack fra
id Software. Via en sindrig teknik bliver der brugt een gigantisk texture (på
1 Gigapixel) til at vise grafikken med, og det skulle bl.a. betyde, at der ikke er nogen gentagelser i textures til f.eks. vægge, landskaber og køretøjer. Det skulle også betyde, at man kan se detaljerede landskaber helt ud til horisonten. Selvom disse megatextures fylder på den forkerte side af 3 GiB, så skulle det ikke kræve større mængder RAM (yeah, right
).
Enemy Territory: Quake Wars modtog over 30 priser i løbet af 2006, herunder "Best Online Multiplayer" ved
E3-messen i 2006. Spillet har dog stadig ingen officiel release-dato. Men mon ikke det ligger snart - og givetvis førend (eller samtidig med) UT200
- erh,
UT3