|
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 163
Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)
|
|
« Svar #1 Dato: 10. Februar '12 kl. 09:26 » |
|
Hmmmm. Det første jeg lige bider mærke i er parentesen efter jungle biomes. Der står at det kræver nyt map eller nye chunks. Er der så ikke en chance for at de kan dukke op på uopdagede chunks? Jeg er også lidt nervøs for denne: "Better movement for mobs in Water". Betyder det at vores mob traps bliver helt ubrugelige?
|
|
« Sidste ændring: 10. Februar '12 kl. 10:41 af Kaninus »
|
Logget
|
|
|
|
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 844
"Maybe if we build a giant, wooden badger..."
|
|
« Svar #2 Dato: 10. Februar '12 kl. 10:54 » |
|
Hmmmm. Det første jeg lige bider mærke i er parentesen efter jungle biomes. Der står at det kræver nyt map eller nye chunks. Er der så ikke en chance for at de kan dukke op på uopdagede chunks?
Ved ikke om man kan stole på det. I listen af features for 12w03a, som er der hvor de blev introduceret, står der kun "Added jungle biome (requires a new world) with ferns and new wood and leaf types ". Jeg kan ikke se at det skulle være blevet ændret siden, og så vidt jeg husker har Jeb også sagt at jungle biomes bevidst er slået fra for verdener som er genereret før de blev introduceret.
|
|
|
Logget
|
Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws. - Douglas Adams
|
|
|
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 163
Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)
|
|
« Svar #3 Dato: 10. Februar '12 kl. 11:03 » |
|
Ved ikke om man kan stole på det. I listen af features for 12w03a, som er der hvor de blev introduceret, står der kun "Added jungle biome (requires a new world) with ferns and new wood and leaf types ". Jeg kan ikke se at det skulle være blevet ændret siden, og så vidt jeg husker har Jeb også sagt at jungle biomes bevidst er slået fra for verdener som er genereret før de blev introduceret. Ja jeg kan godt huske at jeg selv læste det da de offentligtgjorde det, men det er bare blevet tilføjet på den liste Grandt linker til "Added jungle biomes (requires a new world or new chunks) with ferns and new wood and leaf types." Så måske har de ombestemt sig eller måske er det en fejl... Det må vi jo så se når 1.2 kommer.
|
|
|
Logget
|
|
|
|
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 1.092
|
|
« Svar #4 Dato: 10. Februar '12 kl. 11:08 » |
|
|
|
|
Logget
|
Keep It Simple.
|
|
|
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 163
Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)
|
|
« Svar #5 Dato: 10. Februar '12 kl. 11:59 » |
|
Det har du også. vi har bare valgt at overse den Edit: Næh, det var en anden, men indholdet var mere eller mindre det samme...
|
|
|
Logget
|
|
|
|
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 972
|
|
« Svar #6 Dato: 10. Februar '12 kl. 16:37 » |
|
Hmmmm. Det første jeg lige bider mærke i er parentesen efter jungle biomes. Der står at det kræver nyt map eller nye chunks. Er der så ikke en chance for at de kan dukke op på uopdagede chunks?
Jeg er også lidt nervøs for denne: "Better movement for mobs in Water". Betyder det at vores mob traps bliver helt ubrugelige?
Jeg har prøvet at lege lidt med 12w06a og fundet lidt svar! ;-) Med en verden genereret i 1.1 og efterfølgende opdateret server til 12w06a, lykkedes det mig ikke at finde en jungle. Da jeg genererede en verden direkte i 12w06a var der ikke langt til den nærmeste jungle. Jeg fandt iøvrigt en Mushroom biome i min søgen efter jungler. "Better movements for mobs in water" betyder IKKE at de kan gå imod strømmen af vand. Det ser ud til det kun er i stillestående vand de opfører sig lidt anderledes. Zombies er i al fald langsommere... Spiders er stadig ca. lige så hurtige som en selv. Det jeg selv er faldet over er, at det nu virker med 2 pressureplates til dobbeltdøre! Og så kan trædøre brækkes ned af Zombier i Hard mode... Men så hardcore er vi jo så ikke...
|
|
« Sidste ændring: 10. Februar '12 kl. 22:50 af Grandt »
|
Logget
|
Member of Flyboys From Hell(tm)
|
|
|
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 972
|
|
« Svar #7 Dato: 10. Februar '12 kl. 16:56 » |
|
For øvrigt så flytter spawnpoint også stadigvæk efter første server genstart. Så det har de endnu ikke pillet i.
|
|
|
Logget
|
Member of Flyboys From Hell(tm)
|
|
|
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 1.092
|
|
« Svar #8 Dato: 11. Februar '12 kl. 10:27 » |
|
For øvrigt så flytter spawnpoint også stadigvæk efter første server genstart. Så det har de endnu ikke pillet i. Jeg har lige tweetet Jeb om det igen.
|
|
|
Logget
|
Keep It Simple.
|
|
|
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 972
|
|
« Svar #9 Dato: 11. Februar '12 kl. 12:54 » |
|
For øvrigt så flytter spawnpoint også stadigvæk efter første server genstart. Så det har de endnu ikke pillet i. Jeg har lige tweetet Jeb om det igen. Lad høre hvis der kommer respons på det!
|
|
|
Logget
|
Member of Flyboys From Hell(tm)
|
|
|
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 972
|
|
« Svar #10 Dato: 23. Februar '12 kl. 13:36 » |
|
|
|
|
Logget
|
Member of Flyboys From Hell(tm)
|
|
|
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 163
Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)
|
|
« Svar #11 Dato: 23. Februar '12 kl. 14:07 » |
|
/me leder desperat efter den der LIKE knap. Det der er jeg fan af Så mangler vi bare lodrette slaps
|
|
« Sidste ændring: 27. Februar '12 kl. 21:01 af Kaninus »
|
Logget
|
|
|
|
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 972
|
|
« Svar #12 Dato: 26. Februar '12 kl. 18:09 » |
|
Så mangler vi bare lodrette slaps Du kan få upsidedown slaps:
|
|
|
Logget
|
Member of Flyboys From Hell(tm)
|
|
|
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 163
Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)
|
|
« Svar #13 Dato: 27. Februar '12 kl. 21:00 » |
|
Så mangler vi bare lodrette slaps Du kan få upsidedown slaps: Niiiice
|
|
|
Logget
|
|
|
|
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 972
|
|
« Svar #14 Dato: 29. Februar '12 kl. 15:27 » |
|
|
|
|
Logget
|
Member of Flyboys From Hell(tm)
|
|
|
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 844
"Maybe if we build a giant, wooden badger..."
|
|
« Svar #15 Dato: 1. Marts '12 kl. 16:54 » |
|
Så er 1.2 ude (eller 1.2.2 er det faktisk nu). Den nye version kan godt nok ikke ses i MCMyAdmin endnu, men når den kommer er det vel bare at opdatere serveren, no?
|
|
|
Logget
|
Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws. - Douglas Adams
|
|
|
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 972
|
|
« Svar #16 Dato: 1. Marts '12 kl. 17:03 » |
|
Så er 1.2 ude (eller 1.2.2 er det faktisk nu). Den nye version kan godt nok ikke ses i MCMyAdmin endnu, men når den kommer er det vel bare at opdatere serveren, no? Der skal vel lige tages en backup manuelt lige inden update??? Men ja, opdater så hurtigt som muligt! ;-) Jeg er i gang med alle maskinerne her i huset!
|
|
|
Logget
|
Member of Flyboys From Hell(tm)
|
|
|
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 972
|
|
« Svar #17 Dato: 1. Marts '12 kl. 17:59 » |
|
Den nye version kan godt nok ikke ses i MCMyAdmin endnu, men når den kommer er det vel bare at opdatere serveren, no?
Den kunne rigtignok ikke ses, men den kunne godt opdateres alligevel! Så det har jeg lige tilladt mig at gøre, på begge servere! Jeg har lavet en manuel backup inden og efter serveropdateringen.
|
|
|
Logget
|
Member of Flyboys From Hell(tm)
|
|
|
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 972
|
|
« Svar #18 Dato: 1. Marts '12 kl. 22:14 » |
|
Nå, men det var så ikke helt så nemt som håbet. - Cart dispenserne skulle lige rettes lidt, da cartsne der blev sendt "afsted" gik fast på den blok de lander på, og kunne ikke hakkes væk. Men det lykkedes at få dem skubbet på sporet, og rettet den lille "fejl" der var ved den første booster.
- Dobbeltdørene skulle/skal rettes, da de kræver samme input nu.
- Den Cave spider xp farm jeg har lavet, skal bygges om, da de åbenbart har fået anden opførsel, så det skulle man nok ha' ventet med at bygge. Før var den mere end effektiv, og nu skodder den for vildt. Man kan dog lokke nogle spiders igennem, så den er ikke helt ubrugelig.
- Wheathøsteren virker ikke mere. Eller det vil sige transportdelen kan ikke bruges længere, så der skal en større ombygning til at få liv i den igen.
Af gode ting kan nævnes: - Skellet farmen ser ud til at være OK, omend umiddelbart ikke helt så effektiv som før
- Blaze farmen er OK
- Nether wart farmen er OK
- Dekoderen er OK
- Kæmpe Svampe Hakkeren er OK
Derudover kan lige nævnes at fårene ser MEGET roligere ud, så man kan da håbe de kan "nøjes" med et hegn i én højde. Skelletter og Blaze kan nu skades ved at slå på dem fra sikker afstand (i farmene) på den nederste del, så mon ikke zombier og creepers kan ligeså? En skidt ting er at zombier og skelleter ikke brænder i sollys længere... Bliver nok rettet, da de jo skulle søge skygge, for at undgå døden!
|
|
|
Logget
|
Member of Flyboys From Hell(tm)
|
|
|
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 972
|
|
« Svar #19 Dato: 2. Marts '12 kl. 12:26 » |
|
Har opdateret serverne til 1.2.3
|
|
|
Logget
|
Member of Flyboys From Hell(tm)
|
|
|
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 972
|
|
« Svar #20 Dato: 4. Marts '12 kl. 01:40 » |
|
Nu er det vel ikke sådan at alle andre går med tanker om at starte en ny world, bl.a. for at få jungle og hvad vi ellers ikke kan få i den eksisterende, samt normale overgange mellem det allerede genererede map og de nye områder der endnu ikke er set? Jeg spørger blot for at jeg ikke vil bruge en masse tid på at få bygget wheathøster m.m. om, så det igen virker, hvis det "bare" er for at kunne bygge en ny i en anden verden. Jeg selv vil ha' det fint nok med at starte på en frisk.
|
|
|
Logget
|
Member of Flyboys From Hell(tm)
|
|
|
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 163
Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)
|
|
« Svar #21 Dato: 4. Marts '12 kl. 09:47 » |
|
Nu er det vel ikke sådan at alle andre går med tanker om at starte en ny world, bl.a. for at få jungle og hvad vi ellers ikke kan få i den eksisterende, samt normale overgange mellem det allerede genererede map og de nye områder der endnu ikke er set? Jeg spørger blot for at jeg ikke vil bruge en masse tid på at få bygget wheathøster m.m. om, så det igen virker, hvis det "bare" er for at kunne bygge en ny i en anden verden. Jeg selv vil ha' det fint nok med at starte på en frisk. Jeg er hverken for eller imod en ny verden, så hvis der er stemning for en ny flytter jeg bare med :-D
|
|
|
Logget
|
|
|
|
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 844
"Maybe if we build a giant, wooden badger..."
|
|
« Svar #22 Dato: 4. Marts '12 kl. 15:27 » |
|
Jeg må indrømme at det ville være rart at få Jungle biomes med, samt alt hvad der dertil hører. På den anden side ser jeg ikke frem til at skulle bygge lageret (og dekoderen) igen Der er så også det ved det at vi ikke aner hvad der kommer af nye tiltag i de næste updates. Hver gang de ændrer i noget som har med world generation at gøre er vi enten nødt til at starte forfra, eller i hvert fald vandre lang fanden i vold for at finde de nye ting. Jeg ville ønske de ville samle de features sammen som har med verden at gøre, og gemme dem til et par store updates om året. Så kunne de lave mindre updates ind imellem som ikke krævede at man lavede nye verdener.
|
|
|
Logget
|
Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws. - Douglas Adams
|
|
|
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 972
|
|
« Svar #23 Dato: 4. Marts '12 kl. 17:14 » |
|
Jeg må indrømme at det ville være rart at få Jungle biomes med, samt alt hvad der dertil hører. På den anden side ser jeg ikke frem til at skulle bygge lageret (og dekoderen) igen Der er så også det ved det at vi ikke aner hvad der kommer af nye tiltag i de næste updates. Hver gang de ændrer i noget som har med world generation at gøre er vi enten nødt til at starte forfra, eller i hvert fald vandre lang fanden i vold for at finde de nye ting. Jeg ville ønske de ville samle de features sammen som har med verden at gøre, og gemme dem til et par store updates om året. Så kunne de lave mindre updates ind imellem som ikke krævede at man lavede nye verdener. Jeg kan ikke være mere enig! Det er ikke godt at de piller i generatoren så ofte... men mon ikke der går 2-3 måneder inden 1.3? Jeg synes bare det er synd hvis folk sidder og spiller sp, for at udnytte de nye ting... Selve dekoderen har vi jo fået rimelig styr på... Men ja, der er lige nogle timers "fornøjelse" men en genopbygning i det hele taget...
|
|
|
Logget
|
Member of Flyboys From Hell(tm)
|
|
|
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 972
|
|
« Svar #24 Dato: 4. Marts '12 kl. 21:56 » |
|
|
|
|
Logget
|
Member of Flyboys From Hell(tm)
|
|
|
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 972
|
|
« Svar #25 Dato: 8. Marts '12 kl. 22:31 » |
|
- Wheathøsteren virker ikke mere. Eller det vil sige transportdelen kan ikke bruges længere, så der skal en større ombygning til at få liv i den igen.
Så er den igen ombygget, så det er nemt at høste! Den er blevet endnu mere automatisk, for med 450-500 repeatere, så stopper den helt selv når høsten er i hus, og det vil sige ca. 3 min. Så skal man godt nok selv plante det hele til igen. Nu er det vel ikke sådan at alle andre går med tanker om at starte en ny world, bl.a. for at få jungle og hvad vi ellers ikke kan få i den eksisterende, samt normale overgange mellem det allerede genererede map og de nye områder der endnu ikke er set? Jeg spørger blot for at jeg ikke vil bruge en masse tid på at få bygget wheathøster m.m. om, så det igen virker, hvis det "bare" er for at kunne bygge en ny i en anden verden. Jeg selv vil ha' det fint nok med at starte på en frisk. Var det så lige spørgsmålet der fik Minecraft til at uddø på wanparty.dk? Det er sku lidt trist at rende rundt helt alene!
|
|
|
Logget
|
Member of Flyboys From Hell(tm)
|
|
|
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 163
Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)
|
|
« Svar #26 Dato: 8. Marts '12 kl. 22:46 » |
|
Var det så lige spørgsmålet der fik Minecraft til at uddø på wanparty.dk? Det er sku lidt trist at rende rundt helt alene! Jeg har ikke forladt dig helt Grandt. Men jeg blev simpelthen nødt til at prøve det er Terraria nu. Og nu er det prøvet og det tror jeg ærligt talt ikke jeg kommer til at bruge ret mange timer på. Så jeg vender frygteligt tilbage på noget der ligner søndag aften.
|
|
|
Logget
|
|
|
|
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 972
|
|
« Svar #27 Dato: 8. Marts '12 kl. 23:14 » |
|
Men jeg blev simpelthen nødt til at prøve det er Terraria nu.
Det skal der da selvfølgelig også være tid til, omend man nødigt vil indrømme det! Her blev bare så stille... og serverne ret døde... Og det er nu en gang sjovest hvis det man laver kan være til bare lidt gavn!
|
|
|
Logget
|
Member of Flyboys From Hell(tm)
|
|
|
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 972
|
|
« Svar #28 Dato: 8. Marts '12 kl. 23:20 » |
|
- Den Cave spider xp farm jeg har lavet, skal bygges om, da de åbenbart har fået anden opførsel, så det skulle man nok ha' ventet med at bygge. Før var den mere end effektiv, og nu skodder den for vildt. Man kan dog lokke nogle spiders igennem, så den er ikke helt ubrugelig.
Og her er nok grunden (sakset fra wikien): - Cave spiders pushed by water will stop when running into any solid or non-solid block, even when there is an empty space below them.
Det retter sig forhåbentligt helt af sig selv igen!
|
|
|
Logget
|
Member of Flyboys From Hell(tm)
|
|
|
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
Offline
Beskeder: 972
|
|
« Svar #29 Dato: 20. Marts '12 kl. 12:19 » |
|
|
|
« Sidste ændring: 20. Marts '12 kl. 12:20 af Grandt »
|
Logget
|
Member of Flyboys From Hell(tm)
|
|
|
|