Så fik jeg lagt sidste hånd på wheat høsteren.
Jo, måske man skulle ha' læst lidt i wikien INDEN man gik i gang med byggeriet... hehe... Så havde der nok været et par ting ændret... Men som det er nu, bliver det ikke bedre...
Og virke, DET gør den!
Jeg har bygget lidt om på hvordan transport delen virker... Det var smart nok med en trædeplade, men hvis al farmland er sået til og modent, så lagger det så vildt at man slet ikke kan gå rundt, og der kommer så meget wheat og seeds, så inventory er fuld på ingen tid, og SÅ var problemet at man ikke kunne slå transporten fra (som var medskyldig i lag), da der stadig var items på trædepladen. Derfor startes den nu med en lever!
Der er et par nyttige fif, hvis i skulle finde på at bruge den:
Plant ALDRIG helt op af glasset ind mod midten, da det INTET vil gi' ved at høste med vand. Vand der falder lodret, giver ingen items. (prøvede det også da jeg fik lukket vand ned i redstone apperatet nedenunder
Der manglede det redstone, hvor vandet kom lodret ned på)
Plant KUN i 3 rækker på hver side (6 rækker ialt) med en tom række imellem, da det har negativ virkning på modningstiden at have 2 rækker ved siden af hinanden, og dermed tager længere tid at modne (dobbelt så lang tid). (Det giver heller ikke så meget lag at høste... hehe)
Iflg wikien så kan ice kun flyttes med pistons (silk touch kan ikke bruges efter 1.0), så den idé med at lægge det under vandet i transportdelen er droppet igen, så man må ha' lidt tålmodighed med at vente på høsten. Alternativt kan man jo nu så så imens leveren holder gang i transporten til opsamlingsstedet.
Til slut var jeg ikke klar over at farmland kunne vædes 4 blokke fra vand, hvilket kunne ha givet plads til 1 række mere på langs... og ok... skabt mere lag... hehe
Håber i vil få gavn af projektet!
Der er skiltet rundt omkring, så det skulle være til at hitte ud af!