Wanparty.dk

Wanparty.dk

19. Maj '24 kl. 22:37*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Minecraft 1.3 released  (Læst 6211 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Dato: 22. Februar '11 kl. 18:34 »

Nå, Minecraft er lige blevet opdateret til 1.3. Klienten opdaterer sig selv automatisk, og man kan ikke logge på en server med et andet versionsnummer, så... Nu kan jeg ikke komme på serveren mere Vred

Vi må finde ud af hvordan serveren opgraderes på en sikker måde. Der skulle jo nødig ske noget med vores fine verden.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #1 Dato: 22. Februar '11 kl. 18:35 »

øhhh... nå???
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #2 Dato: 22. Februar '11 kl. 18:38 »

øhhh... nå???
Hvad betyder det? Er din klient opdateret, og kan du komme på serveren?

Btw:
Citat

Bugger! Vred Der røg mit über drivhus!

Edit: Og jeg KAN altså ikke komme på serveren. Til gengæld opdaterede min klient sig selv IGEN da jeg startede den op igen for at tage dette screenshot:
« Sidste ændring: 22. Februar '11 kl. 18:42 af Wishbone » Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #3 Dato: 22. Februar '11 kl. 18:45 »

Nej tænkte bare på nattens arbejde... om det var spildt... ;-(
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #4 Dato: 22. Februar '11 kl. 18:47 »

Nej tænkte bare på nattens arbejde... om det var spildt... ;-(
Lad os ikke håbe det.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #5 Dato: 22. Februar '11 kl. 18:47 »

Jeg får samme afvisning fra serveren... men min skulle kun opdatere én gang!
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #6 Dato: 22. Februar '11 kl. 18:47 »

Nej tænkte bare på nattens arbejde... om det var spildt... ;-(
Lad os ikke håbe det.
Nej!
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #7 Dato: 22. Februar '11 kl. 19:11 »

Jeg får samme afvisning fra serveren... men min skulle kun opdatere én gang!


Det vil så sige at nu skulle den opdatere igen... hmmm... løjerligt... Men kan stadig ikke logge på!
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #8 Dato: 22. Februar '11 kl. 19:39 »

Flere der har problemer: https://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=17&t=189199
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #9 Dato: 22. Februar '11 kl. 19:42 »

Jeg ser på at få opgraderet severen i aften.

Hvis I vil have de seneste meldinger om MC og hvad der rører sig lige nu kan jeg anbefale en Twitter-søgning på #Minecraft: https://twitter.com/#!/search/%23minecraft

Derudover er der interessante ting fra Mojang ansatte på Twitter også:
Notch/Markus Persson: https://twitter.com/notch (stifter)
Tobias Mollstam: https://twitter.com/mollstam (sysadmin)
Flere fra Mojang på Twitter: https://mojang.com/about/

Og så Minecraft på FB: https://www.facebook.com/minecraft

Lad mig høre hvis I støder på interessante ting. Jeg regner med at man ikke skal gøre noget særligt for at opgradere, men vi kan da godt overveje at sætte en test-server op med 1.3 hvis I synes.
Logget

Keep It Simple.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #10 Dato: 22. Februar '11 kl. 20:24 »

Serveren er opgraderet nu. Jeg har bevaret en 1:1 kopi af den inden jeg opgraderede, just in case. Selvom vi jo ikke kan gå tilbage til den gamle klient, så jeg ved egentlig ikke hvad vi skal bruge det til. Vi må bare håbe de ikke har fucket noget op  Tvær  Cool
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #11 Dato: 22. Februar '11 kl. 20:50 »

Jeg prøvede at konvertere mit Sp game... og der havde jeg ingen værktøj længere... håber sandelig ikke det samme gør sig gældende i MP... tænker på alt mit diamondtools... Tester det når jeg kommer hjem i nat!
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #12 Dato: 22. Februar '11 kl. 21:55 »

Jeg prøvede at konvertere mit Sp game... og der havde jeg ingen værktøj længere... håber sandelig ikke det samme gør sig gældende i MP... tænker på alt mit diamondtools... Tester det når jeg kommer hjem i nat!
Konverteringen af min SP world gik uden problemer. Hele mit inventory var intakt. Der må være gået et eller andet galt i din konvertering.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #13 Dato: 23. Februar '11 kl. 03:56 »

Alt så ud til at være i god behold!  Blink

Se hvad jeg fandt i minegangene:
https://img163.imageshack.us/i/20110223033922.png

Så skal jeg bare finde ud af hvordan jeg slipper af med dem... for pile og sværd gavner ikke... og de skubber da for vildt!
« Sidste ændring: 23. Februar '11 kl. 04:01 af Grandt » Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #14 Dato: 23. Februar '11 kl. 04:57 »

Nå... de små grønne dimser er slime... De skulle kunne slåes ihjel... men da der er en glitch, så dør den store og der kommer 4 små... de skulle ikke være der, så derfor kan de ikke dræbes... PIS... så er det slut med at komme i minen... Så må i passe på de diamanter der er...  Chokeret

Pas i øvrigt på med at bruge sengene... man risikerer at vågne med en creeper eller anden monster, der hopper dig på maven når du vågner... også inde i et sikkert hus...  Chokeret
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #15 Dato: 23. Februar '11 kl. 05:14 »

Så må i passe på de diamanter der er...  Chokeret
Igen bliver jeg nød til at spørge, er der nogen der bruger diamanter til tools "jævnligt", as in til mere end noget man henter når man har fundet en vein som skal hakkes af diamond tools? Fordi hvis jeg er den eneste der 100% bruger stone tools og ikke engang har slidt mit første iron sæt op vil jeg da gerne lige vide det  støt

Pas i øvrigt på med at bruge sengene... man risikerer at vågne med en creeper eller anden monster, der hopper dig på maven når du vågner... også inde i et sikkert hus...  Chokeret
Really?  Chokeret
Har nok sovet en fire til fem gange i både SP og MP og jeg har ikke oplevet dette? Hvor sov du henne?
Logget

Spiller lige nu:
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #16 Dato: 23. Februar '11 kl. 05:30 »

Så må i passe på de diamanter der er...  Chokeret
Igen bliver jeg nød til at spørge, er der nogen der bruger diamanter til tools "jævnligt", as in til mere end noget man henter når man har fundet en vein som skal hakkes af diamond tools? Fordi hvis jeg er den eneste der 100% bruger stone tools og ikke engang har slidt mit første iron sæt op vil jeg da gerne lige vide det  støt

Hvis der skal ske noget når man hakker rundt i de dybere lag så er der INGEN vej uden om jern eller diamant tools... Hvad skal diamanter ellers bruges til? Jeg har slidt 2 diamanthakker op og fundet 40+ diamanter. Har stadig min første skovl trods den er slidt... og har gravet MEGET... min økse er også godt brugt, og har holdt længe... mit sværd er også den første endnu... ét slag og grisen/koen ligger parteret... Det skal vel ikke være en pest at rende rundt med værktøj fra stenalderen???

Pas i øvrigt på med at bruge sengene... man risikerer at vågne med en creeper eller anden monster, der hopper dig på maven når du vågner... også inde i et sikkert hus...  Chokeret
Really?  Chokeret
Har nok sovet en fire til fem gange i både SP og MP og jeg har ikke oplevet dette? Hvor sov du henne?

Jeg har ikke oplevet det selv... sad bare og læste i nogle forums for at blive klogere på de grønne slime!
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #17 Dato: 23. Februar '11 kl. 08:42 »

sad bare og læste i nogle forums for at blive klogere på de grønne slime!
Yeah, jeg håber at de i deres nuværende form er et bug.
De helt store gør skade på dig, men efter det første hug smider de Slimeballs, men de deler sig i mindre mobs som herefter (i deres nuværende) er udødelige*. De gør ingen aktiv skade på dig, men for mange hug/delinger gør al form for arbejde og lignende i de nedre niveauer umuligt pga. skubben og puffen.

Så jeg har måtte forsegle min egen mine og sat skilt op om dette både i egen nedgravning og ved Deep Core 1, da antallet af slime mobs sætter en stopper for alt hvad der hedder afk-opsamling.
Dette har også en forfærdelig påvirkning af begge mob grinders, da det maksimale antal mobs opnås på sekunder hvis man hakker lidt i slimet, og antallet af mobs dermed effektivt sættes ned til 0 og dermed sætter grinderen ud af drift.
Så jeg håber VIRKELIGT at det bliver hotfixet, fordi de er da ufattelig trælse.

Mht. til Creeper situationen oplevede jeg kun at antallet af Creepers var højere, men de var stadig udenfor mit hus - dog lige udenfor, og flere end "normalt" da der stod fire lige udenfor.
Tror bare at de personer som har haft Creepers som sovedyr ikke har kigget efter under sengen inden de lagde sig til at sove  Grin

Men jo, jeg render stadig rundt med op til fire Stone Axes med en enkelt Iron til de nedre lag. Granted, jeg ved godt at de bare ligger men "så tidligt" i vores map er det stadig så begrænset en resource at jeg ikke har ville begynde at lave ting af dem andet end én pickaxe.

Edit: Druknedød og Lava skulle vist ordne dem, ligesom at æg og sne  (Spørgsmålstegn) skulle ordne dem, dette er dog uprøvet fra min side da lava og vand vil kræve en del oprydningsarbejde bagefter.
Edit v2.0: Har ikke prøvet det endnu, men det er vist et klient bug som gør at de er udødelige? Det skulle bare krævet et hurtigt relog efter at man har dræbt det første og så skulle alle de små hoppende/skubbende sataner være væk.
« Sidste ændring: 23. Februar '11 kl. 09:22 af KenZoe » Logget

Spiller lige nu:
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #18 Dato: 23. Februar '11 kl. 11:42 »

Pas i øvrigt på med at bruge sengene... man risikerer at vågne med en creeper eller anden monster, der hopper dig på maven når du vågner... også inde i et sikkert hus...  Chokeret
Really?  Chokeret
Har nok sovet en fire til fem gange i både SP og MP og jeg har ikke oplevet dette? Hvor sov du henne?
Jeg har ikke oplevet det selv... sad bare og læste i nogle forums for at blive klogere på de grønne slime!
Jeg blev også vækket af en zombie en enkelt gang da jeg sov oppe under kuplen. Jeg har til gengæld også fundet forklaringen.
Citat fra: Minepedia
https://www.minecraftwiki.net/wiki/Bed
When you try to sleep in a bed which light level is too much(it's near torch/lava) skeleton will be spawned next to you
Det er så ikke rigtigt at det per definition er et skelet, i mit tilfælde var det en zombie, men man skal altså ikke sætte fakler lige ved siden af sengen.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!