Wanparty.dk

Wanparty.dk

19. Maj '24 kl. 22:37*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Nyt projekt: Minecraft vejviser  (Læst 4541 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Dato: 5. Juli '11 kl. 20:14 »

Jeg har længe savnet en central oversigt over alle seværdigheder i vores Minecraft-verden.

Hvad med om vi lagde ud med at indeksere alt hvad vi kender, som er værd at tage ud og se på, i denne tråd. Gerne med et screenshot og koordinater. Post det her i tråden, så samler jeg det i denne post. Skriv også, om der findes et direkte track fra metrostationen på lageret til jeres seværdighed, så ved vi hvor vi har arbejde tilbage :-)
Min tanke er selvfølgelig, at vi skal have tracks til alt, som er værd at se derude, og også finde ud af, hvor det vil være smart at bygge nye metrostationer. Det kunne være smart med et oversigtskort over alle tracks også ... hmm.  Humørgrin
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #1 Dato: 5. Juli '11 kl. 21:57 »

Jeg har længe savnet en central oversigt over alle seværdigheder i vores Minecraft-verden.
Du kunne jo starte med at gøre det eksisterende kort tilgængeligt igen Blink

Men jeg skal nok se hvad jeg kan skrabe sammen.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #2 Dato: 6. Juli '11 kl. 00:38 »

Jeg har længe savnet en central oversigt over alle seværdigheder i vores Minecraft-verden.
Du kunne jo starte med at gøre det eksisterende kort tilgængeligt igen Blink

Jeg bakker det gode forslag op!  Tunge

Ellers en god idé at få lavet en turistguide!   Grin
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #3 Dato: 16. Juli '11 kl. 22:55 »

Her er så sidste nye "seværdighed" fra min side. Eftersom svampe nu rent faktisk kan vokse/sprede sig, synes jeg vi skulle have en svampefarm. Den er effektiv, dyrker begge typer af svampe, og har halvautomatisk høstefunktion. Jeg indrømmer at jeg har tyvstjålet konceptet fra en YouTube video, men jeg mener selv jeg har lavet den mere elegant end ham jeg stjal den fra Cool



Jeg gider ikke skrive koordinaterne, for det er ret tydeligt hvor den ligger Blink For at ingen skal være i tvivl om hvad bygningen er til, har jeg lavet en stor svævende svamp ovenover den.



Instruktionerne er enkle nok.



Sådan ser farmen ud når den er i growing mode. De fire hævede rækker er til "source mushrooms", altså dem der breder sig ud på beplantningsområderne. Der er også en række nedenunder dem, for de kan brede sig både en block opad og en block nedad. Jeg ved ikke om det réelt gør en forskel, men forhåbentlig betyder det at de breder sig hurtigere. Alle source mushrooms er altså beskyttet når der høstes.



Og sådan ser farmen ud når der høstes. Håndtaget udenfor er forbundet til et stempel oppe på taget som blokerer en enkelt water source block ovenover. Når håndtaget flyttes, trækker stemplet sig tilbage og vandet begynder at løbe. Vandstrømmen bliver først splittet i tre, én til hver side til opsamlingskanalerne, og én henimod bagenden af bygningen. Her deles den igen i tre, som så flyder henover de tre beplantede områder, hiver svampene op og smider dem i opsamlingsstrømmene som fører dem hen til døren.

Svampe gror tilsyneladende (ligesom alt andet som gror i Minecraft) kun så længe der er nogen i nærheden. Det er altså en god ide at kigge forbi engang i mellem. Høst endelig svampene og smid dem på lageret i den dertil indrettede kiste på 1. sal.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #4 Dato: 16. August '11 kl. 21:21 »

Så har jeg haft byggetrang igen. Denne gang er serveren blevet beriget med en vaskeægte hæklabyrint Humørgrin





Den burde være til at finde udfra billederne. Ellers er den ret nem at se på kortet. Den er altså hverken særlig stor (selvom den tog ret lang tid at bygge) eller særlig kompliceret, så lad være med at nærstudere den for grundigt, hvis i vil prøve at finde vej gennem den, ellers er det alt for let Blink
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #5 Dato: 11. September '11 kl. 16:04 »

Fik lige bygget en hat!  Chokeret

Tjek den ud, hvis modet er til stede! Måske er kaninen derinde?  Cool

Findes på funserveren: https://wanparty.dk/minecraft-funnymap/#/-28/64/-38/max/mcmapLighting
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!