Wanparty.dk

Wanparty.dk

19. Maj '24 kl. 21:39*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Nether fortress  (Læst 9125 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Dato: 13. Februar '12 kl. 16:52 »

Så kom tiden hvor der skulle findes et Nether fortress, for at få nogle af de ting som kun findes dér.

Vi gik et godt stykke tid, og det lykkes at gå næsten lige forbi... takket være Horseboys skarpe blik, så finder vi et. Der er 2 blazespawnere, så vi fik nogle blazerods med hjem.

Det lykkedes imidlertid ikke at finde Nether wart, så i dag gik jagten på endnu et Nether fortress.

IGEN er det Horseboy der har øjnene med sig, og denne gang var der held med at finde Nether warts. Der var ca. dobbelt så langt derhen, så vi er glade for at heldet var med os denne gang! Vi rendte så alle tre (Horseboy, Ivalo og jeg) ind i en vild pigzombie... så vi døde alle tre... Vi har i flere timer holdt os neutrale med dem, så hvordan kun én kan blive vild, er os en gåde... men døde var vi...  Så jagten gik på at rede de dyrbare effekter vi rendte rundt med... PYHAAA... det meste bliver redet og heldigvis også Nether wart, som vi havde plukket alt af... Største tab blev "kun" mine levels fra 44... til 6...  Chokeret

Så nu er der mulighed for at få lavet en farm, så vi kan få lavet nogle potions! Blink

For dem der har lyst til at udforke begge Nether fortress, så er der lavet fine gangstier til dem. Hav dog tålmodighed, for der er et pænt stykke at gå! Blink Stierne går hver sin vej fra portalen, så man kan selv vælge! Blink

Vi har også lavet en portal i hvert Nether fortress, så har man lyst til at lave en togbane til dem, vil det være fint... Der kal dog brugses pænt mange tracks... hehe  Spørgsmålstegn

Portalerne findes her:

1.: X= -2093 Z= 5720 : https://wanparty.dk/minecraft-map/adv/#/-2098/64/5719/-2/lighting
2.: X= -2740 Z= -10862 : https://wanparty.dk/minecraft-map/adv/#/-2749/64/-10852/-2/lighting
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #1 Dato: 13. Februar '12 kl. 17:10 »

Så kom tiden hvor der skulle findes et Nether fortress, for at få nogle af de ting som kun findes dér.
Eiiiiiiiii.... I er ikke gået på opdagelse uden mig  Græder
Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #2 Dato: 13. Februar '12 kl. 17:12 »

Så kom tiden hvor der skulle findes et Nether fortress, for at få nogle af de ting som kun findes dér.
Eiiiiiiiii.... I er ikke gået på opdagelse uden mig  Græder

Jo!  støt

Tror ikke vi har fundet dem alle!  Grin
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #3 Dato: 13. Februar '12 kl. 18:08 »

Der er 2 blazespawnere, så vi fik nogle blazerods med hjem.
Uh, så skal vi lave en Blaze farm! Cool

Det har jeg gjort i SP, det er ret nemt (dvs. det er besværligt, men ikke svært). Eller, det er mest besværligt hvis man er kræsen med sine byggematerialer. Jeg byggede min fortrinsvis af Netherbrick, og det tog laaang tid at samle nok.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #4 Dato: 13. Februar '12 kl. 18:12 »

Der er 2 blazespawnere, så vi fik nogle blazerods med hjem.
Uh, så skal vi lave en Blaze farm! Cool

Det har jeg gjort i SP, det er ret nemt (dvs. det er besværligt, men ikke svært). Eller, det er mest besværligt hvis man er kræsen med sine byggematerialer. Jeg byggede min fortrinsvis af Netherbrick, og det tog laaang tid at samle nok.

DET stemmer jeg FOR! Der er en del spawnere at øve sig på! Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #5 Dato: 13. Februar '12 kl. 22:31 »

DET stemmer jeg FOR! Der er en del spawnere at øve sig på! Blink
Mjae... Det er så her jeg (lidt sent) kommer i tanke om at en Blaze farm måske nok er en hel del sværere at bygge, når man ikke kan sætte spillet på Peaceful mens man gør det Tvær
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #6 Dato: 14. Februar '12 kl. 10:21 »

Du tænker nok på Pigmen, men hvis ikke: Minecraft - Tutorial: Blaze XP Farm

Den video illustrerer hvordan man kan disable blaze spawneren mens man bygger.
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #7 Dato: 14. Februar '12 kl. 13:32 »

Den video illustrerer hvordan man kan disable blaze spawneren mens man bygger.
Ah, det havde jeg glemt. Lysniveauet skal være højere i The Nether end i den normale verden, for at undgå spawning. Så kan vi sagtens. Og den trap dér er væsentlig bedre end den jeg har bygget.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #8 Dato: 15. Februar '12 kl. 09:12 »

Den video illustrerer hvordan man kan disable blaze spawneren mens man bygger.

Det var lige denne jeg vil lave lidt forsøg med. Der er dog en enkelt lille ting jeg ikke synes den tager højde for, og det er at der kun kan spawnes 6 Blaze inden for 17x17x9, hvor 9 er højden. Sammen med Kaninus har jeg forsøgt at lave en hvor der er 10 blokke ned til glaslukningen, Så må vi se hvordan det går! Blink Derudover er der lavet 4x6 piston oven over de 4 der er vist på videoen, så de spawner ovenpå pressure platsne, og hurtigst muligt kommer ned, så der er plads til at der kan spawne nye. Den er ikke helt færdig. Men vil man kigge på projektet, så er der en cobblestone sti DIREKTE derhen, og uden den store omvej, som der var før.

Der er en spawner mere, ikke langt fra den vi har bygget på, man kan lave forsøg med... Måske denne version var en mulighed:

MineCraft: New Blaze Farm Design

Lysniveauet skal være højere i The Nether end i den normale verden, for at undgå spawning.

For at undgå Blaze skal light level være 12+, og da Torch giver 14, skal der mange til!  Spørgsmålstegn

Zombie pigmen og Ghast kan spawne i alle light levels, så de kan ikke undgåes...  Vred

Måske vi skulle overveje en gold farm? hehe

Minecraft Gold Farm

Gold Farming in Minecraft
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #9 Dato: 15. Februar '12 kl. 14:45 »

Så må vi se hvordan det går! Blink

Det ser ud til at være gået ok! Nu er der i al fald 2 stakke Blaze rod i en kiste dernede.  Cool

Den mangler kun at blive gjort lidt pænere og i den dur...  Rullende øjne

Når man har kvast Blazen, kan man IKKE slå dem med hånden (eller andet), lige som alle de andre mobs... Brug i stedet snowballs eller evt. en splash potion of harming. Der skal bruges en svampefarm (brune) til at lave potion of harming. Men snebolde er ikke helt så langt væk... Jeg har lavet en lille snehytte, som man kan komme til fra portalen lige ved siden af blazespawneren: https://wanparty.dk/minecraft-map/adv/#/-1803/64/5641/max/lighting
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #10 Dato: 15. Februar '12 kl. 23:33 »

Vi har også lavet en portal i hvert Nether fortress, så har man lyst til at lave en togbane til dem, vil det være fint... Der kal dog brugses pænt mange tracks... hehe  ??

Så har Kaninus og jeg gået ruten, og I går bare i gang med grave-arbejdet.
Så længe myndighederne ikke har sagt noget, er de jo billig arbejdskraft  Tunge
Logget

Spiller lige nu:
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #11 Dato: 15. Februar '12 kl. 23:38 »

Vi har også lavet en portal i hvert Nether fortress, så har man lyst til at lave en togbane til dem, vil det være fint... Der kal dog brugses pænt mange tracks... hehe  ??

Så har Kaninus og jeg gået ruten, og I går bare i gang med grave-arbejdet.
Så længe myndighederne ikke har sagt noget, er de jo billig arbejdskraft  Tunge

Jeg vil dog foreslå en portal i nether, for hold da kæft en gåtur....
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #12 Dato: 15. Februar '12 kl. 23:57 »

Så har Kaninus og jeg gået ruten, og I går bare i gang med grave-arbejdet.
Så længe myndighederne ikke har sagt noget, er de jo billig arbejdskraft  Tunge
Jeg vil dog foreslå en portal i nether, for hold da kæft en gåtur....

Er i vanvittige? Chokeret

Men okay, så kan i jo også lige snuppe turen fra den anden portal Tunge
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #13 Dato: 16. Februar '12 kl. 07:12 »

"Men okay, så kan i jo også lige snuppe turen fra den anden portal Tunge"

Challenge..... declined!!  Tunge
Logget

Spiller lige nu:
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #14 Dato: 17. Februar '12 kl. 15:23 »

Jeg skal love for den gåtur har været med til at udvide backupen.  Chokeret

For en uge siden fyldte verden 1876 MB, og seneste backup 5683 MB.

Måske vi snart skal ha' nye diske i maskinen... loool...  Spørgsmålstegn
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #15 Dato: 17. Februar '12 kl. 17:38 »

Måske vi snart skal ha' nye diske i maskinen... loool...  Spørgsmålstegn
Så vidt jeg har forstået kommer det nye filformat til at fylde en del mindre end det gamle. Eller måske fylder det kun mindre i hukommelsen, men det samme eller mere i filsystemet?
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #16 Dato: 19. Februar '12 kl. 18:13 »

Jeg skal love for den gåtur har været med til at udvide backupen.  Chokeret

For en uge siden fyldte verden 1876 MB, og seneste backup 5683 MB.

Prøv at se tallet nu, efter min lille gå...øh, sejl-tur  Rullende øjne
Logget

Spiller lige nu:
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #17 Dato: 19. Februar '12 kl. 18:30 »

Jeg skal love for den gåtur har været med til at udvide backupen.  Chokeret

For en uge siden fyldte verden 1876 MB, og seneste backup 5683 MB.

Prøv at se tallet nu, efter min lille gå...øh, sejl-tur  Rullende øjne

8597 MB  Spørgsmålstegn
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #18 Dato: 21. Februar '12 kl. 00:24 »

Der skal bruges en svampefarm (brune) til at lave potion of harming.

Jeg ville ha' lavet 2 kæmpe svampe (huse, som svampe farme). En af hver slags. Men da svampe gror så langsomt og det ikke uden videre er nemt at bygge med svampeblokke, har jeg lige droppet idéen med en svampefarm, men jeg har i stedet for lavet et apparat ved siden af lageret, hvor det er nemt at hakke kæmpe svampe (begge slags) til små svampe! Blink Der går godt nok lidt benmel til, men mon ikke det går???

Nu er det så Spider eyes der er mangel på, da der går 2 til hver brygning af potion of harming. Så er der en der falder over 2 spider spawnere der ligger tæt sammen... tættere end dem i minen/slime spawneren ved lageret (står man midt imellem skulle der gerne være mindre end 16 blokke til dem begge)... så vil jeg gerne gøre dem til xp/spider eye farm! Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #19 Dato: 21. Februar '12 kl. 00:28 »

Det ser ud til at være gået ok! Nu er der i al fald 2 stakke Blaze rod i en kiste dernede.  Cool

Og nu er der mere Blaze rod end der kan være i en dobbeltchest... Hvad skal vi da med alt det skrammel... LOOOL

Pas på med at stå afk for længe ved spawneren... Bitter erfaring viser det er UMULIGT at spille så...  Spørgsmålstegn Max 1 time... som ca. svarer til 50 levels. Det bedste er 2x½ time, da det allerede efter ½ time lagger en del!
« Sidste ændring: 21. Februar '12 kl. 00:36 af Grandt » Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #20 Dato: 1. Marts '12 kl. 17:02 »

Måske vi snart skal ha' nye diske i maskinen... loool...  Spørgsmålstegn
Så vidt jeg har forstået kommer det nye filformat til at fylde en del mindre end det gamle. Eller måske fylder det kun mindre i hukommelsen, men det samme eller mere i filsystemet?

Det er så vist kun i hukommelsen den fylder mindre... for backuppen fylder nu *HOLD FAST* 16.607 MB, pr. stk. vel at bemærke!  Chokeret
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #21 Dato: 2. Marts '12 kl. 00:46 »

Det er så vist kun i hukommelsen den fylder mindre... for backuppen fylder nu *HOLD FAST* 16.607 MB, pr. stk. vel at bemærke!  Chokeret
Hmm... Ja det giver jo egentlig meget god mening, eftersom verden er blevet dobbelt så stor med den nye update. Det tyder så til gengæld også på at der ikke er skyggen af komprimering i filformatet, men at den gemmer værdien af hver eneste blok i verden, plus det løse.

Jeg kan nu stadig ikke forlige mig med størrelsen, ikke engang før updaten. Sidst jeg hentede en backup (det var så den gamle verden) fyldte den ca. 80MB. Skulle den nye virkelig være 100 gange større end den gamle?
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #22 Dato: 2. Marts '12 kl. 08:38 »

Skulle den nye virkelig være 100 gange større end den gamle?

Den fylder ca. det dobbelte, da den sidste backup inden 1.2 fylder ca. 8.600 MB.
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #23 Dato: 2. Marts '12 kl. 11:45 »

Den fylder ca. det dobbelte, da den sidste backup inden 1.2 fylder ca. 8.600 MB.
Du misforstår. Den gamle ADV verden, den som nu ligger på FUN serveren, fyldte kun 80MB sidst jeg hentede den. Den nye verden fyldte tilsyneladende over 100 gange så meget før, og ca. 200 gange så meget nu. Det forstår jeg ikke rigtigt.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #24 Dato: 2. Marts '12 kl. 11:52 »

Den fylder ca. det dobbelte, da den sidste backup inden 1.2 fylder ca. 8.600 MB.
Du misforstår. Den gamle ADV verden, den som nu ligger på FUN serveren, fyldte kun 80MB sidst jeg hentede den. Den nye verden fyldte tilsyneladende over 100 gange så meget før, og ca. 200 gange så meget nu. Det forstår jeg ikke rigtigt.

Åhe... sådan... Ja den fylder nu 300 MB.
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #25 Dato: 12. Marts '12 kl. 12:55 »

Det ser ud til at være gået ok! Nu er der i al fald 2 stakke Blaze rod i en kiste dernede.  Cool
Og nu er der mere Blaze rod end der kan være i en dobbeltchest... Hvad skal vi da med alt det skrammel... LOOOL

De Blaze rod vi har i overskud kan bruges til brændsel i ovnene! Én Blaze rod kan smelte 12 items, hvor kul "kun" kan 8. Så det må siges at være brugbart!  Grin
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!