Wanparty.dk

Wanparty.dk

23. November '24 kl. 14:45*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde

Forum   Log på Registrér  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Udskriv  
Forfatter Emne: En ny Minecraft-verden?  (Læst 103312 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*

Beskeder: 1.091

« Svar #120 Dato: 27. November '11 kl. 21:37 »

Jeg har mulighed for at hoppe på i aften, tidligst kl 21. Måske i morgen mandag.

Well, så lad os se os lidt omkring - jeg hopper på nu Smiley
Logget

Keep It Simple.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #121 Dato: 27. November '11 kl. 23:30 »

Ok - det var interessant :-)

Vi blev enige om at prøve nogle nye seeds for at se om vi kunne komme frem til noget bedre end den verden vi havde. Efter nogle gange fandt vi en god verden (se kortet), hvor vi begge spawnede i en stor skov, og kunne se sne og bjerge i nærheden. Desværre viste det sig med Overviewer at det faktiske spawn punkt var placeret et meget underligt sted (z < -1000) - det fandt vi ud af, efter jeg slettede min .dat-fil og loggede ind igen, hvorefter jeg spawnede dér, hvilket var oppe i bjergene og jo meget langt fra det oprindelige spawn.
Vi kom frem til, at det måtte være en bug, men vi synes det er et godt seed, så måske skal vi overveje at flytte det med MCEdit eller en anden 1.0-kompatibel editor.

Vi prøvede også at regenerere verdenen ved at genbruge seed'et, men med samme resultat. Hvis en af jer kan prøve at gøre det lokalt for at se om det er det samme, ville det være interessant.

Seedet er: 3251697889934923252

« Sidste ændring: 27. November '11 kl. 23:34 af Geddeth » Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

Beskeder: 972

« Svar #122 Dato: 27. November '11 kl. 23:34 »

Ok - det var interessant :-)

Vi blev enige om at prøve nogle nye seeds for at se om vi kunne komme frem til noget bedre end den verden vi havde. Efter nogle gange fandt vi en god verden (se kortet), hvor vi begge spawnede i en stor skov, og kunne se sne og bjerge i nærheden. Desværre viste det sig med Overviewer at det faktiske spawn punkt var placeret et meget underligt sted (z < -1000) - det fandt vi ud af, efter jeg slettede min .dat-fil og loggede ind igen, hvorefter jeg spawnede dér, hvilket var oppe i bjergene og jo meget langt fra det oprindelige spawn.
Vi kom frem til, at det måtte være en bug, men vi synes det er et godt seed, så måske skal vi overveje at flytte det med MCEdit eller en anden 1.0-kompatibel editor.

Andre med lignende problemer: https://www.minecraftforum.net/topic/809100-100-multiplayer-spawn-location-bug/
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #123 Dato: 28. November '11 kl. 08:13 »

Ok, jeg har svaret på den post og også fundet andre tråde som kan være relateret og prøvet at sende folk hen til den tråd for at få bekræftet at det er et generelt problem. Desværre er der ingen god bug tracker, så vi kan komme i kontakt med Mojang om problemet.
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #124 Dato: 28. November '11 kl. 08:23 »

Ok, jeg har svaret på den post og også fundet andre tråde som kan være relateret og prøvet at sende folk hen til den tråd for at få bekræftet at det er et generelt problem. Desværre er der ingen god bug tracker, så vi kan komme i kontakt med Mojang om problemet.

Super fint!  Blink

Det er jo noget total crap hvis spawn flytter sig som det har lyst...  Chokeret
Logget

Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #125 Dato: 28. November '11 kl. 20:28 »

Hvis en af jer kan prøve at gøre det lokalt for at se om det er det samme, ville det være interessant.

Nu har jeg prøvet i SSP med dette seed. Der spawner jeg nøjagtigt samme sted hver gang, med hovedet ind i samme træ hver gang. X= 20, Z= 252, F= 2. Der er dog ikke en player.dat fil jeg kan slette.

Jeg har prøvet at sætte en SMP server op med dette seed. Første gang jeg spawner er det i Z=250 (+/- 10). Sletter jeg så player.dat filen, spawner jeg i Z=-1040 (+/- 10). Jeg prøvede det 4 gange med nøjagtigt samme resultat hver gang. Den sidste gang slettede jeg player.dat filen 5 gange uden at slette hele verden ind i mellem... spawnede HVER gang i Z=-1040 (+/- 10).
Logget

Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*

Beskeder: 844

"Maybe if we build a giant, wooden badger..."

« Svar #126 Dato: 28. November '11 kl. 21:32 »

Jeg prøvede også at logge på ADV serveren i dag, og jeg spawnede også i z=-1040.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams

Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #127 Dato: 28. November '11 kl. 21:45 »

Jeg prøvede også at logge på ADV serveren i dag, og jeg spawnede også i z=-1040.

Hmm .. det eneste jeg kan komme på er at vi prøver et nyt seed. Jeg har læst, at problemet kun forekommer med visse seeds.
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #128 Dato: 28. November '11 kl. 21:53 »

Hmm .. det eneste jeg kan komme på er at vi prøver et nyt seed. Jeg har læst, at problemet kun forekommer med visse seeds.

Jamen det er da en mulighed at prøve! Jeg er klar nu, hvis det er! Det er jo bare at lave serveren gamemode = 1 til man lige kan komme til himmels og kigge sig lidt omkring i forbindelse med test!
Logget

Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #129 Dato: 29. November '11 kl. 00:33 »

Man skal vist være mere end heldig hvis man skal finde et seed hvor det ikke sker...

Jeg har testet følgende seeds:

6118616139340564085
6506181843889168264
-304951118888582174
-2249080892531812859
7591902356693691612

4581973140528326027
1731328402354520320
1233254852803929063
-725684684573589623
-6114206729644940951
919186221709171222
-655661505871752353
-5626197070866893724
-2835371652767772944
4578630812828133995

De 5 første har jeg testet ved at jeg har genereret en ny automatisk verden og noteret X/Z. Så fjernede jeg player.dat filen og noterede X/Z, som var forskellig fra første X/Z. Så skrev jeg seed ind i server.properties, og slettede verden. Den samme verden blev så genereret igen, hvor jeg spawnede samme sted som lige efter automatisk generering. Jeg fjernede igen player.dat, hvorefter jeg spawnede som efter første fjerning af player.dat.

Da jeg ikke kunne se nogen forskel på om seed var skrevet i server.properties eller ej, hoppede jeg sidste del over ved de sidste 10 test. Her var der også forskel på spawn mellem første spawn og efter fjerning af player.dat.

Så min konklusion må være at man skal være HELDIG hvis ikke spawn skal flytte sig.

Det skal så lige nævnes at den af dem der flyttede sig mindst var 100X100. Men det er jo også nok til man risikerer at havne i et bjerg eller noget andet uønsket. De fleste flyttede sig mindst 250 i én eller begge retninger, og et par stykker over 1000.

En anden lille spændende ting jeg fandt under testen: Ved nogle af de afprøvede seeds og efter fjerning af player.dat, spawnede jeg i dybt vand. 3 gange ud af de 15 lykkedes det. Jeg prøvede at slette player.dat 4-5 gange ved den sidste jeg fandt, og hver gang spawnede jeg i vandet på vej mod bunden.  Chokeret Jeg prøvede så at indsætte seed i server.properties, og der spawnede jeg på land både første og efter fjerning af player.dat. Fjernede player.dat nogle gange for at se om jeg kunne havne i vandet igen... men det var lige ved siden af, og i nogle træer hver gang.

Så det der med at få gang i en ny verden er vist ikke bare så lige til, som i gamle dage!
Logget

Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #130 Dato: 29. November '11 kl. 15:43 »

Det var bankemig en grundig fejlsøgning, du fik lavet der. Jeg vil ved lejlighed tillade mig at opsummere den i det forumindlæg, som jeg fandt. Og så i øvrigt lobby'e heftigt overfor Notch og Mojang på Twitter og Getsatisfaction.com for at denne bug bliver fikset. Særligt hvis den er så almindelig er det da et massivt problem.

Jeg har ikke været grundigt igennem topics på Getsatisfaction, men en søgning på bare "spawn" viser at der er over 1400 problemer (hvoraf mange sikkert er dubletter): https://getsatisfaction.com/mojang/searches?query=spawn&style=problem

Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #131 Dato: 29. November '11 kl. 17:59 »

Det var bankemig en grundig fejlsøgning, du fik lavet der. Jeg vil ved lejlighed tillade mig at opsummere den i det forumindlæg, som jeg fandt. Og så i øvrigt lobby'e heftigt overfor Notch og Mojang på Twitter og Getsatisfaction.com for at denne bug bliver fikset. Særligt hvis den er så almindelig er det da et massivt problem.

Jeg har ikke været grundigt igennem topics på Getsatisfaction, men en søgning på bare "spawn" viser at der er over 1400 problemer (hvoraf mange sikkert er dubletter): https://getsatisfaction.com/mojang/searches?query=spawn&style=problem

Nåe ja... Din påstand skulle jo efterprøves...  Tunge

Hold dem lige i ilden!  Cool
Logget

Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #132 Dato: 30. November '11 kl. 21:14 »

Her er nogen som har vores problem i 1.0: https://getsatisfaction.com/mojang/topics/spawn_area_in_smp_server_moved_after_a_few_hours_1_8

Spørgsmålet er om spawn location flytter sig efter det har flyttet første gang? For så kan vi måske arbejde på at finde et seed som har et ordentligt spawn nr. 2.

Med mindre spawn location ikke er knyttet til seedet, så man får et nyt spawn hver gang man genererer det samme seed. Hvis det er tilfældet må I tage en backup af world-mappen så jeg kan indlæse den på ADV-serveren.
« Sidste ændring: 1. December '11 kl. 08:32 af Geddeth » Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #133 Dato: 1. December '11 kl. 19:00 »

Jeg tror måske i virkeligheden at det bedste sted at rapportere problemet er i Minecraft Wiki'en. Desværre er fejl-listen under rekonstruktion lige nu, men det virker som om det er det eneste sted Mojang faktisk kigger.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams

Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #134 Dato: 1. December '11 kl. 19:20 »

Jeg tror måske i virkeligheden at det bedste sted at rapportere problemet er i Minecraft Wiki'en. Desværre er fejl-listen under rekonstruktion lige nu, men det virker som om det er det eneste sted Mojang faktisk kigger.

Det virker også til at de fleste steder er spammet til med andet end fejl, og mange af de samme ting, som gør det helt håbløst at overskue.  støt
Logget

Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #135 Dato: 1. December '11 kl. 20:01 »

Spørgsmålet er om spawn location flytter sig efter det har flyttet første gang? For så kan vi måske arbejde på at finde et seed som har et ordentligt spawn nr. 2.
Man kunne måske "præ-flytte" det? Altså lave en verden, trigge fejlen så det flytter sig, og så er problemet væk? Det er vel et forsøg værd.
Logget

- Douglas Adams

Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #136 Dato: 1. December '11 kl. 20:14 »

Man kunne måske "præ-flytte" det? Altså lave en verden, trigge fejlen så det flytter sig, og så er problemet væk? Det er vel et forsøg værd.

Det burde næsten være en mulighed... men det er så "bare lige" at finde et seed hvor spawn nummer 2 ligger ok...
Logget

Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #137 Dato: 1. December '11 kl. 22:09 »

Præcis. Men jeg ved som sagt ikke om spawn er identisk for hvert seed. Altså vil der være de samme 2 spawn positioner, hvis man regenererer det samme seed igen og igen? Eller er det random?
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #138 Dato: 1. December '11 kl. 22:17 »

Præcis. Men jeg ved som sagt ikke om spawn er identisk for hvert seed. Altså vil der være de samme 2 spawn positioner, hvis man regenererer det samme seed igen og igen? Eller er det random?

Så skal man jo prøve at lave lidt forsøg med det... Jeg kunne jo ha' skrevet 1. og 2. spawn på de testede seeds... men de blev "bare" nedfældet på en lap papir.

Men uden at vide bedre, så hænger spawn sammen med seed, da den der er på ADV lige nu, så ens ud på min server, da jeg prøvede den der, og i SP.
Logget

Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #139 Dato: 1. December '11 kl. 22:20 »

Men uden at vide bedre, så hænger spawn sammen med seed, da den der er på ADV lige nu, så ens ud på min server, da jeg prøvede den der, og i SP.

Ok - det betyder jo så at vi hver især kan forsøge (når vi har tiden) at finde et godt seed med en god 2. spawn location, og dele seed her - så kan vi andre bekræfte det, og så kan jeg smide det på serveren til sidst. Plan?

(fx. er minecraft login serveren nede lige nu, så det er et godt tidspunkt at teste på :-))
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #140 Dato: 1. December '11 kl. 22:26 »

Min SP verden er samme seed som den første verden på ADV serveren, men mit spawn lå et helt andet sted.

Kan spawn-flytte-problemet replikeres i SP? Eller skal man køre en server? Og kan en maskine i givet fald trække en server og en klient samtidig?
Logget

- Douglas Adams

Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #141 Dato: 1. December '11 kl. 22:38 »

Ok - det betyder jo så at vi hver især kan forsøge (når vi har tiden) at finde et godt seed med en god 2. spawn location, og dele seed her - så kan vi andre bekræfte det, og så kan jeg smide det på serveren til sidst. Plan?

Ja, det lyder som en plan!
Logget

Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #142 Dato: 1. December '11 kl. 22:48 »

Min SP verden er samme seed som den første verden på ADV serveren, men mit spawn lå et helt andet sted.

Kan spawn-flytte-problemet replikeres i SP? Eller skal man køre en server? Og kan en maskine i givet fald trække en server og en klient samtidig?

Da jeg kørte ADV seedet i SP, spawnede jeg ved første spawnsted. Hvad er X/Z i din SP?

Nej, det er tilsyneladende ikke muligt at fremprovokere samme problem i SP! For at få et 2. spawnsted skal du køre en server. Det er nemt nok, og kan sagtens køres på samme maskine som du spiller på. HorseboyDk har 2 servere kørende samtidig, på den maskine han spiller på, og det virker fint!

Det er bare at hente server.exe fra minecraft.net. Lægge den i en mappe. Køre den én gang, og alle filer bliver pakket ud. Du får bl.a. en server.properties, hvor du kan indtaste seed. I world mappen der bliver lavet finder du en player mappe. Det er bare den du skal slette, genstarte serveren for at finde 2. spawn. Hvis du ikke vil rode med router og porte m.m. så skriver du bare "localhost" i IP.
Logget

Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #143 Dato: 2. December '11 kl. 04:32 »

Ja, det lyder som en plan!

Og dog... Det er godt nok ikke nemt... Det er som om det første spawnpoint er et rimeligt ok sted... Men nummer 2 er SKOD, langt de fleste gange.

Ved den "lille" test jeg lavede her i nat, opdagede jeg årsagen til hvorfor Geddeth og jeg spawnede ét sted og Wishbone +1000 meter væk:
Når serveren startes op, og der ikke er en world mappe, opretter den en ny, og bruger en del tid på "preparing spawn area". Dette lykkes fint, og man havner ALTID på land og ofte i en skov. sådan skulle det jo også være. Men så er det at det går galt! Når serveren bliver stoppet og startet igen laver den en ny omgang "preparing spawn area" (én gang gik det stærkt, hvor spawnpoint ikke blev flyttet ret langt). Så problemet opstår ved at vi har logget ind INDEN serveren bliver startet anden gang. Første gang jeg testede i denne omgang havde jeg ikke alle filerne til serveren, hvorfor jeg startede og stoppede den for at redigere i server.properties. Dette resulterede jo så i at jeg ikke fik et 1. spawnpoint noteret. Men herunder er så mine notater:

Kode:
2413621430152683912  1.: X=   159 Z=  140  2.: X= -2031 Z=   520 Lokation: Vand (dybt)
946684931741073081   1.: X=   -28 Z= -375  2.: X=   -25 Z=    20 Lokation: IS (vand under)
7857169269202164168  1.: X=   268 Z=  293  2.: X=   103 Z= -1650 Lokation: Vand (dybt)
-4992234336773727185 1.: X=     0 Z=   -3  2.: X=   592 Z=  -918 Lokation: Skov, langt til andet
-829036624222063632  1.: X=   148 Z=  167  2.: X=   504 Z=   635 Lokation: skovsø (1-2 dyb), langt til andet
5573290933984057311  1.: X=   -58 Z=   22  2.: X=     7 Z=     6 Lokation: Vand (dybt), hurtig spawn preparing, Spawnede i vandet 10 af 12 /kill, 2 på kanten til vandet
7594974596150036262  1.: X=   -68 Z=  262  2.: X=  -103 Z=  -120 Lokation: Græs, rimeligt spawnpoint
228084473472186869   1.: X=  -242 Z= -132  2.: X=     3 Z=    -8 Lokation: Vand (dybt), 3 mikro øer i sigte inden for 10 chunks, ellers kun vand
8635833234039184937  1.: X=   -19 Z=  238  2.: X=   -15 Z=   -10 Lokation: Skov, OK spawn

Som i kan se er det 2. spawnpoint 6 ud af 9 gange i vand, og ca. halvdel i dybt vand. Den ene gang var der tilfældigvis is på vandet. Det sidste seed er absolut det bedste af de 2. spawnpoints. Men det er jo heller ikke langt fra det 1. spawnpoint i det seed. I Kan jo selv kigge hvis i har lyst!

228084473472186869 seedet bør i prøve...  Chokeret

Hvis i tester selv, så er her et par små fif:

• Start serveren med det seed i ønsker, stop serveren og start den igen. Så er den klar med spawnpoint nummer 2!
  • Hvis du logger ind for at se første spawnpoint inden genstart af serveren, kan du bruge /kill efter genstart til at finde spawn nummer 2, uden at slette player.dat filen!

Jeg håber i også er blevet lidt klogere... for det synes jeg at jeg er...

Jeg har godt nok lagt mærke til den laver "preparing spawn area" flere gange, de gange jeg har leget med ungernes servere, dog uden at bide nærmere mærke i det, men der har jeg de fleste gange haft den stoppet mindst én gang inden de er logget på, og så har de jo ikke opdaget noget. Et par gange har jeg stoppet den med vilje fordi jeg var klar over den gjorde det igen mindst én gang mere end ved første generering af en ny verden. Så har de jo ikke set spawn skifte. Den gang deres spawn flyttede sig langt væk, er jo sikkert også et resultat af "preparing spawn area". Men det er jo så sikkert fordi de ikke har været døde før efter et godt stykke tid, og så har de jo ikke set spawn var ændret, selv om serveren har været genstartet flere gange.

Spørgsmålet er jo så om den kan finde på at lave "preparing spawn area", ud over første og anden server start? Tør man ta' chancen?

*EDIT* Jeg prøvede lige at sætte det første seed i serveren og se hvad der skete... så har lige opdateret 1. spawn. Det andet blev det samme igen!
« Sidste ændring: 2. December '11 kl. 05:12 af Grandt » Logget

Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #144 Dato: 2. December '11 kl. 05:34 »

Her er lige screenshots af serveren første, anden og tredje start... fjerde, femte og sjete start var magen til tredje:

1.:

2.:

3.:

Læg også mærke til opstartstiden!
« Sidste ændring: 2. December '11 kl. 05:37 af Grandt » Logget

Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #145 Dato: 2. December '11 kl. 07:28 »

Læg også mærke til opstartstiden!
Og memory forbruget... Sært.
Logget

- Douglas Adams

Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #146 Dato: 3. December '11 kl. 14:20 »

Nu har jeg smidt det sidste seed ind fra Grandts liste. Jeg loggede ikke ind, men genererede Overviewer maps efter 1. og 2. genstart af serveren:

Restart #1:

Restart #2:

Lidt mærkeligt med den delvise chunk render i #2, men tydeligvis er spawn fastlagt fra starten, selvom det åbenbart ikke er dér man rent faktisk spawner første gang.

Nu synes jeg vi skal rode lidt med dette seed og se om det kan være vores. Det er især vigtigt at finde ud af, om spawn location holder stik (ikke flytter sig). Så admins, I må gerne bruge McMyAdmin til at genstarte, stoppe, starte, ændre settings og permissions og alt muligt andet i kan komme på, som kan påvirke spawn location. Jeg vil slette vores player.dat-filer ind i mellem for at tjekke at verdenen nu er i en robust tilstand, og at vi kan regne med denne location fremover.

NB: ADV kører lige nu *ikke* på RAM-disk, så fortvivl ikke, hvis I oplever lag - jeg sætter den ordentligt op så snart vi er klar. Af samme grund kører Overviewer heller ikke automatisk på ADV.
Logget

Keep It Simple.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #147 Dato: 3. December '11 kl. 14:34 »

Og så lige en anden ting: jeg har læst at i SMP er spawn location måske fixed, men nye spillere spawner inden for den samme chunk, dvs. det bliver svært at lave et safehouse.

Min erfaring er så, at man spawner inden for nogle få blocks af spawn, men det må vi også lade komme an på en prøve.
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #148 Dato: 3. December '11 kl. 14:38 »

Nu synes jeg vi skal rode lidt med dette seed og se om det kan være vores. Det er især vigtigt at finde ud af, om spawn location holder stik (ikke flytter sig). Så admins, I må gerne bruge McMyAdmin til at genstarte, stoppe, starte, ændre settings og permissions og alt muligt andet i kan komme på, som kan påvirke spawn location. Jeg vil slette vores player.dat-filer ind i mellem for at tjekke at verdenen nu er i en robust tilstand, og at vi kan regne med denne location fremover.

Når vi bliver enige, reseeder vi så verdenen? Sagt på en anden måde, skal vi passe på dén der er der nu, eller kan vi lave hvad vi vil derinde?

Og så lige en anden ting: jeg har læst at i SMP er spawn location måske fixed, men nye spillere spawner inden for den samme chunk, dvs. det bliver svært at lave et safehouse.

Min erfaring er så, at man spawner inden for nogle få blocks af spawn, men det må vi også lade komme an på en prøve.

Det forstår jeg ikke helt. Mener du at nye spillere spawner et tilfældigt sted på en bestemt chunk? Så kan man jo lave et safehouse som fylder hele chunk'en, hvis det endelig skal være. Eller bare en mur, med masser af lys på indersiden. En chunk er jo kun 16*16 blocks, så det er vel til at overkomme.

Men er det overhovedet nødvendigt med et safehouse? Det har vi da aldrig haft før.
« Sidste ændring: 3. December '11 kl. 14:41 af Wishbone » Logget

- Douglas Adams

Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #149 Dato: 3. December '11 kl. 14:44 »

Når vi bliver enige, reseeder vi så verdenen? Sagt på en anden måde, skal vi passe på dén der er der nu, eller kan vi lave hvad vi vil derinde?

Lad os regenerere verdenen.

Det forstår jeg ikke helt. Mener du at nye spillere spawner et tilfældigt sted på en bestemt chunk? Så kan man jo lave et safehouse som fylder hele chunk'en, hvis det endelig skal være. Eller bare en mur, med masser af lys på indersiden. En chunk er jo kun 16*16 blocks, så det er vel til at overkomme.

Men er det overhovedet nødvendigt med et safehouse? Det har vi da aldrig haft før.

Ja, jeg har set nogen melde at nye spillere spawner tilfældigt inden for den chunk, hvor spawn location er. Og nej, det er ikke et stort problem. Jeg tænker stadig bare på, at det skal være nemt at spawn som ny spiller, og finde fx. lageret eller "kanten" af vores andre byggerier.
Logget

Keep It Simple.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Udskriv  

Gå til: