Wanparty.dk

Wanparty.dk

21. November '24 kl. 21:32*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde

Forum   Log på Registrér  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Udskriv  
Forfatter Emne: En ny Minecraft-verden?  (Læst 103236 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*

Beskeder: 844

"Maybe if we build a giant, wooden badger..."

« Svar #90 Dato: 23. November '11 kl. 23:37 »

FYI, så peger kortet stadig på den gamle verden.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams

Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*

Beskeder: 1.091

« Svar #91 Dato: 23. November '11 kl. 23:45 »

FYI, så peger kortet stadig på den gamle verden.
Ja, kortet opdaterer ikke længere. Jeg opgraderer og aktiverer det, når serverne er på plads.
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

Beskeder: 972

« Svar #92 Dato: 24. November '11 kl. 00:03 »

Foreløbig er det bare til leg og hygge indtil vi finder ud af, hvordan det skal løbe af stablen med en ny verden.

Er det ikke det FUN serveren var til?  Rullende øjne

Og hvad er det lige vi mangler at finde ud af?  Spørgsmålstegn

Vi har godt nok ikke nogen tekniske tegninger af byggeplanerne... men mon ikke vi skal få nogle brugbare bygningsværker op at stå alligevel?
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #93 Dato: 24. November '11 kl. 14:41 »

Jo, måske er det bare en endelig godkendelse af:
  • FUN-serveren overtager den nuværende verden fra ADVENTURE (ADV), inkl. lager, metro osv. Her kan der leges fremover, og jeg beholder en backup af verden som den ser ud nu, så hvis nogen en dag morer sig for meget med TNT, kan vi overskrive den med en frisk kopi. Alle kan bruge give, time osv. på FUN-serveren. Serveren forbliver i Survival-mode (eller hvad?), men vi slår PVP fra, og difficulty bliver easy.
  • ADV-serveren skal have en frisk verden, og den drejer sig om Survival og byggeri. Verden skal være nogenlunde tilgængelig i forhold til byggeri (derfor duer den nuværende ikke), så vi skal identificere et godt seed at bruge. Andre features: PVP, Nether, difficulty=normal?
  • Adgang til begge servere er styret af en whitelist til hver, så kun spillere vi vælger kan logge ind. Listerne styres via McMyAdmin af de 3 ops (Wish+Grandt+mig).

Rent praktisk mangler jeg dog at flytte rundt på nogle filer og finde ud af præcis hvordan man starter med et seed på serveren, før vi kan gå i gang. Så giv gerne besked, hvis I finder et godt seed vi skal bruge.
Logget

Keep It Simple.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #94 Dato: 24. November '11 kl. 15:38 »

Her er et seed, som er RET fladt:
https://minecraft-seeds.net/view/380/1171544198849424676

Men det skal jo heller ikke være decideret kedeligt, så det skal nok udforskes, inden vi vælger at bruge det permanent.
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #95 Dato: 24. November '11 kl. 16:54 »

• FUN-serveren overtager den nuværende verden fra ADVENTURE (ADV), inkl. lager, metro osv. Her kan der leges fremover, og jeg beholder en backup af verden som den ser ud nu, så hvis nogen en dag morer sig for meget med TNT, kan vi overskrive den med en frisk kopi. Alle kan bruge give, time osv. på FUN-serveren. Serveren forbliver i Survival-mode (eller hvad?), men vi slår PVP fra, og difficulty bliver easy.
Jeg mener ikke vi skal bruge den gamle adv verden til FUN server, da der er en del ting der er ændret... bl.a. brugen af redstone og generering af nye områder. Der kan vi lige så godt bare ha' en "tom" verden. Båbe så man kan lege med TNT eller bygge som man har lyst. Jeg synes man skal lave den i survival, men med mulighed for at bruge /gamemode til selv at vælge gamemode. Så kan man jo teste sine kreationer inden man bygger dem på ADV. PVP fra, ja tak! Easy, det er også fint! Om der skal være mobs, er for mig underordnet, jeg kan sagtens leve uden. ;-)

• ADV-serveren skal have en frisk verden, og den drejer sig om Survival og byggeri. Verden skal være nogenlunde tilgængelig i forhold til byggeri (derfor duer den nuværende ikke), så vi skal identificere et godt seed at bruge. Andre features: PVP, Nether, difficulty=normal?
ADV synes jeg skal være en helt ny verden. Survival mode, og UDEN mulighed for at skifte gamemode. /give og andre lignende fordels komandoer skal være bandlyst. Dog synes jeg /TP skal være tilladt. /time er jeg så kun delvist modstander af, da der jo er senge, som kan skifte til dag... så hvorfor ikke tillade selv at skifte? Dog skal man jo huske at sove for at ændre spawnpoint. PVP fra. Nether til. Difficulty normal eller for min skyld gerne hard. Flight fra. Query ved jeg ikke hvad er? Selvfølgelig animals og monsters til!

• Adgang til begge servere er styret af en whitelist til hver, så kun spillere vi vælger kan logge ind. Listerne styres via McMyAdmin af de 3 ops (Wish+Grandt+mig).
God idé!

Verden skal være nogenlunde tilgængelig i forhold til byggeri (derfor duer den nuværende ikke), så vi skal identificere et godt seed at bruge.
Her er et seed, som er RET fladt:
https://minecraft-seeds.net/view/380/1171544198849424676

Men det skal jo heller ikke være decideret kedeligt, så det skal nok udforskes, inden vi vælger at bruge det permanent.

Med mindre der er et specielt ønske om et specielt seed, tror jeg det er fløjtende ligegyldigt hvilket seed det bliver... Det er jo de forskellige biomes der afgører udfaldet af landskabet. Se mappet fra den nuværende FUN, hvor jeg har gået rundt i timevis bare for at "kigge"... Der er alle mulighedder... måske man skal udforske en del for at finde et godt sted, men det er jo så en del af gamet. Det seed du linker til, er der jo kun billeder fra et ganske lille område, så det giver ikke et retvisende billede, da der jo kan være bjerge i resten af verden. Endvidere lyder det på kommentarerne som en ganske "normal" verden. Måske bare fladt ved spawnpoint. Jeg tror på et random seed er ok! Ellers er det vel bare at teste "wanparty.dk" som seed. :-P

Rent praktisk mangler jeg dog at flytte rundt på nogle filer og finde ud af præcis hvordan man starter med et seed på serveren, før vi kan gå i gang.
Jeg kender ikke McMyAdmin, men hvis du ellers bruger standard "server.properties" har du også mulighed for selv at indtaste seeds der.
Logget

Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #96 Dato: 24. November '11 kl. 20:43 »

Med mindre der er et specielt ønske om et specielt seed, tror jeg det er fløjtende ligegyldigt hvilket seed det bliver... Det er jo de forskellige biomes der afgører udfaldet af landskabet. Se mappet fra den nuværende FUN, hvor jeg har gået rundt i timevis bare for at "kigge"... Der er alle mulighedder... måske man skal udforske en del for at finde et godt sted, men det er jo så en del af gamet. Det seed du linker til, er der jo kun billeder fra et ganske lille område, så det giver ikke et retvisende billede, da der jo kan være bjerge i resten af verden. Endvidere lyder det på kommentarerne som en ganske "normal" verden. Måske bare fladt ved spawnpoint. Jeg tror på et random seed er ok! Ellers er det vel bare at teste "wanparty.dk" som seed. :-P

Jeg synes det giver en vis mening at ADV verdenen skal kunne bebygges lige i nærheden af default spawn pointet, så nye spillere har en chance for at finde det "beboede" område. Den verden der er lige nu (eller i hvert fald den der var der i går aftes) er ikke til at bygge i i nærheden af spawn pointet. Den er til gengæld ret genial til SP, så jeg har taget et screenshot af seedet, så jeg kan bruge den lokalt Grin
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams

Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #97 Dato: 24. November '11 kl. 21:23 »

Jeg mener ikke vi skal bruge den gamle adv verden til FUN server, da der er en del ting der er ændret... bl.a. brugen af redstone og generering af nye områder. Der kan vi lige så godt bare ha' en "tom" verden. Båbe så man kan lege med TNT eller bygge som man har lyst. Jeg synes man skal lave den i survival, men med mulighed for at bruge /gamemode til selv at vælge gamemode. Så kan man jo teste sine kreationer inden man bygger dem på ADV. PVP fra, ja tak! Easy, det er også fint! Om der skal være mobs, er for mig underordnet, jeg kan sagtens leve uden. ;-)

Jeg synes den gamle verden skal bevares på FUN, fordi den fortjener det. Vi kan bruge den som reference, et nostalgisk tilbageblik, inspiration, gemmeleg, osv. osv. Det kan godt være redstone ikke virker mere i 1.0, men måske tager nogen udfordringen op og opdaterer det. Uanset hvad, så mener jeg ikke det kan være til irritation, da nye chunks genereret med 1.0 efter min overbevisning bliver genereret med 1.0-features. Og for at bygge nyt og lege med TNT kan man jo så gå en lang tur ud til "kanten" og bruge de nye chunks til at lege på.
I øvrigt gælder /gamemode kommandoen i SMP kun for spilleren selv, men det ved du nok Smiley Jeg synes der skal være mobs, når nu man har alle kommandoer til rådighed. Det kan jo være nødvendigt at teste et nyt farm-koncept eller nye fælder Smiley

ADV synes jeg skal være en helt ny verden. Survival mode, og UDEN mulighed for at skifte gamemode. /give og andre lignende fordels komandoer skal være bandlyst. Dog synes jeg /TP skal være tilladt. /time er jeg så kun delvist modstander af, da der jo er senge, som kan skifte til dag... så hvorfor ikke tillade selv at skifte? Dog skal man jo huske at sove for at ændre spawnpoint. PVP fra. Nether til. Difficulty normal eller for min skyld gerne hard. Flight fra. Query ved jeg ikke hvad er? Selvfølgelig animals og monsters til!

PVP fra? Ja, det har du nok ret i. Også enig i resten, men synes ikke difficulty skal være hard, da vi jo især også er interesseret i lidt fred og ro til at bygge.

Jeg mener også bare, at der skal være nogenlunde fremkommeligt ved spawn-punktet. Jeg synes det er rart at vores byggerier og base starter omkring det primære spawn-punkt, og så er det nuværende seed ikke godt nok, når der er proppet med Extreme Hills lige rundt omkring det. Derfor kan vi ligeså godt finde et godt seed, evt. et som andre anbefaler. Men ja, jeg havde også overvejet at forsøge med "wanparty.dk" :-)

Jeg kender ikke McMyAdmin, men hvis du ellers bruger standard "server.properties" har du også mulighed for selv at indtaste seeds der.

Ja, det ved jeg, men jeg kan bare ikke finde nogen særlige instruktioner for SMP, men jeg må jo bare prøve mig frem.
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #98 Dato: 24. November '11 kl. 21:56 »

Jeg synes det giver en vis mening at ADV verdenen skal kunne bebygges lige i nærheden af default spawn pointet, så nye spillere har en chance for at finde det "beboede" område. Den verden der er lige nu (eller i hvert fald den der var der i går aftes) er ikke til at bygge i i nærheden af spawn pointet.
Jeg er delvis enig! Det er dog nemt at lave et lille shelter ved spawnpoint, derfra kan man jo lave en sti til hvad der ellers er af spændende steder! Cobblestone viser jo der har været nogen før!  Blink Så altså hvis det skal være NICE ved spawnpoint, er det da vist mest for bekvemlighedens skyld!  Tunge

Nu skal vi jo heller ikke blive alt for kritiske, bare fordi vi er lettere erfarne.  Cool
Logget

Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #99 Dato: 24. November '11 kl. 22:31 »

Jeg synes den gamle verden skal bevares på FUN, fordi den fortjener det. Vi kan bruge den som reference, et nostalgisk tilbageblik, inspiration, gemmeleg, osv. osv. Det kan godt være redstone ikke virker mere i 1.0, men måske tager nogen udfordringen op og opdaterer det. Uanset hvad, så mener jeg ikke det kan være til irritation, da nye chunks genereret med 1.0 efter min overbevisning bliver genereret med 1.0-features. Og for at bygge nyt og lege med TNT kan man jo så gå en lang tur ud til "kanten" og bruge de nye chunks til at lege på.
I øvrigt gælder /gamemode kommandoen i SMP kun for spilleren selv, men det ved du nok Smiley Jeg synes der skal være mobs, når nu man har alle kommandoer til rådighed. Det kan jo være nødvendigt at teste et nyt farm-koncept eller nye fælder Smiley
Enig i at den fortjener at blive gemt, og også brugt til noget "fornuftigt". Men se https://wanparty.dk/index.php?topic=957.msg4212#msg4212 , der er dokumentation på at nyt og gammelt er noget skod sammen.
Ja, det kunne blive et projekt i sig selv at få redstone til at virke i den gamle server. :-D
Her i huset bliver /gamemode brugt flittigt, på de forskellige servere. Det er en stor fordel man kan slå creativ til og fra, som man har lyst til og spille sammen i blandet mode. Det er også MEGET nemmere end /give. ;-)
Enig med mobs!

PVP fra? Ja, det har du nok ret i. Også enig i resten, men synes ikke difficulty skal være hard, da vi jo især også er interesseret i lidt fred og ro til at bygge.
Forskellen på normal og hard, er det ikke "bare" hvor sværre mobs er at dræde, og hvor meget skade de gør? Antallet sker der vel ikke noget med?

Jeg mener også bare, at der skal være nogenlunde fremkommeligt ved spawn-punktet. Jeg synes det er rart at vores byggerier og base starter omkring det primære spawn-punkt, og så er det nuværende seed ikke godt nok, når der er proppet med Extreme Hills lige rundt omkring det. Derfor kan vi ligeså godt finde et godt seed, evt. et som andre anbefaler. Men ja, jeg havde også overvejet at forsøge med "wanparty.dk" :-)
Se svar til Wishbone ovenfor.
Ang. seeds, så er der vist også forskel på store og små bogstaver: https://www.minecraftforum.net/topic/175209-seeds-faq/
Jeg har ingen ønsker overhovedet i den retning... Ang. seeds har i FRIT valg... hehe... for mig kunne denne da også være fed: https://www.minecraftforum.net/topic/807772-mc-100-survival-island-seed/
Logget

Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #100 Dato: 24. November '11 kl. 23:48 »

Ang. seeds, så er der vist også forskel på store og små bogstaver
Alle seeds bliver "oversat" til talværdier inden de bruges, og talværdierne for store og små bogstaver er forskellige (hvis de bliver konverteret sådan som jeg tror de gør), så det lyder rigtigt nok. Hvis du laver en verden med en eller anden tekst som seed, og du så slår F3 til, vil du også se at det seed der står er et stort tal.
Logget

- Douglas Adams

Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #101 Dato: 25. November '11 kl. 11:42 »

Enig i at den fortjener at blive gemt, og også brugt til noget "fornuftigt". Men se https://wanparty.dk/index.php?topic=957.msg4212#msg4212 , der er dokumentation på at nyt og gammelt er noget skod sammen.

Ja, men hvad skal man også lave lige på grænsen mellem de 2 verdener? Så længe verdenen som helhed ikke lider skade af det, kan jeg ikke se problemet.

Forskellen på normal og hard, er det ikke "bare" hvor sværre mobs er at dræde, og hvor meget skade de gør? Antallet sker der vel ikke noget med?

Det er også aggression fra mobs, men alene det du nævner, synes jeg kan være problematisk nok. Hvis man står og bygger og bliver overrasket af nogle mobs på et dårligt tidspunkt vil jeg være lidt ked af at de er ekstra svære at nedkæmpe, fordi vi valgte Hard. https://www.minecraftwiki.net/wiki/Difficulty

Jeg synes det giver en vis mening at ADV verdenen skal kunne bebygges lige i nærheden af default spawn pointet, så nye spillere har en chance for at finde det "beboede" område. Den verden der er lige nu (eller i hvert fald den der var der i går aftes) er ikke til at bygge i i nærheden af spawn pointet.
Jeg er delvis enig! Det er dog nemt at lave et lille shelter ved spawnpoint, derfra kan man jo lave en sti til hvad der ellers er af spændende steder! Cobblestone viser jo der har været nogen før!  Blink Så altså hvis det skal være NICE ved spawnpoint, er det da vist mest for bekvemlighedens skyld!  Tunge

Ok, jeg giver dig ret - man kan nemt bygge et lille shelter ved spawn. Men jeg synes nu ikke der skal være ALT for langt hen til "kanten" af byggeområdet til fods. Altså, man skal kunne se det tydeligt fra spawn, så man ikke skal vade for langt som newbie. Så derfor synes jeg i hvert fald at den nuværende verden er for vild (selvom den er pæn).
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #102 Dato: 25. November '11 kl. 12:41 »

Ok, jeg giver dig ret - man kan nemt bygge et lille shelter ved spawn. Men jeg synes nu ikke der skal være ALT for langt hen til "kanten" af byggeområdet til fods. Altså, man skal kunne se det tydeligt fra spawn, så man ikke skal vade for langt som newbie. Så derfor synes jeg i hvert fald at den nuværende verden er for vild (selvom den er pæn).
Sjovt nok så prøvede jeg at lave en lokal verden med samme seed, og den lignede overhovedet ikke den på serveren. Først troede jeg at der var forskel på hvordan world generatoren fungerede server side og client side, men det gik op for mig at det bare var spawn pointet der lå et helt andet sted. Efter at have tjekket koordinaterne på serveren fandt jeg det samme sted i min lokale verden, og de var faktisk ens. Det er åbenbart mere eller mindre tilfældigt hvor spawn pointet bliver placeret.
Logget

- Douglas Adams

Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #103 Dato: 25. November '11 kl. 12:55 »

Sjovt nok så prøvede jeg at lave en lokal verden med samme seed, og den lignede overhovedet ikke den på serveren. Først troede jeg at der var forskel på hvordan world generatoren fungerede server side og client side, men det gik op for mig at det bare var spawn pointet der lå et helt andet sted. Efter at have tjekket koordinaterne på serveren fandt jeg det samme sted i min lokale verden, og de var faktisk ens. Det er åbenbart mere eller mindre tilfældigt hvor spawn pointet bliver placeret.

Det er også hvad jeg har læst på mcforumet, at man ikke skulle lade sig snyde af de ser forskellig ud ved første øjekast. Det er også en af grundende til at jeg ikke synes det betyder så meget hvilket seed vi bruger. Vi får jo nok ikke spawnpoint lige der hvor vi gerne vil!  Blink

Så det ville være rart hvis man kunne flytte spawnpoint permanent uden en masse drastiske indgreb. Jeg ved ikke hvordan de bar sig ad, men på min søns første server, lykkedes det dem at få flyttet spawnpoint laaaaangt væk fra hvor det oprindeligt var... ingen vidste hvad de havde gjort... så måske bare en fejl i spillet... Men det kunne måske også være en mulighed at flytte det, når der var fundet et godt sted?
Logget

Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #104 Dato: 25. November '11 kl. 13:20 »

Ja, men hvad skal man også lave lige på grænsen mellem de 2 verdener? Så længe verdenen som helhed ikke lider skade af det, kan jeg ikke se problemet.
Du har ret!  Blink

Det er også aggression fra mobs, men alene det du nævner, synes jeg kan være problematisk nok. Hvis man står og bygger og bliver overrasket af nogle mobs på et dårligt tidspunkt vil jeg være lidt ked af at de er ekstra svære at nedkæmpe, fordi vi valgte Hard. https://www.minecraftwiki.net/wiki/Difficulty
Var ikke klar over aggressionen var anderledes... Men ja normal er vist rigeligt så! Også ang. det med hungerbaren.  Chokeret

Jeg er enig!  Humørgrin

Nu har jeg i forbindelse med forsøg med de forskellige 1.9 pre releases startet en verden forfra. De fleste gange er jeg spawnet midt i en skov. Det er jo nice. En enkelt gang i en ørken uden et træ i miles omkreds. DET er skod! Den ene gang var der lidt bakker, og kun få træer... så jeg tænkte f*** det... Jeg graver dybt... og ser hvad der sker... ca. et kvarter senere stod jeg med 4 diamonds! Ville da så lige prøve det samme i et andet seed... Spawner i en skov... får en stak træ samlet sammen, og ned i dybet... Der var ikke andet end tunneller og huler... ikke nemt at grave udenom... og efter en time opgav jeg projektet UDEN nogen diamonds. Så det er meget et spørgsmål om held.  Rullende øjne

Hvis bare vi finder en verden med spawnpoint på et rimeligt fladt sted, hvilket jo tilsyneladende kan lade sig gøre med samme seed, ved at generere det forfra nogle gange... men så kan man jo bare bruge random seed til man er "tilfreds". Cool
Logget

Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #105 Dato: 25. November '11 kl. 13:41 »

Ok - det er interessant altsammen. For at opsummere:

* Vi kan godt genbruge det nuværende seed til ADV-serveren hvis vi vil, da spawnpoint er random ved hver generering (?). Vi kan også vælge et nyt eller bare lade den generere
 * FUN-serveren modtager den gamle verden, og vi kan så selv flytte vores personlige spawn til nye 1.0-chunks hvis vi vil.

Mangler vi stadig en plan for, hvad vi bygger først i ADV? Og burde vi ikke prøve at starte på ADV i fællesskab en aften, med så mange som muligt, og på TS?  Smiley
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #106 Dato: 25. November '11 kl. 14:06 »

* Vi kan godt genbruge det nuværende seed til ADV-serveren hvis vi vil, da spawnpoint er random ved hver generering (?). Vi kan også vælge et nyt eller bare lade den generere
Så er det vel bare nemmest at lade den generere nyt et par gange.
* FUN-serveren modtager den gamle verden, og vi kan så selv flytte vores personlige spawn til nye 1.0-chunks hvis vi vil.
Hvordan flytter vi det personligt? Det er vel kun sengene der kan det???

Men det er vel kun dungons og mineshafts der er nyt i de nye chunks? Ellers virker alt andet vel i de gamle chunks?

Mangler vi stadig en plan for, hvad vi bygger først i ADV? Og burde vi ikke prøve at starte på ADV i fællesskab en aften, med så mange som muligt, og på TS?  Smiley
Vi har vel ikke en direkte slagplan? Synes dog Wishbones plan er god: https://wanparty.dk/index.php?topic=958.msg4270#msg4270

En fælles start vil være super! Jeg er klar i aften! Har ikke mulighed om aftenen de næste par dage...
Logget

Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #107 Dato: 25. November '11 kl. 14:33 »

Så er det vel bare nemmest at lade den generere nyt et par gange.

Jeg kan også bare bruge det samme seed igen, og så bare se om spawnpunktet lander et bedre sted? Wish, kan du poste seed-id'et?

Hvordan flytter vi det personligt? Det er vel kun sengene der kan det???

Ja, det var det jeg mente Smiley

Men det er vel kun dungons og mineshafts der er nyt i de nye chunks? Ellers virker alt andet vel i de gamle chunks?

Det formoder jeg, men jeg ved det faktisk ikke. Jeg har ikke rigtig læst noget om, hvad man konkret kan få af problemer med sådan et scenarie.

Vi har vel ikke en direkte slagplan? Synes dog Wishbones plan er god: https://wanparty.dk/index.php?topic=958.msg4270#msg4270

Ah ja, god plan, den havde jeg lige glemt. Let's do that!

En fælles start vil være super! Jeg er klar i aften! Har ikke mulighed om aftenen de næste par dage...

I aften kan jeg desværre ikke. Tror heller ikke jeg kan nå at få gjort serveren klar til jer andre, hvis det var. Hvad så med en aften i næste uge?
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #108 Dato: 25. November '11 kl. 14:48 »

Wish, kan du poste seed-id'et?
Tillader mig lige at poste først!  Tunge

Hvad så med en aften i næste uge?
Kan tirsdag, ellers først lørdag og søndag.  Chokeret
Logget

Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #109 Dato: 25. November '11 kl. 17:29 »

Og her er seedet i plain text:

-4854634762297203035
Logget

- Douglas Adams

Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #110 Dato: 25. November '11 kl. 18:43 »

Gik lige en tur rundt på det omtalte seed.

Mod vest er der en ørken med en lille by.

Syd for den er der en skov... rimelig plan, hvis vi får skovet træerne, som vi nok skal få brugt.

I skoven fandt jeg denne lille spidsfindighed:

Syd for spawnpoint er dette fine område:

På tilbagevejen fandt jeg dette spot:

Gennerelt er der MANGE huller alle mulige og umulige steder... Synes det er lidt for meget af det gode... men det er et gennerelt problem med alle de seeds jeg har oplevet siden 1.8.
Logget

Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #111 Dato: 25. November '11 kl. 21:57 »

Der er iøvrigt lige kommet en ny server update:

• "Invalid server key" error fixed when attempting to log into servers.
  • "Null pointer exception" error fixed when logging into servers.
Logget

- Douglas Adams

Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #112 Dato: 25. November '11 kl. 22:04 »

Gennerelt er der MANGE huller alle mulige og umulige steder... Synes det er lidt for meget af det gode... men det er et gennerelt problem med alle de seeds jeg har oplevet siden 1.8.
Ja, det er vist bare en feature i den nye world generator. Alle mine post-1.8 verdener er også hullede som schweizer-oste. Det er dog ikke over det hele. Der findes områder med mere "solid undergrund", tricket er bare at finde dem. Jeg kan anbefale Minecraft X-ray.
Logget

- Douglas Adams

Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #113 Dato: 26. November '11 kl. 02:02 »

Ja, det er vist bare en feature i den nye world generator. Alle mine post-1.8 verdener er også hullede som schweizer-oste. Det er dog ikke over det hele. Der findes områder med mere "solid undergrund", tricket er bare at finde dem. Jeg kan anbefale Minecraft X-ray.
Minecraft overviewer afslører også en del!  Blink
Logget

Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #114 Dato: 26. November '11 kl. 07:27 »

Der er iøvrigt lige kommet en ny server update:

• "Invalid server key" error fixed when attempting to log into servers.
  • "Null pointer exception" error fixed when logging into servers.

Jep, jeg har opdateret.
Logget

Keep It Simple.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #115 Dato: 26. November '11 kl. 07:57 »

Jeg har sat rettigheder op på de 2 servere nu, I må gerne teste.

Jeg har også genereret en ny verden til ADV med samme seed, nu spawner man i en skov.
Og FUN har fået den gamle verden over.

Overviewer mangler stadig.
Logget

Keep It Simple.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*

« Svar #116 Dato: 26. November '11 kl. 13:24 »

Så er Overviewer opdateret og begge kort kørt fra bunden. Overviewer understøtter nu et 'minerals' overlay, som indikerer forskellige mineraler. Jeg har dog ikke fundet dokumentation for det, men ved at man kan justere opsætningen, så den kun markerer bestemte blocks, og ikke rub og stub som nu.

Men jeg har slået minerals og caves fra på ADV-kortet - jeg synes det ville være lidt snyd Smiley
ADV opdateres 2 gange i timen, FUN 1 gang.
« Sidste ændring: 26. November '11 kl. 13:32 af Geddeth » Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #117 Dato: 26. November '11 kl. 13:52 »

Jeg har også genereret en ny verden til ADV med samme seed, nu spawner man i en skov.
Og FUN har fået den gamle verden over.

Jeg spawner i bjergene. Se spawnsted i overviewer. https://wanparty.dk/minecraft-map/adv/#/26/64/11/-1/normal
Logget

Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #118 Dato: 26. November '11 kl. 13:55 »

Men jeg har slået minerals og caves fra på ADV-kortet - jeg synes det ville være lidt snyd Smiley
ADV opdateres 2 gange i timen, FUN 1 gang.

Fint for mig! Blink
Logget

Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem

« Svar #119 Dato: 27. November '11 kl. 14:25 »

Jeg har mulighed for at hoppe på i aften, tidligst kl 21. Måske i morgen mandag.
Logget

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Udskriv  

Gå til: