Wanparty.dk

Wanparty.dk

29. April '24 kl. 00:05*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: server  (Læst 6550 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Bedstefar
Gæst
« Dato: 2. Februar '09 kl. 18:59 »

Hej
1 Spørgsmål Kan serveren ikke stilles ind til at feks. kører 2 dage med UT2004, så skifte til 2 dage med UT3,så 2 dage med battlefield, så 2 dage med Crysis,så 2 dage med Ræs
                 den anden server kører en dag forskudt med Call of Duty 2 dage,så Crysis 2 dage og så videre
Så sparer vi en server,har kigget lidt der er næsten ingen der spiller uden for tid, hvis man har mulighed for at sætte serveren op sådan så kunne man træne dagen inden det galdt Spørgsmålstegn
Logget
Bedstefar
Gæst
« Svar #1 Dato: 2. Februar '09 kl. 20:32 »

Man kunne jo også sige at serveren kun kører fra kl.20.00 til kl.23.00 for at være energi rigtig, det er der de fleste ville være på
Når man tænker på ens eget energi forbrug så er det jo husk at slukke lyset eller tv når du er færdig med at bruge det Smiley
« Sidste ændring: 3. Februar '09 kl. 16:10 af Bedstefar » Logget
Bedstefar
Gæst
« Svar #2 Dato: 2. Februar '09 kl. 21:07 »

Ja det skulle være sådan at når den sidste gamer forlod spillet kunne han trykke på sluk knappen og næste dag kl20.00 starter den op igen
Prøv og regn lidt på hvor meget strøm der kan spares Smiley
Logget
Bedstefar
Gæst
« Svar #3 Dato: 3. Februar '09 kl. 16:32 »

Man kunne vel også sætte en server til at køre med 6 forskellige spil  alle ugedage kl.20.00 til kl.23.00

De fleste af os spiller vel 3 spil men har måske kun 1 til 2 dage om ugen vi kan afse til wanparty

Medlem skaren kunne vel også blive stører når der bliver spillet flere spil

Der er jo ingen der siger at vi skal alle spille alle spil, nogle er til moren andre til datteren

Serverne er der ikke meget gang i uden for eventerne, så der kan der lige så godt køre nogle andre spil

Nu vil det være dejlig med nogle bemærkninger fra jer
Logget
Bedstefar
Gæst
« Svar #4 Dato: 21. Februar '09 kl. 11:14 »

Danmark har forpligtet sig til at reducere udledningen af co2 sammen med en masse andre lande

Danmark er jo også dig og mig, så vi skal prøve at spare hvor vi kan

Tv et hjemme i din stue er udstyret med en fjernbetjening så du kan slukke når du ikke bruger tv et

De fleste computere går i dvale hvis de ikke bruges

Tænk Verden over hvor mange gameserver der snurrer døgnet rundt for kun at blive brugt nogle enkelte timer 1 par enkle dage om ugen

Der må da være andre end mig der er lidt andsvarbevist, i må tænke på alle de menesker som bliver fordrevet på grund af det ekstreme vejr som co2 forsager

Vil gerne have at der er nogle der giver sig til kende eller står jeg helt selv Græder
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #5 Dato: 21. Februar '09 kl. 11:39 »

Vil gerne have at der er nogle der giver sig til kende eller står jeg helt selv Græder
Grunden til at der ikke er nogen der siger noget, er at alle de ting du tager for givet om hvordan serveren fungerer er forkerte. Og der er ikke nogen der gider kaste sig ud i længere forklaringer.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Bedstefar
Gæst
« Svar #6 Dato: 21. Februar '09 kl. 12:43 »

Hej Wishbone
Det var godt du kom med noget
Det er rigtig nok jeg ved ikke noget om servere; men som bruger, som forbruger må man stille krav til det man bruger
Tænk engang hvis dit fjersyn derhjemme i stuen ikke kunne slukkes, det ville være billigere at fremstille , det ville være den positive side
Feks. i roklubben jeg er medlem af der træner vi 3 gange ugentlig der  starter oliefyret 1,5 timer før vi skal træne så der er lunt, her har vi sat en timer på, uden denne  timer kunne vi godt glemme alt om opvarmning, da det ville blive alt for dyrt at varme op i hele ugen

Der er mange flygtninge nu og der bliver mange flere i fremtiden og her er vi med til at betale, tænk de stakkels menesker der bliver fordrevet fra deres hjem og pludselig skal klare sig i et vildt fremmet land og tillige med er de ikke velkomne

Kravet til serveren må være at  når der ingen trafik er lukker den ned, når der er nogen der vil spille må den aktiveres så enkelt er det

Ja jeg er ikke teknikker så jeg ved ikke hvordan man skal lave det men der må da være folk der kan regne den ud
Der er måske en eller flere af jer der måske kender en der kunne løse problemet
 
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #7 Dato: 21. Februar '09 kl. 15:28 »

Kort svar: Den fysiske server står hos en host i Tyskland. Så nej, vi kan ikke slukke for den. Hold venligst op med at spørge om det.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Bedstefar
Gæst
« Svar #8 Dato: 21. Februar '09 kl. 17:35 »

Tak for svaret Wishbone
Så vil jeg stoppe med dette emne Græder Græder Græder
Logget
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #9 Dato: 22. Februar '09 kl. 19:26 »

Bare for at afslutte emnet: Hetzner.de, som driver WanParty-serveren, bruger kun strøm fra 100% vedvarende energikilder. Læs mere

Derudover: hvis det overhovedet var muligt at tænde og slukke for serveren på bestemte tidspunkter, som du antyder, så driver serveren jo også WanParty.dk - og den skulle gerne være online altid.
I øvrigt bruges serveren jo også til også til andre af mine egne, private formål - herunder andre hjemmesider og e-post, og det er meget vigtigt, at den er online 24/7. Det var bl.a. derfor jeg flyttede den fra mit hjem til en professionel hosting-løsning.
Logget

Keep It Simple.
Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!