Wanparty.dk

Wanparty.dk

28. April '24 kl. 04:05*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: 1 [2]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Ny PC!!!  (Læst 22666 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
bestefar345
Gæst
« Svar #30 Dato: 14. November '07 kl. 14:24 »

Hej
Shg har lige meddelt at de ikke kan skaffe det ønskede bundkort så jeg har været nødt til at sige ja til Blitz Formula fra Asus, ja nu er jeg klar til at sige ja til alt.
Ja jeg brænder efter at få den samlet.
Hilsen bestefar
Logget
bestefar345
Gæst
« Svar #31 Dato: 16. November '07 kl. 08:52 »

Hej
Så skulle de fleste ting komme i dag, der er dog sket nogle ændringer undervejs.
Ja jeg kan ikke vente tiden af længere så der er bestilt et grafikkort club 3d med 1GB ram, ja jeg ved det er ikke det hurtigste men det skulle være til at få fat på, samt et kølehoved EK FCR600- CrosFire- Xtreme Acetal
Venlig hilsen bestefar
Logget
bestefar345
Gæst
« Svar #32 Dato: 18. November '07 kl. 14:51 »

Vandkøling Ja
Der er gjort meget ud af vandkølingen, der er de 3 pumper, den 1.  forsyner cpu og hardiskkøler1, den2. forsyner bundkort og den dobbelte harddiskkøler, den 3. skal så køle grafikkortet
Ja så er der 7 blæsere ja i læste rigtig, der er 7 stk.
Der sider en stor 120mm blæser i bunden, som der er monteret et filter på som man kan skifte-rense, den skaber et overtryk i kabinetet, den er temperaturstyret.
Så er det Psu den har også en blæser der er temperatur styret.
I den ramblok jeg fik fulgte der en ramblæser med, med 3 stk.blæsere.
Så er det Bundkortet den er normalt passiv kølet; men når man laver vandkøling på cpu en følger der 2 stk. blæsere med til nord og sydbroen.
I kan nok se det faktisk er en skue uden ende,
Ja jeg må se at få fat i kølehoveder til nord og syd broen.
Der er ellers et par billeder i kunne se; men de er ikke til at placere her.

Venlig hilsen bestefar

Logget
bestefar345
Gæst
« Svar #33 Dato: 18. November '07 kl. 15:08 »

64-32 bit operativsystem
Som i kan se har jeg spurgt flere gange til det.
Grafikkortet jeg har valgt forlanger 64 bit
Ram blokken der er valgt  corsair line of 4GB memori kits er designet til 64 bit operativsystem, installeret 4 GB på en 32 bits  operativsystems
is not advised nor supported under waranty.
Logget
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #34 Dato: 19. November '07 kl. 12:59 »

Mig bekendt findes der ikke noget PC hardware til almindelige dødelige, som direkte kræver et 64-bit OS.

Men 4GB RAM kan du i hvert fald ikke udnytte med et 32-bit OS. Windows vil kun kunne "se" fra 2½ til 3½ GB RAM. Resten vil være reserveret af BIOS'en og andre enheder i PC'en pga. begrænsninger i OS'et. Det undgår du med et 64-bit operativsystem.

Jeg har kørt med Vista x64 i over et halvt år og er blevet positivt overrasket over, hvor få problemer jeg har haft. Stort set alle spil og programmer virker, og jeg har kun haft problemer med nogle få drivere til ældre hardware. Men jeg havde også meget lave forventninger da jeg installerede det.

Jeg tror vi er en håndfuld, der kører Vista x64 her nu, så der er da hjælp at hente, hvis noget fejler.
Logget

Keep It Simple.
bestefar345
Gæst
« Svar #35 Dato: 19. November '07 kl. 13:35 »

Hej
Det er rart at man kan faa hjaelp, saa tak.
Logget
bestefar345
Gæst
« Svar #36 Dato: 19. November '07 kl. 13:45 »

Flipper snart helt ud

Det er kikset totalt med at faa fat i et Ati grafikkort med 1GB ram har haft bestilt flere steder,Det naermeste er en gang i December.
koelehovedet har jeg faaet fat i, saa jeg har bestilt 1 Ati 2900 med 512mbit ram.
Pc en skulle da gerne proevestartes inden garantien udloeber.
Logget
bestefar345
Gæst
« Svar #37 Dato: 19. November '07 kl. 15:06 »

Der er hjælp at hente hos vcore.dk
Da jeg skulle have sluttet styringen af pumperne til bundkortet var det galt med den ene sokkel ”cpu” her var der en sokkel med 4 tilslutninger, de andre var der kun  3 som passede med de medfølgende ledninger, da jeg havde købt pumperne og meget andet hos VCORE  prøvede jeg at maile til info@vcore.dk og minsandten om ikke, der gik ikke 1 time inden jeg havde et svar fra dem.
Så mange tak til VCORE.dk


Logget
bestefar345
Gæst
« Svar #38 Dato: 22. November '07 kl. 12:57 »

Hej
Det er en stor dag i dag.
I går fik jeg den manglende del, Det var grafikkortet, ikke det jeg gerne ville have men et andet, da jeg ikke havde tid til at vente.
Så her til morgen fik jeg prøvet om det hele var vandtæt, det var det, så strøm på, ja dyret startede bare, uden noget bævl.
Der var dog ikke så let at få lavet read5, der knoklede jeg lidt rundt, så var der Windows det gik også fint, nu er jeg igang med at lægge dvs. programmer ind det tager sin tid.
Umiddelbart syntes jeg ikke at den er hurtigere en den gamle; men vi for se.
Venlig hilsen Bestefar
Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #39 Dato: 22. November '07 kl. 15:42 »

Hej
Det er en stor dag i dag.
I går fik jeg den manglende del, Det var grafikkortet, ikke det jeg gerne ville have men et andet, da jeg ikke havde tid til at vente.
Så her til morgen fik jeg prøvet om det hele var vandtæt, det var det, så strøm på, ja dyret startede bare, uden noget bævl.
Der var dog ikke så let at få lavet read5, der knoklede jeg lidt rundt, så var der Windows det gik også fint, nu er jeg igang med at lægge dvs. programmer ind det tager sin tid.
Umiddelbart syntes jeg ikke at den er hurtigere en den gamle; men vi for se.
Venlig hilsen Bestefar

Måske den ikke føles hurtigere end den gamle, men tænk også på at du har proppet Vista i den... Den tager sin andel... ;-) I går var jeg ude at assistere nogle der lige havde købt nye pc'er... der var Vista i dem begge... så vil jeg godt nok hellere ha' min egen gamle (1 år) "sløve" XP maskine...  Chokeret
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #40 Dato: 22. November '07 kl. 15:44 »

Nåe JA... Vi skal jo til at skrive flere posts... hehe

Så vil lige ønske TILLYKKE med maskinen!
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
bestefar345
Gæst
« Svar #41 Dato: 23. November '07 kl. 15:33 »

Tak skal i have.
Nu er computeren pakket ind på en hylde, kaptajnen har bestemt at jeg skal kunne vaske gulvet under den, der må ikke flyde med slanger og ledninger, så hele dagen er da næsten gået med det.

Der var ellers 1 minus og det var at jeg ikke kunne køre Ati overdrev på grafikkortet det skyldtes at der skulle bruges 2 pcie det ene var med 6 ben og det andet var med 8 ben, ja jeg havde affundet med det; men da jeg havde fået den sat ind på plads fandt jeg 2 stk overgange fra 6 til 8 ben, så ud med herligheden og ind igen, så skulle der lige køres overdrev og det blev fuld overdrev  858Mhz grafik 900Mhz hukommelse og det ved 38 grader uden at pumpe ydelsen er sat op

Når pcen er sat til overdrev medium er cpu temp. 28 grader, der er noget der er luft kølet der inde jeg ved ikke rigtig hvad men der ligger temp på 30 og 35 grader "nord-sydbro".

Den gamle pc jeg havde virker hurtigere syntes jeg, det er nok Vista en der gør det, min tålmodighed er sat  på prøve mange gange de sidste par dage.

Det hele er nyt endnu, der går lige lidt tid inden det hele falder i hak.

Venlig hilsen bestefar


« Sidste ændring: 23. November '07 kl. 15:37 af bestefar » Logget
bestefar345
Gæst
« Svar #42 Dato: 13. December '07 kl. 11:14 »

Hej
Så har har pc en kørt et stykke tid og jeg er ved at vende mig til dens særheder.
Den ny pc"q6700-2,66GHZ-Vista 64"tager næsten dobbelt så lang tid at installere ut2004 i forhold til den gamle pc"3,0GhzHybertrading-XP".

Feks. virus skanner jeg det hele en gang om ugen, når jeg gør det, sker det vær gang at jeg for startet skanneren 2gange da der ikke sker noget, ja den er sløvSpørgsmålstegn

Til spil klarer den sig fint, kan køre UT3 på max det samme med Crysis uden at hagge.

Vista bruger noget der hedder bruger kontostyring det vil sige at hver gang et program startes skal det godkendes af brugeren, det er næsten det som alle biler der passerer grænsen skulle vise pas, det er en funktion man hurtig bliver træt af og slår fra, da skulle man have lavet det som ved Zonealarm "læremen", kommer der noget nyt skal det ,godkendes,spørg eller nægtes adgang.

Windows mail program har igen dansk stavekontrol, det syntes jeg er for dårligt, har så hentet Mozilla Thunderbird.

Logget
Sider: 1 [2]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!