Så begynder problemerne at komme...
Dette er nøjagtigt hvad vi oplever, nu hvor både Kaninus og jeg har fået vores miner koblet på stationen, med dispensere.
Der er gået en del timer med at finde ud hvad der sker. For da jeg var i gang selv, kunne jeg ikke være 2 steder på én gang... Men med hjælp, så lykkedes det at gennemskue hvad der sker!
Hvis jeg sender 2 eller flere carts mod min mine, så giver det problemer. (det samme gør sig gældende til Kaninus). Dette tilsyneladende fordi destinationen er mere end 255 blokke væk, som beskrevet i linket.
Hvis man sender én cart, bliver den stoppet et eller andet sted, når den kommer uden for "rækkevidde". Den fortsætter så hvis der kommer nogen i nærheden af den... så den gør hvad den skal, hvis man kører bag efter den, dog med den forsinkelse der nu en gang er fra den stopper, og til der er en person der kommer samme vej efter (timer/dage/uger). Sender man så 2 eller flere carts, så bliver de unloaded samme sted, hvilket resulterer i at cartsne holder oven i hinanden, når de bliver loaded igen. Dette giver så to mulige problemer. Enten at de virker som en cart med en person i, og dermed ikke bliver sorteret ved destinationen, eller at de bliver loaded med en smule afstand, så der er én der kører rigtigt, nogle bliver stakket, nogle bliver holdende midt i det hele, fordi den der er foran virker som en klods og endelig dem der er i nærheden af en booster, kommer lige imod den person der kører bagefter.
Med disse problemer, så bliver vi nødt til at designe nogle mellemstationer med ca. 200 blokke imellem, som man manuelt skal sende cartsne videre fra.
Der er INGEN problemer hvis der står en i minen og en anden sender carts, men så skal vi jo bare ha' én udpeget til fast at være lagerbestyrre!
Et andet problem jeg stødte på i gårsdagens fejlsøgningsjagt, er at trapdoor dispenserne tilsyneladende "taber" carts, når de bliver loaded efter at have været udenfor "rækkevidde". Dette bemærkes bl.a. ved at jeg har fyldt nogle carts i dispenseren i min mine, og når så jeg har været en tur i snemanden, og kommer tilbage mod min mine, så møder jeg en cart der kører mod lageret, ca. ½ vejs mellem lageret og minen. Dette vil svare til at den bliver "sluppet" af dispenseren når den chunk bliver loaded. Jeg har dog ikke oplevet det på lageret, men det har måske ikke været unloaded, og loaded (der har nok altid været én person i nærheden siden de blev bygget)? Tror ikke helt det har noget at gøre med spawnzonen ligger så tæt på, men man ved jo aldrig i denne verden.
Jeg har også oplevet lidt sært på FUN med Redstone, hvor jeg har leget med tællerværket. Det ser nemlig også ud til at redstone bliver unloaded/loaded på samme måde som carts. Jeg havde en clock igang, og loggede af, mens der var nogen igang laaaangt derfra. Da jeg så loggede på igen var clocken gået i stå. Det vil sige én af de 5 Repeatere jeg havde brugt stod og lyste fast.
Det gør det jo så ikke just nemmere at lave det tælleri, så det er lige lagt lidt på is, til jeg kommer på en brugbar løsning. Det skal jo gerne kunne ses, når man kommer til lageret hvor lang køen med chestcarts er, uden man skal gøre noget aktivt selv.