Wanparty.dk

Wanparty.dk

6. Maj '24 kl. 10:28*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Er WanParty dødt?  (Læst 7683 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Dato: 27. Januar '11 kl. 20:21 »

Det spørgsmål sidder mange af os med for tiden, og svaret er vel, at lige nu er det - stort set - dødt.

Vi admins har ikke tid og overskud til at prioritere events længere, og hvis vi havde, ville de sikkert være tyndt befolket alligevel, sådan som vi så det ved de senest afholdte regulære events. Luften er så at sige gået af ballonen, som vi pustede op i fællesskab tilbage i 2006. Den har også holdt længe.

Men der er et nyt WanParty på vej.

Jeg har altid ment, at WanParty.dk er et website med et kæmpe potentiale. Som det eneste i Danmark kan det facilitere, at hvem som helst og hans fætter (!) kan registrere og i løbet af få dage være med til at spille sammen med en flok andre gutter og gutinder hjemme fra stuen. Mange klaner og andre grupperinger tilbyder det samme, men det er netop humlen ved WanParty: vi er ikke en klan. Vi er ikke hardcore. Vi vil bare hygge os, og det skal være nemt.

Jeg synes dog, at websitet ikke længere kan bære sit eget koncept ordentligt. Vi er for få, der prioriterer events - sætter aftenen af til at have det sjovt og være til stede på TS og gøre det ordentligt.Vi er i det hele taget for få.

Derfor har jeg et nyt website på tegnebrættet, som skal understøtte et forbedret koncept. Det er som sagt kun på tegnebrættet, og jeg prøver at inddrage alle de rigtige mennesker til at skabe det - folk som har forstand på websites, brugervenlighed, design, usability og gaming. Og WanParty.

Og her kommer DU ind. Hvis du er erfaren WanParty-medlem, som også har følt at nogle ting her på sitet ikke fungerer som du synes, det burde, så er det nu du skal træde frem og sige din mening. Kender du et andet godt gamer-site, som du bruger jævnligt? Hvorfor? Blev du træt af XFire? Teamspeak? Hvorfor? Spillede vi ikke de rigtige spil? Var der ikke nok admins? Events? Medlemmer? Hvad? Alle forslag og kommentarer har interesse, og jeg håber I alle vil være med til at skabe et godt grundlag for WanParty - version 2.0.

/Geddeth
« Sidste ændring: 27. Januar '11 kl. 20:49 af Geddeth » Logget

Keep It Simple.
Servejoe
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 16



« Svar #1 Dato: 29. Januar '11 kl. 12:16 »

Hej
Vil starte med at sige at vi vel alle har Steam og den er vel så småt ved at fortrænge xfire
Så er det Teamspeak , jo det er dejlig at snakke med andre mens man spiller jeg har bare meget svært ved at høre hvad der bliver sagt og må så koncentrere mig meget om at forstå hvad der bliver sagt og det går så lidt ud over spillet
Nu spiller jeg kun UT3, da jeg mener at den har afløst UT2004, det stiller lidt større krav til pcen og server, der har været meget med lag på serveren og det tager glæden fra spillet
Når man så vil spille lidt logger man på serveren men der er ingen botts, så kan man løbe lidt rundt på banen og vente på at en anden logger på, det ender for det meste med at man for nok af at løbe rundt der alene uden aktion og slutter
Det skal også være mulig at skifte bane når man er selv "sammen med en botts" på en stor bane

UT3 er et kæmpe spil hvis man tager alle muligheder, der tror jeg at vi skal begrænse os lidt til feks. at spille dm og team dm når vi så er nok kan vi jo prøve med Capture the flag eller Onslaught ; men her gælder det om ikke at have det store udvalg af baner for der er ikke noget værer  end ikke at vide hvor man skal løbe hen, man skulle jo helst kunne komme lige fra gaden og deltage på nogen lunde lige vilkår, de fleste har vel heller ikke meget tid til overs til spil og derfor skal det være let at gå til

Det var så mit bud  Smiley  håber at det kan være til gavn
Logget
Quantumfan
WanParty Medlem
***
Offline Offline

Beskeder: 99



« Svar #2 Dato: 31. Januar '11 kl. 20:17 »

For mit vedkommende gik luften bogstaveligt talt af ballonen henover sommeren.
Den korte version er at jeg blev syg, og fik svært ved at trække vejret (minus 35% lungefunktion). Jeg har kørt i absolut lav-energi mode siden august, [indsæt valgfri selvmedlidenhed og ynk her] og har været nødt til at bruge kræfterne på at passe mit arbejde og hverdagen.

Hvis det er nogen trøst, så får jeg slet ikke spillet noget i øjeblikket, det er skam ikke fordi jeg er træt af Wanparty eller har forladt jer til fordel for nogle andre, jeg har syltet næsten alle mine forpligtelser og fritidsinteresser på lige vilkår.

Dertil kommer at vi typisk kun var 4-5 spillere til de fleste events, og ikke altid på een gang.
Som Geddeth ganske rigtigt skriver er det fede ved konceptet at man kan droppe ind og spille med uden at skulle binde sig til alt muligt, meen 4 mand er i underkanten til et teambaseret spil som f.eks BF2. Jeg har endda prøvet at spille 1 on 1 med Wishbone på et 32 player map i en times tid. Gameplayet bliver lidt ødelagt når man ligefrem er nødt til at aftale på forhånd hvor man skal mødes og pløkke hinanden...  Grin

Egentlig synes jeg at websitet fungerer ok, alt efter hvad man bruger det til. Som bulletin board til annoncering af events er det helt ok, som et socialt sted med lidt chat eller hvem-er-på-nu, måske mindre godt. Jeg tror det største problem er at vi er kørt lidt fast i de samme spil, vi kører meget de samme map rotations, som vi nærmest kan på rygmarven.

En mangfoldighed af spil giver en masse arbejde til admins, det ved jeg, men både UT og BF har jo muligheder for mods og udvidelser
som vi måske skulle dyrke noget mere.

Anyway, jeg håber at få lidt mere overskud til at spille med WanParty igen, og glæder mig til at se hvad i finder på.

Peace, Quantumfan
« Sidste ændring: 31. Januar '11 kl. 20:19 af Quantumfan » Logget

OK 2020, you can take the silly wig off now. We know it's you...
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #3 Dato: 1. Februar '11 kl. 07:56 »

Jeg har endda prøvet at spille 1 on 1 med Wishbone på et 32 player map i en times tid. Gameplayet bliver lidt ødelagt når man ligefrem er nødt til at aftale på forhånd hvor man skal mødes og pløkke hinanden...  Grin
Ja det var en ret alternativ BF2 session Grin

For mit vedkommende gav jeg lidt op henover sommeren. Der kom aldrig nogen til de forskellige events, og det virkede mere og mere som spild af tid at dukke op, endsige prøve at organisere det. Kombineret med øget pres på mit arbejde, løb WanParty ligesom ud i sandet for mig.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #4 Dato: 4. Februar '11 kl. 04:38 »

Jeg er kørt lidt død i FPS genren må jeg indrømme, sidste gang jeg spillede et FPS var faktisk til vores (som altid) dejlige Boomtown event.
I stedet har jeg fået mine fix fra RTS og RPG (SC2, Desktop Dungeons, Minecraft og - som altid - igennem min WoW-kanyle  Rullende øjne

Som koncept syntes jeg stadig at WanParty er genialt, både dets ide og udførelse har bragt rigtig mange timers god solid gaming til os alle.
Men med så lille en brugerflade må det have sine op- og nedture.

Jeg ved at efter sommerferien starter jeg et dagsstudie op (nu skal jeg sgu være færdig), og samtidig med et mere aktivt social liv (ja, jeg er væk fra computeren!!  Chokeret ) så er der ikke så meget tid til spontane ture til Wanparty-land, og med den faste ugentlige rotation og dens ringe fremmøde mistede jeg allerede gejsten og blev en event-player i stedet.

Mht. til WanPartys fremtid, så kan jeg da godt - hvis vi vælger den retning - smide nogle flyers op herude på kollegiet?
Der er trods alt rigtig mange gamere der sidder og gemmer sig inde på deres 18m^2 heroppe i Herlev?

Jeg vil stadig være at finde til alle RL events, og større events hvis der er garant for et ordenligt fremmøde.

Jeg vil i hvert fald følge tråden (nu vil jeg i seng)
Logget

Spiller lige nu:
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #5 Dato: 5. Maj '11 kl. 19:42 »

Jeg vil stadig være at finde til alle RL events, og større events hvis der er garant for et ordenligt fremmøde.

Netop det med fremmødet er centralt. Jeg forestiller mig, at hvis man aktivt skal tilmelde sig et event inden man deltager, og hvis listen af tilmeldte er eksponeret på sitet og man i øvrigt bliver notificeret automatisk (via email/SMS/brevdue/meh) inden eventstart, så vil det fordre en større grad af dedikation, i forhold til rent faktisk at møde op.
Samtidig kan man forventningsafstemme på forhånd, fordi det er tydeligt inden eventstart hvis det bliver tyndt befolket.
Logget

Keep It Simple.
Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!