Wanparty.dk

Wanparty.dk

6. Maj '24 kl. 12:24*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1] 2 3 4
  Udskriv  
Forfatter Emne: Ideer til nyt byggeri  (Læst 47205 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Dato: 25. November '11 kl. 22:18 »

Her er iøvrigt et par screenshots af et lager koncept jeg har rodet med i creative. Det er baseret på det gamle lager, med visse modifikationer. Især trappeskakten er innovativ, men jeg er ikke sikker på at den fungerer så godt i praksis. Her er i hvert fald nogle billeder. Sig hvad i synes. Alle forslag til ændringer er velkomne. Hvis i selv har nogen design idéer vil jeg også gerne se dem.



Et overblik over lageret. Bemærk, det er langtfra færdigbygget.



Et typisk lagerrum.



En sovesal.



Den famøse trappeskakt. Lageret er konstrueret af kvadratiske rum i et 3x3 gitter, med trappeskakten i midten. Den er lavet så der fra alle 4 sider er trappe både op og ned. Skal man til et andet rum end overfor, kan man skifte retning i midten.



Et enchanting room. Det er ikke en del af selve lageret (fordi dimensionerne ikke passer ind i lagerets arkitektur), men det ligger indenfor glasmuren rundt om lageret.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #1 Dato: 29. November '11 kl. 15:37 »

Jeg synes lige denne post fortjente sit eget topic, så jeg splittede det  Cool

Jeg synes lager konceptet ser godt ud, men trapperne skal nok bare prøves af i en periode, før vi ved om de er anvendelige i praksis, eller man konstant falder ned gennem skakten :-)

Jeg vil bare minde om, at der nok skal være plads til skilte, og at vi fra starten skal tænke over inddelingen af materialer. Her er mit gamle dokument fra IKEA: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0ApjcsY8yeM-ZdEg2VlJhbUlJZDBoUGxBTzBsenE2UXc&authkey=CJjgwK0P

- det kan måske danne baggrund for en ny inddeling af rummene i lageret.

Jeg har aldrig prøvet enchantments, så jeg ved ikke om der er nogen fordele/ulemper ved den model du beskriver.
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #2 Dato: 29. November '11 kl. 16:37 »

Jeg har aldrig prøvet enchantments, så jeg ved ikke om der er nogen fordele/ulemper ved den model du beskriver.

Der er ikke nogen "model" som sådan. Jeg har bare lagt Enchanting rummet udenfor selve lageret, fordi det ikke passede i dimensionerne, og fordi det gav mulighed for en mere "stilet" bygning til det. Det har ingen betydning for brugen af enchantments. Det har selve udformningen af rummet til gengæld. Der er grundlæggende kun én optimal måde at konstruere det på, så de eneste overvejelser er hvor det skal ligge, og hvilken "skal", hvis nogen, der skal bygges udenom.

Et Enchanting Room skal se således ud for optimal udnyttelse:
Kode:
#####
#   #
# @ #
#   #
## ##

# = Bookcase
@ = Enchanting Table

Det er altså en 5x5 firkant af bogreoler med et hul i den ene side og et enchanting table i midten. Bogreolerne skal være 2 i højden. Denne udformning sikrer den maksimale udnyttelse af bogreolerne, som enchanting table't suger kraft fra.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #3 Dato: 29. November '11 kl. 17:54 »

Jeg har aldrig prøvet enchantments, så jeg ved ikke om der er nogen fordele/ulemper ved den model du beskriver.

Der er ikke nogen "model" som sådan. Jeg har bare lagt Enchanting rummet udenfor selve lageret, fordi det ikke passede i dimensionerne, og fordi det gav mulighed for en mere "stilet" bygning til det. Det har ingen betydning for brugen af enchantments. Det har selve udformningen af rummet til gengæld. Der er grundlæggende kun én optimal måde at konstruere det på, så de eneste overvejelser er hvor det skal ligge, og hvilken "skal", hvis nogen, der skal bygges udenom.

Et Enchanting Room skal se således ud for optimal udnyttelse:
Kode:
#####
#   #
# @ #
#   #
## ##

# = Bookcase
@ = Enchanting Table

Det er altså en 5x5 firkant af bogreoler med et hul i den ene side og et enchanting table i midten. Bogreolerne skal være 2 i højden. Denne udformning sikrer den maksimale udnyttelse af bogreolerne, som enchanting table't suger kraft fra.

Med et par pistons kan og en trykplade "indenfor" kan man få 2 ektra bogreoler til at lukke indgangen, så der er lukket så længe der står en på pladen i rummet.

Der er også mulighed for at flytte bogreolerne alt efter hvor meget XP man vil have tilbudt at bruge!

Så rummet skal ikke være for småt, hvis der skal laves noget med pistons!  Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #4 Dato: 29. November '11 kl. 18:36 »

Med et par pistons kan og en trykplade "indenfor" kan man få 2 ektra bogreoler til at lukke indgangen, så der er lukket så længe der står en på pladen i rummet.

Der er også mulighed for at flytte bogreolerne alt efter hvor meget XP man vil have tilbudt at bruge!

Så rummet skal ikke være for småt, hvis der skal laves noget med pistons!  Blink
Det skal der ikke. Det angivne setup bruger præcis 30 reoler, hvilket er grænsen for hvor mange af dem et enchanting table kan udnytte. Notch har lavet det på den måde med vilje, netop for at man ikke behøver lave besværlige setups for at få den maksimale udnyttelse.

Hvad angår tilbud, er det bare at prøve flere gange for at få andre muligheder, uden dog at vælge en enchantment.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #5 Dato: 29. November '11 kl. 19:15 »

Det skal der ikke. Det angivne setup bruger præcis 30 reoler, hvilket er grænsen for hvor mange af dem et enchanting table kan udnytte. Notch har lavet det på den måde med vilje, netop for at man ikke behøver lave besværlige setups for at få den maksimale udnyttelse.

Hvad angår tilbud, er det bare at prøve flere gange for at få andre muligheder, uden dog at vælge en enchantment.

Der er jo også mulighed for at lave det i et "hul", så man står på kanten af de øverste reoler... så kan man stadig nå bordet.

Ja, man kan sagtens prøve flere gange... men der kan jo skulle mange forsøg til at få lov kun at bruge 1. Det er jo nemmere hvis bordet står for sig selv!

Og kan da sagtens se det nemme i det... men hvorfor kun gøre det nemme?  Tunge

Her et lille eksempel:
Minecraft - Adjustable Power Enchantment Table
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #6 Dato: 29. November '11 kl. 19:35 »

Ja, man kan sagtens prøve flere gange... men der kan jo skulle mange forsøg til at få lov kun at bruge 1. Det er jo nemmere hvis bordet står for sig selv!

Og kan da sagtens se det nemme i det... men hvorfor kun gøre det nemme?  Tunge
Hehe, nej det er der da heller ikke noget krav om, men hvorfor skulle man dog ønske at bruge mindre? Sådan som funktionaliteten er skruet sammen kan det under alle omstændigheder ikke betale sig at bruge mindre end man har.

Det der er ved det er at enchantments bruger levels. For at optjene levels skal man bruge XP. Hver level koster (7 * level) XP. Altså, level 1 koster 7 XP, level 2 koster 14, og så fremdeles. Det betyder at hvis du er level 1 og laver en level 1 enchantment, koster den 7 XP. Hvis du er level 15 og laver en level 1 enchantment koster den 105 XP.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #7 Dato: 29. November '11 kl. 20:10 »

Ja, man kan sagtens prøve flere gange... men der kan jo skulle mange forsøg til at få lov kun at bruge 1. Det er jo nemmere hvis bordet står for sig selv!

Og kan da sagtens se det nemme i det... men hvorfor kun gøre det nemme?  Tunge
Hehe, nej det er der da heller ikke noget krav om, men hvorfor skulle man dog ønske at bruge mindre? Sådan som funktionaliteten er skruet sammen kan det under alle omstændigheder ikke betale sig at bruge mindre end man har.

Det der er ved det er at enchantments bruger levels. For at optjene levels skal man bruge XP. Hver level koster (7 * level) XP. Altså, level 1 koster 7 XP, level 2 koster 14, og så fremdeles. Det betyder at hvis du er level 1 og laver en level 1 enchantment, koster den 7 XP. Hvis du er level 15 og laver en level 1 enchantment koster den 105 XP.

Indrømmet! Jeg var ikke klar over at det hang sådan sammen mellem xp og levels... Men har lige kigget i wiki, og læst lidt på lektien...

Men det ændre jo ikke ved at hvis man kun er i level 1 og ønsker at bruge den, og gerne vil have level 1 tilbudt...  Blink Der skal jo samles meget før man har et komplet level 50 armor og udstyr!  Chokeret
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #8 Dato: 29. November '11 kl. 20:50 »

Måske der kunne blive flere kister på en måde ved at "stable" dem som her til venstre:


Jeg kunne godt tænke mig at der blev lidt mere plads uden om, inden for glasmuren. Det bliver måske et problem med lysstyrken på jorden indenfor?

Kunne man ikke integrere enchantment i et lag af lageret, evt. i kælderen, hvor der er flere mulighedder for enchantment og reol opstillinger i et biblioteks miljø? Måske med en balkon hele vejen rundt i kanten?

Nu sørger vi vel for at der bliver plads nok til cobblestone?  Cool
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #9 Dato: 29. November '11 kl. 20:58 »

Her er lige et par klip af det jeg sådan cirka havde i tankerne:

[Minecraft] Enchantment Room

Minecraft Library
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #10 Dato: 29. November '11 kl. 21:36 »

Kunne man ikke integrere enchantment i et lag af lageret, evt. i kælderen, hvor der er flere mulighedder for enchantment og reol opstillinger i et biblioteks miljø? Måske med en balkon hele vejen rundt i kanten?
Det er bare meget svært at integrere et 5*5 rum i et 8*8 rum.

Mht. videoerne, så er den første jo bare et "blære-enchantment-room". Der er jo ikke noget variabelt over det, andet end at enten er alle reolerne der, eller også er ingen af dem. Han er stadig nødt til at stå og klikke tusind gange for at få den level han gerne vil have.

Den anden er jo udelukkende til pynt. Jeg kan godt forstå hvis du gerne vil have et stort bibliotek, og det ser da også cool ud, men jeg synes at lageret primært skal være funktionelt. Det er jo den centrale base vi arbejder udfra. Alt det lir og blær vi konstruerer gør vi så rundt omkring i landskabet.
« Sidste ændring: 29. November '11 kl. 21:43 af Wishbone » Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #11 Dato: 29. November '11 kl. 22:11 »

Her er lige et par klip af det jeg sådan cirka havde i tankerne:

[Minecraft] Enchantment Room

Heh, skulle faktisk til at foreslå noget a'la dette da jeg læste dig forslag med pistons og en enkelt bloks bogreol der poppede op.
Glad for at du kom mig i forkøbet  Humørgrin
« Sidste ændring: 29. November '11 kl. 23:22 af Geddeth » Logget

Spiller lige nu:
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #12 Dato: 30. November '11 kl. 07:55 »

Kunne man ikke integrere enchantment i et lag af lageret, evt. i kælderen, hvor der er flere mulighedder for enchantment og reol opstillinger i et biblioteks miljø? Måske med en balkon hele vejen rundt i kanten?
Det er bare meget svært at integrere et 5*5 rum i et 8*8 rum.

Mht. videoerne, så er den første jo bare et "blære-enchantment-room". Der er jo ikke noget variabelt over det, andet end at enten er alle reolerne der, eller også er ingen af dem. Han er stadig nødt til at stå og klikke tusind gange for at få den level han gerne vil have.

Den anden er jo udelukkende til pynt. Jeg kan godt forstå hvis du gerne vil have et stort bibliotek, og det ser da også cool ud, men jeg synes at lageret primært skal være funktionelt. Det er jo den centrale base vi arbejder udfra. Alt det lir og blær vi konstruerer gør vi så rundt omkring i landskabet.

Det er nok rigtigt den første er blær... Men den ville nu være ret nem at at lave justerbar! Med nogle levers, og et redstone arrangemenet, så kan man vælge hvor mange reoler der skal komme frem!  Humørgrin

Lageret bliver jo ikke kun 8x8. Det jeg mente var nu at lave en hel etage som bibliotek. Her kunne man jo sagtens lave en fast opstilling med flere borde med forskellige afstand til reolerne, så de virker forskelligt. Så kan man jo gå til det bord der passer en bedst. Som jeg lige ser dit grundplans forslag, så er drejer det sig om 26x26, og der kan jo godt lirkes nogle forskellige opstillinger ind!  Blink

Men du har selvfølgelig ret i at det sagtens kan laves et andet sted også!  Grin
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #13 Dato: 30. November '11 kl. 07:57 »

Her er lige et par klip af det jeg sådan cirka havde i tankerne:

[Minecraft] Enchantment Room

Heh, skulle faktisk til at foreslå noget a'la dette da jeg læste dig forslag med pistons og en enkelt bloks bogreol der poppede op.
Glad for at du kom mig i forkøbet  Humørgrin

Hehe... Det kan laves på rigtig mange måder! Og det bliver det jo nok også når vi kommer i gang!  Cool
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #14 Dato: 30. November '11 kl. 09:37 »

Faktisk ser det ud til at det ikke længere er nødvendigt at lave en trappe, for at stable kisterne. Det er muligt at åbne kisterne som de hænger herunder. Hænger de helt oppe, kan de ikke åbnes. Jeg legede også med at nedfælde dem i gulvet, men da de er fysisk mindre nu, er der en kant rundt om og kisten er også lavere end før, så det så ikke smart ud!

Hvis vi skal holde os til den nuværende arkitektur, så er det "bare" at lave rummene 10x10.

Jeg har lavet et lille eksempel på FUN så man kan se det i funktion. Her har jeg også sat nogle værktøjsbænke i midten som man kan rende hen over. Disse kunne også evt. lægges i gulvet. Da "lamperne" hænger lige over bænkene, vil de ikke kunne ses i loftet på etagen nedenunder.

Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #15 Dato: 30. November '11 kl. 10:42 »

Cool - det ser effektivt ud, Grandt :-)
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #16 Dato: 30. November '11 kl. 10:47 »

Med udgangspunkt i Wishbones innovative trappeskakt, har jeg prøvet at forme et eksempel i 10x10 formen. Denne udgave giver rigeligt med plads omkring den, således at pladsen kan udnyttes til ovne, værktøjsbænk og opbevaring af kul. Så er der ikke langt fra de tilstødende 8 rum og til køkkenfaciliteterne på alle etager!  Blink

Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #17 Dato: 30. November '11 kl. 10:51 »

Jeg har lavet et lille eksempel på FUN så man kan se det i funktion. Her har jeg også sat nogle værktøjsbænke i midten som man kan rende hen over. Disse kunne også evt. lægges i gulvet. Da "lamperne" hænger lige over bænkene, vil de ikke kunne ses i loftet på etagen nedenunder.

Har prøvet at lave etagerne forskellige med værktøjsbænkene

Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #18 Dato: 4. December '11 kl. 21:37 »

Og hvilke materialer skal vi bruge? Masser af glas, naturligvis, men derudover? Mit eksempel var primært i mursten og sandsten, dels fordi ler nu er blevet så almindeligt at det faktisk er muligt at lave større bygninger i mursten, og dels fordi jeg bare godt kan lide sandsten. Men det er jo kun et forslag. Hvad synes i andre?
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #19 Dato: 4. December '11 kl. 22:48 »

Og hvilke materialer skal vi bruge? Masser af glas, naturligvis, men derudover? Mit eksempel var primært i mursten og sandsten, dels fordi ler nu er blevet så almindeligt at det faktisk er muligt at lave større bygninger i mursten, og dels fordi jeg bare godt kan lide sandsten. Men det er jo kun et forslag. Hvad synes i andre?

Jeg er stort set enig. Dog synes jeg ikke mursten og sandsten passer så godt sammen. Mursten er jeg ret sikker på vi nok skal få brugt til andre spændende byggerier. Jeg har lavet et lille eksempel med glas, sandstone og stone bricks (samme som trappen):





Men det er jo også blot en mulighed! Det er jo smag og behag! Dog er vi da ret enige om glas og sandsten, som kræver en del sand!  Blink

Vi skal også have gang i noget træplantage arbejde, så vi kan få dækket behovet for træ og trækul.

Landbrug skal vi også have i en eller anden form. Ved ikke lige hvad der giver den størst og hurtigste madmængde, som kan mætte en stor flok?

Plantage og mad, kan sagtens være noget nemt og primitivt, i nærheden af det udvalgte sted til lageret, i første omgang. Så kan vi jo altid senere lave noget mere fancy og blivende.
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #20 Dato: 5. December '11 kl. 00:07 »

Ved ikke lige hvad der giver den størst og hurtigste madmængde, som kan mætte en stor flok?

Har studeret wikien lidt, og det nemmeste og hurtigste bliver nok brød? Og med den kommende opdatering (guderne må vide hvornår), så bliver det ikke trampet i stykker, med mindre man hopper på det. Så det er vel "bare" at få plantet en masse wheat, og så kan det passe sig selv til det skal høstes. Og så må vi bruge shift til at snige os rundt og høste og så, til den næste opdatering er på gaden!
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #21 Dato: 5. December '11 kl. 01:06 »

Dog synes jeg ikke mursten og sandsten passer så godt sammen.

Og det må jeg så trække i mig igen... For det ser nu slet ikke så fjollet ud, når man kommer tæt på.



Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #22 Dato: 5. December '11 kl. 01:21 »

Jeg vil bare minde om, at der nok skal være plads til skilte
Kig igen. Der er skilte, jeg har bare ikke skrevet noget på dem.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #23 Dato: 5. December '11 kl. 01:28 »

Og det må jeg så trække i mig igen... For det ser nu slet ikke så fjollet ud, når man kommer tæt på.
Nej, jeg synes altså også at kombinationen er meget god.

Jeg synes til gengæld at din rum-indretning er lidt for sammenpresset. Jeg tror det bliver svært at finde noget når der bare er kister over det hele. Så vil jeg hellere smække en etage mere på, hvis vi kommer i pladsnød.

Jeg har også overvejet forskellige måder at gøre det mere overskueligt. F.eks. kunne man variere materialet i gulvet for hver etage/sektion, så der var sandsten i stuen, cobblestone på 1. sal, mørkt træ på 2. sal, osv. Bare så det er lettere at genkende hvor pokker man befinder sig. Jeg tror også det kunne gøre det lettere at finde tingene, fordi man efterhånden kommer til at associere dem med bestemte materialer.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #24 Dato: 5. December '11 kl. 08:56 »

Jeg har også overvejet forskellige måder at gøre det mere overskueligt. F.eks. kunne man variere materialet i gulvet for hver etage/sektion, så der var sandsten i stuen, cobblestone på 1. sal, mørkt træ på 2. sal, osv. Bare så det er lettere at genkende hvor pokker man befinder sig. Jeg tror også det kunne gøre det lettere at finde tingene, fordi man efterhånden kommer til at associere dem med bestemte materialer.

+1
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #25 Dato: 5. December '11 kl. 11:50 »

Jeg synes til gengæld at din rum-indretning er lidt for sammenpresset.

Hvis man kigger i den ende hvor der er vandsøjler, giver jeg dig ret. Den var også kun tænkt til cobblestone, som jeg ikke synes behøver skilte ved hver kiste. Det kunne evt. være den øverste etage, uden om senge afsnittet i midten, hvor trappen slutter.

Jeg tror det bliver svært at finde noget når der bare er kister over det hele. Så vil jeg hellere smække en etage mere på, hvis vi kommer i pladsnød.

Hvis det skal være mere luftigt, så kan man nemt udelade nogle af de kister i midten, og specielt dem over "dørene" (som jeg selv ikke er så vild med). Jeg har blot forsøgt at lave det så kompakt som muligt, da jeg syntes man brugte ALT for meget tid på at rende rundt mellem de forskellige rum og etager i det gamle lager. Jeg er ikke vild med bare at sætte en etage mere ind, da det er ensbetydende med mere gåtid, hvilket vi bør holde på et mimum, for at folk vil ofre den tid det tager at sortere varerne. Og specielt hvis man vil lave noget af flere forskellige ting, eller kommer fra en tur i minen, synes jeg det er mest praktisk at de forskellige kister er "lige om hjørnet".

Om det så er sværre at finde rundt vil jeg mene er et spørgsmål om fordeling af etiketterne, for når man står i de 2 rum modsat vandsøjlerne virker det ret overskueligt og luftigt.

Jeg har også overvejet forskellige måder at gøre det mere overskueligt. F.eks. kunne man variere materialet i gulvet for hver etage/sektion, så der var sandsten i stuen, cobblestone på 1. sal, mørkt træ på 2. sal, osv. Bare så det er lettere at genkende hvor pokker man befinder sig. Jeg tror også det kunne gøre det lettere at finde tingene, fordi man efterhånden kommer til at associere dem med bestemte materialer.

Spændende vinkel! Det lyder da bestemt som noget man skulle prøve at lege mere med, og se om man kunne få implementeret på fornuftig vis!
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #26 Dato: 5. December '11 kl. 12:08 »

Spændende vinkel! Det lyder da bestemt som noget man skulle prøve at lege mere med, og se om man kunne få implementeret på fornuftig vis!
Hmm, hvis vi tager den tanke et skridt videre, kunne man gøre det i hver sektion, og så bruge farvet uld til de forskellige sektioner. I ved, grøn til planter, brun til træ, rød til madvarer, etc. Så kunne man lave en oversigt et sted i bunden af lageret med blokke i de forskellige farver med et skilt på som gav navnet på sektionen, samt etagen den lå på.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #27 Dato: 5. December '11 kl. 12:26 »

Spændende vinkel! Det lyder da bestemt som noget man skulle prøve at lege mere med, og se om man kunne få implementeret på fornuftig vis!
Hmm, hvis vi tager den tanke et skridt videre, kunne man gøre det i hver sektion, og så bruge farvet uld til de forskellige sektioner. I ved, grøn til planter, brun til træ, rød til madvarer, etc. Så kunne man lave en oversigt et sted i bunden af lageret med blokke i de forskellige farver med et skilt på som gav navnet på sektionen, samt etagen den lå på.

Mindst lige så spændende!  Grin

Med 16 farver passer det jo med 2 etager med 8 rum.

Oversigten kunne man jo lave i bunden rundt om trappen.

Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #28 Dato: 5. December '11 kl. 13:24 »

Her er et par alternative lager opbygninger til inspiration:

Minecraft storage with SREEC logic

My Minecraft Storage Cart Bank

Minecraft Storage Room Idea (ShawnieG86)

Med nogle modifikationer kunne det blive rigtigt interessant, med en blanding af de 2 sidste. Jeg synes det er smart med et synligt eksemplar af indholdet. Dette kunne så kombineres med knappen på cart systemet. Det kræver dog en del plads og udgravninger til materialer (redstone, gold og iron)! Og så er det jo desværre ikke alle ting der lader sig vise, så som de forskellige barer, rustning, våben og andre ting som ikke er blokke.

Jeg kan godt lide den måde kisterne er indbygget, så man kan klikke på enden af kisten. De skal så bare være over hinanden, og ikke som det rod i eksemplet. Pænt? Nej, ikke i en glassal, som vi har lagt op til.
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #29 Dato: 5. December '11 kl. 15:23 »

Jeg tog lige moderatorhatten på og flytted lager-snakken over i den rigtigt tråd  Cool
Logget

Keep It Simple.
Sider: [1] 2 3 4
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!