Wanparty.dk

Wanparty.dk

7. Maj '24 kl. 01:44*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1] 2 3 ... 7
  Udskriv  
Forfatter Emne: En ny Minecraft-verden?  (Læst 81343 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Dato: 8. Juli '11 kl. 16:44 »

Ja, der bliver nok ingen vej uden om en ny world på et tidspunkt. Om det lige skal være efter 1.8 eller final release har jeg ikke styr på... Det er så bare en skam man ikke kan overføre vores fantastiske mesterværker...  Græder
Well... I princippet kunne man måske godt hive vores world ind i en map editor, og så slette alle de yderliggende chunks og kun bibeholde den helt centrale del vi har bebygget. Så burde vi kunne udvide den ved at udforske, og alle nye chunks ville blive genereret efter de nye regler.

Hmm, det kunne være man skulle lave en test. Jeg vender tilbage.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #1 Dato: 10. Juli '11 kl. 11:36 »

Well... I princippet kunne man måske godt hive vores world ind i en map editor, og så slette alle de yderliggende chunks og kun bibeholde den helt centrale del vi har bebygget. Så burde vi kunne udvide den ved at udforske, og alle nye chunks ville blive genereret efter de nye regler.

Hmm, det kunne være man skulle lave en test. Jeg vender tilbage.
Okay, jeg har testet skidtet, og det ser ud til at virke fint. Problemet er at vores bebyggede område er STORT.

Mit forslag (og jeg er klar over at ikke alle vil være lige glade for det) er at vi smider alt hvad vi har af ting rundt omkring ind på lageret, sørger for at sove deroppe for at sætte vores spawn points, og så sletter ALT andet end lageret.

Hmm, nu jeg tænker over det burde vi gøre mere end det. Smide alting ind på lageret, generere en helt ny verden, og så kopiere lageret ind dér hvor det naturlige spawn point ligger. På den måde får vi en helt ny verden. Hvis vi bare regenererer den gamle bliver hele landskabet det samme, bare med de nye features, fordi den kører på samme seed.

Det kunne være fedt med et nyt landskab at udforske, og det kunne højne kreativiteten at vi bliver tvunget til at bygge nye baser hver især.

Der burde være plads nok på lageret til at vi hver især kan lave personlige kister til de ting som er "vores egne", nok mest vores inventory.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #2 Dato: 10. Juli '11 kl. 21:13 »

Okay, jeg har testet skidtet, og det ser ud til at virke fint. Problemet er at vores bebyggede område er STORT.

Ja der er en del byggerier over overfladen, men minerne dækker nu også et pænt areal...

(og jeg er klar over at ikke alle vil være lige glade for det)

Du har helt ret i at det ikke er populært.

Mit forslag (og jeg er klar over at ikke alle vil være lige glade for det) er at vi smider alt hvad vi har af ting rundt omkring ind på lageret, sørger for at sove deroppe for at sætte vores spawn points, og så sletter ALT andet end lageret.

Hmm, nu jeg tænker over det burde vi gøre mere end det. Smide alting ind på lageret, generere en helt ny verden, og så kopiere lageret ind dér hvor det naturlige spawn point ligger. På den måde får vi en helt ny verden. Hvis vi bare regenererer den gamle bliver hele landskabet det samme, bare med de nye features, fordi den kører på samme seed.

Hvorfor så beholde lageret???

Det kunne være fedt med et nyt landskab at udforske, og det kunne højne kreativiteten at vi bliver tvunget til at bygge nye baser hver især.

Helt enig.


Mit forslag er at starte helt forfra med en spritny verden. Jeg er udmærket klar over at vi har brugt mange timer på at samle ressourcer. Men hvorfor gemme dem til en ny verden? Hvis det er fordi vi vil have nogle hurtige ressourcer, så er "/give" jo en oplagt mulighed, hvis det skal være for at ha' en byggeserver. Ellers mener jeg vi lige så godt kan bide i det sure æble, og starte forfra. Men så er spørgsmålet om det skal være efter 1.8 eller final edition?

Synes lissom byggelysten er lidt forduftet med de kommende store ændringer i vente, da det jo næsten ikke kan undgås der sker et eller andet.

Hvis vi skulle blive enige om at starte forfra, så er der jo også mulighed for at ændre måden at spille på. Her tænker jeg bl.a. på ressourcedeling (skal vi blive ved med det), ”friendly fire” (skal det være muligt at slå på hinanden), byggeserver (skal vi kun bygge)... find selv på flere muligheder...  Vi skulle jo bare gerne ha’ reglerne på plads inden restarten! 



Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #3 Dato: 10. Juli '11 kl. 22:39 »

Mit forslag er at starte helt forfra med en spritny verden. Jeg er udmærket klar over at vi har brugt mange timer på at samle ressourcer. Men hvorfor gemme dem til en ny verden? Hvis det er fordi vi vil have nogle hurtige ressourcer, så er "/give" jo en oplagt mulighed, hvis det skal være for at ha' en byggeserver.

Der er ligesom bare mere tilfredsstillelse i at bruge ressourcer man selv har samlet. Samtidig er selve det at samle dem nogle gange mere en sur pligt end noget andet. Pointen med en ny verden skulle være at udforske de nye muligheder, ikke at traske igennem alle de gamle.

Hvis man vil lave et sticky piston f.eks., skal man bl.a. bruge iron, redstone og en slimeball. Hvor lang tid går der fra man starter en helt tom verden til man kan begynde at lave sticky pistons? For lang tid, mener jeg.

Samtidig fjerner /give kommandoen bare fuldstændig udfordringen og glæden ved spillet synes jeg, med mindre det specifikt bare drejer sig om et kæmpe bygningsværk, og selv dér fjerner det en stor del af følelsen af virkelig at have opnået noget.

Ellers mener jeg vi lige så godt kan bide i det sure æble, og starte forfra. Men så er spørgsmålet om det skal være efter 1.8 eller final edition?

Svært at sige. Vi ved der kommer en kæmpe bunke nye ting i 1.8, men vi aner ikke hvad der kommer derefter. Det kunne gå hen og ende ligesom én der bliver ved med at vente på næste generation af grafikkort før han vil købe et nyt. Problemet er at der altid er en næste generation. Der er heller ingen "final edition" af Minecraft. Der kommer en "release version" hvor spillet forlader beta og officielt bliver kategoriseret som et "rigtigt spil", men Notch har sagt at han bliver ved med at lave updates efter release. Så hvis vi skal vente til der ikke kommer flere updates kommer vi til at vente meget længe.

Synes lissom byggelysten er lidt forduftet med de kommende store ændringer i vente, da det jo næsten ikke kan undgås der sker et eller andet.

Hvis vi skulle blive enige om at starte forfra, så er der jo også mulighed for at ændre måden at spille på. Her tænker jeg bl.a. på ressourcedeling (skal vi blive ved med det), ”friendly fire” (skal det være muligt at slå på hinanden), byggeserver (skal vi kun bygge)... find selv på flere muligheder...  Vi skulle jo bare gerne ha’ reglerne på plads inden restarten! 

Well, jeg går varmt ind for ressourcedeling. Der er ingen der siger at det skal være ren kommunisme, men sådan som det kører nu har folk da også deres egne ressourcer i deres egne baser, og lægger det de kan undvære (hvilket typisk er det meste) over på lageret. Folk samler altid mere end de kan bruge af nogle ting, men det er ikke nødvendigvis det samme de samler for meget af. Jeg synes det er synd at de ressourcer bare skal ligge og gå til spilde i en privat kiste et eller andet sted. Samtidig er der også nogle projekter man næsten skal være mange om at samle ressourcer til for at kunne lave.

Hvis vi starter helt forfra, uden at gemme noget, synes jeg at noget af det første vi skal gøre er at bygge et nyt lager. Det betyder at man kan komme i gang med nogle af de lidt sjovere ting betragteligt hurtigere. Og så synes jeg det var en rigtig fed oplevelse at bygge det første lager sammen. Hvis vi kunne designe et nyt, større, bedre, sprødere, mere dynamisk og modulært, og mange andre corporate buzzwords, tror jeg det ville være en fed start på den nye verden.

Jeg synes helt sikkert at friendly fire stadig skal være slået fra. I mine øjne er Minecraft ikke deathmatch, og set fra mit synspunkt ville det fjerne glæden fra spillet totalt hvis folk gik og nakkede hinanden og stjal hinandens ressourcer. Så ville jeg nok nøjes med at spille single player.

Byggeserver? Næh, hvorfor dog begrænse sig til det? En server er en server, men mindre du snakker om en "classic" server, hvor man kun kan bygge. Der har man så til gengæld heller ikke adgang til ret mange typer af blocks, og de classic servere jeg har været på har dels lignet en eksplosion i en Nintendo forretning, og dels været usandsynligt kedelige at færdes på.

Puha, det var en lang smøre. Jeg tier stille nu.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #4 Dato: 11. Juli '11 kl. 08:58 »

Puha, det var en lang smøre. Jeg tier stille nu.

Ja, var det da, men hvis ikke vi får nogle synspunkter på banen, så er der jo ikke noget grundlag for en beslutning. Så synes da du skal ytre dig!

Der er ligesom bare mere tilfredsstillelse i at bruge ressourcer man selv har samlet. Samtidig er selve det at samle dem nogle gange mere en sur pligt end noget andet. Pointen med en ny verden skulle være at udforske de nye muligheder, ikke at traske igennem alle de gamle.

Jeg giver dig delvis ret. Nogen ting kan være lidt surt at bruge en masse tid på, men omvendt så synes jeg ikke der er det samme tilhørsforhold til ressourcer der er samlet i en anden verden. Så kan vi lige så godt bruge /give.

Hvis man vil lave et sticky piston f.eks., skal man bl.a. bruge iron, redstone og en slimeball. Hvor lang tid går der fra man starter en helt tom verden til man kan begynde at lave sticky pistons? For lang tid, mener jeg.

Der vil gå noget tid. Det har du helt ret i. Men om det er for lang tid, kommer vel an på hvad vi vil med serveren. Jeg synes at hvis vi skal starte forfra, så skal det være helt forfra. Også for at vi får oplevelsen af de nye ting fra bunden.

Men ok, er det det man vil opleve, så er der jo mulighed for single player. Men så synes jeg vi igen er tilbage ved /give.

Samtidig fjerner /give kommandoen bare fuldstændig udfordringen og glæden ved spillet synes jeg, med mindre det specifikt bare drejer sig om et kæmpe bygningsværk, og selv dér fjerner det en stor del af følelsen af virkelig at have opnået noget.
 

Da jeg bragte /give på banen, var det lidt ment som en provokation. Men jeg synes altså det går ud på det samme at importere lageret og bruge /give i en ny verden.

Jeg er fuldstændig enige med dig i at der er en MEGET større tilfredsstillelse i at ha’ samlet det hele selv. Også selv om man skulle ”låne” lidt ressourcer ved de andre. Føler da på alle måder at serveren er et fælles projekt, og det dermed er legalt at hjælpe hinanden.

Svært at sige. Vi ved der kommer en kæmpe bunke nye ting i 1.8, men vi aner ikke hvad der kommer derefter. Det kunne gå hen og ende ligesom én der bliver ved med at vente på næste generation af grafikkort før han vil købe et nyt. Problemet er at der altid er en næste generation. Der er heller ingen "final edition" af Minecraft. Der kommer en "release version" hvor spillet forlader beta og officielt bliver kategoriseret som et "rigtigt spil", men Notch har sagt at han bliver ved med at lave updates efter release. Så hvis vi skal vente til der ikke kommer flere updates kommer vi til at vente meget længe.
 

Nice sammenligning med det grafikkort der… hehe.

Jeg er klar på vi gør noget drastisk efter 1.8! Så kan vi jo altid gøre det igen efter en senere update.

Well, jeg går varmt ind for ressourcedeling. Der er ingen der siger at det skal være ren kommunisme, men sådan som det kører nu har folk da også deres egne ressourcer i deres egne baser, og lægger det de kan undvære (hvilket typisk er det meste) over på lageret. Folk samler altid mere end de kan bruge af nogle ting, men det er ikke nødvendigvis det samme de samler for meget af. Jeg synes det er synd at de ressourcer bare skal ligge og gå til spilde i en privat kiste et eller andet sted. Samtidig er der også nogle projekter man næsten skal være mange om at samle ressourcer til for at kunne lave.
 

Helt enig med dig. Sådan som det er med lageret, synes jeg det fungere godt. Hvis ikke der må være små steder rundt omkring også, så er der rigtig meget flytning frem og tilbage, hvilket jo bare er tidskrævende, og meget hvis man er langt fra lageret. Synes da folk er gode til at fylde ”overskuddet” i lageret, til deling med andre.

Hvis vi starter helt forfra, uden at gemme noget, synes jeg at noget af det første vi skal gøre er at bygge et nyt lager. Det betyder at man kan komme i gang med nogle af de lidt sjovere ting betragteligt hurtigere. Og så synes jeg det var en rigtig fed oplevelse at bygge det første lager sammen. Hvis vi kunne designe et nyt, større, bedre, sprødere, mere dynamisk og modulært, og mange andre corporate buzzwords, tror jeg det ville være en fed start på den nye verden.
 

Lige mine ord… eller måske pakket lidt anderledes ind. Hehe.

Jeg har før eftersøgt et fælles byggeprojekt. Det vil jo her være en oplagt mulighed! Der er jo vel et par dage endnu inden det går løs, så der er da mulighed for at overveje hvad der bør være anderledes i forhold til det vi har i dag! Måske ligefrem et grundlag for en helt ny tråd her i forum.

Jeg synes helt sikkert at friendly fire stadig skal være slået fra. I mine øjne er Minecraft ikke deathmatch, og set fra mit synspunkt ville det fjerne glæden fra spillet totalt hvis folk gik og nakkede hinanden og stjal hinandens ressourcer. Så ville jeg nok nøjes med at spille single player.
 

Vi kan ikke være mere enige. Muligheden er der jo bare, så det er jo med at få det vendt.

Byggeserver? Næh, hvorfor dog begrænse sig til det? En server er en server, men mindre du snakker om en "classic" server, hvor man kun kan bygge. Der har man så til gengæld heller ikke adgang til ret mange typer af blocks, og de classic servere jeg har været på har dels lignet en eksplosion i en Nintendo forretning, og dels været usandsynligt kedelige at færdes på.
 
Jeg tænkte nu på at jævne landskabet, og bygge nogle spektakulære bygningsværker. På en alm. server har vi jo alle byggesten uden begrænsninger med /give. Men det bliver jo sikkert hurtigt noget være rod.

Jeg er nu mere til at tilpasse bygningerne til landskabet. Dette giver både nogle udfordringer til byggeprocessen, men også et pænere resultat bagefter!


Der er da sikkert nok andre muligheder også, så det er da bare med at få dem frem i lyset, så vi kan sige for eller imod.
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #5 Dato: 11. Juli '11 kl. 10:26 »

Jeg tænkte nu på at jævne landskabet, og bygge nogle spektakulære bygningsværker. På en alm. server har vi jo alle byggesten uden begrænsninger med /give. Men det bliver jo sikkert hurtigt noget være rod.

Jeg er nu mere til at tilpasse bygningerne til landskabet. Dette giver både nogle udfordringer til byggeprocessen, men også et pænere resultat bagefter!
Jeg kan da næppe forestille mig noget mere kedeligt end en helt flad verden, uanset hvad vi så måtte bygge af skumle ting i den. Bygningerne skal helt klart tilpasses til landskabet, eller landskabet skal tilpasses til den enkelte bygning. Vi fjernede jo et bjerg for at bygge lageret i sin tid, og det er fint nok, men en helt flad verden ville bare være kedelig.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #6 Dato: 13. Juli '11 kl. 12:09 »

Jeg er jo som bekendt ikke glad for tanken om at nedlægge vores eksisterende verden. Uanset hvordan vi gør det, så vil det betyde at vi smider vores bygninger, monumenter, miner, tracks, farms og alle de sjove ting og sager rundt omkring - væk. Og det vil et eller andet sted bare føles som totalt spild af tid  Græder

Omvendt så er jeg jo den af os fire, som nok har bidraget med mindst i form af egne baser, råmaterialer, minebygning, osv., så jeg vil ikke nedlægge veto hvad det angår. Jeg har jo trods alt mulighed for at opsætte en alternativ MC-server, hvor vores nuværende verden kan fortsætte med at eksistere, hvis vi vælger at gå den vej.

Her er noget fra Notch om post-1.8:
Citat
After 1.8, we’ll have to start crunching for the full release in November. That includes finishing up the mod api, improving stability and performance, adding supporting features like friends lists and a proper server browser, integrating singleplayer and multiplayer, and most importantly fleshing out the gameplay.

Så jeg synes nogle af detaljerne omkring, hvordan en ny verden skal køre er lidt omsonst at diskutere nu, da vi ikke helt ved, hvad der sker med 1.8. Det er slet ikke sikkert det primært blive en byggeserver, hvis de adventure-ting der følger med er sjovere. Måske gør det, men først efter et stykke tid hvor vi har prøvet de nye features af - og så kan vi til den tid tage stilling til, hvordan byggeriet skal planlægges.

Men jeg er enig i, at hvis vi vælger at starte en ny verden, bør det være være efter 1.8, og ikke efter "final release".

Mht. at overføre ressourcer: jeg er mest enig med Wishbone i, at der vil være en masse spildte timer forbundet med at opbygge de samme ressourcer i en ny verden, som vi har nu. Så føles det som mindst snyd at overføre vores lager, fremfor /give. Men omvendt er jeg enig med Grandt i, at det også er lidt fjollet, hvis vi alligevel vil bygge et nyt lager (hvilket jeg synes er en god ide), for så er det lidt sisyfos-arbejde at flytte ressourcerne hen til de nye kister, eller hvordan vi nu gør det.
Hvad hvis vi kun bruger /give den ene gang, hvor vi fylder vores nye lager med nøjagtig de ressourcer, som fandtes i det gamle lager? Herefter kan vi så aflægge blodsed på, at vi ikke vil bruge /give igen.   Forseglede læber





Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #7 Dato: 13. Juli '11 kl. 17:56 »

Her er noget fra Notch om post-1.8:
Citat
After 1.8, we’ll have to start crunching for the full release in November. That includes finishing up the mod api, improving stability and performance, adding supporting features like friends lists and a proper server browser, integrating singleplayer and multiplayer, and most importantly fleshing out the gameplay.

Så jeg synes nogle af detaljerne omkring, hvordan en ny verden skal køre er lidt omsonst at diskutere nu, da vi ikke helt ved, hvad der sker med 1.8. Det er slet ikke sikkert det primært blive en byggeserver, hvis de adventure-ting der følger med er sjovere. Måske gør det, men først efter et stykke tid hvor vi har prøvet de nye features af - og så kan vi til den tid tage stilling til, hvordan byggeriet skal planlægges.

Men jeg er enig i, at hvis vi vælger at starte en ny verden, bør det være være efter 1.8, og ikke efter "final release".

Det lyder også som om "final release" ikke bliver en feature release, men derimod en release som drejer sig om finpudsning, optimering og udbygning af klienten, ikke selve spillet. Så en 1.8 verden er nok identisk med en "final release" verden. Så må vi tage stilling til eventuelle updates der måtte komme i fremtiden når den tid kommer.

Mht. at overføre ressourcer: jeg er mest enig med Wishbone i, at der vil være en masse spildte timer forbundet med at opbygge de samme ressourcer i en ny verden, som vi har nu. Så føles det som mindst snyd at overføre vores lager, fremfor /give. Men omvendt er jeg enig med Grandt i, at det også er lidt fjollet, hvis vi alligevel vil bygge et nyt lager (hvilket jeg synes er en god ide), for så er det lidt sisyfos-arbejde at flytte ressourcerne hen til de nye kister, eller hvordan vi nu gør det.
Hvad hvis vi kun bruger /give den ene gang, hvor vi fylder vores nye lager med nøjagtig de ressourcer, som fandtes i det gamle lager? Herefter kan vi så aflægge blodsed på, at vi ikke vil bruge /give igen.   Forseglede læber

Jeg er faktisk efterhånden mest stemt for bare at starte forfra. Jeg gider i hvert fald ikke være ham som skal tælle op præcis hvor meget vi har af hvad på lageret :-D

Så kan vi jo bruge /give til at lave et par kister med nogle af de ting som er ekstremt besværlige at få fat i (slimeballs, f.eks., jeg har ingen i nogen af mine singleplayer verdener), og måske nogle diamanter til at starte op på, så vi kan få noget ordentligt udstyr.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #8 Dato: 14. Juli '11 kl. 00:19 »

Jeg er jo som bekendt ikke glad for tanken om at nedlægge vores eksisterende verden. Uanset hvordan vi gør det, så vil det betyde at vi smider vores bygninger, monumenter, miner, tracks, farms og alle de sjove ting og sager rundt omkring - væk. Og det vil et eller andet sted bare føles som totalt spild af tid  Græder
 

Jeg ser det på ingen måde som ”spild af tid” at starte forfra. Det kan godt være at der er nogle bevaringsværdige bygningsværker. Men så er det da vist også det. Miner er jo ”bare” et nødvendigt onde, som vi nok skal få os igen i en ny verden. Tracks virker jo ikke længere, som da de blev bygget. Der er da nogle der er bygget om, men ser jeg nu ikke som det vilde tab. Med de nye farm muligheder (hvad end det så må blive), så bliver det da nemmere at bygge nogle gode farme, når man ved hvad der er, i stedet for at skulle passe dem ind i det eksisterende. Nå men det jeg ville sige, er at vi har haft en god tid med det vi har bygget til nu, og har vi da haft mulighed for at nyde. At det så ikke længere kan nydes i en ny verden, synes jeg ikke er spild af tid. Vi har da trods alt minderne! Det er da heller ikke spild af tid at tage på ferie i Rom, og ikke kunne tage byen med hjem i bagagen.

Omvendt så er jeg jo den af os fire, som nok har bidraget med mindst i form af egne baser, råmaterialer, minebygning, osv., så jeg vil ikke nedlægge veto hvad det angår. Jeg har jo trods alt mulighed for at opsætte en alternativ MC-server, hvor vores nuværende verden kan fortsætte med at eksistere, hvis vi vælger at gå den vej.
 

Det kan da godt være du ikke har brugt mest tid inde i spillet, men så har du da brugt en masse prisværdig tid med serveren, og hvad dertil hører af gøgl! Så du har da bestemt også stemmeret!

Jeg synes da heller ikke den ”gamle” verden skal slettes. Den er da god at ha’ i baghånden, til hvad man nu skulle finde på, med den senere hen!

Så jeg synes nogle af detaljerne omkring, hvordan en ny verden skal køre er lidt omsonst at diskutere nu, da vi ikke helt ved, hvad der sker med 1.8. Det er slet ikke sikkert det primært blive en byggeserver, hvis de adventure-ting der følger med er sjovere. Måske gør det, men først efter et stykke tid hvor vi har prøvet de nye features af - og så kan vi til den tid tage stilling til, hvordan byggeriet skal planlægges.
 

Du har ret i at det ikke er alle detaljer man kan planlægge nu, inden man ved hvad 1.8 byder på. Men synes da det er rart at få lidt af det overordnede på plads. For pludselig er updaten der, og så skal vi jo gerne vide hvordan vi skal få startet!

Det var nu også for at få lidt debat om der overhovedet er noget der skal ændres i vores spillemåde.

Selvfølgelig får vi da bygget noget. Men det jeg mente med byggeserver, var jo om det KUN skulle handle om at bygge. Det er på ingen måde noget jeg er tilhænger af, da jeg godt kan lide at bruge noget tid på at samle ressourcer. Har da brugt anselige timer både i skoven og i minen, for ikke at snakke om at samle mad, skind og uld! Og det er da noget jeg ikke er bleg for at fortsætte med!

Det lyder også som om "final release" ikke bliver en feature release, men derimod en release som drejer sig om finpudsning, optimering og udbygning af klienten, ikke selve spillet. Så en 1.8 verden er nok identisk med en "final release" verden. Så må vi tage stilling til eventuelle updates der måtte komme i fremtiden når den tid kommer.
 

Jeg er enig i at vi lader os overraske med fremtidige updates, og tager dem som de kommer. Jo ikke noget vi ved noget om på nuværende tidspunkt alligevel. Og er det som det ser ud, ”kun” finpudsninger, så ændre det jo ikke noget særligt.

Og ja, det lyder da til 1.8 bliver en af de største spillemæssige ændringer, uden at vide hvad der venter os!

Mht. at overføre ressourcer: jeg er mest enig med Wishbone i, at der vil være en masse spildte timer forbundet med at opbygge de samme ressourcer i en ny verden, som vi har nu. Så føles det som mindst snyd at overføre vores lager, fremfor /give. Men omvendt er jeg enig med Grandt i, at det også er lidt fjollet, hvis vi alligevel vil bygge et nyt lager (hvilket jeg synes er en god ide), for så er det lidt sisyfos-arbejde at flytte ressourcerne hen til de nye kister, eller hvordan vi nu gør det.
Hvad hvis vi kun bruger /give den ene gang, hvor vi fylder vores nye lager med nøjagtig de ressourcer, som fandtes i det gamle lager? Herefter kan vi så aflægge blodsed på, at vi ikke vil bruge /give igen.   Forseglede læber

Jeg er faktisk efterhånden mest stemt for bare at starte forfra. Jeg gider i hvert fald ikke være ham som skal tælle op præcis hvor meget vi har af hvad på lageret :-D
 

Jeg må nok sige, at jo mere man går og tænker over det, og vender og drejer det, så er jeg absolut mest fortaler for genstart!

Optælling og genskabelse på den måde, vil jeg tilnærmelsesvis kalde spild af tid. Så vil jeg sku (undskyld ordvalget) hellere finde det igen!

Så kan vi jo bruge /give til at lave et par kister med nogle af de ting som er ekstremt besværlige at få fat i (slimeballs, f.eks., jeg har ingen i nogen af mine singleplayer verdener), og måske nogle diamanter til at starte op på, så vi kan få noget ordentligt udstyr.

Jeg synes slet ikke /give skal bruges. Ved godt jeg selv har bragt den på banen, men det er kun fordi det er en mulighed, som flere af de andre ting er.

Ville da være nice og starte med diamantværktøj. Men så lang tid tager det nu heller ikke at finde diamanter. Min erfaring med værktøjet, er at det kun kan svare sig med pickaxe og sword i diamanter. Axe og shovel tager ikke meget længere tid med cobblestone. Så altså 5 diamanter, så er man da rimeligt kørende. Og når man har fundet dem, har man allerede en del andre spændende ting også. Bl.a. en masse cobblestone til at bygge med.

Slimeballs er så måske nok et af de største problemer. Og så alligevel ikke. Jeg er stødt på en del nede i min mine. Jeg kan ikke lige på stående fod huske hvor langt nede de spawner, men mener det er ca. under level 20. De kræver dog lidt plads, så det er nødvendigt med et stort ”rum”, som der bl.a. er blevet i min mine efter jeg gravede lidt ekstra ud. Horseboy fandt en del nede i Kenzoes ”hul”. Så ser dem nu ikke som det største problem. Der går jo immervæk lige et par dage inden vi skal i gang med klister-pistons. Ang. Singelplayer, har jeg ingen erfaring… Siden MC er kommet på WP, har jeg stort set ikke rørt SP.

Jeg ser måske lidt for positivt på det.  Men vil MEGET gerne ha’ alle synspunkter frem. Man gider jo ikke hvis der er nogen der bliver tøsesure, fordi de ikke får sin vilje, eller ikke bliver hørt, men bare bliver væk. Der må jo gerne være noget liv på serveren. Det er da med at komme frem med synspunkterne nu, så det kan blive diskuteret, og ”alle sten vendt”. Nu regner jeg jo ikke ligefrem med at jeg skal bestemme det hele (selv om det da var ønskeligt… hehe), men skal jo nok også sluge et par kameler undervejs.

Er der for øvrigt nogen der har set noget til Kenzoe den senere tid? Måske der lige skulle prikkes til ham, så han også har muligheden for blande sig lidt i debatten.
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #9 Dato: 14. Juli '11 kl. 00:42 »

Har da brugt anselige timer både i skoven og i minen...
Ja tak. Jeg hev jo verdenen fra serveren ned for at eksperimentere med den. I forgårs (tror jeg nok) kiggede jeg på den med Minecraft X-Ray Viewer (et program der tillader én at se under jorden, og bl.a. få highlightet de forskellige typer af mineraler) og dine miner er dælendyleme store! Chokeret
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #10 Dato: 14. Juli '11 kl. 00:50 »

Har da brugt anselige timer både i skoven og i minen...
Ja tak. Jeg hev jo verdenen fra serveren ned for at eksperimentere med den. I forgårs (tror jeg nok) kiggede jeg på den med Minecraft X-Ray Viewer (et program der tillader én at se under jorden, og bl.a. få highlightet de forskellige typer af mineraler) og dine miner er dælendyleme store! Chokeret

Pjat... Gangene er MAX 400 meter lange... Når man kommer derud, så kan man ikke slæbe mere...  Grin
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #11 Dato: 15. Juli '11 kl. 09:27 »

Horseboy render nu rundt med 64 + 64 + 56 slimeballs. en enkelt dags "høst" i Kenzoes "hul". Så altså umulige er de ikke at få fat i!  Cool

Han var dernede efter hver nat og kigge, med stor succes. Så et stort rum dybt nede, så skal de nok komme!  Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #12 Dato: 15. Juli '11 kl. 11:34 »

Horseboy render nu rundt med 64 + 64 + 56 slimeballs. en enkelt dags "høst" i Kenzoes "hul". Så altså umulige er de ikke at få fat i!  Cool

Han var dernede efter hver nat og kigge, med stor succes. Så et stort rum dybt nede, så skal de nok komme!  Blink

Well, Kenzoe har bare været heldig at ramme en slime spawning chunk. Det er nemlig kun 1 ud af 10 chunks der overhovedet kan spawne slimes. Læs her: https://www.minecraftwiki.net/wiki/Slime/Spawning_Conditions

Jeg skal til at finde en slime spawning chunk, så jeg kan få mig nogle i mine SP worlds. Der er et tool man kan bruge til det.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #13 Dato: 16. Juli '11 kl. 22:47 »

Horseboy render nu rundt med 64 + 64 + 56 slimeballs. en enkelt dags "høst" i Kenzoes "hul". Så altså umulige er de ikke at få fat i!  Cool

Han var dernede efter hver nat og kigge, med stor succes. Så et stort rum dybt nede, så skal de nok komme!  Blink

Vil folk så gerne holde mit hul ude af denne her samtale?? støt

Er der for øvrigt nogen der har set noget til Kenzoe den senere tid? Måske der lige skulle prikkes til ham, så han også har muligheden for blande sig lidt i debatten.

Og jo, jeg er her skam stadig. Er herinde hver dag og læse op, og var på serveren for at kigge i går aftes.
Alt for nice "rulle-tekst" mekaniske foresten, hvis det er eget design syntes jeg helt sikkert at den skulle smides op på diverse forums/YouTube  Blink

Jeg må dog også indrømme, at jeg ikke er så aktiv længere med Minecraft.
Dette skyldes flere ting, dog især at Terrarias RPG element netop gav mig det som jeg manglede i Minecraft.
Jeg var dog også kørt træt at være alene på serveren (var en periode på 14 dage hvor jeg var helt alene hver aften), min kreativitet var død - det kom der førnævnte hul ud af, og en smule træt af Minecrafts lag og, ifølge rygterne, forfærdelige kodning.
Så det fix jeg fik af Terraria, som i øvrigt klarer det som denne tråd omhandler til UG, gjorde at jeg sådan set skiftede MC ud med den titel.
Terraria gemmer jo ens character, så skift imellem verdener når der kommer nyt indhold eller man bare skal besøge andre (enten for fælles leg eller udveksling af items) går jo let som en leg.

On topic:
Det at starte en ny verden i Minecraft er trods alt ret nemt. Når først man har sit stone tool apparat oppe at køre, så er det kun den tid som man lægger i det der bestemmer tiden inden at man er i rent Diamond (Iron skipper man jo som digging tools).
+1 herfra til at starte en hel ny verden.
Dog vil jeg ligesom andre råde at vi venter til v1.8 så eventuelle nye features også kommer med i denne.
Nogle af de bedste timer på serveren har trods alt været de fælles bygningsværker (mob farms, lageret og bane nettet).


Indtil da, kunne man jo lave den nuværende server om til et fælles Test-Site, hvor /give kunne misbruges efter behag for at afprøve features & planlægge nye bygninger i den kommende verden.
Jeg har en sådanne i SP, og det er faktisk det eneste SP jeg har lavet siden serveren kom op.

Til sidst vil jeg dog også nævne at jeg ikke er sikker på, om jeg kommer rendende tilbage til v1.8 ved jeg endnu ikke.
I hvert fald ikke i det omfang som jeg lagde i Minecraft i begyndelsen af året.
Terraria udfylder simpelthen mit hul (here we go again  Rullende øjne) bedre end Minecraft gør lige pt.
Og hvis der er nogen af jer der leder efter en "indie titel" til under 100,- så kan jeg altså stadig varmt anbefale det. Jeg vil i hvert fald gerne smide pengene til Geddeth hvis han ville hoste en server for mig/os til fælles leg/udveksling.
Logget

Spiller lige nu:
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #14 Dato: 21. Juli '11 kl. 10:06 »

Horseboy render nu rundt med 64 + 64 + 56 slimeballs. en enkelt dags "høst" i Kenzoes "hul". Så altså umulige er de ikke at få fat i!  Cool

Han var dernede efter hver nat og kigge, med stor succes. Så et stort rum dybt nede, så skal de nok komme!  Blink
Vil folk så gerne holde mit hul ude af denne her samtale?? støt
 

Nope! Det er så godt at pille i! Tunge

Jeg må dog også indrømme, at jeg ikke er så aktiv længere med Minecraft.
Dette skyldes flere ting, dog især at Terrarias RPG element netop gav mig det som jeg manglede i Minecraft.
 

Ærgerligt da du jo også har bidraget til nogle fine kreationer.  Men forståeligt nok, når der er andet der fanger interessen bedre! Blink Håbede ellers bare det var sommeren der trak. Smiley

Til sidst vil jeg dog også nævne at jeg ikke er sikker på, om jeg kommer rendende tilbage til v1.8 ved jeg endnu ikke.
 


Vi krydser da fingre for at kunne lokke dig tilbage! Humørgrin
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #15 Dato: 21. Juli '11 kl. 14:54 »

Alt for nice "rulle-tekst" mekaniske foresten, hvis det er eget design syntes jeg helt sikkert at den skulle smides op på diverse forums/YouTube  Blink
Hmm, jeg tror nok jeg har set en YouTube video med noget tilsvarende for et stykke tid siden, men jeg har selv designet selve dimsen fra bunden. Jeg kunne dog ikke få den til at virke ordentligt, så Grandt er ansvarlig for kredsløbet.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #16 Dato: 21. Juli '11 kl. 15:07 »

Jeg skal til at finde en slime spawning chunk, så jeg kan få mig nogle i mine SP worlds. Der er et tool man kan bruge til det.

Som sagt, så gjort. Nu har jeg mig en slime farm i kælderen, og den er mildest talt effektiv. Den fylder præcist en af mine slime-spawnende chunks fra kant til kant. Her er et screenshot:



Sidst jeg var inde og tømme kammeret fik jeg omkring 180 slime balls.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #17 Dato: 8. September '11 kl. 11:44 »

Se nu kommer spørgsmålet så om verden skal nulstilles efter 1.8, da der i så fald kommer til at mangle noget. 1.8 kommer måske mandag: https://www.minecraftwiki.net/wiki/Adventure_Update

Der er allerede noget planlagt til 1.9: https://www.minecraftwiki.net/wiki/Upcoming_features

Listen med ændringer i 1.8, er dog stadig laaaaang...
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #18 Dato: 9. September '11 kl. 10:58 »

Se nu kommer spørgsmålet så om verden skal nulstilles efter 1.8, da der i så fald kommer til at mangle noget. 1.8 kommer måske mandag: https://www.minecraftwiki.net/wiki/Adventure_Update

Mangle noget? Hvordan?

Jeg har tænkt mig at nulstille serveren når 1.8 udkommer, og overføre den nuværende verden til FUN-serveren. Så havde jeg tænkt at overskrive FUN-serveren en gang i mellem (evt. ugentligt) med vores backup af den nuværende verden. Det er dog mest aht. test, sjov/ballade og et museum over vores nuværende byggerier. Den primære server bliver den nye 1.8-server.

How's that?
Logget

Keep It Simple.
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #19 Dato: 9. September '11 kl. 13:07 »

"Se nu kommer spørgsmålet så om verden skal nulstilles efter 1.8, da der i så fald kommer til at mangle noget"
Alt hvad jeg har hørt/læst hentyder til at du kommer til at mangle noget hvis du ikke starter en ny world.
Det er blandt andet NPC villages og biodomes som kommer til at lave kuk (som udebliver) hvis man bare opdaterer.
Terraria kører med det samme princip; at når der kommer en større content patch, så skal man starte en ny world for at få disse ting med. Disse ting kan så overføres til gamle verdener uden problemer (Terraria gemmer både worlds og character, så man kan frit hoppe imellem dem).

Endvidere er 'seeds' vist også et dødt begreb pga. måden nye verdener dannes på.
Har i hvert fald stødt på mere end et forum post hvor folk søger 'værdifulde' seeds som de vil gemme inden denne mulighed forsvinder.
Logget

Spiller lige nu:
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #20 Dato: 10. September '11 kl. 10:28 »

Mangle noget? Hvordan?
 

Følgende er sakset fra wikien, omhandlende 1.9. https://www.minecraftwiki.net/wiki/Upcoming_features

•   "Nether Update / Second Part of the Adventure Update".[124] (around 7:40 in)
•   Finished Biome code and New Biomes.[125]
•   NPCs in Villages.[126]
•   Use for experience (skills) will be added.[127]
•   Boss Mobs in Strongholds.[126][128]
•   Animal breeding.[129][130]

Så jeg tænker, at vi kommer til at mangle noget i the Nether, samt nogle biomes.

Hvorvidt NPCs vil indtage allerede eksisterende villages fra 1.8, boss mobs i ruiner, og hvad de ellers skulle finde på til 1.9, kan jo kun tiden vise, men man kan da frygte de kun dukker op nye steder…

How's that?

Mine tanker gik lidt på om det måske var en idé at lave FUN serveren til 1.8, og på den måde lære det nye at kende, inden 1.9 (anden del af 1.8 ) kommer på banen? Ellers kommer vi måske til at skulle nulstille igen???
« Sidste ændring: 10. September '11 kl. 10:30 af Grandt » Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #21 Dato: 11. September '11 kl. 15:03 »

Det lyder godt nok som om vi under alle omstændigheder kommer til at starte forfra til 1.9. Måske var det alligevel en god idé at vente?

Alt i alt vil jeg mene at det nok var en dårlig idé Notch fik, at opdele "adventure update'n" i to separate updates. Jeg mener, hvad skal vi med NPC villages uden NPC'er, eller XP man ikke kan bruge til noget? Så ville jeg hellere have ventet til han kunne release det hele samlet. Især hvis der også er terrain-altering features i 1.9.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #22 Dato: 11. September '11 kl. 20:34 »

Yogscast har foresten snart et par film fra en leaket v1.8, så hvis der er nogen der ikke kender dem kan de findes her:

https://www.youtube.com/user/BlueXephos

Skru dog lidt ned for lyden engang imellem, da især Simon har det med at være en anelse...øhm...overgearet  Rullende øjne
Logget

Spiller lige nu:
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #23 Dato: 12. September '11 kl. 19:09 »

Det lyder godt nok som om vi under alle omstændigheder kommer til at starte forfra til 1.9. Måske var det alligevel en god idé at vente?

Alt i alt vil jeg mene at det nok var en dårlig idé Notch fik, at opdele "adventure update'n" i to separate updates. Jeg mener, hvad skal vi med NPC villages uden NPC'er, eller XP man ikke kan bruge til noget? Så ville jeg hellere have ventet til han kunne release det hele samlet. Især hvis der også er terrain-altering features i 1.9.

Det er helt i orden med mig, jeg når nok ikke at spille meget MC lige foreløbig alligevel. Men hvem ved hvornår 1.9 ankommer?
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #24 Dato: 13. September '11 kl. 00:38 »

Det er helt i orden med mig, jeg når nok ikke at spille meget MC lige foreløbig alligevel. Men hvem ved hvornår 1.9 ankommer?

Det er der vel ingen der gør... 1.8 er der jo heller ingen fast dato for!  Chokeret
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #25 Dato: 14. September '11 kl. 14:13 »

Så er 1.8 released.... Og hvad så???
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #26 Dato: 15. September '11 kl. 09:45 »

Så er 1.8 released.... Og hvad så???
Jah, det ved jeg ikke rigtigt. Kan man godt spille på 1.7-servere, hvis man opdaterer klienten?
I så fald kan jeg godt lave FUN-serveren om til 1.8. Så ryger alt halløjet på den nuværende FUN-server dog.
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #27 Dato: 15. September '11 kl. 12:54 »

Så er 1.8 released.... Og hvad så???
Jah, det ved jeg ikke rigtigt. Kan man godt spille på 1.7-servere, hvis man opdaterer klienten?
I så fald kan jeg godt lave FUN-serveren om til 1.8. Så ryger alt halløjet på den nuværende FUN-server dog.

De andre gange har man ikke kunnet spille på serveren efter opdatering af klienten. Har dog ikke opdateret min klient af samme grund, da jeg er igang med et lille redstone projekt på FUN serveren.

Ungerns servere har jeg opdateret, men de ville alle starte forfra, så har ikke erfaring med en gammel world i 1.8. men det burde da også virke!

Så måske var det smart bare at opdatere dem til 1.8, uden at gøre andet i første omgang???
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #28 Dato: 15. September '11 kl. 13:52 »


Så måske var det smart bare at opdatere dem til 1.8, uden at gøre andet i første omgang???


Jah, det kan vel ikke skade. Jeg prøver at få det gjort i dag.
Logget

Keep It Simple.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #29 Dato: 18. September '11 kl. 12:05 »

Jah, det kan vel ikke skade. Jeg prøver at få det gjort i dag.

... famous last words  Vred Min netforbindelse var derefter nede i 3 dage. Men begge servere er opdateret nu. Jeg har foreløbig kaldt dem "ADVENTURE" og "FUN".
Logget

Keep It Simple.
Sider: [1] 2 3 ... 7
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!