Wanparty.dk

Wanparty.dk

7. Maj '24 kl. 01:33*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1] 2
  Udskriv  
Forfatter Emne: Lag på serveren  (Læst 25283 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Dato: 19. Marts '11 kl. 10:39 »

Jeg ville egentlig have skrevet en forum post om dette, men nu skrev jeg til det til KenZoe i MC chat i stedet, så jeg copy/paster:

Citat
2011-03-19 10:31:47 [INFO] <KenZ0e> Har de andre fortalt at serveren "hikker"
2011-03-19 10:31:53 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?
2011-03-19 10:32:10 [INFO] <geddeth> ja jeg har også selv oplevet det mange gange nu
2011-03-19 10:32:15 [INFO] <geddeth> det er decideret lag
2011-03-19 10:32:20 [INFO] <KenZ0e> Meget
2011-03-19 10:32:39 [INFO] <KenZ0e> Sad flere gange i går og måtte fjerne de samme blokke flere gange.
2011-03-19 10:32:44 [INFO] <geddeth> serveren skriver "WARNING: Can't keep up! Did the system time change, or is the server overlodaded?"
2011-03-19 10:33:04 [INFO] <geddeth> søg på den fejlmeddelelse, og du får en shitload af hits om det samme ..
2011-03-19 10:33:05 [INFO] <KenZ0e> Er den blevet for "stor"?
2011-03-19 10:33:17 [INFO] <geddeth> det er åbenbart noget De arbejder på
2011-03-19 10:33:19 [INFO] <KenZ0e> Det var Wishbones gæt.
2011-03-19 10:33:39 [INFO] <geddeth> tjah, lige nu har jeg slukket for alt andet på serveren og givet den 2GB RAM at lege med
2011-03-19 10:33:44 [INFO] <geddeth> og der er stadig lag
2011-03-19 10:34:26 [INFO] <geddeth> så ja, jeg tror det har at gøre med at vores world efterhånden er stor -
2011-03-19 10:34:34 [INFO] <geddeth> og/eller at vi bruger mange minecarts/boats
2011-03-19 10:34:52 [INFO] <KenZ0e> Syntes bare det er underligt, fordi der er jo ingen mobs derude alligevel.
2011-03-19 10:34:56 [INFO] <geddeth> og dvs. at MC serveren generelt er dårligt kodet
2011-03-19 10:35:06 [INFO] <KenZ0e> ^ That.
2011-03-19 10:35:16 [INFO] <geddeth> og altså at det er derfor at der er mange som har lavet deres egen server, fx. Bukkit
2011-03-19 10:35:29 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?
2011-03-19 10:35:42 [INFO] <geddeth> jeg ved bare ikke om det er værd at teste andre servere eller vente på at De fixer det
2011-03-19 10:35:48 [INFO] <geddeth> De = Notch
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #1 Dato: 19. Marts '11 kl. 11:08 »

Som en der rent faktisk har kigget på koden kan jeg også afsløre at serveren ikke er kodet specielt godt. Der er bestemt plads til massive forbedringer. Problemet er at så længe spillet til stadighed udvikler sig, er det rimelig svært at lave en alternativ server, for den vil holde op med at virke ligeså snart der kommer en ny update. Så skal man til at finde de nye ændringer og inkorporere dem i serveren, og det tager lang tid. Så der er nok ikke så meget andet at gøre end at håbe på at Mojang snart får gjort noget ved det.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #2 Dato: 19. Marts '11 kl. 12:08 »

https://getsatisfaction.com/mojang/topics/the_famous_warning_cant_keep_up_did_the_system_time_problem#reply_4405391
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #3 Dato: 19. Marts '11 kl. 20:46 »

Vil det godt nok sige vi er for nysgerrige med hvad der er derude i horisonten???  Grin

Ang. carts, så holder de da stille... vi har da bevidst ikke sat nogle autostartere op, som kører rundt hele tiden.
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #4 Dato: 20. April '11 kl. 12:06 »

En af forslagene (som ikke kommer fra Mojang, de foreslår jo nada i denne henseende) til at formindske lag er at alle klienter sidder på en maskine, hvor system-uret går 100% korrekt.

Så kan vi alle dobbeltjekke vores respektive Windows-installationer og sikre, at de synkroniserer med en tidsserver? Jeg bruger time.nist.gov, men time.windows.com er sikkert også fint.

Jeg har sat en side op med den nøjagtige tid på serveren her: https://wanparty.dk/time.php
Logget

Keep It Simple.
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #5 Dato: 20. April '11 kl. 12:26 »

Synkroniseret!

/tema til Mission Impossible begynder i baggrunden

Edit:
Brugte time.windows.com, men er nu sat til time.nist.gov.
Logget

Spiller lige nu:
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #6 Dato: 20. April '11 kl. 20:16 »

Synkronisering fuldført!
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #7 Dato: 27. April '11 kl. 20:55 »

Jeg har forsøgsvis deaktiveret statusbaren på forsiden af wanparty.dk - bemærk venligst om det gør nogen forskel.
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #8 Dato: 28. April '11 kl. 10:36 »

Jeg har forsøgsvis deaktiveret statusbaren på forsiden af wanparty.dk - bemærk venligst om det gør nogen forskel.

Jeg synes ikke jeg kunne mærke forskel, desværre.
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #9 Dato: 7. Maj '11 kl. 12:12 »

Jeg har gjort noget drastisk  Chokeret i et forsøg på at debugge/løse performance-problemet. Jeg har benyttet mig af et gratis tilbud fra Amazon på 750 timer i deres Elastic Cloud Computing - deres virtuelle datacenter. Her har jeg så startet en server og installeret Minecraft på den, som det absolut eneste. Jeg har kopieret vores eksisterende verden over, og lukket for den gamle server. Hvis noget går helt galt på den nye, kan vi altid bare tænde vores egen igen.

Serveren er konfigureret med 7.5 GB RAM og 2 stk Xeon E5507 2.27GHz CPU. Den befinder sig (vistnok) i Irland, så latency kan være lidt højere.

IP-adresse og port er: 46.137.45.83:25565

Lad mig høre hvordan det går!  Cool
Logget

Keep It Simple.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #10 Dato: 13. Maj '11 kl. 19:17 »

Hmm .. jeg blev snydt af Amazon til at vælge en server, som jeg skal betale for. Nu har jeg skiftet til en mindre server, som er en del af deres gratis tilbud.

Derfor ny IP:

46.137.84.122:25565

Status på forsiden virker, og McMyadmin bør også komme online snart. Kortet bliver ikke opdateret automatisk endnu.

Men lad mig høre, hvis I oplever noget lag på den nye server.
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #11 Dato: 3. Juli '11 kl. 17:46 »

Men lad mig høre, hvis I oplever noget lag på den nye server.

Nu har jeg "ofret" nogle timer på serveren. Det var bestemt synd at sige den er lag-fri... Nogle gange går den helt i selvsving i op til 1 minut... Endvidere virker det som om alt ting er forsinket... opleves tydeligst ved at man hakker i noget, og det der så bliver frigivet kommer med forsinkelse.

Ved så ikke om ovenstående kan tilskrives serveren... eller det er en af de senere opdateringer... Jeg har læst et sted at de overvejer at omskrive fra java til c++, men vist et større projekt... ;(
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #12 Dato: 4. Juli '11 kl. 20:40 »

Men lad mig høre, hvis I oplever noget lag på den nye server.

Nu har jeg "ofret" nogle timer på serveren. Det var bestemt synd at sige den er lag-fri... Nogle gange går den helt i selvsving i op til 1 minut... Endvidere virker det som om alt ting er forsinket... opleves tydeligst ved at man hakker i noget, og det der så bliver frigivet kommer med forsinkelse.

Ved så ikke om ovenstående kan tilskrives serveren... eller det er en af de senere opdateringer... Jeg har læst et sted at de overvejer at omskrive fra java til c++, men vist et større projekt... ;(

Tak - jeg kan se at CPU'en rammer næsten 100% et par gange i løbet af de sidste 24 timer, det er formentlig der du er på. Jeg overvejer hvad jeg kan gøre ved det.

Mht. C++ så tænker du måske på "Minecraft 360" - altså MC til Xbox. Antageligvis vil det blive udført af nogle andre end Mojang, og sandsynligvis i XNA/C# (som minder om C++). Men altså nok ikke noget vi kan få glæde af umiddelbart, da hele Mojang-holdet vist ikke er specielt gode til at programmere andet end Java (og selv det halter jo tydeligvis).

Alternativet er en Custom server, men jeg aner ikke om nogen af dem er værd at prøve.
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #13 Dato: 5. Juli '11 kl. 06:25 »

Alternativet er en Custom server, men jeg aner ikke om nogen af dem er værd at prøve.
Der er ikke meget der tyder på det. De er allesammen halvfærdige. De performer sikkert bedre, men så vidt jeg kan se er der ingen af dem som understøtter mobs endnu, endsige de seneste features fra de seneste updates.

Selv hvis de allesammen var up to date, ville der stadig gå et godt stykke tid fra en ny update kom ud og til custom serveren kom til at understøtte den nye update.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #14 Dato: 5. Juli '11 kl. 12:44 »

Alternativet er en Custom server, men jeg aner ikke om nogen af dem er værd at prøve.
Selv hvis de allesammen var up to date, ville der stadig gå et godt stykke tid fra en ny update kom ud og til custom serveren kom til at understøtte den nye update.

Det er jo mindre heldigt...  Græder
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #15 Dato: 5. Juli '11 kl. 12:50 »

Mht. C++ så tænker du måske på "Minecraft 360" - altså MC til Xbox. Antageligvis vil det blive udført af nogle andre end Mojang, og sandsynligvis i XNA/C# (som minder om C++). Men altså nok ikke noget vi kan få glæde af umiddelbart, da hele Mojang-holdet vist ikke er specielt gode til at programmere andet end Java (og selv det halter jo tydeligvis).

Nej det var ikke minecraft 360 jeg havde læst om... men det var vist også bare et løst rygte... her står lidt: https://getsatisfaction.com/mojang/topics/translating_minecraft_into_c
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #16 Dato: 5. Juli '11 kl. 21:55 »

Nej det var ikke minecraft 360 jeg havde læst om... men det var vist også bare et løst rygte... her står lidt: https://getsatisfaction.com/mojang/topics/translating_minecraft_into_c
Det er bare en tilfældig person som foreslår at Mojang omskriver Minecraft til C++ fremfor Java. Det betyder desværre ikke at Mojang har nogen planer i den retning.

Personligt ville jeg nok vælge C#. Jeg har læst en stor del af koden, og det ville ikke være specielt svært at porte. Det ville bare være et kæmpe arbejde.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #17 Dato: 6. Juli '11 kl. 00:32 »

Nej det var ikke minecraft 360 jeg havde læst om... men det var vist også bare et løst rygte... her står lidt: https://getsatisfaction.com/mojang/topics/translating_minecraft_into_c
Det er bare en tilfældig person som foreslår at Mojang omskriver Minecraft til C++ fremfor Java. Det betyder desværre ikke at Mojang har nogen planer i den retning.

Det er jeg med på. Blink Jeg havde bare set det et andet sted også, kan dog ikke lige finde det igen...  Vred

Men hvad... jeg har jo heller ikke forstand på det alligevel... Ville bare gerne det virkede lidt bedre...  Humørgrin
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #18 Dato: 7. Juli '11 kl. 23:39 »

Well, under alle omstændigheder: der er tilsyneladende stadig lag, selvom det kører på en anden server. Den nye server er så temmelig lille, så jeg vil gerne prøve at leje en større server hos Amazon til at teste om det gør en forskel. Det kræver bare a) at jeg sætter den op og gør klar til at teste den og b) at vi er flere en 1 person klar til at teste den på et givent tidspunkt.

Det andet jeg gerne vil teste er at starte en ny world og se om det gør en forskel i forhold til lag.

Så hvis vi kan arrangere en aften hvor formålet er at teste nogle forskellige scenarier i forhold til lag, kan det være vi kan blive klogere på, hvad der skal til for at nedbringe lag. Selv hvis vi finder ud af at det kun er muligt at undgå ved at leje en server til kr. 2.500,- om måneden, så vil det være mere viden end vi har i dag om problemet.

Sådan en aften ville f.eks. se sådan ud:
  • Vi logger på det eksisterende setup og bekræfter nuværende lag-forhold
  • Vi opretter en ny world og logger på
  • Vi skifter til stor ond server og logger på med vores egen world
  • Vi opretter en ny world og logger på igen

Afhængigt af, hvad vi finder ud af, kan vi måske fortsætte tilbage til WP-serveren og se hvordan det går her med en ny world.
Kom selv med flere forslag Smiley

Jeg går på ferie i 3 uger fra i morgen, så det bliver nok først herefter, eller evt. en aften i uge 30, hvor jeg stadig har ferie.

Hvad siger I?
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #19 Dato: 8. Juli '11 kl. 06:42 »

Jeg går på ferie i 3 uger fra i morgen, så det bliver nok først herefter, eller evt. en aften i uge 30, hvor jeg stadig har ferie.

Hvad siger I?
Lyder fint, det gør jeg også Grin

Under alle omstændigheder tror jeg ikke vi kommer udenom at lave en ny world til 1.8. Der kommer vist ret mange nye features som er afhængige af world generation, såsom NPC villages og random dungeons. Det nytter ikke noget hvis man skal gå i 2 dage for at komme fra vores beboede område ud til der hvor de nye features er.
« Sidste ændring: 8. Juli '11 kl. 06:44 af Wishbone » Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #20 Dato: 8. Juli '11 kl. 10:08 »

Jeg går på ferie i 3 uger fra i morgen, så det bliver nok først herefter, eller evt. en aften i uge 30, hvor jeg stadig har ferie.

Hvad siger I?
Lyder fint, det gør jeg også Grin

Under alle omstændigheder tror jeg ikke vi kommer udenom at lave en ny world til 1.8. Der kommer vist ret mange nye features som er afhængige af world generation, såsom NPC villages og random dungeons. Det nytter ikke noget hvis man skal gå i 2 dage for at komme fra vores beboede område ud til der hvor de nye features er.

Jeg er desværre ikke hjemme i uge 30... Så hvis jeg skal deltage, må det vente til en gang inde i august.  Cool

Ja, der bliver nok ingen vej uden om en ny world på et tidspunkt. Om det lige skal være efter 1.8 eller final release har jeg ikke styr på... Det er så bare en skam man ikke kan overføre vores fantastiske mesterværker...  Græder
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #21 Dato: 13. Juli '11 kl. 08:08 »

Ja, der bliver nok ingen vej uden om en ny world på et tidspunkt. Om det lige skal være efter 1.8 eller final release har jeg ikke styr på... Det er så bare en skam man ikke kan overføre vores fantastiske mesterværker...  Græder

... og den vigtige diskussion har jeg så flyttet til en ny tråd, så denne tråd fortsat handler om at udbedre lag på serveren Smiley
Logget

Keep It Simple.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #22 Dato: 13. Juli '11 kl. 12:16 »

En anden mulighed vi har i forhold til lag, er at leje en server.

Jeg har kun foretaget en hurtig søgning, men Fragnet.net har f.eks. en dedikeret MC-server med 1GB RAM lokaliseret i Stockholm eller Frankfurt for fx. 54 EUR i kvartalet, dvs. ca 400,-. Alternativt kunne man forsøge sig med 512MB RAM og betale månedligt, det koster 90,-/md.
Så kunne vi måske gå sammen om at finansiere det i en periode. Man har fuld adgang til filsystemet, så man kan eksportere/importere worlds som man ønsker det.
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #23 Dato: 13. Juli '11 kl. 20:32 »

Ja, der bliver nok ingen vej uden om en ny world på et tidspunkt. Om det lige skal være efter 1.8 eller final release har jeg ikke styr på... Det er så bare en skam man ikke kan overføre vores fantastiske mesterværker...  Græder

... og den vigtige diskussion har jeg så flyttet til en ny tråd, så denne tråd fortsat handler om at udbedre lag på serveren Smiley

Tak  Humørgrin

En anden mulighed vi har i forhold til lag, er at leje en server.

Jeg har kun foretaget en hurtig søgning, men Fragnet.net har f.eks. en dedikeret MC-server med 1GB RAM lokaliseret i Stockholm eller Frankfurt for fx. 54 EUR i kvartalet, dvs. ca 400,-. Alternativt kunne man forsøge sig med 512MB RAM og betale månedligt, det koster 90,-/md.
Så kunne vi måske gå sammen om at finansiere det i en periode. Man har fuld adgang til filsystemet, så man kan eksportere/importere worlds som man ønsker det.

Jeg har intet imod at spytte i kassen!

Jeg synes bare det lyder som langt væk… Bliver det så overhovedet bedre? Og skal vi til at slås med andre irriterende ting som f.eks. latency?

Var det så i sidste ende ikke en idé (billigere/bedre) selv og ha’ en maskine dedikeret til MC stående ved en af os?
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #24 Dato: 13. Juli '11 kl. 20:58 »

En anden mulighed vi har i forhold til lag, er at leje en server.
Er den gamle lejede Wanparty server væk?
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #25 Dato: 14. Juli '11 kl. 11:10 »

Jeg har intet imod at spytte i kassen!

Jeg synes bare det lyder som langt væk… Bliver det så overhovedet bedre? Og skal vi til at slås med andre irriterende ting som f.eks. latency?

Var det så i sidste ende ikke en idé (billigere/bedre) selv og ha’ en maskine dedikeret til MC stående ved en af os?

Jeg har primært haft MC-serveren kørende fra den sædvanlige Wanparty-server, som befinder sig i Hetzners Rechenzentrum 13 i Falkenburg, nær Nürnberg, ca. 800-900 km fra København. Men de seneste uger altså fra Amazons Cloud Computing-platform, hvor det vist er lidt diffust, hvor serveren befinder sig, men sandsynligvis i Irland. Og ja, latency kan være et problem i de tilfælde, men jeg mener ikke at vores problemer med MC-serveren har med latency at gøre, men snarere RAM og/eller CPU-ressourcer og IO-latency til/fra disken, jf. denne tråd.
Men at diagnosticere problemet helt nøjagtigt er pænt svært, fordi det (for mig) forekommer ret sporadisk. Men jeg håber at vi kan sætte en aften af snart til at fejlsøge og derefter finde ud af, hvordan vi slipper af med problemet.

Er den gamle lejede Wanparty server væk?

Nej, min egen server hos Hetzner.de kører skam endnu. Jeg bruger den også til mange andre hjemmesider og tjenester, og det er også den som kører TS3 og spilserverne indimellem. Jeg snakker om at leje en dedikeret MC-server hos et hostingfirma, som lever af at leje spilservere ud. Det er dyrt, men til gengæld kan du brokke dig eller skride hvis du oplever problemer med tjenesten. Cool Og så er der en vis sandsynlighed for at de har mere tid til at hitte ud af problemerne end jeg har.
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #26 Dato: 14. Juli '11 kl. 18:19 »

Jeg snakker om at leje en dedikeret MC-server hos et hostingfirma, som lever af at leje spilservere ud. Det er dyrt, men til gengæld kan du brokke dig eller skride hvis du oplever problemer med tjenesten. Cool Og så er der en vis sandsynlighed for at de har mere tid til at hitte ud af problemerne end jeg har.
Jeg er bange for at problemerne med MC serveren primært skyldes at den er kodet af helvede til. Koden er rent ud sagt noget lort, og Java egner sig ikke til det de forsøger at bruge det til i dette tilfælde. Det er okay på klientsiden, men serveren burde virkelig kodes om i et andet sprog.

Jeg er ikke sikker på at det hjælper noget at leje en anden server, og hvis der er problemer tvivler jeg stærkt på at server host'en kan gøre noget ved det.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #27 Dato: 21. Juli '11 kl. 16:01 »

Jeg er bange for at problemerne med MC serveren primært skyldes at den er kodet af helvede til. Koden er rent ud sagt noget lort, og Java egner sig ikke til det de forsøger at bruge det til i dette tilfælde. Det er okay på klientsiden, men serveren burde virkelig kodes om i et andet sprog.

Jeg er ikke sikker på at det hjælper noget at leje en anden server, og hvis der er problemer tvivler jeg stærkt på at server host'en kan gøre noget ved det.

Jeg nægter at tro på, at man ikke kan drive en lag-fri server. Kigger man på fx. https://mcserverlist.net/ finder man servere med 30-40 spiller online samtidig. Det tror jeg ikke er muligt, hvis de servere lagger så meget som vores.
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #28 Dato: 21. Juli '11 kl. 16:24 »

Jeg nægter at tro på, at man ikke kan drive en lag-fri server. Kigger man på fx. https://mcserverlist.net/ finder man servere med 30-40 spiller online samtidig. Det tror jeg ikke er muligt, hvis de servere lagger så meget som vores.

Næh, det kan du have ret i. Der er bare ikke noget af det vi har prøvet indtil videre som har hjulpet nævneværdigt.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #29 Dato: 7. August '11 kl. 21:25 »

Godt nyt  Smiley Jeg stødte på en metode til at køre en Minecraft-server, som adresserer netop vores problem.

Jeg stødte først på dette blog-indlæg om metoden: https://www.electricmonk.nl/log/2011/07/22/minecraft-server-optimization/
Og senere så jeg så denne side på Minecraft Wiki: https://www.minecraftwiki.net/wiki/Tutorials/Ramdisk_enabled_server

Det involverer kort sagt at smide world-data over på en RAM-disk (husker nogen dengang man hackede config.sys for at lægge ofte brugte filer på en RAM-disk ved boot af DOS 6.22?), for at undgå flaskehalse omkring I/O.
Jeg har ikke afprøvet det endnu, men får forhåbentlig tid til det inden længe (med mindre jeg blive far for 2. gang, så går der nok lidt tid).

Logget

Keep It Simple.
Sider: [1] 2
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!