Wanparty.dk

Wanparty.dk

6. Maj '24 kl. 14:10*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1] 2 3
  Udskriv  
Forfatter Emne: MineCraft  (Læst 28997 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Dato: 26. Januar '11 kl. 15:31 »

Det er angiveligt Tha Bomb for tiden, MineCraft.

Hvis du vil prøve Wanparty-serveren, skal du registrere dig på Minecraft.net, og finde server-linket i denne liste:
https://www.minecraft.net/servers.jsp

Registrering er gratis, og spillet kører (i denne udgave) direkte i browseren via Java.

Her er en intro-video:
This Is Minecraft
Logget

Keep It Simple.
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #1 Dato: 4. Februar '11 kl. 04:26 »

Yeah, Minecraft har det mest explosive community jeg længe har set.
Stort set alt hvad jeg følger på YouTube har prøvet det og bliver ved med at kommentere det herefter.

Jeg fulgte det selv længe inden jeg prøvede Alphaen (den gratis flash version som pt. kører på serveren) og herefter var jeg straks solgt.

Så jeg undersøgte forholdene omkring betaen og købte spillet i dets nuværende version.
Med en account sparede jeg altså 5 Euro i forhold til hvad det kommer til at koste når det er færdig (hvis det går retail ofc). Og med mit køb får jeg også den færdige version.

Forskelle fra A(lpha) til B(eta)

Resource management:
Du zoner ind på en strand og har det du står i, fra nu af er det en kamp med tiden (på normal setting) om at få et shelter op at stå inden det bliver mørkt, efter mørkets frembrud spawner creeps nemlig - så der vil du gerne være indendøre og igang med at planlægge morgendagen.
Et døgn varer 20 minutter, med 10 minutter i dagslys og 10 minutter i mørke.

De første par dage går med at lave et passende shelter ud af jord, træ og lidt cobblestone - hvorefter man smutter rundt og scouter omgivelserne for nemme at spotte mine indgange.
Finder man ingen, laver man bare en selv da alle veje (ned) fører til mineraler og sten (og lava, massere af av-av-lava!).

Og jo, når man ser på det som et sandbox spil - og kigger på grafikken - er det altså stadig et under hvilket "kick" det giver at finde en motherload af coal, iron og de mere værdifulde mineraler så man kan begynde at lave bedre udstyr og lege 'den-lille-teknikker' med circuits og maskiner.
Jeg er stadig ultranewb når det kommer til at sætte mere end små circuits op (presure plates til døre og arrow launchers til forsvar kan jeg lige finde ud af), men nogle af de ting som folk bikser sammen og sætter på YouTube er mindbogglende!

Er man mere passiv stillet kan man få sin indre bondemand frem, og lave både farme (mad til regen af health) og dyre-farme (mad, wool og leather til udrustning).

Landscaping:
Lidt det samme som i Alphaen, dog med lidt flere tiles at gøre godt med.
Endvidere er det også en cirkel hvor du hele tiden skal vedligeholde dit udstyr (økse, skovl, mining-pick og selvfølgelig sørge for at du har en god hoe
Resource delen gør også at du har mere at gøre med at samle de ting som du vil bygge af/med, og det resulterer ofte i nogle gigantiske undergrundsminer for at få nok stone/cobblestone til dit næste byggeprojekt.
I forbindelse med Creeps er der også en del mere at lege med end i Alphaen, da du hele tiden (på normal) skal sørge for at holde dine steder oplyst - creeps spawner kun mørke steder.
Igen flyder YouTube med bygningsværker som er ude af denne verden (Enterprise i 1:1 m.m.) og indikere at gamere har alt alt for meget tid imellem hænderne.

PvE:
Jeps, der er PvE i Betaen.
Survival mode gør, at der på alle settings over Easy, er mobs med i spillet. Nogle af disse kan operere i dagslys (Spiders og Creepers) men størstedelen er kun farlige i mørke (natten eller i miner/dungeons).
I forbindelse med Creeps giver det også nogle nervepirende øjeblikke (igen underligt med et spil af denne simple kaliber) at dungeon crawle efter mineraler, at kunne høre dem uden at kunne se dem giver altså noia på til tider - bare for at lige pludselig høre lyden "ssssshhhhh" og opdage at en "Creeper" er 0.5 sekunder fra at explodere med dig og alle dine (nu tabte) materialer.
Dør man genopliver man samme sted som man startede, i samme stand, og har dermed mistet alle de materialer man rendte rundt med (man har dog xx sekunder til at finde dem igen).

PvP:
Har ikke selv prøvet det, men PvP er muligt hvis man vælger at spille online (og serveren er sat til det).
Våben, udrustning og forsvarsværker (TNT- & lava-traps) er alle med til at sikre netop dit shelter fra marauders der vil loote dine materiale chests.

tl:dr
Overall må jeg sige at for 15 Euro (en jævn hundrede krone) har dette spil allerede leveret varen i overflod, jeg har ofte smidt mere væk end det på titler som ikke (allerede) har holdt en 1/100 af den tid som jeg forudser at jeg kommer til at hygge med dette spil.
Der er brugere som siger at man kører død i det, især med mining og resource delen, og det er måske også rigtigt. Men med det community, med den mod-scene som allerede er fremme (igen, check YouTube) så er der altså rigtig, rigtig mange timer tilbage i det her spil - så længe at det holder stilen.

Hvis der er nogen som allerede har eller overvejer at købe det er jeg i hvert fald 100^meget-potens på at game lidt (meget) på en server og bygge et lille (red: STORT) hus sammen med dem (1:1 Minas Tirith anyone?)

« Sidste ændring: 4. Februar '11 kl. 14:26 af KenZoe » Logget

Spiller lige nu:
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #2 Dato: 4. Februar '11 kl. 19:51 »

Nogle fantastiske byggerier på wanparty serveren...  Chokeret

Har siddet i flere timer og kigget alt muligt på youtube. Fandt bla.a "Interprise"  Chokeret og mange andre fantastiske byggerier...  Grin

Man bliver da vist nødt til at slippe en vovse løs, for at gå lidt dybere ned i dette "primitive" spil!  Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #3 Dato: 7. Februar '11 kl. 18:45 »

Nogle fantastiske byggerier på wanparty serveren...  Chokeret
Også nogle fucked-up byggerier. Jeg har lige fjernet et gigantisk nazi-flag derindefra Vred

Der lader til at være en serverkultur som primært går ud på at spamme så mange forskellige blokke ud over det hele som muligt. Det er ikke lige mig.

Det er singleplayer spillet til gengæld. Jeg købte det i går, og manner! DET er for cool Grin

Jeg gav mig til at se en serie YouTube videoer i forgårs, som en gut der bare kalder sig X har lavet helt fra han begyndte at spille det for første gang. Før jeg vidste af det havde jeg set 15 episoder, og så måtte jeg bare have spillet. Indtil videre er det rigtig fedt, og jeg har et par byggeprojekter på bedding Humørgrin

Hov, det var nu ikke meningen at den skulle embedde videoen. Nå, pyt.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #4 Dato: 7. Februar '11 kl. 19:43 »

Har opdaget at stort set alt hvad jeg lavede af infrastruktur med gennemgående stier hurtigt blev ødelagt, ligesom at ground level af mit lille sky-castle også blev ændret en del her de sidste par dage. At der ligefrem skulle være nazi flag derinde er selvfølgelig trist. Men online communities er nu engang online (e.g. ret anonyme)

Men hvis det er sådan at vi er nogle stykker der efterhånden har det, ville jeg da stadig gerne lege med jer andre i en slags "single player" spil.
Kister m.m. er jo åbne for alle, så selvom alle ikke er online på samme tid vil man stadig kunne bruge hinanden som medspillere, og lave et lille samfund med brostens belagte stier imellem vores lille drømme-klods-hus.
En 10 minutters mining session kunne jo komme alle til gode når man lige pludselig ramte områdets motherloade og lige pludselig svømmede i diamond/iron.

Så er en server med et PW eller som kun er listet herinde en mulighed?
Logget

Spiller lige nu:
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #5 Dato: 8. Februar '11 kl. 01:00 »

Så er en server med et PW eller som kun er listet herinde en mulighed?
Det ville i hvert fald være en forudsætning for at jeg gad deltage. Men vi behøver såmænd ikke engang være online samtidig. Bare verden er persistent, kunne vi alle have vores små byggeprojekter at gå og nørkle med på serveren. Men kun hvis det er en survival server. Jeg synes den anden type (hvad den nu end hedder, den type WanParty serveren er nu) er rimelig kedelig. Der er ikke så meget ved at bygge en kæmpe dims hvis man har et uendeligt antal af alle klodser. Det er først når man har vadet 5 kilometer for at hente 17 tons sand, og hugget brænde til man har vabler, og smeltet skidtet om til glas, at man rigtigt værdsætter sit nye ovenlysvindue Grin
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #6 Dato: 8. Februar '11 kl. 06:08 »

Men vi behøver såmænd ikke engang være online samtidig. Bare verden er persistent, kunne vi alle have vores små byggeprojekter at gå og nørkle med på serveren.
Det var det jeg lagde op til med en slags single player spil.
Da man kan lave skilte med træ kan man jo afgive ønsker eller fortælle andre hvad man er i gang med at bygge og dermed udveksle materialer.
Eller advare omkring at her stopper ens oplyste område, og at der herfra er større risiko for Creeps.

Og jo, det skal så absolut være en Survival server  Cool
Det andet mangler helt sikkert tilfredstillelsen som det giver selv at skulle finde/hente sit grej.
Mit første mining cart system var så smukt så smukt, og gjorde bygge materialer så meget lettere at fragte frem og tilbage imellem min mine og den primære bebyggelse /snøft
Logget

Spiller lige nu:
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #7 Dato: 8. Februar '11 kl. 10:00 »

Well, jeg har været på en MineCraft server lige nøjagtig 3 gange, og har ikke set 1½ times youtube-videoer og har aldrig hørt om et mining cart system (ovenlysvinduer kan jeg dog godt forstå).

Kort sagt: Jeg fatter hat. Så hvis jeg skal ændre noget, skal jeg vide hvilken server jeg skal downloade, og gerne med et link til en README, der fortæller hvordan man sætter password på.  Grin
Logget

Keep It Simple.
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #8 Dato: 8. Februar '11 kl. 12:53 »

Hmm, må se hvor meget du selv har opdaget men her er i hvert fald nogle links:

Først et par stykker fra den officielle side:

Officielle forum's "How to..."

Minecraft på Wiki

Og så en jeg fandt omkring det at opsætte en Private vs. Public server

https://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=1&t=699

Så ved at ændre opsætningen og simpelthen sætte IP'en op burde vi kunne lege for os selv.

Leger lige selv med det, så med forbehold for fremtidige edits er der i hvert fald ovenstående.

Edit: Med ovenstående guide fik jeg i hvert fald en server op at køre uden de store problemer, om den var "online" (synlig eller usynlig for andre) eller om den kun var på mit netværk ved jeg ikke, det må jeg lige koordinere med nogle af jer for at finde ud af.
« Sidste ændring: 8. Februar '11 kl. 13:28 af KenZoe » Logget

Spiller lige nu:
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #9 Dato: 8. Februar '11 kl. 16:38 »

Ok, den kører på den sædvanlige ip, port 25565. Jeg ved ikke hvordan man finder den i klienten nu hvor den ikke er public, for jeg har ikke selv en klient.  Rullende øjne

Her er indholdet af server.properties:
Kode:
#Minecraft server properties
#Tue Feb 08 16:16:53 CET 2011
level-name=world
hellworld=false
spawn-monsters=true
online-mode=true
spawn-animals=true
max-players=20
server-ip=
pvp=true
server-port=25565
admin-slot=true
public=false
server-name=Wanparty.dk private server!
grow-trees=true

Logget

Keep It Simple.
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #10 Dato: 8. Februar '11 kl. 19:05 »

Prøvede med 88.198.25.145:25565 men får denne medddelelse;

Failed to connect to the server

Connection refused: connect


Prøvede at Google ovenstående og det viser sig at der er et utal af uløste tråde med netop det problem  støt
Så om det er et problem fra min side eller serveren må jeg vente med at se til de andre med klienten har prøvet.

Edit: IP fejl
« Sidste ændring: 8. Februar '11 kl. 19:07 af KenZoe » Logget

Spiller lige nu:
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #11 Dato: 8. Februar '11 kl. 19:43 »

Prøvede med 88.198.25.145:25565 men får denne medddelelse;

Failed to connect to the server

Connection refused: connect

Jeg får samme fejl.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #12 Dato: 8. Februar '11 kl. 19:53 »

Her er indholdet af server.properties:
Kode:
server-ip=
pvp=true
For det første, kan det tænkes at IP'en skal stå i server config'en for at det fungerer? Edit: Det skal den ikke.

For det andet, skal vi virkelig PvP'e? Jeg havde mere forestillet mig noget coop ting.
« Sidste ændring: 8. Februar '11 kl. 20:27 af Wishbone » Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #13 Dato: 8. Februar '11 kl. 22:32 »

Jeg tror jeg fandt ud af det, Java vælger IPV6 som default på Debian/Ubuntu (link). Så prøv igen :-)

Jeg har sat pvp til false.



PS: Hvis i støder på en web-baseret server monitor til MC (a la de andre vi har på forsiden), vil jeg gerne høre om det. Jeg har ikke kunnet finde nogen, så måske skal jeg bare selv prøve at tyde protokollen med Wireshark, men det ville være nemmere hvis nogen havde gjort det allerede.
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #14 Dato: 9. Februar '11 kl. 01:11 »

Jeg tror jeg fandt ud af det, Java vælger IPV6 som default på Debian/Ubuntu (link). Så prøv igen :-)
Well, vi kan jo konstatere at det virker nu. Det gav lidt problemer at serveren opfører sig rigtig sært lige omkring spawn area'en, så vi skal nok finde et bedre sted til et mere permanent hovedkvarter. Det kan være vi bare skal bygge et hus, og sørge for at gøre det så synligt som muligt. Når først vi har en permanent base med masser af ressourcer, kan vi for alvor komme i gang med at lave vilde ting Grin
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #15 Dato: 9. Februar '11 kl. 05:57 »

Jeg vil bare lige sige at jeg har lavet en lille mine... samt lavet en lille sti derhen. I er meget velkomne til at kigge derned! ;-)
Jeg har fyldt en del i skattekammeret i det første lille hus!  Grin

For lige at komme med lidt hints:
-Pas på hvilken hakke du bruger til at få ore med... https://www.minecraftwiki.net/wiki/Ore
-Byggevejledninger: https://www.minecraftwiki.net/wiki/Crafting
-Når du sætter en dør i, så gør det udefra, så åbner den indad. Jeg har lagt en trædesten inden for dørene, så kan man nemt komme ind og døren smækker efter en, og når man skal ud åbner og lukker den selv...  Blink Så kommer der ikke ubudne gæster!
-Her er hvad man kan spise: https://www.minecraftwiki.net/wiki/Food
-Her er en oversigt over hvad der kan smeltes og hvor længe brændet holder: https://www.minecraftwiki.net/wiki/Smelting
-Vær opmærksom på at hvis du bruger lava i ovnen, så forsvinder spanden også. Hvis du hælder det ud et sted, så får du spanden igen!  Grin Men PAS PÅ!!!

Jeg glæder mig til at se jer derinde!  Cool
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #16 Dato: 9. Februar '11 kl. 07:29 »

Casa de KenZoe er også oppe og køre.

Indtil videre er det bare mit lille hus med en lille branch-mine nedenunder, til de lange natte-timer hvor jeg ikke er/kan være udenfor.

Mit store bygge-projekt bliver dog udenfor med landbrug og en træ-plantager så langt øjet rækker, det bliver stort \o/
Logget

Spiller lige nu:
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #17 Dato: 9. Februar '11 kl. 08:18 »

-Vær opmærksom på at hvis du bruger lava i ovnen, så forsvinder spanden også.
Ikke længere korrekt ifølge Minecraft Wiki'en.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #18 Dato: 9. Februar '11 kl. 12:56 »

-Vær opmærksom på at hvis du bruger lava i ovnen, så forsvinder spanden også.
Ikke længere korrekt ifølge Minecraft Wiki'en.

Det var blot bitter erfaring med version 1.2_02 fra i mandags den 7/2-2011. Men vil da gerne høre hvis andre har en anden erfaring, så vil jeg MEGET gerne delagtiggøres, hvorledes det er muligt at beholde spanden, da jeg synes det er dyrt med 3 iron ingot for 1000 sekunders varme i ovnen. Så er kul alt andet billigere, og kan jo laves af træ, som er meget nemmere at få fat i.
« Sidste ændring: 9. Februar '11 kl. 13:48 af Grandt » Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #19 Dato: 9. Februar '11 kl. 17:13 »

Jeg må sande at jeg kvejede mig...  Græder

Lava er IKKE til at spøge med. Der var gået hul i mine lavadæmninger med cobblestone... ved ikke om det var fordi der var noget dirt eller gravel ind i mellem, men kom til at hoppe deri med alle godterne efter lang tids arbejde i minen... øv... ikke alt kunne samles op igen... bl.a. mistede jeg 64 reddust. Heldigvis var guld, jern og min diamantpickaxe i god behold, og ikke opslugt af lavaen... pyha...
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #20 Dato: 9. Februar '11 kl. 17:34 »

Jeg prøvede lige spanden med Lava, og det ser altså ud til at den er tabt stadigvæk.
Den forsvinder simpelthen med det samme du sætter den derind og så starter ilden  Sørgelig

Og så er der ellers blevet bygget motorvej imellem vores to områder, et styks tosporet mega-tunnel er hermed blevet åbnet imellem vores små bebyggelser (kors det var kedeligt at lave!).

Vil man på opdagelse har jeg endvidere lavet et lille fyrtårn, som kan ses milevidt omkring - så bare gå efter flamerne i toppen og så skulle der være god chance for at nå hjem inden det bliver mørkt.

Pladsen foran mit lille hus bliver til en enorm træ plantage med en farm lige ved vandet når jeg får taget mig sammen en af dagene.
Mineriet hænger lidt i forhold til jeres, men det kommer  Blink
Logget

Spiller lige nu:
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #21 Dato: 10. Februar '11 kl. 13:23 »

Jeg har installeret en ny MC-server, en såkaldt Bravo-server (læs om den). Den er skrevet i Python, fremfor Java som den officielle er, og bruger langt færre ressourcer. Den har også seasons og andre udvidelser.

Jeg har taget en kopi af den nuværende verden og har startet Bravo-serveren på port 25566, og I må meget gerne teste den, og bemærke om noget er sært. Det burde i hvert fald være lidt hurtigere end den officielle. Men I kan altså ikke regne med at gemme ting i bygger på Bravo-serveren.

Jeg har ikke pillet ved den officielle MC-server på port 25566. Hvis vi er tilfredse med Bravo-serveren, kan vi skifte på et tidspunkt.

Edit: link til Bravo server docs opdateret ovenfor.
« Sidste ændring: 10. Februar '11 kl. 15:52 af Geddeth » Logget

Keep It Simple.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #22 Dato: 10. Februar '11 kl. 14:06 »

Oh, og en sjov lille gadget jeg har installeret:

https://wanparty.dk/minecraft-map/

 Chokeret  Chokeret  Chokeret

Den genererer lige nu maps fra Bravo-serveren.
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #23 Dato: 10. Februar '11 kl. 14:21 »

Oh, og en sjov lille gadget jeg har installeret:

https://wanparty.dk/minecraft-map/

 Chokeret  Chokeret  Chokeret

Den genererer lige nu maps fra Bravo-serveren.
Hehe, jeg har prøvet offline udgaven, Tectonicus. Den er meget cool, men meget tung, og laver mange meget store filer.

Som kortet ser ud lige nu må jeg da sige at det er et ekstremt lokalt vintervejr der pludselig har indtaget Kenzoe's lille hjørne af verden Humørgrin
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #24 Dato: 10. Februar '11 kl. 15:48 »

Som kortet ser ud lige nu må jeg da sige at det er et ekstremt lokalt vintervejr der pludselig har indtaget Kenzoe's lille hjørne af verden Humørgrin
Ja, det er som sagt fra Bravo-serveren, som jeg ikke selv har testet. Så jeg ved ikke om det er konverteringen fra den ene til den anden server, der er gået galt - eller om det er kortet der er renderet forkert. Nogen må gerne prøve at besøge snegrænsen på Bravo-serveren og tjekke om sneen virkelig bare stopper dér Smiley

Her er indstillingerne fra Bravo-serveren i øvrigt: https://pastebin.com/SdCZMdw9
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #25 Dato: 10. Februar '11 kl. 16:28 »

Jeg har taget en kopi af den nuværende verden og har startet Bravo-serveren på port 25566, og I må meget gerne teste den, og bemærke om noget er sært. Det burde i hvert fald være lidt hurtigere end den officielle. Men I kan altså ikke regne med at gemme ting i bygger på Bravo-serveren.

Jeg har ikke pillet ved den officielle MC-server på port 25566. Hvis vi er tilfredse med Bravo-serveren, kan vi skifte på et tidspunkt.
Erh, hva'?

Jeg troede jeg var på Bravo-serveren (jeg havde i første omgang forstået at du havde skiftet den ud), men det var jeg åbenbart ikke. Kigger på den senere, hvis det altså er på port 25566.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #26 Dato: 10. Februar '11 kl. 16:39 »

Øhhh... samme port nummer på begge???

Hvilken én gemmer vi det så på??? har da ikke lyst til at bruge et par time på ingenting... :-O
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #27 Dato: 10. Februar '11 kl. 17:46 »

Port 25565 ser ud til at gemme hvad man laver!
Port 25566 kan jeg ikke logge på. Den bliver ved at skrive: "Downloading terrain". Mere sker der ikke...  Vred
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #28 Dato: 10. Februar '11 kl. 18:08 »

Okay, jeg har lige været på Bravo serveren. Jeg tror ikke heeeelt vi er klar til at skifte over. Den har nogle... mystiskheder ;-)

Nogle af tingene (sjov med sne) er muligvis bare indbyggede særheder i Minecraft. Min SP verden er faktisk en sneverden, men jeg har ikke haft lejlighed til at se de skumle fænomener jeg oplevede på Bravo serveren, så jeg ved ikke om det er det ene eller det andet. Nå ja, det er bestemt vinter på Bravo serveren, men det havde i vel regnet ud nu.

Der er dog et par ting som helt sikkert er galt.

1. Fodpanelerne til dørene kan godt lukke dem, men ikke åbne dem.

2. Der er ingen mobs, hverken dyr eller monstre. Det er muligvis pga. server indstillingerne, det skal jeg ikke kunne sige.

3. Lyset er... sært. Mere om det og andet i en billedreportage som følger.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #29 Dato: 10. Februar '11 kl. 18:29 »

Så er der lysbilledshow fra Bravo serveren.

Først sneen.

Spøjst, men nok bare Minecraft. En dør regnes nok kun som én blok.


Så har vi noget meget varm sne.


Og noget halvsvævende sne.


Hvad er der mon under sneen her?


Ah, ja det siger jo sig selv.


Den opmærksomme læser vil allerede nu have bemærket at det er bemærkelsesværdigt lyst selvom det tydeligvis er midt om natten. Det er det også... Med enkelte undtagelser.

Hvad sker der f.eks. lige her?


Helt galt bliver det når vi kommer indenfor.


Der skal altså et par justeringer til før Bravo serveren er brugbar.

Og endelig vil jeg bare vise mit SP fyrtårn frem. Det udnytter det faktum at sne i blokke ikke smelter af fakler, og samtidig er et af de mest synlige materialer.

Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Sider: [1] 2 3
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!