Wanparty.dk

Wanparty.dk

19. Maj '24 kl. 05:37*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: 1 2 [3]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Metrostation  (Læst 26301 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #60 Dato: 16. Januar '12 kl. 12:33 »

Bare jeg ikke skal lege med redstone Spørgsmålstegn

Ingen Redstone!  Cool
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #61 Dato: 16. Januar '12 kl. 12:45 »

Jeg har ændret output fra dekoderen, så den 5. bit er med fra 8 til 15. Så nu skifter kun ét sporskifte af gangen!  Blink

Under den efterfølgende test, fandt jeg 2 manglende blokke (tror det var dirt) under redstone (som så er væk) i reset kredsløbet fra udgang 18, så det kun var op til udgang 17 der resatte destinationsvælgeren. Det fik jeg naturligvis også ændret. Det undre mig bare, da det samme var tilfældet et andet sted i går (nedkørsel til dekoder), og da banen blev testet var der da så vidt jeg husker ikke bøvl med manglende resætning når der blev kørt til snemanden (udgang 26).

Det er vel ikke Enderman der snupper dem i de lave gange der ligger redstone på?  Spørgsmålstegn

Hvis i oplever problemer med reset af destinationsvælgeren, så skriv lige, så vi kan få sat en undersøgelse i værk... Og så må vi jo skifte AL Dirt under Redstone ud med cobblestone eller nowet!  Blink
« Sidste ændring: 16. Januar '12 kl. 12:57 af Grandt » Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #62 Dato: 16. Januar '12 kl. 14:33 »

Under den efterfølgende test, fandt jeg 2 manglende blokke (tror det var dirt) under redstone (som så er væk) i reset kredsløbet fra udgang 18, så det kun var op til udgang 17 der resatte destinationsvælgeren. Det fik jeg naturligvis også ændret. Det undre mig bare, da det samme var tilfældet et andet sted i går (nedkørsel til dekoder), og da banen blev testet var der da så vidt jeg husker ikke bøvl med manglende resætning når der blev kørt til snemanden (udgang 26).

Jeg kørte til snemanden og tilbage igen uden problemer, og jeg mener også at jeg stod og så på at den nulstillede da Geddeth kørte ud til snemanden. Men vi har også haft mange Endermen inde. Og hvis det eneste de går efter nu er dirt og sand, så er der jo ikke så meget at tage af hvis man er nede i de nedre lag...
Logget
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #63 Dato: 16. Januar '12 kl. 16:25 »

Når de sidste småting er fixet, så starter vi på en ny et andet sted! Bare med 6 bit dekoder!  Tunge

Hvis vi NOGENSINDE finder på at lave en 6 bit dekoder, så skal det kun være for at låse den i position 101010 Humørgrin
Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #64 Dato: 16. Januar '12 kl. 17:02 »

Når de sidste småting er fixet, så starter vi på en ny et andet sted! Bare med 6 bit dekoder!  Tunge

Hvis vi NOGENSINDE finder på at lave en 6 bit dekoder, så skal det kun være for at låse den i position 101010 Humørgrin

Hvis den alligevel bare skal låses til én udgang, så kan vi da lige så godt lave en dekoder med 10 bit!  Grin 1024 udgange... hvor nice! Sikken station!  Spørgsmålstegn
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #65 Dato: 18. Januar '12 kl. 21:48 »

Grandt, du snakkede i går noget om at du ikke kunne forstå hvor alle chest-carts'ne er henne. Jeg gik rundt og prøvede at hitte ud af dit system i dag (det er faktisk meget mere simpelt en jeg havde troet), og jeg tror at jeg har fundet dem. Så vidt jeg kan se sidder der en 5-6 carts fast i dit "overflow" altså den dispenser de bliver smidt ud i hvis der ikke er plads på stationen. Og når man trykker på knappen på stationen, kommer de ikke op som de skal.
Jeg har ikke hakket dem løs, da jeg ikke er 100% sikker på at det er sådan som jeg tror det er, så du må hellere lige selv kigge på det først Smiley
Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #66 Dato: 19. Januar '12 kl. 02:21 »

(det er faktisk meget mere simpelt en jeg havde troet),

Det er da vanvittigt avanceret!  Spørgsmålstegn haha... Nej selvfølgelig er det simpelt... Derfor det virker... eller nowet...

Der var heldigvis ikke noget defekt! Eneste problem var en cart der havde skubbet sig halvvejs ind i en sten, og blokerede for de efterfølgende... da den var hakket løs, smuttede de andre ned, og det kørte igen!  Grin
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #67 Dato: 24. Januar '12 kl. 11:27 »

Så begynder problemerne at komme...  Vred

Dette er nøjagtigt hvad vi oplever, nu hvor både Kaninus og jeg har fået vores miner koblet på stationen, med dispensere.

Der er gået en del timer med at finde ud hvad der sker. For da jeg var i gang selv, kunne jeg ikke være 2 steder på én gang... Men med hjælp, så lykkedes det at gennemskue hvad der sker!  Spørgsmålstegn

Hvis jeg sender 2 eller flere carts mod min mine, så giver det problemer. (det samme gør sig gældende til Kaninus). Dette tilsyneladende fordi destinationen er mere end 255 blokke væk, som beskrevet i linket.  Chokeret Hvis man sender én cart, bliver den stoppet et eller andet sted, når den kommer uden for "rækkevidde". Den fortsætter så hvis der kommer nogen i nærheden af den... så den gør hvad den skal, hvis man kører bag efter den, dog med den forsinkelse der nu en gang er fra den stopper, og til der er en person der kommer samme vej efter (timer/dage/uger). Sender man så 2 eller flere carts, så bliver de unloaded samme sted, hvilket resulterer i at cartsne holder oven i hinanden, når de bliver loaded igen. Dette giver så to mulige problemer. Enten at de virker som en cart med en person i, og dermed ikke bliver sorteret ved destinationen, eller at de bliver loaded med en smule afstand, så der er én der kører rigtigt, nogle bliver stakket, nogle bliver holdende midt i det hele, fordi den der er foran virker som en klods og endelig dem der er i nærheden af en booster, kommer lige imod den person der kører bagefter.  Vred

Med disse problemer, så bliver vi nødt til at designe nogle mellemstationer med ca. 200 blokke imellem, som man manuelt skal sende cartsne videre fra.  Spørgsmålstegn

Der er INGEN problemer hvis der står en i minen og en anden sender carts, men så skal vi jo bare ha' én udpeget til fast at være lagerbestyrre!  Tunge

Et andet problem jeg stødte på i gårsdagens fejlsøgningsjagt, er at trapdoor dispenserne tilsyneladende "taber" carts, når de bliver loaded efter at have været udenfor "rækkevidde". Dette bemærkes bl.a. ved at jeg har fyldt nogle carts i dispenseren i min mine, og når så jeg har været en tur i snemanden, og kommer tilbage mod min mine, så møder jeg en cart der kører mod lageret, ca. ½ vejs mellem lageret og minen. Dette vil svare til at den bliver "sluppet" af dispenseren når den chunk bliver loaded. Jeg har dog ikke oplevet det på lageret, men det har måske ikke været unloaded, og loaded (der har nok altid været én person i nærheden siden de blev bygget)? Tror ikke helt det har noget at gøre med spawnzonen ligger så tæt på, men man ved jo aldrig i denne verden.  Spørgsmålstegn

Jeg har også oplevet lidt sært på FUN med Redstone, hvor jeg har leget med tællerværket. Det ser nemlig også ud til at redstone bliver unloaded/loaded på samme måde som carts. Jeg havde en clock igang, og loggede af, mens der var nogen igang laaaangt derfra. Da jeg så loggede på igen var clocken gået i stå. Det vil sige én af de 5 Repeatere jeg havde brugt stod og lyste fast.  Chokeret Det gør det jo så ikke just nemmere at lave det tælleri, så det er lige lagt lidt på is, til jeg kommer på en brugbar løsning. Det skal jo gerne kunne ses, når man kommer til lageret hvor lang køen med chestcarts er, uden man skal gøre noget aktivt selv.
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #68 Dato: 25. Januar '12 kl. 14:43 »

Måske mit sidste indlæg har med "view-distance" at gøre? Som default er serveren sat til 10. Mener denne max kan sættes til 13, så det gør jo nok ikke den store forskel... Men så kan det bedre passe med afstanden til problemerne til snemanden og min mine! 11 (10 + den man står i) chunks er jo kun 176 blokke.

Jeg oplevede i går at sætte to ovne igang samtidig i min mine. De står i hver sin chunk, viser det sig. Jeg tager så over til Kaninus' sporombygningsprojekt. Da jeg kommer tilbage til minen loader den chunk jeg ankommer i før den ved siden af, da den ved siden af først loader da jeg hopper ud af minecarten. Da jeg kigger i ovnene er disse stadig igang, trods det var ca. en time (irl tid) siden jeg tog dernede fra. Den ene manglede 8 at smelte, og den anden 40. Dette indikerer tydeligvis ovenstående unload/load!
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #69 Dato: 25. Januar '12 kl. 14:52 »

Den ene manglede 8 at smelte, og den anden 40. Dette indikerer tydeligvis ovenstående unload/load!

Endnu et eksempel: Jeg fyldte ovnene op i går da jeg loggede af, og nu hvor jeg lige har logget på er den ene ovn færdig, og den anden mangler 50.  Spørgsmålstegn
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #70 Dato: 27. Januar '12 kl. 12:34 »

Med disse problemer, så bliver vi nødt til at designe nogle mellemstationer med ca. 200 blokke imellem, som man manuelt skal sende cartsne videre fra.  Spørgsmålstegn

Jeg har prøvet at lave en strømlinet udgave af en mellemstation til chestcart på vejen til/fra min mine. Den blev godt nok automatisk, efter samme princip som Kaninus har lavet. Der er plads til 5-6 chestcart i hver retning, men den sender "kun" 4 afsted, når man selv er suset forbi i en minecart.

Jeg har ombygget ankomst sorteringen i lageret, for at det bedre kommer til at fungere med chestcart kørslerne.

Bygger man en automatisk dispenser, så skal der være 6 repeatere med fuldt delay mellem hver cart afsendelse.  Blink

Jeg har lavet den 90 blokke fra mine/lager. De 200 blokke imellem holder IKKE, da det er mere end 11 chunks.
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Sider: 1 2 [3]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!