Wanparty.dk

Wanparty.dk

6. Maj '24 kl. 17:10*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1] 2 3
  Udskriv  
Forfatter Emne: Metrostation  (Læst 26019 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Dato: 9. Januar '12 kl. 15:48 »

Måske skulle vi overveje sådan en her på stationen.
#Minecraft 1.0.0 - Multi-directional train station [Tutorial]
Jeg er i hvert fald vild med ideen Humørgrin
Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #1 Dato: 9. Januar '12 kl. 17:06 »

Måske skulle vi overveje sådan en her på stationen.
Jeg er i hvert fald vild med ideen Humørgrin

JA, det ser super nice ud!

Eneste problem jeg kan se, er hvis vi sender chestcart til eller fra stationen, så går det galt...  Chokeret

Ellers ja tak!  Blink

Noget af det kunne måske bruges? Så man bestiller (ikke så de allerede er klar) en tom vogn eller chestcart (hvis de kan stables på den måde) (2 forskellige knapper). Så skal man lige overveje ankomst stedet, hvordan det kan fungere! Kunne være fedt hvis det var en chestcart, landede den ét sted, og en tom/personvogn, et andet sted. Og så leger vi ikke med furnacecarts!  Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #2 Dato: 9. Januar '12 kl. 17:31 »

Måske skulle vi overveje sådan en her på stationen.

Jeg er i hvert fald vild med ideen Humørgrin

Meget lækkert :-)

Noget af det kunne måske bruges? Så man bestiller (ikke så de allerede er klar) en tom vogn eller chestcart (hvis de kan stables på den måde) (2 forskellige knapper). Så skal man lige overveje ankomst stedet, hvordan det kan fungere! Kunne være fedt hvis det var en chestcart, landede den ét sted, og en tom/personvogn, et andet sted. Og så leger vi ikke med furnacecarts!  Blink

Man kunne vel have to dispensers og to spor ved siden af hinanden hvor hver type står klar?

Men siden begge typer bruger samme spor, tror jeg ikke vi kan sortere dem ved ankomsten. Man kan vel ikke bestemme, hvad der er hvad - selv med redstone? Så skal man have dedikerede spor til hver type, og det bliver DYRT  Chokeret

Men ellers må der være basis for at lave vores eget ud fra dette. Vi har jo allerede et par gode destinationer at køre ud til fra basen, så det er vel bare at komme i gang Humørgrin
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #3 Dato: 9. Januar '12 kl. 17:32 »

Så man bestiller (ikke så de allerede er klar) en tom vogn eller chestcart (hvis de kan stables på den måde) (2 forskellige knapper).

Chestcart kan stables (se Test Lab.)!!!!  Blink Så det er en plan!   Cool

Så skal vi bare lige se hvordan vi får sorteret vognene i ankomst!  Spørgsmålstegn
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #4 Dato: 9. Januar '12 kl. 17:35 »

Man kunne vel have to dispensers og to spor ved siden af hinanden hvor hver type står klar?

Dispenserne bliver "gemt", og kommer ind til afgang fra samme sted! nemt med et simpelt samlesporskifte! Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #5 Dato: 9. Januar '12 kl. 17:49 »

Så skal vi bare lige se hvordan vi får sorteret vognene i ankomst!  Spørgsmålstegn

Og det var så mere simpelt end noget redstone arrangement!  Chokeret

System to Sort Loaded and Empty Minecarts (Minecraft)
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #6 Dato: 9. Januar '12 kl. 18:17 »

Og det var så mere simpelt end noget redstone arrangement!  Chokeret

Det må man sige Rullende øjne Det er jo enkelt og tjekket.

Mht. destinationsvælgeren, synes jeg modellen med 4 levers er udmærket, der mangler bare en redstone-lampe over den valgte udgang, så man kan bekræfte hvor man vil hen. Med 4 1-bit selectors har vi 16 mulige destinationer, det burde kunne tilfredsstille os i et stykke tid. Tilføjer vi endnu en bit, giver det 32 valgmuligheder.

Jeg stemmer i øvrigt for at "metroetagen" bruges til at skjule al mekanikken, og at afgange og destinationsvælgeren (og evt ankomster hvis der er plads) lægges ovenover i stueetagen. Det burde kunne gøres så kompakt at der ikke er grund til andet.

« Sidste ændring: 9. Januar '12 kl. 18:19 af Geddeth » Logget

Keep It Simple.
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #7 Dato: 9. Januar '12 kl. 19:48 »

Man kan evt lave noget med en stone pressure plate, den bliver ikke aktiveret af togvognen, med mindre der sidder en person i den. Så måske kunne man i hvert fald sortere fyldte personvogne fra på den måde?
Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #8 Dato: 9. Januar '12 kl. 19:59 »

Det må man sige Rullende øjne Det er jo enkelt og tjekket.

Det må man sige! Og så virker det!   Cool

Jeg har prøvet at lave så de bliver sorteret. Og det virker. Problemet var så at der kun var plads til 2 cart i ankomst dispenseren. Men det kom jeg om ved at lade dem der kommer efterfølgende smutte "væk" i en større gemt dispenser. Og når så den nederste er tømt, og man trykker på knappen for at få den væk, så kommer der automatisk en ny fra den gemte dispenser(hvis der er nogen)!  Grin

Mht. destinationsvælgeren, synes jeg modellen med 4 levers er udmærket, der mangler bare en redstone-lampe over den valgte udgang, så man kan bekræfte hvor man vil hen. Med 4 1-bit selectors har vi 16 mulige destinationer, det burde kunne tilfredsstille os i et stykke tid. Tilføjer vi endnu en bit, giver det 32 valgmuligheder.

Der må jeg lige melde PAS... Kan du ikke give et lille hint til hvad du mener?

Jeg stemmer i øvrigt for at "metroetagen" bruges til at skjule al mekanikken, og at afgange og destinationsvælgeren (og evt ankomster hvis der er plads) lægges ovenover i stueetagen. Det burde kunne gøres så kompakt at der ikke er grund til andet.

Det var faktisk en god idé! Spørgsmålet er så bare hvor? Og så skal jeg nok dække Indgangen igen! Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #9 Dato: 10. Januar '12 kl. 07:27 »

Hvis man vågner midt om natten, og tænker i Redstone circuits, har man så et problem, eller er man bare engageret?  Spørgsmålstegn
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #10 Dato: 10. Januar '12 kl. 08:22 »

Hvis man vågner midt om natten, og tænker i Redstone circuits, har man så et problem, eller er man bare engageret?  Spørgsmålstegn

Haha. Det lyder ikke helt sundt... Men hvis man alligevel ikke kan sove, kan man da lige så godt spille minecraft :-D
Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #11 Dato: 10. Januar '12 kl. 08:22 »

Jeg har prøvet at lave så de bliver sorteret. Og det virker. Problemet var så at der kun var plads til 2 cart i ankomst dispenseren. Men det kom jeg om ved at lade dem der kommer efterfølgende smutte "væk" i en større gemt dispenser. Og når så den nederste er tømt, og man trykker på knappen for at få den væk, så kommer der automatisk en ny fra den gemte dispenser(hvis der er nogen)!  Grin

Og så fik jeg lige udtænkt hvordan vi ser hvor mange carts der er i den "gemte" dispenser! Én torch der blinker det antal carts der er "gemt". Så kan man altid se om der er kø (og hvor lang) ved tømmestedet!  Grin
« Sidste ændring: 10. Januar '12 kl. 08:25 af Grandt » Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #12 Dato: 10. Januar '12 kl. 08:33 »

Og så fik jeg lige udtænkt hvordan vi ser hvor mange carts der er i den "gemte" dispenser! Én torch der blinker det antal carts der er "gemt". Så kan man altid se om der er kø (og hvor lang) ved tømmestedet!  Grin
OMG!  Chokeret
Logget
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #13 Dato: 10. Januar '12 kl. 14:03 »

Mht. destinationsvælgeren, synes jeg modellen med 4 levers er udmærket, der mangler bare en redstone-lampe over den valgte udgang, så man kan bekræfte hvor man vil hen. Med 4 1-bit selectors har vi 16 mulige destinationer, det burde kunne tilfredsstille os i et stykke tid. Tilføjer vi endnu en bit, giver det 32 valgmuligheder.

Okay - det jeg i virkeligheden mener er, at vi kan oversætte signalerne fra de 4 levers til 16 seperate signaler, der aktiverer 1 af 16 sporskifter og tilhørende redstone-lamper. Dvs. at man bør kunne "programmere" destinationen inden man sender vognen afsted. Det kaldes en dekoder. Mere specifikt en 4-bit dekoder som denne.

Desværre har jeg ikke fundet nogen praktisk implementation af sådan en i Minecraft - faktisk kun denne, og den er en anelse clunky:

4-bit Decoder Minecraft
« Sidste ændring: 10. Januar '12 kl. 14:05 af Geddeth » Logget

Keep It Simple.
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #14 Dato: 10. Januar '12 kl. 15:03 »

Geddeth, den der tror jeg altså ikke heeeeelt vi har plads til  Blink
Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #15 Dato: 10. Januar '12 kl. 21:04 »

Okay - det jeg i virkeligheden mener er, at vi kan oversætte signalerne fra de 4 levers til 16 seperate signaler, der aktiverer 1 af 16 sporskifter og tilhørende redstone-lamper. Dvs. at man bør kunne "programmere" destinationen inden man sender vognen afsted. Det kaldes en dekoder. Mere specifikt en 4-bit dekoder som denne.

Nåe... Jamen det er da simple logiske gates. Nemt nok... eller... Vi skal nok ha' ansat nogle mulvarpe!  Chokeret

Det skulle da heller ikke være så svært at lave dem med alle 5 levers, så vi får de 32 mulighedder at råde over!  Grin Så passer det jo til de 31 frie udgange i Wanparty Grand Central Station.

Har jeg forstået dig rigtigt, at du vil ha' en torch for hver destination? Det bliver en pæn stor væg der skal være plads til...  Chokeret Var det så ikke nemmere med en button for hver destination... Det bliver væggen ikke meget større af... hehe

Jeg regnede med det skulle laves "Plug and Play"! Evt. så alle udgange i WGCS er sluttet til, så det bare er at tilslutte nye spor til de allerede forberedte udgange?
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #16 Dato: 10. Januar '12 kl. 21:47 »

Har jeg forstået dig rigtigt, at du vil ha' en torch for hver destination? Det bliver en pæn stor væg der skal være plads til...  Chokeret Var det så ikke nemmere med en button for hver destination... Det bliver væggen ikke meget større af... hehe

Altså .. det med en torch var egentlig mest hvis destinationvælgeren sad nedenunder, så man rent faktisk kunne SE udgangene - så skulle der være en torch over hver udgang som lyste ved den man havde valgt. Men siden vi nu har mulighed for at tage afsted fra stueetagen, er det ligemeget. Det er nok bedre med nogle skilte som angiver destinationerne, fx.:
Citat
0000: Snemand
0001: Branch mine
0010: Nether portal
0011: Etc.

Så sætter man bare levers efter hvor man vil hen og hopper i en minecart.

Jeg regnede med det skulle laves "Plug and Play"! Evt. så alle udgange i WGCS er sluttet til, så det bare er at tilslutte nye spor til de allerede forberedte udgange?

Det kan vel godt laves så alle 16/32 sporskifter virker på forhånd, men bare ikke fører nogle steder hen. Så er det nemt lige at snuppe en udgang når man har et nyt sted at sende folk hen fra Grand Central Smiley
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #17 Dato: 10. Januar '12 kl. 23:06 »

Har jeg forstået dig rigtigt, at du vil ha' en torch for hver destination? Det bliver en pæn stor væg der skal være plads til...  Chokeret Var det så ikke nemmere med en button for hver destination... Det bliver væggen ikke meget større af... hehe

Altså .. det med en torch var egentlig mest hvis destinationvælgeren sad nedenunder, så man rent faktisk kunne SE udgangene - så skulle der være en torch over hver udgang som lyste ved den man havde valgt. Men siden vi nu har mulighed for at tage afsted fra stueetagen, er det ligemeget. Det er nok bedre med nogle skilte som angiver destinationerne, fx.:
Citat
0000: Snemand
0001: Branch mine
0010: Nether portal
0011: Etc.

Så sætter man bare levers efter hvor man vil hen og hopper i en minecart.

Jeg regnede med det skulle laves "Plug and Play"! Evt. så alle udgange i WGCS er sluttet til, så det bare er at tilslutte nye spor til de allerede forberedte udgange?

Det kan vel godt laves så alle 16/32 sporskifter virker på forhånd, men bare ikke fører nogle steder hen. Så er det nemt lige at snuppe en udgang når man har et nyt sted at sende folk hen fra Grand Central Smiley

Helt som i mine tanker! Så bliver det sådan! Men det bliver så med 5 levers, som de står nu! Så kan 8 skilte hen over jo være passende! Blink

Vi skal "bare" ha' fodret en mulvarp med en stak diamanter!  Tunge
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #18 Dato: 10. Januar '12 kl. 23:06 »

Desværre har jeg ikke fundet nogen praktisk implementation af sådan en i Minecraft - faktisk kun denne, og den er en anelse clunky:
Ja, det er nok ikke verdens bedste 4-bit decoder Blink Tjek denne her ud, den er væsentligt mere kompakt, og en hel del hurtigere også:

Minecraft 4-bit CPU - Episode 1 - 4 Bit Decoder

Jeg har ikke fundet et schematic til den endnu, kun til en 3-bit (8 udgange) og en 5-bit (32 udgange, og den er STOR) decoder, men det må være til at støve op et sted derude.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #19 Dato: 10. Januar '12 kl. 23:11 »

Helt som i mine tanker! Så bliver det sådan! Men det bliver så med 5 levers, som de står nu! Så kan 8 skilte hen over jo være passende! Blink
Øhm, en 5-bit decoder er altså lidt stor, Grandt Tunge

Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #20 Dato: 11. Januar '12 kl. 00:50 »

Der er det smarte med dekodere at man ret nemt kan kombinere og udbygge dem. Nu har jeg foreløbig bygget en 2-bit dekoder i test lab på FUN, som bygger på denne model:

Minecraft HowTo - Create a 2-bit binary decoder

Den er ret kompakt og kan nemt udvides, tror jeg.
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #21 Dato: 11. Januar '12 kl. 08:20 »

Den er ret kompakt og kan nemt udvides, tror jeg.

Jeg har lavet en lille test i mit eget offline decoder setup, og du har ret. Den model er både ufatteligt simpel og generisk. Den kan bruges til en hvilken som helst størrelse, tror jeg. Størrelsen på selve decoder delen bliver X * 2 + det løse i bredden og 2^X * 2 i længden.

Det betyder dog stadig at en 5-bit decoder bliver 64 blokke lang Chokeret
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #22 Dato: 11. Januar '12 kl. 08:35 »

Den er ret kompakt og kan nemt udvides, tror jeg.

Jeg har lavet en lille test i mit eget offline decoder setup, og du har ret. Den model er både ufatteligt simpel og generisk. Den kan bruges til en hvilken som helst størrelse, tror jeg. Størrelsen på selve decoder delen bliver X * 2 + det løse i bredden og 2^X * 2 i længden.

Det betyder dog stadig at en 5-bit decoder bliver 64 blokke lang Chokeret

Og er det så galt?  Grin Jeg synes den er FEEEEEED!!!!  Tunge

Det er jo bare at lave en etage under sporskifte sektionen... Den skal jo ikke være meget større end selve lageret! Blink Og så er der jo ikke langt fra output fra dekoder til input til sporskifte. Og faktisk kan vi godt halvere længden hvilket jeg vil synes praktisk, da det så kan give 16 output i den ene side og 16 i den anden. Dette ved at "knække" dekoderen på midten og lade input til dekoder gå frem, knække og tilbage igen!
« Sidste ændring: 11. Januar '12 kl. 09:16 af Grandt » Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #23 Dato: 11. Januar '12 kl. 08:37 »

Den er ret kompakt og kan nemt udvides, tror jeg.
SUPER lækkert og simpelt! SÅDAN skal det være... Jeg stemmer HELT klar for 5 bit dekoder!  Tunge

Hvis i ser mit nye skin, så forstår i nok hvorfor!  Grin
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #24 Dato: 11. Januar '12 kl. 09:03 »

Hvis i ser mit nye skin, så forstår i nok hvorfor!  Grin

Du er nok også den eneste af os det ligefrem drømmer om redstone circuits om natten, så det skin er vist ret passende Blink

Jeg synes projektet ser spændende ud, og glæder mig til min lille snemand bliver koblet på det store banenet. Så vil jeg i mellemtiden spekulere i hvordan jeg får lavet en mellem station.
Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #25 Dato: 11. Januar '12 kl. 09:15 »

Så vil jeg i mellemtiden spekulere i hvordan jeg får lavet en mellem station.

Sig til hvis du render ind i vanskelighedder.  Spørgsmålstegn Jeg kommer måske til godt at kunne bruge et afbræk fra de store kredsløb!  Rullende øjne
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #26 Dato: 11. Januar '12 kl. 10:21 »

Så vil jeg i mellemtiden spekulere i hvordan jeg får lavet en mellem station.

Sig til hvis du render ind i vanskelighedder.  Spørgsmålstegn Jeg kommer måske til godt at kunne bruge et afbræk fra de store kredsløb!  Rullende øjne

Det gør jeg helt sikkert for jeg tror ikke at det kan gøres så simpelt som jeg havde håbet, for jeg vil gerne kunne sende chestcarts fra min mine direkte til lageret, men det er ikke altid at jeg selv vil direkte fra minen og derover, jeg vil måske bare gerne op i køkkenet og have et stykke kage Humørgrin Så enten skal jeg lave to spor eller også skal jeg fra minen kunne vælge hvad vej min vogn kører.
Jeg kan godt få det til at virke når jeg kommer fra minen, og så vælge hvilken vej jeg vil sende vognene, men når jeg kommer fra lageret eller fra huset er det stadig skifteren i minen der bestemmer hvor jeg ryger hen. Jeg har ikke helt fundet ud af hvordan jeg kan lave en skifter, der nulstiller når jeg er kørt forbi eller når jeg vælger destination et andet sted. Men det ville sikkert hjælpe hvis jeg satte mig ind i de forskellige gates. En af dem må kunne det jeg skal bruge.
Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #27 Dato: 11. Januar '12 kl. 10:51 »

Så vil jeg i mellemtiden spekulere i hvordan jeg får lavet en mellem station.

Sig til hvis du render ind i vanskelighedder.  Spørgsmålstegn Jeg kommer måske til godt at kunne bruge et afbræk fra de store kredsløb!  Rullende øjne

Det gør jeg helt sikkert for jeg tror ikke at det kan gøres så simpelt som jeg havde håbet, for jeg vil gerne kunne sende chestcarts fra min mine direkte til lageret, men det er ikke altid at jeg selv vil direkte fra minen og derover, jeg vil måske bare gerne op i køkkenet og have et stykke kage Humørgrin Så enten skal jeg lave to spor eller også skal jeg fra minen kunne vælge hvad vej min vogn kører.
Jeg kan godt få det til at virke når jeg kommer fra minen, og så vælge hvilken vej jeg vil sende vognene, men når jeg kommer fra lageret eller fra huset er det stadig skifteren i minen der bestemmer hvor jeg ryger hen. Jeg har ikke helt fundet ud af hvordan jeg kan lave en skifter, der nulstiller når jeg er kørt forbi eller når jeg vælger destination et andet sted. Men det ville sikkert hjælpe hvis jeg satte mig ind i de forskellige gates. En af dem må kunne det jeg skal bruge.


Spørgsmålet er så om du vil kunne sende chestcarts tilbage til minen fra lageret? Ellers er det jo "bare" at lave en booster i køkkenet som stopper alle carts som kommer fra lageret. Og fra minen kan du med en RS NOR latch aktivere boosteren, så den automatisk sender carten videre til lageret. Og med en pressure plate track resette RS NOR latchen! Blink

Simpelt og lige til!  Spørgsmålstegn

Hvis du vil have alle tomme vogne til at køre uden om køkkenet og direkte i minen fra lageret, er det jo "bare" at lave en sortering lige inden køkkenet!  Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #28 Dato: 11. Januar '12 kl. 11:04 »

Simpelt og lige til!  Spørgsmålstegn

Eller noget... Lige præcis RS NOR latchen fatter jeg ikke et klap af  Spørgsmålstegn

Jeg tror måske jeg har fundet en rimeligt simpel løsning som virker Smiley Det må jeg se på i aften.
Logget
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #29 Dato: 11. Januar '12 kl. 11:10 »

Eller noget... Lige præcis RS NOR latchen fatter jeg ikke et klap af  Spørgsmålstegn

Youtube er fantastisk. Tror jeg har fanget den nu Humørgrin
Logget
Sider: [1] 2 3
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!