Wanparty.dk

Spil => Minecraft => Emne startet af: Kaninus på 9. Januar '12 kl. 15:48



Titel: Metrostation
Besked af: Kaninus 9. Januar '12 kl. 15:48
Måske skulle vi overveje sådan en her på stationen.
#Minecraft 1.0.0 - Multi-directional train station [Tutorial] (https://www.youtube.com/watch?v=VxPHAZ6Nqn0)
Jeg er i hvert fald vild med ideen :D


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt 9. Januar '12 kl. 17:06
Måske skulle vi overveje sådan en her på stationen.
Jeg er i hvert fald vild med ideen :D

JA, det ser super nice ud!

Eneste problem jeg kan se, er hvis vi sender chestcart til eller fra stationen, så går det galt...  :o

Ellers ja tak!  ;)

Noget af det kunne måske bruges? Så man bestiller (ikke så de allerede er klar) en tom vogn eller chestcart (hvis de kan stables på den måde) (2 forskellige knapper). Så skal man lige overveje ankomst stedet, hvordan det kan fungere! Kunne være fedt hvis det var en chestcart, landede den ét sted, og en tom/personvogn, et andet sted. Og så leger vi ikke med furnacecarts!  ;)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Geddeth 9. Januar '12 kl. 17:31
Måske skulle vi overveje sådan en her på stationen.

Jeg er i hvert fald vild med ideen :D

Meget lækkert :-)

Noget af det kunne måske bruges? Så man bestiller (ikke så de allerede er klar) en tom vogn eller chestcart (hvis de kan stables på den måde) (2 forskellige knapper). Så skal man lige overveje ankomst stedet, hvordan det kan fungere! Kunne være fedt hvis det var en chestcart, landede den ét sted, og en tom/personvogn, et andet sted. Og så leger vi ikke med furnacecarts!  ;)

Man kunne vel have to dispensers og to spor ved siden af hinanden hvor hver type står klar?

Men siden begge typer bruger samme spor, tror jeg ikke vi kan sortere dem ved ankomsten. Man kan vel ikke bestemme, hvad der er hvad - selv med redstone? Så skal man have dedikerede spor til hver type, og det bliver DYRT  :o

Men ellers må der være basis for at lave vores eget ud fra dette. Vi har jo allerede et par gode destinationer at køre ud til fra basen, så det er vel bare at komme i gang :D


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt 9. Januar '12 kl. 17:32
Så man bestiller (ikke så de allerede er klar) en tom vogn eller chestcart (hvis de kan stables på den måde) (2 forskellige knapper).

Chestcart kan stables (se Test Lab.)!!!!  ;) Så det er en plan!   8)

Så skal vi bare lige se hvordan vi får sorteret vognene i ankomst!  ???


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt 9. Januar '12 kl. 17:35
Man kunne vel have to dispensers og to spor ved siden af hinanden hvor hver type står klar?

Dispenserne bliver "gemt", og kommer ind til afgang fra samme sted! nemt med et simpelt samlesporskifte! ;)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt 9. Januar '12 kl. 17:49
Så skal vi bare lige se hvordan vi får sorteret vognene i ankomst!  ???

Og det var så mere simpelt end noget redstone arrangement!  :o

System to Sort Loaded and Empty Minecarts (Minecraft) (https://www.youtube.com/watch?v=qXWbEwhlMl0#)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Geddeth 9. Januar '12 kl. 18:17
Og det var så mere simpelt end noget redstone arrangement!  :o

Det må man sige ::) Det er jo enkelt og tjekket.

Mht. destinationsvælgeren, synes jeg modellen med 4 levers er udmærket, der mangler bare en redstone-lampe over den valgte udgang, så man kan bekræfte hvor man vil hen. Med 4 1-bit selectors har vi 16 mulige destinationer, det burde kunne tilfredsstille os i et stykke tid. Tilføjer vi endnu en bit, giver det 32 valgmuligheder.

Jeg stemmer i øvrigt for at "metroetagen" bruges til at skjule al mekanikken, og at afgange og destinationsvælgeren (og evt ankomster hvis der er plads) lægges ovenover i stueetagen. Det burde kunne gøres så kompakt at der ikke er grund til andet.



Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Kaninus 9. Januar '12 kl. 19:48
Man kan evt lave noget med en stone pressure plate, den bliver ikke aktiveret af togvognen, med mindre der sidder en person i den. Så måske kunne man i hvert fald sortere fyldte personvogne fra på den måde?


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt 9. Januar '12 kl. 19:59
Det må man sige ::) Det er jo enkelt og tjekket.

Det må man sige! Og så virker det!   8)

Jeg har prøvet at lave så de bliver sorteret. Og det virker. Problemet var så at der kun var plads til 2 cart i ankomst dispenseren. Men det kom jeg om ved at lade dem der kommer efterfølgende smutte "væk" i en større gemt dispenser. Og når så den nederste er tømt, og man trykker på knappen for at få den væk, så kommer der automatisk en ny fra den gemte dispenser(hvis der er nogen)!  ;D

Mht. destinationsvælgeren, synes jeg modellen med 4 levers er udmærket, der mangler bare en redstone-lampe over den valgte udgang, så man kan bekræfte hvor man vil hen. Med 4 1-bit selectors har vi 16 mulige destinationer, det burde kunne tilfredsstille os i et stykke tid. Tilføjer vi endnu en bit, giver det 32 valgmuligheder.

Der må jeg lige melde PAS... Kan du ikke give et lille hint til hvad du mener?

Jeg stemmer i øvrigt for at "metroetagen" bruges til at skjule al mekanikken, og at afgange og destinationsvælgeren (og evt ankomster hvis der er plads) lægges ovenover i stueetagen. Det burde kunne gøres så kompakt at der ikke er grund til andet.

Det var faktisk en god idé! Spørgsmålet er så bare hvor? Og så skal jeg nok dække Indgangen igen! ;)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt10. Januar '12 kl. 07:27
Hvis man vågner midt om natten, og tænker i Redstone circuits, har man så et problem, eller er man bare engageret?  ???


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Kaninus10. Januar '12 kl. 08:22
Hvis man vågner midt om natten, og tænker i Redstone circuits, har man så et problem, eller er man bare engageret?  ???

Haha. Det lyder ikke helt sundt... Men hvis man alligevel ikke kan sove, kan man da lige så godt spille minecraft :-D


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt10. Januar '12 kl. 08:22
Jeg har prøvet at lave så de bliver sorteret. Og det virker. Problemet var så at der kun var plads til 2 cart i ankomst dispenseren. Men det kom jeg om ved at lade dem der kommer efterfølgende smutte "væk" i en større gemt dispenser. Og når så den nederste er tømt, og man trykker på knappen for at få den væk, så kommer der automatisk en ny fra den gemte dispenser(hvis der er nogen)!  ;D

Og så fik jeg lige udtænkt hvordan vi ser hvor mange carts der er i den "gemte" dispenser! Én torch der blinker det antal carts der er "gemt". Så kan man altid se om der er kø (og hvor lang) ved tømmestedet!  ;D


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Kaninus10. Januar '12 kl. 08:33
Og så fik jeg lige udtænkt hvordan vi ser hvor mange carts der er i den "gemte" dispenser! Én torch der blinker det antal carts der er "gemt". Så kan man altid se om der er kø (og hvor lang) ved tømmestedet!  ;D
OMG!  :o


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Geddeth10. Januar '12 kl. 14:03
Mht. destinationsvælgeren, synes jeg modellen med 4 levers er udmærket, der mangler bare en redstone-lampe over den valgte udgang, så man kan bekræfte hvor man vil hen. Med 4 1-bit selectors har vi 16 mulige destinationer, det burde kunne tilfredsstille os i et stykke tid. Tilføjer vi endnu en bit, giver det 32 valgmuligheder.

Okay - det jeg i virkeligheden mener er, at vi kan oversætte signalerne fra de 4 levers til 16 seperate signaler, der aktiverer 1 af 16 sporskifter og tilhørende redstone-lamper. Dvs. at man bør kunne "programmere" destinationen inden man sender vognen afsted. Det kaldes en dekoder (https://en.wikipedia.org/wiki/Decoder). Mere specifikt en 4-bit dekoder som denne (https://www.matthewlynch.net/multittl/images/4-bit-instruction-decoder.png).

Desværre har jeg ikke fundet nogen praktisk implementation af sådan en i Minecraft - faktisk kun denne, og den er en anelse clunky:

4-bit Decoder Minecraft (https://www.youtube.com/watch?v=gGyiicYCz_A#)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Kaninus10. Januar '12 kl. 15:03
Geddeth, den der tror jeg altså ikke heeeeelt vi har plads til  ;)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt10. Januar '12 kl. 21:04
Okay - det jeg i virkeligheden mener er, at vi kan oversætte signalerne fra de 4 levers til 16 seperate signaler, der aktiverer 1 af 16 sporskifter og tilhørende redstone-lamper. Dvs. at man bør kunne "programmere" destinationen inden man sender vognen afsted. Det kaldes en dekoder (https://en.wikipedia.org/wiki/Decoder). Mere specifikt en 4-bit dekoder som denne (https://www.matthewlynch.net/multittl/images/4-bit-instruction-decoder.png).

Nåe... Jamen det er da simple logiske gates. Nemt nok... eller... Vi skal nok ha' ansat nogle mulvarpe!  :o

Det skulle da heller ikke være så svært at lave dem med alle 5 levers, så vi får de 32 mulighedder at råde over!  ;D Så passer det jo til de 31 frie udgange i Wanparty Grand Central Station.

Har jeg forstået dig rigtigt, at du vil ha' en torch for hver destination? Det bliver en pæn stor væg der skal være plads til...  :o Var det så ikke nemmere med en button for hver destination... Det bliver væggen ikke meget større af... hehe

Jeg regnede med det skulle laves "Plug and Play"! Evt. så alle udgange i WGCS er sluttet til, så det bare er at tilslutte nye spor til de allerede forberedte udgange?


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Geddeth10. Januar '12 kl. 21:47
Har jeg forstået dig rigtigt, at du vil ha' en torch for hver destination? Det bliver en pæn stor væg der skal være plads til...  :o Var det så ikke nemmere med en button for hver destination... Det bliver væggen ikke meget større af... hehe

Altså .. det med en torch var egentlig mest hvis destinationvælgeren sad nedenunder, så man rent faktisk kunne SE udgangene - så skulle der være en torch over hver udgang som lyste ved den man havde valgt. Men siden vi nu har mulighed for at tage afsted fra stueetagen, er det ligemeget. Det er nok bedre med nogle skilte som angiver destinationerne, fx.:
Citat
0000: Snemand
0001: Branch mine
0010: Nether portal
0011: Etc.

Så sætter man bare levers efter hvor man vil hen og hopper i en minecart.

Jeg regnede med det skulle laves "Plug and Play"! Evt. så alle udgange i WGCS er sluttet til, så det bare er at tilslutte nye spor til de allerede forberedte udgange?

Det kan vel godt laves så alle 16/32 sporskifter virker på forhånd, men bare ikke fører nogle steder hen. Så er det nemt lige at snuppe en udgang når man har et nyt sted at sende folk hen fra Grand Central :)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt10. Januar '12 kl. 23:06
Har jeg forstået dig rigtigt, at du vil ha' en torch for hver destination? Det bliver en pæn stor væg der skal være plads til...  :o Var det så ikke nemmere med en button for hver destination... Det bliver væggen ikke meget større af... hehe

Altså .. det med en torch var egentlig mest hvis destinationvælgeren sad nedenunder, så man rent faktisk kunne SE udgangene - så skulle der være en torch over hver udgang som lyste ved den man havde valgt. Men siden vi nu har mulighed for at tage afsted fra stueetagen, er det ligemeget. Det er nok bedre med nogle skilte som angiver destinationerne, fx.:
Citat
0000: Snemand
0001: Branch mine
0010: Nether portal
0011: Etc.

Så sætter man bare levers efter hvor man vil hen og hopper i en minecart.

Jeg regnede med det skulle laves "Plug and Play"! Evt. så alle udgange i WGCS er sluttet til, så det bare er at tilslutte nye spor til de allerede forberedte udgange?

Det kan vel godt laves så alle 16/32 sporskifter virker på forhånd, men bare ikke fører nogle steder hen. Så er det nemt lige at snuppe en udgang når man har et nyt sted at sende folk hen fra Grand Central :)

Helt som i mine tanker! Så bliver det sådan! Men det bliver så med 5 levers, som de står nu! Så kan 8 skilte hen over jo være passende! ;)

Vi skal "bare" ha' fodret en mulvarp med en stak diamanter!  :P


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Wishbone10. Januar '12 kl. 23:06
Desværre har jeg ikke fundet nogen praktisk implementation af sådan en i Minecraft - faktisk kun denne, og den er en anelse clunky:
Ja, det er nok ikke verdens bedste 4-bit decoder ;) Tjek denne her ud, den er væsentligt mere kompakt, og en hel del hurtigere også:

Minecraft 4-bit CPU - Episode 1 - 4 Bit Decoder (https://www.youtube.com/watch?v=iNbIEFhF5sw#ws)

Jeg har ikke fundet et schematic til den endnu, kun til en 3-bit (8 udgange) og en 5-bit (32 udgange, og den er STOR) decoder, men det må være til at støve op et sted derude.


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Wishbone10. Januar '12 kl. 23:11
Helt som i mine tanker! Så bliver det sådan! Men det bliver så med 5 levers, som de står nu! Så kan 8 skilte hen over jo være passende! ;)
Øhm, en 5-bit decoder er altså lidt stor, Grandt :P

(https://dc313.4shared.com/img/qjLUzvlp/s3/5_bit_decoder.gif)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Geddeth11. Januar '12 kl. 00:50
Der er det smarte med dekodere at man ret nemt kan kombinere og udbygge dem. Nu har jeg foreløbig bygget en 2-bit dekoder i test lab på FUN, som bygger på denne model:

Minecraft HowTo - Create a 2-bit binary decoder (https://www.youtube.com/watch?v=GMJF4CPd_6E#ws)

Den er ret kompakt og kan nemt udvides, tror jeg.


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Wishbone11. Januar '12 kl. 08:20
Den er ret kompakt og kan nemt udvides, tror jeg.

Jeg har lavet en lille test i mit eget offline decoder setup, og du har ret. Den model er både ufatteligt simpel og generisk. Den kan bruges til en hvilken som helst størrelse, tror jeg. Størrelsen på selve decoder delen bliver X * 2 + det løse i bredden og 2^X * 2 i længden.

Det betyder dog stadig at en 5-bit decoder bliver 64 blokke lang :o


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt11. Januar '12 kl. 08:35
Den er ret kompakt og kan nemt udvides, tror jeg.

Jeg har lavet en lille test i mit eget offline decoder setup, og du har ret. Den model er både ufatteligt simpel og generisk. Den kan bruges til en hvilken som helst størrelse, tror jeg. Størrelsen på selve decoder delen bliver X * 2 + det løse i bredden og 2^X * 2 i længden.

Det betyder dog stadig at en 5-bit decoder bliver 64 blokke lang :o

Og er det så galt?  ;D Jeg synes den er FEEEEEED!!!!  :P

Det er jo bare at lave en etage under sporskifte sektionen... Den skal jo ikke være meget større end selve lageret! ;) Og så er der jo ikke langt fra output fra dekoder til input til sporskifte. Og faktisk kan vi godt halvere længden hvilket jeg vil synes praktisk, da det så kan give 16 output i den ene side og 16 i den anden. Dette ved at "knække" dekoderen på midten og lade input til dekoder gå frem, knække og tilbage igen!


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt11. Januar '12 kl. 08:37
Den er ret kompakt og kan nemt udvides, tror jeg.
SUPER lækkert og simpelt! SÅDAN skal det være... Jeg stemmer HELT klar for 5 bit dekoder!  :P

Hvis i ser mit nye skin, så forstår i nok hvorfor!  ;D


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Kaninus11. Januar '12 kl. 09:03
Hvis i ser mit nye skin, så forstår i nok hvorfor!  ;D

Du er nok også den eneste af os det ligefrem drømmer om redstone circuits om natten, så det skin er vist ret passende ;)

Jeg synes projektet ser spændende ud, og glæder mig til min lille snemand bliver koblet på det store banenet. Så vil jeg i mellemtiden spekulere i hvordan jeg får lavet en mellem station.


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt11. Januar '12 kl. 09:15
Så vil jeg i mellemtiden spekulere i hvordan jeg får lavet en mellem station.

Sig til hvis du render ind i vanskelighedder.  ??? Jeg kommer måske til godt at kunne bruge et afbræk fra de store kredsløb!  ::)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Kaninus11. Januar '12 kl. 10:21
Så vil jeg i mellemtiden spekulere i hvordan jeg får lavet en mellem station.

Sig til hvis du render ind i vanskelighedder.  ??? Jeg kommer måske til godt at kunne bruge et afbræk fra de store kredsløb!  ::)

Det gør jeg helt sikkert for jeg tror ikke at det kan gøres så simpelt som jeg havde håbet, for jeg vil gerne kunne sende chestcarts fra min mine direkte til lageret, men det er ikke altid at jeg selv vil direkte fra minen og derover, jeg vil måske bare gerne op i køkkenet og have et stykke kage :D Så enten skal jeg lave to spor eller også skal jeg fra minen kunne vælge hvad vej min vogn kører.
Jeg kan godt få det til at virke når jeg kommer fra minen, og så vælge hvilken vej jeg vil sende vognene, men når jeg kommer fra lageret eller fra huset er det stadig skifteren i minen der bestemmer hvor jeg ryger hen. Jeg har ikke helt fundet ud af hvordan jeg kan lave en skifter, der nulstiller når jeg er kørt forbi eller når jeg vælger destination et andet sted. Men det ville sikkert hjælpe hvis jeg satte mig ind i de forskellige gates. En af dem må kunne det jeg skal bruge.


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt11. Januar '12 kl. 10:51
Så vil jeg i mellemtiden spekulere i hvordan jeg får lavet en mellem station.

Sig til hvis du render ind i vanskelighedder.  ??? Jeg kommer måske til godt at kunne bruge et afbræk fra de store kredsløb!  ::)

Det gør jeg helt sikkert for jeg tror ikke at det kan gøres så simpelt som jeg havde håbet, for jeg vil gerne kunne sende chestcarts fra min mine direkte til lageret, men det er ikke altid at jeg selv vil direkte fra minen og derover, jeg vil måske bare gerne op i køkkenet og have et stykke kage :D Så enten skal jeg lave to spor eller også skal jeg fra minen kunne vælge hvad vej min vogn kører.
Jeg kan godt få det til at virke når jeg kommer fra minen, og så vælge hvilken vej jeg vil sende vognene, men når jeg kommer fra lageret eller fra huset er det stadig skifteren i minen der bestemmer hvor jeg ryger hen. Jeg har ikke helt fundet ud af hvordan jeg kan lave en skifter, der nulstiller når jeg er kørt forbi eller når jeg vælger destination et andet sted. Men det ville sikkert hjælpe hvis jeg satte mig ind i de forskellige gates. En af dem må kunne det jeg skal bruge.


Spørgsmålet er så om du vil kunne sende chestcarts tilbage til minen fra lageret? Ellers er det jo "bare" at lave en booster i køkkenet som stopper alle carts som kommer fra lageret. Og fra minen kan du med en RS NOR latch aktivere boosteren, så den automatisk sender carten videre til lageret. Og med en pressure plate track resette RS NOR latchen! ;)

Simpelt og lige til!  ???

Hvis du vil have alle tomme vogne til at køre uden om køkkenet og direkte i minen fra lageret, er det jo "bare" at lave en sortering lige inden køkkenet!  ;)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Kaninus11. Januar '12 kl. 11:04
Simpelt og lige til!  ???

Eller noget... Lige præcis RS NOR latchen fatter jeg ikke et klap af  ???

Jeg tror måske jeg har fundet en rimeligt simpel løsning som virker :) Det må jeg se på i aften.


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Kaninus11. Januar '12 kl. 11:10
Eller noget... Lige præcis RS NOR latchen fatter jeg ikke et klap af  ???

Youtube er fantastisk. Tror jeg har fanget den nu :D


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt11. Januar '12 kl. 11:42
Eller noget... Lige præcis RS NOR latchen fatter jeg ikke et klap af  ???

Youtube er fantastisk. Tror jeg har fanget den nu :D

Den er god til rigtig mange ting!  8)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt11. Januar '12 kl. 12:53
Statusopdatering:

  • Afgang er lavet og virker. (bestilling af vogne mangler)
  • Ankomst for personer er lavet og virker.
  • Ankomst for Chestcarts er lavet og virker. Der er lavet en kø dispenser til 15 carts (jeg håber det er nok), som også virker, med automatisk opkørsel, når man tømmer ankomsten!

Som jeg lige kan se det, så mangler der "kun":

  • Dispensere til tomme carts af begge slags.
  • 5 bit dekoder
  • Tilslutning af sporskifter
  • Kø tæller

Jeg kunne godt tænke mig lidt input til hvor mange carts der skal være plads til i dispenserne til de tomme carts!!! Er 15 af hver nok?


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Kaninus11. Januar '12 kl. 13:31
Jeg kunne godt tænke mig lidt input til hvor mange carts der skal være plads til i dispenserne til de tomme carts!!! Er 15 af hver nok?

Som serveren er sat op pt, kan vi max være 8 på ad gangen. Hvis vi hver især kører til en forskellig destination og tager en cart af hver slags med, så skal der i alt være 8 af hver slags, så hvis der er plads til 15 af hver, burde vi være rimeligt godt kørende også selvom man kommer til at sende en for meget afsted eller tager en ekstra chest med, fordi man har tænkt sig at mine helt amok :)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt11. Januar '12 kl. 13:55
Jeg kunne godt tænke mig lidt input til hvor mange carts der skal være plads til i dispenserne til de tomme carts!!! Er 15 af hver nok?

Som serveren er sat op pt, kan vi max være 8 på ad gangen. Hvis vi hver især kører til en forskellig destination og tager en cart af hver slags med, så skal der i alt være 8 af hver slags, så hvis der er plads til 15 af hver, burde vi være rimeligt godt kørende også selvom man kommer til at sende en for meget afsted eller tager en ekstra chest med, fordi man har tænkt sig at mine helt amok :)

Mine tanker gik på, at når der nu er plads til 17 chestcarts i ankomstsektionen, så kender jeg mig selv godt nok til at jeg sagtens kunne finde på at sende mere end én cart tilbage inden jeg tager på lageret og "ryder op".

Tømmer vi alle chestcarts på én gang, så har vi allerede der et problem!

Men jeg kan så sagtens følge dig i argumentet med max 8 spillere! Det ville bare være træls ikke at ha' plads nok til at udvide dispenserne, når nu vi snart går i gang med udgravninger til redstone circuits!  ;D


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Geddeth11. Januar '12 kl. 14:35
...  jeg vil måske bare gerne op i køkkenet og have et stykke kage :D

Er der nu også et køkken? Jeg tror snart vi får brug for et landkort, jeg kan ikke følge med alle de nye destinationer :-)

Egentlig bør vi nok på forhånd tænke lidt mere trafiktaktisk og planlægge mindre stationer rundt omkring. Der vil komme til at ligge mange destinationer i "klumper" rundt omkring, og de skal ikke have hver deres sporskifte fra Centralen (5 bit eller ej). Så kan der evt. være nogle letbaner fra stationerne til slutpunktet.

Så vi skal også finde på nogle gode navne til nye stationer rundt omkring. Jeg stemmer for at vi generelt på serveren styrer mod noget Steampunk/1984/Equilibrium-agtigt :-)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Geddeth11. Januar '12 kl. 14:37
Som serveren er sat op pt, kan vi max være 8 på ad gangen.

8-player grænsen var en begrænsning i McMyAdmin som vi bruger til at styre serverne med, men jeg har købt Pro-licenser til begge servere, så vi kan til hver en tid skubbe den grænse (opad)  8)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Kaninus11. Januar '12 kl. 15:01
Er der nu også et køkken? Jeg tror snart vi får brug for et landkort, jeg kan ikke følge med alle de nye destinationer :-)

Køkkenet er i mit eget hus... Altså i snemanden (kig forbi når du får tid  :)). Det jeg mente var bare at nogle gange vil jeg til mit hus og nogle gange vil jeg til lageret.

For øvrigt har jeg vist fundet ud af at lave noget der kan bruges begge veje og Grandt, jeg kommer til at bruge den der latch, så måske hiver jeg lige fat i dig, når jeg panikker og det alligevel ikke var så simpelt som det så ud på den video.


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt11. Januar '12 kl. 15:22
Jeg stemmer for at vi generelt på serveren styrer mod noget Steampunk/1984/Equilibrium-agtigt :-)

Der hoppede kæden lige af her!  ???


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt11. Januar '12 kl. 15:23
Grandt, jeg kommer til at bruge den der latch, så måske hiver jeg lige fat i dig, når jeg panikker og det alligevel ikke var så simpelt som det så ud på den video.

Du er velkommen! Det er altid nemmere end på YT!  :P


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Wishbone11. Januar '12 kl. 15:25
Det er jo bare at lave en etage under sporskifte sektionen... Den skal jo ikke være meget større end selve lageret! ;) Og så er der jo ikke langt fra output fra dekoder til input til sporskifte. Og faktisk kan vi godt halvere længden hvilket jeg vil synes praktisk, da det så kan give 16 output i den ene side og 16 i den anden. Dette ved at "knække" dekoderen på midten og lade input til dekoder gå frem, knække og tilbage igen!
Hehe, du har sgu solgt mig på idéen ;)

Jeg har faktisk en god idé til designet. Har vi ikke også MC aften i aften?

Jeg har ikke tjekket metrostationen i et stykke tid. Du siger der er 32 spor (eller plads til det i hvert fald), men er det 16 og 16, fordelt på 2 langsider? Eller er det en firkant med 8 på hver side? Jeg er på arbejde lige nu nemlig, og man kan jo ikke se stationen på kortet.


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Wishbone11. Januar '12 kl. 15:28
Jeg stemmer for at vi generelt på serveren styrer mod noget Steampunk/1984/Equilibrium-agtigt :-)
Der hoppede kæden lige af her!  ???
Han vil have MC serveren omdannet til et totalitært styre med døgnovervågning af alle indbyggeres handlinger ;D

Nej, han vil nok bare gerne have lidt nørdet navngivning af stationerne ;)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Geddeth11. Januar '12 kl. 15:31
Han vil have MC serveren omdannet til et totalitært styre med døgnovervågning af alle indbyggeres handlinger ;D

Hah! Been there, done that  :P  8)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Kaninus11. Januar '12 kl. 15:34
Han vil have MC serveren omdannet til et totalitært styre med døgnovervågning af alle indbyggeres handlinger ;D

Hah! Been there, done that  :P  8)

Big Brother is watching ;)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt11. Januar '12 kl. 16:50
Det er jo bare at lave en etage under sporskifte sektionen... Den skal jo ikke være meget større end selve lageret! ;) Og så er der jo ikke langt fra output fra dekoder til input til sporskifte. Og faktisk kan vi godt halvere længden hvilket jeg vil synes praktisk, da det så kan give 16 output i den ene side og 16 i den anden. Dette ved at "knække" dekoderen på midten og lade input til dekoder gå frem, knække og tilbage igen!
Hehe, du har sgu solgt mig på idéen ;)

Jeg har faktisk en god idé til designet. Har vi ikke også MC aften i aften?

Jeg har ikke tjekket metrostationen i et stykke tid. Du siger der er 32 spor (eller plads til det i hvert fald), men er det 16 og 16, fordelt på 2 langsider? Eller er det en firkant med 8 på hver side? Jeg er på arbejde lige nu nemlig, og man kan jo ikke se stationen på kortet.

Jo der er Party i aften... tager bare forskud på glæderne! ;)

Der er 9 udgange i hver side, og 5 bliver brugt til cartsystemet!


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Kaninus11. Januar '12 kl. 16:58
Jo der er Party i aften... tager bare forskud på glæderne! ;)

Der er 9 udgange i hver side, og 5 bliver brugt til cartsystemet!

Der er party hver aften. Onsdag er bare den officielle dag ;)
Jeg kigger lige forbi nu når jeg kommer hjem, men smutter ved 19 tiden. Hvis det virker på min mini Linux maskine er jeg måske lidt på on/off, ellers er jeg tilbage ved 22 tiden og så skal der leges med skinner :D


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt11. Januar '12 kl. 22:05
Så virker dispenserne også! Der blev plads til 22 carts i hver, med en leveringstid på 8,5 sekund.

De er tilsluttet så ankomst afdelingen sender dem til dispenserne!  ;)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt12. Januar '12 kl. 23:54
Det er en super fed 5 bit dekoder Wishbone har fået bygget inde på FUN. Den er bestemt et besøg værd! ;)

Problemet med 4x8 er lidt størrelsen... 37x37 fylder den.

Som der er begyndt udgravning på ADV, så er det 28x28. Tror dog ikke det vil gi' problemer med nedkørsler hvis vi går lidt længere ud, men der mangler stadig lidt.

Vælger vi 2x16 modellen, så fylder den 33x21. Jeg har lavet en "snæver vending" ved siden af dekoderen på FUN.

Alternativt skal vi bygge den i 2 etager 2x8+2x8, så havner vi i 17x21, godt nok i 2 etager, men så er 28x28 jo rigeligt! ;-) Og så kan vi stadig få 8 output til alle 4 sider, hvis vi drejer dem 90 grader i forhold til hinanden!  ;D


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Kaninus13. Januar '12 kl. 10:14
Alternativt skal vi bygge den i 2 etager 2x8+2x8, så havner vi i 17x21, godt nok i 2 etager, men så er 28x28 jo rigeligt! ;-) Og så kan vi stadig få 8 output til alle 4 sider, hvis vi drejer dem 90 grader i forhold til hinanden!  ;D

Så stemmer jeg for to etager. Hvis vi holder fast i den idé vi snakkede om i går, med åbent i gulvet, så man kan stå ved skiftesporene og se ned på det, så bliver det jo kun endnu federe af at man har det i to lag...


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Geddeth13. Januar '12 kl. 10:29
Så stemmer jeg for to etager. Hvis vi holder fast i den idé vi snakkede om i går, med åbent i gulvet, så man kan stå ved skiftesporene og se ned på det, så bliver det jo kun endnu federe af at man har det i to lag...

Jeg er enig i det med 2 lag. Jeg er lidt bekymret for æstetikken ved et åbent gulv, måske kan det gøres med glas og en funky gulvbelysning? Men det kunne ganske rigtigt være fedt at kunne programmere sin destination og se sporene skifte lige under sig. Men derfor kunne glas også være en mulighed, så kunne man se LIGE ned på det :)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Kaninus13. Januar '12 kl. 10:50
Jeg er enig i det med 2 lag. Jeg er lidt bekymret for æstetikken ved et åbent gulv, måske kan det gøres med glas og en funky gulvbelysning? Men det kunne ganske rigtigt være fedt at kunne programmere sin destination og se sporene skifte lige under sig. Men derfor kunne glas også være en mulighed, så kunne man se LIGE ned på det :)

Tanken med det åbne gulv var ikke at der skulle være åbent oppe fra lageret, hullet vi lavede i græsset deroppe blev også hurtigt dækket igen da det blev lidt for voldsomt. Vi snakkede om i stedet at lave åbent gulv etagen under, og så pakke hullet ind i glasvægge, så man kan gå rundt om det nede ved sporskiftene og se ned på det.


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Geddeth13. Januar '12 kl. 12:44
Tanken med det åbne gulv var ikke at der skulle være åbent oppe fra lageret, hullet vi lavede i græsset deroppe blev også hurtigt dækket igen da det blev lidt for voldsomt. Vi snakkede om i stedet at lave åbent gulv etagen under, og så pakke hullet ind i glasvægge, så man kan gå rundt om det nede ved sporskiftene og se ned på det.

Nååååååååååååååhhhhhh ...! Nu forstår jeg :) Det vil være cool. Og gøre det nemmere at lave en fed YT-video om projektet, når det hele er på plads :)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Wishbone13. Januar '12 kl. 13:39
Det er en super fed 5 bit dekoder Wishbone har fået bygget inde på FUN. Den er bestemt et besøg værd! ;)

Problemet med 4x8 er lidt størrelsen... 37x37 fylder den.

Som der er begyndt udgravning på ADV, så er det 28x28. Tror dog ikke det vil gi' problemer med nedkørsler hvis vi går lidt længere ud, men der mangler stadig lidt.

Vælger vi 2x16 modellen, så fylder den 33x21. Jeg har lavet en "snæver vending" ved siden af dekoderen på FUN.

Alternativt skal vi bygge den i 2 etager 2x8+2x8, så havner vi i 17x21, godt nok i 2 etager, men så er 28x28 jo rigeligt! ;-) Og så kan vi stadig få 8 output til alle 4 sider, hvis vi drejer dem 90 grader i forhold til hinanden!  ;D

Well, de 37x37 forudsætter en større ombygning, hvor kontrolpanelet hives ind i midten af den. Lige nu er den noget i retning af 37x48. Det mindste den teoretisk kan klemmes ned på med et kvadratisk design i én etage er 35x37 (så vidt jeg kan regne ud) hvis kontrolpanelet forbindes i midten af en sektion, og 35x35 hvis det forbindes i hjørnet, men så bliver kablingen lidt besværlig.

I 2 etager med kvadratisk layout kan vi komme ned på 27x27 med kabling i hjørnet (og så lidt mere, fordi den nederste etage skal have trukket forbindelser op rundt om den øverste på ydersiden). Et alternativ kunne være at lave etagerne uens, så der var 4x3 porte i det nederste lag og 4x5 porte i det øverste. Så ville de nedre forbindelser kunne komme op på indersiden af det øverste lag. Så vil det nederste lag være 25x25 blokke, og det øverste 29x29.


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt13. Januar '12 kl. 14:22
I 2 etager med kvadratisk layout kan vi komme ned på 27x27 med kabling i hjørnet (og så lidt mere, fordi den nederste etage skal have trukket forbindelser op rundt om den øverste på ydersiden). Et alternativ kunne være at lave etagerne uens, så der var 4x3 porte i det nederste lag og 4x5 porte i det øverste. Så ville de nedre forbindelser kunne komme op på indersiden af det øverste lag. Så vil det nederste lag være 25x25 blokke, og det øverste 29x29.

Nu er det ikke småting der skal skille os ad, men 21x21 er den størrelse du vil få i 2 etager, HVIS de bliver drejet 90 grader mod hinanden, så der går 8 udgange lodret op, UDEN at komme i konflikt med øverste etage! ;) (ingen grund til noget kablingen uden om og rundt). Dertil kommer måske lidt mere ved tilslutningen af input i det ene hjørne, men det bliver måske kun 1 højest 2 blokke ud, i de 10 felter hvor indgangen er!  ;D

Jeg vil sige MAX 23x23 i 2 etager, hvor vi frådser med pladsen, og regner alt med!  ;)

*EDIT*: Sorry: jeg så ikke lige du havde skrevet "kvadratisk i 2 etager"... Mit forslag går på 2 rækker med 8 udgange i hver side (17x21) + 2 rækker med 8 udgange på tværs (17x21), og da rækkerne går på tværs af hinanden, må det jo gi' 21x21, UDEN at få problemer med at på output lodret op, da output er 21 felter fra hinanden! ;)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Wishbone13. Januar '12 kl. 15:09
*EDIT*: Sorry: jeg så ikke lige du havde skrevet "kvadratisk i 2 etager"... Mit forslag går på 2 rækker med 8 udgange i hver side (17x21) + 2 rækker med 8 udgange på tværs (17x21), og da rækkerne går på tværs af hinanden, må det jo gi' 21x21, UDEN at få problemer med at på output lodret op, da output er 21 felter fra hinanden! ;)
Ah, så du vil ikke have noget hul i midten! Okay, kablingen bliver lidt sær, men det går vel. Jeg vil til gengæld mene at der BLIVER problemer med output'ene, for overetagen vil stadig dække for de fleste outputs i underetagen.


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt13. Januar '12 kl. 23:04
Ah, så du vil ikke have noget hul i midten! Okay, kablingen bliver lidt sær, men det går vel. Jeg vil til gengæld mene at der BLIVER problemer med output'ene, for overetagen vil stadig dække for de fleste outputs i underetagen.

Jeps!

Jeg har lavet et lille "eksempel ved siden af din. Dog skal der lige rettes lidt til etagernes forskydninger i forhold til hinanden. Den øverste skal rykkes 3 væk fra indgangene til den nederste, og 1 tand væk fra indgangen på den øverste. Så er den i vinkel! ;) Input bliver så lige op ad output, men da de er forskudte i forhold til hinanden skulle det ikke skabe konflikter!  ;D

Jeg har gravet 27x27x10 ud (med lidt hjælp ;D ), og mit eksemplar bliver 23x23 (hvis jeg har talt rigtigt).  ;) Så det burde jo blive fint!  8)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Kaninus16. Januar '12 kl. 00:31
Bare fordi jeg kan, vil jeg gerne indskyde; HOLD DA KÆFT, HVOR ER DET BLEVET FEDT!!!
Hvad skal vi nu finde på?


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt16. Januar '12 kl. 10:35
Bare fordi jeg kan, vil jeg gerne indskyde; HOLD DA KÆFT, HVOR ER DET BLEVET FEDT!!!

Kan kun give dig ret!  ;)

Hvad skal vi nu finde på?

Når de sidste småting er fixet, så starter vi på en ny et andet sted! Bare med 6 bit dekoder!  :P


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Kaninus16. Januar '12 kl. 10:41
Hvad skal vi nu finde på?

Når de sidste småting er fixet, så starter vi på en ny et andet sted! Bare med 6 bit dekoder!  :P
Hvor fa'en er den der "like" knap...

Eller også skulle vi gå i gang med at bygge nogle af destinationerne. Der er jo ikke så meget at køre ud til endnu... Jeg stemmer for et Eiffeltårn :p


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt16. Januar '12 kl. 10:50
Jeg stemmer for et Eiffeltårn :p

SUPER god idé! Vi skal bare lige grave ud et sted, så den kan stå på Bedrock, og blive i FULD højde!  ;D

Jeg har også en anden lille sjov idé... Den kommer til at kræve lidt hjælp! Skal bare lige udse mig et sted når jeg får tid...  8)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Kaninus16. Januar '12 kl. 11:10
SUPER god idé! Vi skal bare lige grave ud et sted, så den kan stå på Bedrock, og blive i FULD højde!  ;D

Jeg har også en anden lille sjov idé... Den kommer til at kræve lidt hjælp! Skal bare lige udse mig et sted når jeg får tid...  8)

Uhh... Jeg er allerede nysgerrig... Hjælper gerne :) Bare jeg ikke skal lege med redstone ???


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt16. Januar '12 kl. 12:33
Bare jeg ikke skal lege med redstone ???

Ingen Redstone!  8)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt16. Januar '12 kl. 12:45
Jeg har ændret output fra dekoderen, så den 5. bit er med fra 8 til 15. Så nu skifter kun ét sporskifte af gangen!  ;)

Under den efterfølgende test, fandt jeg 2 manglende blokke (tror det var dirt) under redstone (som så er væk) i reset kredsløbet fra udgang 18, så det kun var op til udgang 17 der resatte destinationsvælgeren. Det fik jeg naturligvis også ændret. Det undre mig bare, da det samme var tilfældet et andet sted i går (nedkørsel til dekoder), og da banen blev testet var der da så vidt jeg husker ikke bøvl med manglende resætning når der blev kørt til snemanden (udgang 26).

Det er vel ikke Enderman der snupper dem i de lave gange der ligger redstone på?  ???

Hvis i oplever problemer med reset af destinationsvælgeren, så skriv lige, så vi kan få sat en undersøgelse i værk... Og så må vi jo skifte AL Dirt under Redstone ud med cobblestone eller nowet!  ;)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Kaninus16. Januar '12 kl. 14:33
Under den efterfølgende test, fandt jeg 2 manglende blokke (tror det var dirt) under redstone (som så er væk) i reset kredsløbet fra udgang 18, så det kun var op til udgang 17 der resatte destinationsvælgeren. Det fik jeg naturligvis også ændret. Det undre mig bare, da det samme var tilfældet et andet sted i går (nedkørsel til dekoder), og da banen blev testet var der da så vidt jeg husker ikke bøvl med manglende resætning når der blev kørt til snemanden (udgang 26).

Jeg kørte til snemanden og tilbage igen uden problemer, og jeg mener også at jeg stod og så på at den nulstillede da Geddeth kørte ud til snemanden. Men vi har også haft mange Endermen inde. Og hvis det eneste de går efter nu er dirt og sand, så er der jo ikke så meget at tage af hvis man er nede i de nedre lag...


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Kaninus16. Januar '12 kl. 16:25
Når de sidste småting er fixet, så starter vi på en ny et andet sted! Bare med 6 bit dekoder!  :P

Hvis vi NOGENSINDE finder på at lave en 6 bit dekoder, så skal det kun være for at låse den i position 101010 :D


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt16. Januar '12 kl. 17:02
Når de sidste småting er fixet, så starter vi på en ny et andet sted! Bare med 6 bit dekoder!  :P

Hvis vi NOGENSINDE finder på at lave en 6 bit dekoder, så skal det kun være for at låse den i position 101010 :D

Hvis den alligevel bare skal låses til én udgang, så kan vi da lige så godt lave en dekoder med 10 bit!  ;D 1024 udgange... hvor nice! Sikken station!  ???


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Kaninus18. Januar '12 kl. 21:48
Grandt, du snakkede i går noget om at du ikke kunne forstå hvor alle chest-carts'ne er henne. Jeg gik rundt og prøvede at hitte ud af dit system i dag (det er faktisk meget mere simpelt en jeg havde troet), og jeg tror at jeg har fundet dem. Så vidt jeg kan se sidder der en 5-6 carts fast i dit "overflow" altså den dispenser de bliver smidt ud i hvis der ikke er plads på stationen. Og når man trykker på knappen på stationen, kommer de ikke op som de skal.
Jeg har ikke hakket dem løs, da jeg ikke er 100% sikker på at det er sådan som jeg tror det er, så du må hellere lige selv kigge på det først :)


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt19. Januar '12 kl. 02:21
(det er faktisk meget mere simpelt en jeg havde troet),

Det er da vanvittigt avanceret!  ??? haha... Nej selvfølgelig er det simpelt... Derfor det virker... eller nowet...

Der var heldigvis ikke noget defekt! Eneste problem var en cart der havde skubbet sig halvvejs ind i en sten, og blokerede for de efterfølgende... da den var hakket løs, smuttede de andre ned, og det kørte igen!  ;D


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt24. Januar '12 kl. 11:27
Så begynder problemerne at komme...  >:(

Dette (https://www.minecraftwiki.net/wiki/Talk:Minecart#Minecarts_not_moving_after_a_certain_distance.3F) er nøjagtigt hvad vi oplever, nu hvor både Kaninus og jeg har fået vores miner koblet på stationen, med dispensere.

Der er gået en del timer med at finde ud hvad der sker. For da jeg var i gang selv, kunne jeg ikke være 2 steder på én gang... Men med hjælp, så lykkedes det at gennemskue hvad der sker!  ???

Hvis jeg sender 2 eller flere carts mod min mine, så giver det problemer. (det samme gør sig gældende til Kaninus). Dette tilsyneladende fordi destinationen er mere end 255 blokke væk, som beskrevet i linket.  :o Hvis man sender én cart, bliver den stoppet et eller andet sted, når den kommer uden for "rækkevidde". Den fortsætter så hvis der kommer nogen i nærheden af den... så den gør hvad den skal, hvis man kører bag efter den, dog med den forsinkelse der nu en gang er fra den stopper, og til der er en person der kommer samme vej efter (timer/dage/uger). Sender man så 2 eller flere carts, så bliver de unloaded samme sted, hvilket resulterer i at cartsne holder oven i hinanden, når de bliver loaded igen. Dette giver så to mulige problemer. Enten at de virker som en cart med en person i, og dermed ikke bliver sorteret ved destinationen, eller at de bliver loaded med en smule afstand, så der er én der kører rigtigt, nogle bliver stakket, nogle bliver holdende midt i det hele, fordi den der er foran virker som en klods og endelig dem der er i nærheden af en booster, kommer lige imod den person der kører bagefter.  >:(

Med disse problemer, så bliver vi nødt til at designe nogle mellemstationer med ca. 200 blokke imellem, som man manuelt skal sende cartsne videre fra.  ???

Der er INGEN problemer hvis der står en i minen og en anden sender carts, men så skal vi jo bare ha' én udpeget til fast at være lagerbestyrre!  :P

Et andet problem jeg stødte på i gårsdagens fejlsøgningsjagt, er at trapdoor dispenserne tilsyneladende "taber" carts, når de bliver loaded efter at have været udenfor "rækkevidde". Dette bemærkes bl.a. ved at jeg har fyldt nogle carts i dispenseren i min mine, og når så jeg har været en tur i snemanden, og kommer tilbage mod min mine, så møder jeg en cart der kører mod lageret, ca. ½ vejs mellem lageret og minen. Dette vil svare til at den bliver "sluppet" af dispenseren når den chunk bliver loaded. Jeg har dog ikke oplevet det på lageret, men det har måske ikke været unloaded, og loaded (der har nok altid været én person i nærheden siden de blev bygget)? Tror ikke helt det har noget at gøre med spawnzonen ligger så tæt på, men man ved jo aldrig i denne verden.  ???

Jeg har også oplevet lidt sært på FUN med Redstone, hvor jeg har leget med tællerværket. Det ser nemlig også ud til at redstone bliver unloaded/loaded på samme måde som carts. Jeg havde en clock igang, og loggede af, mens der var nogen igang laaaangt derfra. Da jeg så loggede på igen var clocken gået i stå. Det vil sige én af de 5 Repeatere jeg havde brugt stod og lyste fast.  :o Det gør det jo så ikke just nemmere at lave det tælleri, så det er lige lagt lidt på is, til jeg kommer på en brugbar løsning. Det skal jo gerne kunne ses, når man kommer til lageret hvor lang køen med chestcarts er, uden man skal gøre noget aktivt selv.


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt25. Januar '12 kl. 14:43
Måske mit sidste indlæg har med "view-distance" at gøre? Som default er serveren sat til 10. Mener denne max kan sættes til 13, så det gør jo nok ikke den store forskel... Men så kan det bedre passe med afstanden til problemerne til snemanden og min mine! 11 (10 + den man står i) chunks er jo kun 176 blokke.

Jeg oplevede i går at sætte to ovne igang samtidig i min mine. De står i hver sin chunk, viser det sig. Jeg tager så over til Kaninus' sporombygningsprojekt. Da jeg kommer tilbage til minen loader den chunk jeg ankommer i før den ved siden af, da den ved siden af først loader da jeg hopper ud af minecarten. Da jeg kigger i ovnene er disse stadig igang, trods det var ca. en time (irl tid) siden jeg tog dernede fra. Den ene manglede 8 at smelte, og den anden 40. Dette indikerer tydeligvis ovenstående unload/load!


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt25. Januar '12 kl. 14:52
Den ene manglede 8 at smelte, og den anden 40. Dette indikerer tydeligvis ovenstående unload/load!

Endnu et eksempel: Jeg fyldte ovnene op i går da jeg loggede af, og nu hvor jeg lige har logget på er den ene ovn færdig, og den anden mangler 50.  ???


Titel: Sv: Metrostation
Besked af: Grandt27. Januar '12 kl. 12:34
Med disse problemer, så bliver vi nødt til at designe nogle mellemstationer med ca. 200 blokke imellem, som man manuelt skal sende cartsne videre fra.  ???

Jeg har prøvet at lave en strømlinet udgave af en mellemstation til chestcart på vejen til/fra min mine. Den blev godt nok automatisk, efter samme princip som Kaninus har lavet. Der er plads til 5-6 chestcart i hver retning, men den sender "kun" 4 afsted, når man selv er suset forbi i en minecart.

Jeg har ombygget ankomst sorteringen i lageret, for at det bedre kommer til at fungere med chestcart kørslerne.

Bygger man en automatisk dispenser, så skal der være 6 repeatere med fuldt delay mellem hver cart afsendelse.  ;)

Jeg har lavet den 90 blokke fra mine/lager. De 200 blokke imellem holder IKKE, da det er mere end 11 chunks.