Wanparty.dk

Wanparty.dk

4. Maj '24 kl. 05:23*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1] 2
  Udskriv  
Forfatter Emne: Minecraft kort  (Læst 26337 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Dato: 12. Februar '11 kl. 14:53 »

https://wanparty.dk/minecraft-map/

Kortet opdateres hvert 10. minut.
« Sidste ændring: 14. Februar '11 kl. 12:12 af Geddeth » Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #1 Dato: 12. Februar '11 kl. 20:23 »

Kortet opdateres hvert 10. minut.
Nej det gør ikke Blink Tunge
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #2 Dato: 12. Februar '11 kl. 20:59 »

Kortet opdateres hvert 10. minut.
Nej det gør ikke Blink Tunge

Oh well. Det var et forsøg værd  Blink

EDIT: Fixed.
« Sidste ændring: 12. Februar '11 kl. 21:40 af Geddeth » Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #3 Dato: 12. Februar '11 kl. 21:43 »

EDIT: Fixed.
NU virker det! Grin
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #4 Dato: 12. Februar '11 kl. 22:38 »

Hmm, map generatoren lader ikke til at have en texture for sandstone Tvær
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #5 Dato: 12. Februar '11 kl. 23:29 »

Hmm .. den hedder Minecraft Overviewer.

Den bruger en fil kaldet terrain.png til at generere kortet ud fra, og den findes kun i klienten. Jeg havde ikke adgang til klienten da jeg installerede Overviewer, så jeg hentede Quandary Texture pack til formålet. Det må være den, som har problemet.

Jeg kan prøve med vanilla terrain.png ved lejlighed, med mindre nogen stikker mig en bedre terrain.png-fil.
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #6 Dato: 13. Februar '11 kl. 00:09 »

Den bruger en fil kaldet terrain.png til at generere kortet ud fra, og den findes kun i klienten. Jeg havde ikke adgang til klienten da jeg installerede Overviewer, så jeg hentede Quandary Texture pack til formålet. Det må være den, som har problemet.
Jeps, den mangler en hel del textures. Nu indeholder den selvfølgelig 12 forskellige terrain.png filer, men jeg går ud fra at antallet af textures er det samme i dem alle. Jeg kiggede kun på den for Juni måned. Den originale terrain.png er vedhæftet her.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #7 Dato: 13. Februar '11 kl. 22:37 »

Et lille tip: man kan tilføje fx "zoom=4" til URL'en, hvis man vil have at kortet skal starte på en bestemt zoom-level. Fx. https://wanparty.dk/minecraft-map/?zoom=4.

Derudover kan man gemme links til specifikke lokationer og zoom-levels ved at copy-paste linket nederst til højre.
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #8 Dato: 13. Februar '11 kl. 23:19 »

Det ser iøvrigt ud til at det kun er den centrale del af kortet der bliver opdateret nu. De ydre områder bruger i hvert fald stadig de gamle textures.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #9 Dato: 14. Februar '11 kl. 11:02 »

Det ser iøvrigt ud til at det kun er den centrale del af kortet der bliver opdateret nu. De ydre områder bruger i hvert fald stadig de gamle textures.
Tror det har noget at gøre med om blokkene bliver ændret. Jeg gætter på at den kun opdaterer en chunk på kortet, hvis der er ændrede blokke i den chunk.
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #10 Dato: 23. Februar '11 kl. 16:38 »

Well, der er ikke rigtig noget nyt om Minecraft Overviewer. Til gengæld er der en anden map renderer, Tectonicus, som fungerer på samme måde. Ifølge dens forum tråd, skulle den blive opdateret til det nye filformat om et par dage.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #11 Dato: 24. Februar '11 kl. 16:59 »

Overviewer-folkene er også i gang: https://github.com/brownan/Minecraft-Overviewer/issues/242

Der er en midlertidig fork som håndterer understøttelse af det nye format mens udviklingen står på (her), som jeg vil prøve af.

Men hvis Tectonicus har flere features, er det da værd at kigge på om vi skal skifte alligevel.
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #12 Dato: 24. Februar '11 kl. 19:18 »

Men hvis Tectonicus har flere features, er det da værd at kigge på om vi skal skifte alligevel.

Minetographer er en GUI som bruger Tectonicus (som er en command-line app), og den tillader i hvert fald at man skifter kameravinklen. Det ved jeg ikke om Overviewer gør, men vinklen kortet er blevet renderet i indtil nu er i hvert fald ikke så hensigtsmæssig (nord ligger i nederste venstre hjørne). Minetrographer lader dig også pille ved en masse andre ting, så jeg går ud fra at Tectonicus gør det samme.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #13 Dato: 25. Februar '11 kl. 09:26 »

Ser ud til at det funker igen med Overviewer.

https://wanparty.dk/minecraft-map/
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #14 Dato: 28. Februar '11 kl. 22:54 »

https://www.minecraftwiki.net/wiki/Version_history
Citat fra: Minepedia
  • Grassland/Sand-related biome border fixed (Boundaries line up, rather than obviously show chunk borders)
Dette fix er faktisk meget tydeligt at se på kortet. Prøv at kigge på den centrale del af verden. Der optræder denne fejl over det hele, mens den er væk i de yderliggende dele (som først er blevet genereret efter 1.3).
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #15 Dato: 2. Marts '11 kl. 21:32 »

Men hvis Tectonicus har flere features, er det da værd at kigge på om vi skal skifte alligevel.
Tectonicus er iøvrigt blevet opdateret: https://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=95739
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #16 Dato: 9. Marts '11 kl. 23:32 »

Nå, det ser ud til at Overviewer er crashet. Kortet er i hvert fald ikke blevet opdateret de sidste 24 timer. Den mest tydelige forskel er KenZ0es borg, som ser helt anderledes ud nu end den gør på kortet.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #17 Dato: 10. Marts '11 kl. 04:15 »

Yeah, regnede med at det var et eller andet af den dur.
Jeg er foresten gået i gang med Dragon Age 2 i dag, så jeg kommer nok ikke til at lave det færdig de næste par dage /kigger uskyldigt på klokken
Logget

Spiller lige nu:
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #18 Dato: 18. Marts '11 kl. 07:07 »

Uuuhhh det var rart at få kortet igen, havde gået og glædet mig til at se alle de nye ting lidt fra oven - og se om der var nogle små gemte ting som folk have lavet i det skjulte  Humørgrin

Verden er i hvert fald blevet udvidet lidt imod syd, så nu kan der i hvert fald ses hvor der skal hentes sne (hvis folk ikke allerede er trætte af det  Vred), næste store rejse bliver imod Nord Øst - og denne gang tager jeg sgu et kompas med, nøørj hvor er det nogen gange svært at pejle sig hjem imod vores bo-steder.
Laver nogle "lys-master" næste gang jeg begiver mig på rejse, hvor hver af dem er lige indenfor visible range med et lille skilt omkring hvad retning "hjem" ligger i.

Kom glad med på næste tur, god knows jeg altid mangler plads til materialer  Rullende øjne
Logget

Spiller lige nu:
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #19 Dato: 5. Maj '11 kl. 20:54 »

Er der kommet ny udgave af Minecraft Overviewer? Nogle textures (specielt vand og is) er pludselig blevet meget lysere.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #20 Dato: 18. August '11 kl. 10:17 »

Der er da godt nok sket nogle ændringer med kortet... eller er det bare mig der ikke har set det før.

Kordinater nederst til venstre. Øverst til højre: night + cave. MEGET interessant.  Grin
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #21 Dato: 18. August '11 kl. 17:04 »

Der er da godt nok sket nogle ændringer med kortet... eller er det bare mig der ikke har set det før.

Kordinater nederst til venstre. Øverst til højre: night + cave. MEGET interessant.  Grin
Ja, det er rigtig cool Smiley
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #22 Dato: 18. August '11 kl. 17:20 »

Så er det lige jeg tænker på... Opdatere den selv, som minecraft, eller skal der gøres noget aktivt? Har jo lagt det ind på min søns server, men den trænger jo så nok også til en opdatering, med alle de nye ting som er kommet hen af vejen. Men kan jo nok bare vente til efter 1.8. Der sker jo nok også noget...
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #23 Dato: 18. August '11 kl. 19:06 »

Så er det lige jeg tænker på... Opdatere den selv, som minecraft, eller skal der gøres noget aktivt? Har jo lagt det ind på min søns server, men den trænger jo så nok også til en opdatering, med alle de nye ting som er kommet hen af vejen. Men kan jo nok bare vente til efter 1.8. Der sker jo nok også noget...
Nu kender jeg ikke lige det pågældende program, der findes mange forskellige mappere, men jeg tror ikke den opdaterer sig selv. Jeg tror ikke engang den opdaterer kortet selv. Jeg tror Geddeth har lavet et script som opdaterer vores kort hvert 5. minut eller deromkring.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #24 Dato: 18. August '11 kl. 19:49 »

Nu kender jeg ikke lige det pågældende program, der findes mange forskellige mappere, men jeg tror ikke den opdaterer sig selv. Jeg tror ikke engang den opdaterer kortet selv. Jeg tror Geddeth har lavet et script som opdaterer vores kort hvert 5. minut eller deromkring.
Genau. Minecraft serveren har ikke noget kort indbygget, det kan genereres af et 3. parts program. Jeg bruger Overviewer, som opdaterer kortene hhv. hvert 5. og 6. minut.

Og ja, ind i mellem opdaterer jeg Overviewer, da der kommer nye features til. Smiley
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #25 Dato: 18. August '11 kl. 20:40 »

Super, tak!  Cool

Skal jeg da vist ha' kigget på ved lejlighed...  Chokeret
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #26 Dato: 4. September '11 kl. 15:14 »

Nu kender jeg ikke lige det pågældende program, der findes mange forskellige mappere, men jeg tror ikke den opdaterer sig selv. Jeg tror ikke engang den opdaterer kortet selv. Jeg tror Geddeth har lavet et script som opdaterer vores kort hvert 5. minut eller deromkring.
Genau. Minecraft serveren har ikke noget kort indbygget, det kan genereres af et 3. parts program. Jeg bruger Overviewer, som opdaterer kortene hhv. hvert 5. og 6. minut.

Og ja, ind i mellem opdaterer jeg Overviewer, da der kommer nye features til. Smiley

Har du et link, evt., til noget mere info om hvad man kan, og hvordan det skal sættes op?

Har fået det til at virke med lightning, night og cave. Men kunne dog godt bruge et eller andet så man får kortet frem i et andet zoomlevel, som wanpartykortene.
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #27 Dato: 4. September '11 kl. 16:27 »


Har du et link, evt., til noget mere info om hvad man kan, og hvordan det skal sættes op?

Har fået det til at virke med lightning, night og cave. Men kunne dog godt bruge et eller andet så man får kortet frem i et andet zoomlevel, som wanpartykortene.

Kender kun deres wiki: https://github.com/brownan/Minecraft-Overviewer/wiki

Men ellers så har hver eneste position du finder på kortet, sit eget unikke link, så du kan bare copy/paste URL'en fra adressefeltet, når du er tilfreds med zoomlevel, og så bruge det link hver gang du vil se kortet.
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #28 Dato: 4. September '11 kl. 17:03 »


Ok, ja den har jeg også kigget i, men synes ikke den er så udførlig... Er nok ikke nørdet nok!  Grin

Men ellers så har hver eneste position du finder på kortet, sit eget unikke link, så du kan bare copy/paste URL'en fra adressefeltet, når du er tilfreds med zoomlevel, og så bruge det link hver gang du vil se kortet.

Ja ok, havde jeg så ikke lige tænkt på! Takker, prøver jeg lige ved lejlighed!  Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #29 Dato: 14. September '11 kl. 16:52 »

Så fik jeg leget med kortet, og fik zoomlevel til at virke! ;-)

Der skulle godt nok hekses lidt...  Grin

Jeg har lavet en batch fil som opdaterer kortet, og derefter viser kortet. Problemet var så at få vist kortet som jeg ville... Kunne ikke lige få linket til at virke. Men fik så "tvangsstartet" IE i batchfilen med "start iexplore (link)". Så ville den gerne sluge linket.  Cool

Så tak for hint!  Grin
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Sider: [1] 2
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!