Wanparty.dk

Wanparty.dk

4. Maj '24 kl. 05:59*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: 1 [2] 3
  Udskriv  
Forfatter Emne: Feed The Beast vs. Tekkit  (Læst 29655 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #30 Dato: 24. April '13 kl. 18:12 »

Er det en Adventure eller Creative server?

Er man stor nok til at tage på adventure er man også stor nok til ikke at skulle bruge teleport.
Hobitten ville være et rimeligt nederen eventyr hvis de havde brugt

/waypoints go Lonely Mountain
/waypoints return
De ville jo skulle gå til Lonely Mountain først for at sætte et waypoint Blink

Men det er vel også det en portal gun er til.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #31 Dato: 24. April '13 kl. 18:15 »

Jeg har kigget på forskellige seeds, og fundet ét som virker meget fedt. Der er et stort relativt fladt grassland område lige ved spawn som vil være perfekt til en fælles base. Lige ved siden af er der en jungle, og der er ikke ret langt til hverken desert, swamp eller forest. Der er også en hel del bjerge og huler i området. I kan jo tjekke det ud hvis i har lyst. Seedet er: 3054220333841915365
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #32 Dato: 24. April '13 kl. 18:17 »

"De ville jo skulle gå til Lonely Mountain først for at sætte et waypoint Blink"
Det satte Gimli jo inden de tog afsted da Smaug angreb.


/løber meget stærkt ud af tråden  Tunge
« Sidste ændring: 24. April '13 kl. 18:35 af KenZoe » Logget

Spiller lige nu:
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #33 Dato: 24. April '13 kl. 18:20 »

Seed nummer 3141592653589793238 tak  Cool

Logget

Spiller lige nu:
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #34 Dato: 24. April '13 kl. 19:38 »

Seed nummer 3141592653589793238 tak  Cool
Hmm, der er nogle meget fede landskaber, men jeg kan ikke finde skyggen af hverken jungle eller swamp nogen steder, og mod nord er der et koloenormt hav. Kiggede du på det seed jeg postede?
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #35 Dato: 24. April '13 kl. 20:14 »

Seed nummer 3141592653589793238 tak  Cool
Kiggede du på det seed jeg postede?
Næh, jeg postede pi.  Grin

Personligt er det at kigge kort igennem hip som hap for mig. Vælg et hvor spawn er pænt og har bare et minimum af ressourcer og så udforsker vi resten.
At netop finde de ressourcer som man skal bruge er vel det halve af "eventyret"?

Ønskeliste:
- Træer
- Relativt fladt område omkring spawn
- Minimum én synlig natural cave
- Minimum et synligt bjerg (i distancen)
- Minimum to synlige biomes på minimap (fjern)

/proceed to hit wood
Logget

Spiller lige nu:
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #36 Dato: 24. April '13 kl. 20:23 »

"Kiggede du på det seed jeg postede?"
Så, nu har jeg lige fløjet en en 10 sekunders tur i fire retninger (hvad man kan gå og udforske på ½ dag cyklus og nå tilbage igen) og det virker perfekt.

Mest noticeable er den kæmpe store bjergkæde med masser af naturlige huler imod syd, de forskellige biomes imod nord/vest samtidig med, at selve spawn området er relativ fladt.

Make it happen.  Blink

Logget

Spiller lige nu:
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #37 Dato: 24. April '13 kl. 21:20 »

Seed nummer 3141592653589793238 tak  Cool
Kiggede du på det seed jeg postede?
Næh, jeg postede pi.  Grin
Hehe, det lagde jeg ikke engang mærke til Grin
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #38 Dato: 24. April '13 kl. 21:37 »

"Kiggede du på det seed jeg postede?"
Så, nu har jeg lige fløjet en en 10 sekunders tur i fire retninger (hvad man kan gå og udforske på ½ dag cyklus og nå tilbage igen) og det virker perfekt.

Mest noticeable er den kæmpe store bjergkæde med masser af naturlige huler imod syd, de forskellige biomes imod nord/vest samtidig med, at selve spawn området er relativ fladt.

Make it happen.  Blink

Hvordan ser det ud med sne?? Jeg skal bruge spruce wood. Er der sne nogen steder???
Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #39 Dato: 24. April '13 kl. 21:44 »

Hvordan ser det ud med sne?? Jeg skal bruge spruce wood. Er der sne nogen steder???

Vi skal nok finde et par saplings til dig.  Blink

Har dog ikke set det specifikke seed, men helt uden spruce tror jeg ikke på det er.
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #40 Dato: 24. April '13 kl. 22:15 »

Hvordan ser det ud med sne?? Jeg skal bruge spruce wood. Er der sne nogen steder???
Vi skal nok finde et par saplings til dig.  Blink
Jeps. Jeg skal også bruge bier fra alle biomes (og træer og andre planter, for den sags skyld), så vi skal nok finde alt hvad vi hver især skal bruge Blink
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #41 Dato: 24. April '13 kl. 22:19 »

Hvordan ser det ud med sne?? Jeg skal bruge spruce wood. Er der sne nogen steder???

Vi skal nok finde et par saplings til dig.  Blink

Har dog ikke set det specifikke seed, men helt uden spruce tror jeg ikke på det er.

MyX og jeg har også været inde og kigge på det nu. Og vi er glade, så jeg giver KenZoe ret... Make it happen :-D
Logget
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #42 Dato: 25. April '13 kl. 12:55 »

Bliver der lige givet besked når et seed er endeligt?

Det nuværende har en enderportal lige ved siden af byen? Er det en tilfældig feature eller har nogen allerede været kreative?
Logget

Spiller lige nu:
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #43 Dato: 25. April '13 kl. 18:09 »

Bliver der lige givet besked når et seed er endeligt?

Det nuværende har en enderportal lige ved siden af byen? Er det en tilfældig feature eller har nogen allerede været kreative?

Jeg er ret sikker på at det er nogen der har bygget den...

Jeg stemmer klart for det seed Wisbone postede. Det er også lidt mere fladt end det vi har lige nu. Det letter det lidt når der skal bygges stort at man ikke først skal fjerne et bjerg.
Og nu håber vi så bare at der snart kommer en permanent server op, så vi kan komme i gang. Jeg synes ikke rigtigt at jeg kan samle mig til at lege videre på den nuværende, når man ved at den bliver lukket.
Logget
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #44 Dato: 25. April '13 kl. 19:41 »

Jeg tror jeg laver den nuværende FTB server (inkl. world) om til Creative-serveren (aka FUN). Det var hele tiden min plan at der skulle bruges to forskellige seeds, så man ikke kan "scoute" ressourcer på Creative-serveren og så finde dem på Survival.
Efterfølgende har jeg tænkt at seed'et på Survival måske burde være hemmeligt af samme grund, men det er jo for sent nu Smiley

Jeg sætter serverne op ASAP, men kan ikke sige noget om præcis hvornår det bliver. Men i denne weekend i hvert fald.
Logget

Keep It Simple.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #45 Dato: 25. April '13 kl. 19:49 »

Bliver der lige givet besked når et seed er endeligt?

Survival: Wishbone's seed (yes, I wrote that)
Creative: "wanparty"
Logget

Keep It Simple.
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #46 Dato: 25. April '13 kl. 20:03 »

"Efterfølgende har jeg tænkt at seed'et på Survival måske burde være hemmeligt af samme grund"
Er faktisk fan af denne her Kys
At have scoutet for resourcer virker lidt søgt på en adventure server.

Men anywho, up with the servers and on with the show...

.... i en weekend hvor jeg har minus tid til at spille samt en to-ugers periode med opgaveskrivning lige bagefter  Tvær Græder

Men dips for at være "landmand" med en stor træplantage som folk kan rippe fra  Smiley
Logget

Spiller lige nu:
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #47 Dato: 25. April '13 kl. 20:37 »

Får desværre først tid til at spille en gang i løbet af lørdag...  Rullende øjne

Angående kommandoer, så var det da lidt fjollet at stille spørgsmål i en låst tråd.  Chokeret

Nuvel, så kommer jeg da med et bud: Det ser ud til man kan ændre og sætte individuelle spawnpoints i Vanilla nu. Er det noget vi skal bruge? Hvis, så er seed med godt spawn jo overflødigt, og kan dermed godt være hemmeligt, og en god lokation kan bruges til spawn senere hen.
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #48 Dato: 25. April '13 kl. 20:40 »

Men dips for at være "landmand" med en stor træplantage som folk kan rippe fra  Smiley
Well, jeg kommer i hvert fald også til at dyrke træer, men til krydsningsformål, ikke til høst. Når jeg får avlet nogle gode nogle frem kan jeg levere saplings til din træfarm. Kunne du tænke dig en kirsebærplantage?
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #49 Dato: 25. April '13 kl. 20:41 »

Survival: Wishbone's seed (yes, I wrote that)
I do wish you hadn't Tvær
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #50 Dato: 25. April '13 kl. 22:14 »

Hvis ADV bliver Wishbones seed, så har MyX og jeg fundet et område omkring 260, 1150 med en stor vulkan og et rimeligt plant område med lidt træer. Der vil vi gerne slå os ned. MyX i vulkanen og mig på det flade område foran  Tunge

Jeg vil ikke Dipse på noget specielt, da jeg ved at jeg plejer at være længe om at få industrien op. Men jeg satser stadig på at lege Harry Potter på 1. sal. Så hvis nogen vil prøve at lege med Thaumcraft kan det gøres der Smiley
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #51 Dato: 25. April '13 kl. 23:08 »

Har alle andre end mig tænkt sig at køre rent solo-løb? Jeg tror vi ville kunne drage nytte af visse fælles faciliteter, om ikke andet så noget fælles power generation vi kan drive maskiner med. Og et fælles lager til overskudsressourcer har da også tidligere vist sig praktisk. Det er ikke fordi jeg vil tvinge nogen til at spille spillet på en bestemt måde, jeg prøver egentlig bare at lodde stemningen.

Det kunne også være fedt hvis nogle af de nye blandede sig i diskussionen på forummet.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #52 Dato: 26. April '13 kl. 00:33 »

Har alle andre end mig tænkt sig at køre rent solo-løb?

Bestemt nej - Har ingen planer overhovedet om noget solo. Vil absolut helst teamwork, som tidligere udtrykt. Ellers kunne man jo lige så godt ta' en omgang SP i min verden.  Blink

Ved også dem jeg har hevet i, er til team projekter, om end der er et par stykker der har forelsket sig i twillight forrest til en outpost.

Det kunne også være fedt hvis nogle af de nye blandede sig i diskussionen på forummet.

Skal se om jeg kan få dem sparket herind.  Grin
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #53 Dato: 26. April '13 kl. 06:56 »

Angående kommandoer, så var det da lidt fjollet at stille spørgsmål i en låst tråd.  Chokeret

Fixed Smiley

https://wanparty.dk/index.php?topic=981.msg5261#msg5261
Logget

Keep It Simple.
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #54 Dato: 26. April '13 kl. 10:51 »

Har alle andre end mig tænkt sig at køre rent solo-løb? Jeg tror vi ville kunne drage nytte af visse fælles faciliteter, om ikke andet så noget fælles power generation vi kan drive maskiner med. Og et fælles lager til overskudsressourcer har da også tidligere vist sig praktisk. Det er ikke fordi jeg vil tvinge nogen til at spille spillet på en bestemt måde, jeg prøver egentlig bare at lodde stemningen.

Det kunne også være fedt hvis nogle af de nye blandede sig i diskussionen på forummet.

Jeg har ikke tænkt mig at skulle køre sololøb og vil da helt sikkert gerne være med til at lave noget stort fælles, men hvis vi allesammen lægger os lige op ad spawn og bor og miner der, så kommer vi meget hurtigt til at grave oven i hinanden. Derfor har MyX og jeg valgt at bo lidt længere væk, hvor der er en chance for at vi ikke miner oveni alle andres minegange.
Sådan var det jo også på den gamle server. Vi havde et stort fælles lager/tog/dekoder projekt og så boede vi rundt omkring på kortet hvor vi fandt passende plads.
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #55 Dato: 26. April '13 kl. 11:30 »

Jeg har ikke tænkt mig at skulle køre sololøb og vil da helt sikkert gerne være med til at lave noget stort fælles, men hvis vi allesammen lægger os lige op ad spawn og bor og miner der, så kommer vi meget hurtigt til at grave oven i hinanden. Derfor har MyX og jeg valgt at bo lidt længere væk, hvor der er en chance for at vi ikke miner oveni alle andres minegange.
Sådan var det jo også på den gamle server. Vi havde et stort fælles lager/tog/dekoder projekt og så boede vi rundt omkring på kortet hvor vi fandt passende plads.
True. Det lød bare lidt som om der ikke rigtig var nogen som ville deltage i "de fælles aktiviteter" Blink

Men jo, jeg regner da også med at bygge mig en solo-base. Der er bare så mange ting i FTB at man ikke kan fokusere på dem alle, og nogle af de mere "trivielle" ting (som f.eks. power generation) kunne alle måske nyde godt af at være fælles om, så man ikke skal bruge så meget tid på at opbygge hver sin infrastruktur. Så er spørgsmålet naturligvis hvordan man transporterer power fra et centralt kraftværk til de individuelle baser, men mon ikke man kan finde nogle kreative løsninger? Humørgrin
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


MyXulin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 3


« Svar #56 Dato: 26. April '13 kl. 12:05 »

Jamen et sted med stor EU power supply kunne være dejligt.. Så kunne vi evt bare koble den op til nogle teleport pipes.. Jeg ved ikk lige hvad range de har.. Men der ville vi alle kunne trække Eu ud fra et fælles sted..
Logget
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #57 Dato: 26. April '13 kl. 12:10 »

Jeg stemmer for at fælles-lageret har et tag af solceller Humørgrin
Logget
Sighvatur
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 2


« Svar #58 Dato: 26. April '13 kl. 17:36 »

Hey
Jeg er en af de mennesker grandt har hevet med sig (endda ham der forelskede sig i en twilight forrest outpost).
Ville bare lige nævne angående teleportation, at det jo er muligt når vi når op til end-game da der jo findes sådanne maskiner, der bare kræver en del strøm.
Ellers kan vi vel gøre brug af nether portaler til at komme frem og tilbage til andre steder hurtigt?
Det var lige mine to tanker, og glæder mig til at komme igang sammen med jer Smiley
Logget
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #59 Dato: 26. April '13 kl. 23:25 »

Som I kan se øverst på sitet er begge servere nu online.

MEN: jeg har problemer med at få nogen kommandoer overhovedet til at fungere. Dvs. alt fra /lastseen og /motd til /survival og /join. Jeg er ved at finde ud af om det har noget med admin-interfacet (MCMA) at gøre.
Jeg tror godt vi kan åbne for serveren alligevel, dvs. jeg tror ikke vi behøver at resette world nu. Men bare hav det i tankerne, når I logger på. Jeg kan også godt finde på at tage Creative-serveren ned for at teste nogle ting. Jeg prøver at holde Survival-serveren online indtil jeg har fundet et permanent fix.

Og husk til nye spillere: få jer registreret i forummet og smid et reply i denne tråd, så bliver I whitelistet på serverne af en admin. Enjoy, og giv lyd hvis der er problemer Cool
Logget

Keep It Simple.
Sider: 1 [2] 3
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!