Wanparty.dk

Wanparty.dk

3. Maj '24 kl. 17:13*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1] 2 3
  Udskriv  
Forfatter Emne: Feed The Beast vs. Tekkit  (Læst 29633 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Dato: 19. April '13 kl. 14:10 »

Jeg synes det er på tide at tage diskussionen om hvorvidt vi skal skifte Tekkit ud med Feed The Beast.

Personligt synes jeg vi skal gøre det, af to primære årsager.

For det første har holdet bag Tekkit ikke tilladelse fra dem som har lavet de forskellige mods til at inkludere dem i pakken. Det betyder blandt andet at nogle mod authors er gået så vidt som til bevidst at gøre deres mods inkompatible med Tekkit, hvilket er grunden til at Forestry mod'et blev fjernet fra Tekkit i sin tid. Jeg bryder mig heller ikke om at bruge pakken når de folk som faktisk har lavet de forskellige ting ikke er "med på den". Dels synes jeg det er uetisk, og dels betyder det ringere support og integration af de forskellige mods.

Den anden årsag er Equivalent Exchange mod'et i Tekkit. Det gør det simpelthen for nemt. Når man kan fabrikere alle de råstoffer man kunne tænke sig ud af den blå luft ganske gratis, så ryger meget af pointen. Der er ganske vist nogle ting som mere eller mindre kræver at man gør det, hvis man vil kunne bruge dem (hvis man f.eks. vil lege med avancerede RedPower kredsløb), men det kunne man jo så gøre i creative mode i stedet.

Feed The Beast fungerer rent teknisk meget ligesom Tekkit. Der er en launcher med nogle prædefinerede pakker, som automatisk bliver installeret og opdateret. Så vidt jeg husker kører Tekkit lige nu med Minecraft 1.2.5, mens Feed The Beast lige nu kører 1.4.7.

Lad os finde ud af hvad folk synes. Jeg stemmer som sagt for at skifte over, og starte en ny verden i samme omgang.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #1 Dato: 20. April '13 kl. 14:03 »

Jeg har selv genopdaget minecraft med feed the beast og synes rigtigt godt om ideen med at skifte. Vi har spillet lidt multiplayer lokalt derhjemme og det er jo lige så hyggeligt som alle andre minecraft versioner. Jeg er især blevet stor fan af bier...

Personligt synes jeg opstarten er det sjoveste. At grave til knoerne bløder og bygge det der fantastiske hus. Og glæden når det lykkes at lave den første macerator. Jeg savner ikke eq ex endnu, tværtimod synes jeg at det gjorde spillet for let.

Så jeg stemmer for. Lad os starte en ny. Kan man også stemme på typen for så er jeg for Yogscraft :-)

Kaninus
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #2 Dato: 20. April '13 kl. 21:41 »

Så jeg stemmer for. Lad os starte en ny. Kan man også stemme på typen for så er jeg for Yogscraft :-)

Jeg går også ind for YogCraft. For de af os som ser YogsCasts videoer er det nok det naturlige valg.

Her er listen over mods i YogCraft pakken:
  • Forge
  • Code Chicken Core
  • Misc Peripherals
  • Not Enough Items
  • Advanced Machines
  • Buildcraft
  • Chicken Chunks
  • Computercraft
  • EE3 (Ja, det er Equivalent Exchange, men i version 3. Tekkit bruger version 2. I version 3 er alle de over-powered ting fjernet, som f.eks. collectors, condensers, dark matter, red matter og alle tingene de blev brugt til.)
  • Ender Storage
  • Extrabees
  • Forestry
  • GraviGun
  • IC2
  • Nuclear Control
  • InvTweaks
  • IronChest
  • Modular Forcefield System
  • Modular Powersuits
  • NEI Plugins
  • PortalGun
  • Power Converters
  • Railcraft
  • Redpower
  • Soulshards
  • Steves Carts
  • Thaumcraft
  • Thermal Expansion
  • Twilight Forest
  • VoxelMods
  • Wireless Redstone
  • XReliquary

Som det ses af listen indeholder pakken næsten alt hvad Tekkit indeholder, plus en hel del mere. De to største tilføjelser er nok Forestry og ThaumCraft. De to mods alene har stof nok til rigtig lang tids spil.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #3 Dato: 21. April '13 kl. 18:42 »

Well, jeg er helt klar på at oprette en ny MC server. Jeg er bare nødt til at vide præcis hvilken download jeg skal gå efter (og i dette tilfælde lader det til at afhænge af hvilken FTB version vi vælger), så jeg kan afgøre hvordan det fungerer med McMyAdmin (vores admin dashboard). Hvis der er hints til ændringer i de vedlagte config-filer vil det også være godt at vide på forhånd.

Derudover ville det også være rart med en hurtig håndsoprækning ang. hvorvidt de eksisterende servere skal forblive online. De forbruger en del ressourcer på serveren, selv når de er tomme, så jeg vil nok være tilbøjelig til at mene at vi fortsat må nøjes med max. 3 samtidige MC-servere.
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #4 Dato: 21. April '13 kl. 22:48 »

Jeg er bare nødt til at vide præcis hvilken download jeg skal gå efter (og i dette tilfælde lader det til at afhænge af hvilken FTB version vi vælger), så jeg kan afgøre hvordan det fungerer med McMyAdmin (vores admin dashboard). Hvis der er hints til ændringer i de vedlagte config-filer vil det også være godt at vide på forhånd.
Well, indtil videre er der to stemmer på YogCraft, og ellers rungende tavshed. Hvis vi vælger at skifte, vil jeg tro det er den det bliver. Jeg tror ikke der er nogen nævneværdige ændringer til config filerne. Ellers tager vi det henad vejen.

Derudover ville det også være rart med en hurtig håndsoprækning ang. hvorvidt de eksisterende servere skal forblive online. De forbruger en del ressourcer på serveren, selv når de er tomme, så jeg vil nok være tilbøjelig til at mene at vi fortsat må nøjes med max. 3 samtidige MC-servere.
Personligt er jeg relativt ligeglad med de eksisterende servere. Så længe du har backup af verdenerne må du gerne tage dem offline for min skyld. Det kunne dog måske være interessant med en FTB FUN server, til at lege med nogle af de avancerede ting, især RedPower og ComputerCraft.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #5 Dato: 22. April '13 kl. 10:20 »

Har fulgt jeres færden i Tekkit og overvejer nu at blande mig i FTB.

Det evigt tilbagevendende dilemma er dog: For få timer i døgnet og lyst til at deltage i en masse spændende ting.  Spørgsmålstegn

Jeg har fulgt både YogCast og et par andre spille FTB, og har ikke helt samme ”skræk” for de vilde ting længere. Dog har jeg ikke lyst til at hoppe ud i det i SP, da det for mig ser ud til at teamwork er et must. Har det lidt sådan, med alle de mods der er proppet i FTB, kan man ikke blive helt dus med dem alle, og må vælge sine kerneområder, hvor det så her er teamwork der gør at man kan ”udnytte” alle de gode ting i FTB i fællesskab.

Jeg er ikke helt med på hvordan i regner med at køre det?

Spørgsmålet er vel også om man skal hoppe på 1.5.x

Er enig med Kaninus i at opstarten er sjov… Bare det at få craftet den første pickaxe, for at kunne lave den første stone pickaxe og så kører det hele igen ”på skinner”.  Cool

Har ikke nogen nævneværdige ønsker om modpack, dog har jeg det lidt irriterende med dyre/monster mods. Er derudover enig i at items ikke skal ”foræres”, for det er da for fristende hvis det kan lade sig gøre, og hurtigt vende spillet til noget kedsommeligt.
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #6 Dato: 22. April '13 kl. 11:03 »

Har fulgt jeres færden i Tekkit og overvejer nu at blande mig i FTB.
Det kunne være fedt at få dig med igen Grandt Humørgrin

Jeg har fulgt både YogCast og et par andre spille FTB, og har ikke helt samme ”skræk” for de vilde ting længere. Dog har jeg ikke lyst til at hoppe ud i det i SP, da det for mig ser ud til at teamwork er et must. Har det lidt sådan, med alle de mods der er proppet i FTB, kan man ikke blive helt dus med dem alle, og må vælge sine kerneområder, hvor det så her er teamwork der gør at man kan ”udnytte” alle de gode ting i FTB i fællesskab.
Enig. I Tekkit kunne man sagtens køre solo pga. Equivalent Exchange 2, men i FTB går progress meget langsomt hvis man er alene om det, især hvis man fordyber sig i én bestemt del.

Jeg håber på at vi igen kan lave en stor fælles base, med omkringliggende områder til at arbejde med de forskellige mods. Så kan de som ønsker det jo altid lave solo-baser rundt omkring.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #7 Dato: 22. April '13 kl. 11:15 »

Jeg håber på at vi igen kan lave en stor fælles base, med omkringliggende områder til at arbejde med de forskellige mods. Så kan de som ønsker det jo altid lave solo-baser rundt omkring.
Det er ikke fordi jeg ikke vil lege med jer, men jeg har allerede et meget stort soloprojekt udtænkt, så jeg kommer nok også til at køre lidt solo-løb ved siden af Smiley

Men jeg kan godt lide ideen med at lave forskellige områder dedikeret til de forskellige mods. Jeg har planer om at første salen i mit byggeri skal dedikeres til thaumcraft, så det kunne vi jo sagtens deles om.

Edit:
Spørgsmålet er vel også om man skal hoppe på 1.5.x?
Jeg synes bare vi skal springe ud i det, jeg ser ingen grund til at vente. Sidst vi diskuterede om vi skulle starte ny verden eller vente talte vi det ihjel og der skete ikke rigtigt noget før tekkit dukkede op. Lad os komme i gang med det og se om det er noget der fænger folk. Man kan vel opgradere når tid er.
« Sidste ændring: 22. April '13 kl. 12:06 af Kaninus » Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #8 Dato: 22. April '13 kl. 12:24 »

Jeg håber på at vi igen kan lave en stor fælles base, med omkringliggende områder til at arbejde med de forskellige mods. Så kan de som ønsker det jo altid lave solo-baser rundt omkring.

Enig, også det mine tanker gik lidt på, for selvfølgelig skal der da være plads til solo sjov.

Spørgsmålet er vel også om man skal hoppe på 1.5.x?
Jeg synes bare vi skal springe ud i det, jeg ser ingen grund til at vente. Sidst vi diskuterede om vi skulle starte ny verden eller vente talte vi det ihjel og der skete ikke rigtigt noget før tekkit dukkede op. Lad os komme i gang med det og se om det er noget der fænger folk. Man kan vel opgradere når tid er.

Mener du starte med 1.4.7?

Som jeg læser det link jeg satte ind, så bør man starte en ny verden med 1.5, eller er jeg fejl på den? Og så er det spørgmålet om ikke det er værd at vente, HVIS vi skal ha' 1.5.x, da de som jeg læser det er klar i dag eller om en uge? Dog ikke med sikkerhed kompatibel med senere versioner, desværre.
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #9 Dato: 22. April '13 kl. 12:44 »

Spørgsmålet er vel også om man skal hoppe på 1.5.x?
Jeg synes bare vi skal springe ud i det, jeg ser ingen grund til at vente. Sidst vi diskuterede om vi skulle starte ny verden eller vente talte vi det ihjel og der skete ikke rigtigt noget før tekkit dukkede op. Lad os komme i gang med det og se om det er noget der fænger folk. Man kan vel opgradere når tid er.
Mener du starte med 1.4.7?

Som jeg læser det link jeg satte ind, så bør man starte en ny verden med 1.5, eller er jeg fejl på den? Og så er det spørgmålet om ikke det er værd at vente, HVIS vi skal ha' 1.5.x, da de som jeg læser det er klar i dag eller om en uge? Dog ikke med sikkerhed kompatibel med senere versioner, desværre.
Nej, det de siger er at hvis man går over til 1.5, bør man starte en ny verden. Vi kommer til at starte en ny verden under alle omstændigheder, for vi kører overhovedet ikke FTB endnu.

Det de så også siger er at RedPower ikke vil blive inkluderet i 1.5 pakken, og at de ikke garanterer at 1.5 verdener vil være kompatible med 1.6, når den engang kommer. Det er jo meget naturligt. Givet at den nuværende version af Vanilla MC er 1.5.1, og i betragtning af at tidsperioden mellem nye versioner er steget betragteligt siden "de gode gamle dage", så ligger 1.6 nok for langt ude i fremtiden til at det kan betale sig at vente på den. Jeg synes det ville være synd at undvære RedPower, især på en eventuel creative server.

Så ja, jeg tror også at vi bør starte med 1.4.7, og så tage det op igen når vi når til 1.6. Jeg bryder mig heller ikke om de ændringer Mojang har lavet i inventory interfacet i 1.5. Det virker ikke særlig godt, synes jeg.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #10 Dato: 22. April '13 kl. 13:16 »

Nej, det de siger er at hvis man går over til 1.5, bør man starte en ny verden. Vi kommer til at starte en ny verden under alle omstændigheder, for vi kører overhovedet ikke FTB endnu.

Ja, den er jeg med på. Det jeg mente var, at starter man med 1.4.7 nu, og så om en uge eller 2 vil starte 1.5.x, så skal man jo igen starte forfra, og så er 1.4.7-tiden jo "spildt", med mindre man er så glad for starten, at det er en god idé.  Blink

Jeg bryder mig heller ikke om de ændringer Mojang har lavet i inventory interfacet i 1.5. Det virker ikke særlig godt, synes jeg.

Nu har jeg kun spillet 1.5 siden lørdag, og har hurtigt vænnet mig til de fine funktioner der er kommet på det område, og sådan er man jo så forskellig. Vil dog mene at Comparators bliver svær at undværre for en redstone nørd (ved ikke om der er et alternativ i nogen af de mods). Hehe. Så vidt jeg har set, findes Hoppers i et af de mods, så den skal man jo ikke gå til 1.5.x for.
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #11 Dato: 22. April '13 kl. 14:27 »

Vil dog mene at Comparators bliver svær at undværre for en redstone nørd (ved ikke om der er et alternativ i nogen af de mods).
Kære Hr. Redstone Nørd, alle dine drømme går i opfyldelse i RedPower Blink

Seriøst, tjek listen af RedPower Logic komponenter ud: https://integratedredstone.wikispaces.com/Redpower+Logic

Tro mig, du har ikke lyst til at undvære RedPower mod'et, hvilket du ville være nødt til hvis vi skulle køre 1.5.x. Netop tilstedeværelsen af RedPower i Tekkit har også gjort at jeg har undret mig over hvorfor du ikke spillede det, eftersom jeg ville mene at det var lige noget for dig. Jeg kender jo din forkærlighed for redstone circuits Blink
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #12 Dato: 22. April '13 kl. 14:31 »

Jeg bryder mig heller ikke om de ændringer Mojang har lavet i inventory interfacet i 1.5. Det virker ikke særlig godt, synes jeg.

Nu har jeg kun spillet 1.5 siden lørdag, og har hurtigt vænnet mig til de fine funktioner der er kommet på det område, og sådan er man jo så forskellig.

Well, det jeg har oplevet er at når man skal crafte noget, hvis man så samler en stack af et eller andet op og holder venstre knap nede, og så klikker ét item af gangen ind i crafting grid'et med højre knap (som man jo gør), når man så lægger stacken tilbage i sit inventory hopper de items man lige har placeret i grid'et tilbage i stacken, ca. 4 ud af 5 gange. Det er rent ud sagt RØV-irriterende Vred
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #13 Dato: 23. April '13 kl. 08:26 »

Well, det jeg har oplevet er at når man skal crafte noget, hvis man så samler en stack af et eller andet op og holder venstre knap nede, og så klikker ét item af gangen ind i crafting grid'et med højre knap (som man jo gør), når man så lægger stacken tilbage i sit inventory hopper de items man lige har placeret i grid'et tilbage i stacken, ca. 4 ud af 5 gange. Det er rent ud sagt RØV-irriterende Vred

Lyder som om du skal slå Touchscreen fra? Game Menu -> Options -> Touchscreen Mode -> OFF
Alternativt: er det lokalt? FUN og ADV er opgraderet til 1.5 også, så spørgsmålet er om det også optræder dér, for det kunne også lyde som netværkslag af en art.

Det kan måske også være en af disse issues ... men lyder næppe som en ny "feature" i 1.5, snarere noget som bliver rettet over de næste minor versioner.

Jeg synes i hvert fald det er værd lige at afvente og se hvad der sker med næste version af FTB, som de siger udkommer inden for en uge. Så kan vi snakke om, hvorvidt opgraderingen til 1.5 er værd kontra ingen RedPower. Det lyder som om den ene maintainer af RP ikke er videre tilregnelig, så spørgsmålet er om det mod alligevel ender med at blive abandoned til fordel for noget andet inden længe...?
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #14 Dato: 23. April '13 kl. 09:16 »

Jeg synes i hvert fald det er værd lige at afvente og se hvad der sker med næste version af FTB, som de siger udkommer inden for en uge. Så kan vi snakke om, hvorvidt opgraderingen til 1.5 er værd kontra ingen RedPower. Det lyder som om den ene maintainer af RP ikke er videre tilregnelig, så spørgsmålet er om det mod alligevel ender med at blive abandoned til fordel for noget andet inden længe...?
Jojo, lad os da bare give det en uges tid eller to.

Mht. Eloraam (hende (tror jeg nok) som laver RedPower), så er her de sidste fire posts fra hendes Twitter:
Citat
So about vanishing... work project got crazy and burnout hit me. Things seem to be settling down, but I don't want to jinx it this time.
Citat
With that said, I'm not retiring.
Citat
So 1.5 isn't as bad as I'd expected, a lot of damage in a couple specific areas but overall most of the code compiles.
Citat
I won't risk ETA predictions but the work project that dragged me away ended yesterday and I'm feeling like playing Minecraft again.

Så det lyder som om der i hvert fald er en mulighed for at RP2 bliver opdateret til 1.5.x indenfor en overskuelig fremtid.

Jeg vil nu stadig meget hellere undvære "The Redstone Update" end jeg vil undvære RedPower.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #15 Dato: 23. April '13 kl. 12:14 »

Jeg synes ærligt talt heller ikke at denne sætning giver mig stor lyst til at starte en server baseret på 1.5
Citat
For right now we will be staying on 1.4.7 as our recommended builds. This is as things stand likely to continue on till probably the 1.6 update from Mojang. We will be releasing a 1.5.x pack, although this pack will be added as a Private pack so people will need to add a password to have the pack show up on the launcher. Right now we plan to keep this as a Beta Pack and it will be loosely based on the Ultimate Pack.

Beta ringer aldrig godt i mine ører...
Logget
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #16 Dato: 23. April '13 kl. 12:46 »

Fair nok, det afsnit havde jeg ikke hæftet mig særligt ved.

Så er min foreløbige plan at opsætte 2 stk FTB YogCraft servere: en "Adventure"-udgave (er der en bedre beskrivelse nu om dage?) som fungerer nogenlunde som Tekkit serveren i dag, samt en FUN-server, som kører Creative i stil med den nuværende FUN-server. De 3 eksisterende servere nedlægges, og jeg lægger download-links ud i forummet til de der vil hente world-filerne. Jeg får også Overviewer aktiveret, hvis det ellers fungerer ordentligt med FTB.
Hvis det alligevel viser sig at vi vil køre FTB 1.5.x, må vi jo overveje om vi skal resette verdenerne eller fortsætte med de eksisterende.

Sounds good? Så mangler jeg bare et godt seed (eller to?)  Cool

Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #17 Dato: 23. April '13 kl. 13:04 »

Så er min foreløbige plan at opsætte 2 stk FTB YogCraft servere: en "Adventure"-udgave (er der en bedre beskrivelse nu om dage?) som fungerer nogenlunde som Tekkit serveren i dag, samt en FUN-server, som kører Creative i stil med den nuværende FUN-server. De 3 eksisterende servere nedlægges, og jeg lægger download-links ud i forummet til de der vil hente world-filerne.
Det lyder perfekt Smiley

Jeg får også Overviewer aktiveret, hvis det ellers fungerer ordentligt med FTB.
Well, det fungerede ikke så godt med Tekkit. Problemet med overviewer er at det kun understøtter Vanilla blocks, hvilket gør at alt hvad der kommer fra et mod ser fucked up ud. Måske skulle vi kigge på noget i retning af DynMap: https://www.minecraftforum.net/topic/1543523-dynmap-dynamic-web-based-maps-for-minecraft/

Det ser ud til at det direkte understøtter de fleste (om ikke alle, jeg har ikke gennemtjekket listen) mods fra Feed The Beast. Mit gæt vil være at det er Forge-versionen vi skal bruge. FTB bruger i hvert fald Forge.

Sounds good? Så mangler jeg bare et godt seed (eller to?)  Cool
Det lyder fantastisk. Jeg kan godt prøve at finde et par seeds når jeg kommer hjem. Grundlæggende er der vel ikke så store krav til seedet, bare spawn pointet ikke ligger midt i en gigantisk ørken eller jungle.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #18 Dato: 23. April '13 kl. 13:06 »

en "Adventure"-udgave (er der en bedre beskrivelse nu om dage?)
Tjo, Adventure mode er jo egentlig noget helt andet i MC. Det vi mener er vel Survival? Og tilsvarende med FUN, det er jo også bare Creative. Vi kan ligeså godt kalde dem efter de modes de kører. Så Survival og Creative er mine bud.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #19 Dato: 23. April '13 kl. 13:55 »

Så er min foreløbige plan at opsætte 2 stk FTB YogCraft servere: en "Adventure"-udgave (er der en bedre beskrivelse nu om dage?) som fungerer nogenlunde som Tekkit serveren i dag, samt en FUN-server, som kører Creative i stil med den nuværende FUN-server. De 3 eksisterende servere nedlægges, og jeg lægger download-links ud i forummet til de der vil hente world-filerne.
Kanon, kan da slet ikke vente nu Smiley

Jeg får også Overviewer aktiveret, hvis det ellers fungerer ordentligt med FTB.
Well, det fungerede ikke så godt med Tekkit. Problemet med overviewer er at det kun understøtter Vanilla blocks, hvilket gør at alt hvad der kommer fra et mod ser fucked up ud. Måske skulle vi kigge på noget i retning af DynMap

Det ser ud til at det direkte understøtter de fleste (om ikke alle, jeg har ikke gennemtjekket listen) mods fra Feed The Beast. Mit gæt vil være at det er Forge-versionen vi skal bruge. FTB bruger i hvert fald Forge.
Uhh. Det ser virkeligt blæret ud. Og med online players og chat funktion indbygget. Det lyder lidt cool Smiley
Logget
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #20 Dato: 23. April '13 kl. 21:04 »

Her er første forsøg på at sætte en FTB YogCraft Survival server op. DEN ER IKKE PERMANENT, BLOT TIL TEST!



Det ser ud til at fungere med McMyAdmin, dog kan man ikke styre mods osv derigennem, det må foregå via config-filerne.
Lad mig høre om det ser nogenlunde fornuftigt ud. Seed'et er i øvrigt "wanparty".
Logget

Keep It Simple.
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #21 Dato: 23. April '13 kl. 23:30 »

Kan umiddelbart godt lide det seed. Spawn ligger ved en fin lille by. og der er jungle og silverwood ikke langt derfra, så jeg kan bygge min thaumcraft base tæt ved Humørgrin
Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #22 Dato: 24. April '13 kl. 12:44 »

Der er mange spændende ting, og vi er et par stykker der ikke kunne vente tiden af, så har brugt natten på at udforske, mine og hvad der til hører af dødsfald.  Rullende øjne

Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #23 Dato: 24. April '13 kl. 12:58 »

Der var lige et par spørgsmål der har meldt sig. Får vi mulighed for at joine hinanden? Sætte homes? eller andre måder at komme lidt hurtigere rundt på?
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #24 Dato: 24. April '13 kl. 13:15 »

Der var lige et par spørgsmål der har meldt sig. Får vi mulighed for at joine hinanden? Sætte homes? eller andre måder at komme lidt hurtigere rundt på?
Man kunne evt bruge den waypoint funktion der er i map delen, hvor man kan teleporte til sine waypoints (ved ikke om det fungerer i multiplayer, men jeg har bemærket at funktionen er der i singleplayer). Og jeg mener at join førhen har været en lovlig funktion på ADV serveren.
Logget
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #25 Dato: 24. April '13 kl. 15:41 »

Der er mange spændende ting, og vi er et par stykker der ikke kunne vente tiden af, så har brugt natten på at udforske, mine og hvad der til hører af dødsfald.  Rullende øjne

OK, men som sagt havde jeg ikke tænkt at den world skulle være den endelige, så jeg håber ikke I har bygget alt for mange ting som I er glade for Smiley
Logget

Keep It Simple.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #26 Dato: 24. April '13 kl. 15:46 »

Man kunne evt bruge den waypoint funktion der er i map delen, hvor man kan teleporte til sine waypoints (ved ikke om det fungerer i multiplayer, men jeg har bemærket at funktionen er der i singleplayer). Og jeg mener at join førhen har været en lovlig funktion på ADV serveren.

Jeg opdaterer denne liste hvis der er behov, men ellers regner jeg med at den bliver gældende.
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #27 Dato: 24. April '13 kl. 15:56 »

Der er mange spændende ting, og vi er et par stykker der ikke kunne vente tiden af, så har brugt natten på at udforske, mine og hvad der til hører af dødsfald.  Rullende øjne

OK, men som sagt havde jeg ikke tænkt at den world skulle være den endelige, så jeg håber ikke I har bygget alt for mange ting som I er glade for Smiley

Selvfølgelig har vi det. ;P

Men vi ved jo det er test, og det skader jo ikke med lidt øvelse i at svinge hakken. Grin

Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #28 Dato: 24. April '13 kl. 15:58 »

Der var lige et par spørgsmål der har meldt sig. Får vi mulighed for at joine hinanden? Sætte homes? eller andre måder at komme lidt hurtigere rundt på?
Man kunne evt bruge den waypoint funktion der er i map delen, hvor man kan teleporte til sine waypoints (ved ikke om det fungerer i multiplayer, men jeg har bemærket at funktionen er der i singleplayer). Og jeg mener at join førhen har været en lovlig funktion på ADV serveren.

Hvis man kan tp til waypoint vil det da være guld.  Grin
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #29 Dato: 24. April '13 kl. 18:03 »

Er det en Adventure eller Creative server?

Er man stor nok til at tage på adventure er man også stor nok til ikke at skulle bruge teleport.
Hobitten ville være et rimeligt nederen eventyr hvis de havde brugt

/waypoints go Lonely Mountain
/waypoints return

Logget

Spiller lige nu:
Sider: [1] 2 3
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!