Wanparty.dk

Wanparty.dk

4. Maj '24 kl. 01:18*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Tekkit crasher windows  (Læst 6211 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Dato: 27. December '12 kl. 21:46 »

Jeg oplever oftere og oftere at ikke bare spillet men hele windows lukker ned når jeg spiller på multiplayer. Det er ikke noget jeg har oplevet på singleplayer før. Er der andre af jer der har været ude for det?
Jeg har prøvet at allokere både mere og mindre ram til spillet og sætte al grafik ned til et minimum, men det har ikke hjulpet det store.
Hvad jeg selv har kunnet google mig frem til er at mit skærmkort er grunden, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre ved det. Nogen forslag?

Kortet hedder Nvidia Geforce 330M.

Karina
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #1 Dato: 27. December '12 kl. 23:15 »

Jeg har aldrig været ude for det, og jeg har også et NVidia kort, omend det er et 460. Har du prøvet at opdatere din grafikdriver? Og hvilken version af Windows kører du?
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #2 Dato: 27. December '12 kl. 23:24 »

Jeg kører windows 7 64bit.

Jeg har indtil videre prøvet at opdatere driveren til grafik kortet... (nyeste var allerede installeret, så jeg fjernede den og geninstallerede)
Installeret nyeste version af Java.

Edit: Jeg har nu prøvet at sætte min skærm oplæsning ned og det ser ud til at virke. Så må jeg leve med at jeg skal skifte frem og tilbage.
« Sidste ændring: 28. December '12 kl. 00:03 af Kaninus » Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #3 Dato: 28. December '12 kl. 00:28 »

Jeg kører windows 7 64bit.
Well, det gør jeg også, så det er ikke det der er problemet. Ved du om din Java også er 64bit? Grandt sagde noget om at det kan give problemer med Minecraft at køre en 32bit Java under et 64bit OS.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #4 Dato: 28. December '12 kl. 08:29 »

Edit: Jeg har nu prøvet at sætte min skærm oplæsning ned og det ser ud til at virke. Så må jeg leve med at jeg skal skifte frem og tilbage.

Du har måske det samme (ret banale) problem som mig selv - nemlig for høj varmeudvikling. Du kan evt. tjekke temperaturen før og under Minecraft med et program som SpeedFan el. lign.

Og i stedet for at sætte desktop-opløsningen ned inden du starter spillet, kan du evt. køre MC windowed, dvs. i et vindue. Men det mest effektiver er nok at justere video options og slå alle grafikindstillinger over i "Fast" eller helt slå nogle af dem fra. Det virker for mig.
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #5 Dato: 28. December '12 kl. 09:54 »

Du har måske det samme (ret banale) problem som mig selv - nemlig for høj varmeudvikling. Du kan evt. tjekke temperaturen før og under Minecraft med et program som SpeedFan el. lign.

Og i stedet for at sætte desktop-opløsningen ned inden du starter spillet, kan du evt. køre MC windowed, dvs. i et vindue. Men det mest effektiver er nok at justere video options og slå alle grafikindstillinger over i "Fast" eller helt slå nogle af dem fra. Det virker for mig.

Ah, det faldt mig slet ikke ind, men du har ret, det kan da sagtens være årsagen.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #6 Dato: 28. December '12 kl. 12:32 »

Edit: Jeg har nu prøvet at sætte min skærm oplæsning ned og det ser ud til at virke. Så må jeg leve med at jeg skal skifte frem og tilbage.

Du har måske det samme (ret banale) problem som mig selv - nemlig for høj varmeudvikling. Du kan evt. tjekke temperaturen før og under Minecraft med et program som SpeedFan el. lign.

Og i stedet for at sætte desktop-opløsningen ned inden du starter spillet, kan du evt. køre MC windowed, dvs. i et vindue. Men det mest effektiver er nok at justere video options og slå alle grafikindstillinger over i "Fast" eller helt slå nogle af dem fra. Det virker for mig.
Det er jeg ret sikker på at jeg har. Min computer bliver MEGET varm når jeg bruger den. Har også bestilt en ny køler. Det undrer mig bare at det åbenbart kun er MC der er et problem. Jeg kan sagtens lave alt muligt andet uden problemer. Har f.eks aldrig oplevet det i WoW eller Diablo.

Men indtil den nye køler kommer, så bliver det en lavere opløsning. Og så må vi se om det er nok.
Logget
Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!