Wanparty.dk

Wanparty.dk

3. Maj '24 kl. 17:39*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Så er Tekkit serveren i luften!  (Læst 10035 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Dato: 22. December '12 kl. 18:34 »

Så er den officielle Wanparty.dk Tekkit server online og "open for business". Whitelisten er taget fra de andre servere, så alle som har adgang dertil har også adgang til Tekkit serveren.

Der er et par ting som ikke er helt klar endnu: der er endnu ikke noget kort over serveren her i forummet, og vi skal have rodet lidt med konfigurationen af serveren, men grundlæggende fungerer alt som det skal.

Der gælder de sædvanlige regler: man må ikke ødelægge eller stjæle andres ting, og prøv at lade være med at lave store huller over hele verden. Og så lige én ekstra regel som er specifik for Tekkit: Ingen nukes eller nuclear reactors. På et tidspunkt bliver de blokeret så man slet ikke kan lave dem, men for nu nøjes vi med et forbud. Årsagen er at de simpelthen er for farlige. Hvis én af dem ryger i luften i nærheden af beboede områder bliver alt i nærheden blæst til atomer. Så lad være med at lave dem.

Så tøv ikke længere! Hop ind på https://www.technicpack.net/tekkit/ og hent Technic Launcheren. Den laver sin egen installation i sin egen folder, så den påvirker ikke din standard Minecraft installation på nogen måde. Start launcheren, sørg for at Tekkit er valgt i boksen med de forskellige mods og gå ind i Options menuen. Sørg for at den er sat til at køre version 3.1.2, enten ved at vælge "Always use recommended builds", eller ved at vælge "Manual build selection" og så sætte den til 3.1.2 i dropdown boksen. Hvis din maskine har RAM nok til rådighed kan det anbefales at sætte mængden den får tildelt op fra normalen. Jeg kører med 1GB og det fungerer udmærket.

Der er endnu ikke anlagt noget fælles lager eller noget, så hvis nogen af jer er interesserede så skriv lige her, så må vi finde en dag at logge på samtidig og lave noget fælles.



« Sidste ændring: 22. December '12 kl. 18:36 af Wishbone » Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #1 Dato: 24. December '12 kl. 12:41 »

Nice nok.

Jeg har indtil videre bygget et safehouse lidt SV for spawn point (-230, +350). Der er gummitræer, lava, vand og olie i nærheden samt en dyb hule så der hurtigt kan mines de første ressourcer. Kom og leg med :p

Edit: Jeg kan ikke få dyrene til at breede. Det virker fint i min singleplayer verden, men jeg kan ikke få det til at fungere på serveren.
« Sidste ændring: 25. December '12 kl. 01:12 af Kaninus » Logget
MyXulin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 3


« Svar #2 Dato: 25. December '12 kl. 01:14 »

Jamen jeg vil gerne lege med på jeres server hvis jeg kan få lov Smiley

MVH MyXulin
Logget
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #3 Dato: 25. December '12 kl. 05:13 »

Ninus og Myx har lavet deres lille gård stik Syd-Øst for Wishbones og min digsite. De ligger lige imellem tre forskellige biomes (forrest/swamp/volcano), og har nu markeret deres plot med store synlige bogstaver ligesom Wishbone og Jeg (så de er synlige på kortet).

Fra deres gård er det stik Nord-Vest indtil man ser Wishbones WP tag, hvor jeg så ligger stik Vest for Wishbone.

I nattens mulm og mørke (hvor Ninus og Myx gerne så at jeg sov) har jeg nu forbundet Wishbones og mins store underjordiske grotte, så selvom den ikke er nem er der forbindelse - markerer den i morgen.

Til sidst er der kommet Alchemy Chests op flere steder med 'Talisman of Repair' i. Denne Talisman må IKKE fjernes fra Alchemy Chests, da den omdanner kasserne til automatiske (uudtømmelige) repair stations af alt som har 'antal uses' (hakker, armor, etc.).
Smid derfor jeres beskadigede egendele i dem og lad dem stille og rolig fylde sig selv op, 1 sekund = 1 durability (Diamond Pickaxe = 1562 durability = 26 minutter). Men det er gratis og kan gøres uendelig antal gange, så spar på diamonds og smid dem deri  Grin
Logget

Spiller lige nu:
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #4 Dato: 29. December '12 kl. 07:32 »

Til sidst er der kommet Alchemy Chests op flere steder med 'Talisman of Repair' i. Denne Talisman må IKKE fjernes fra Alchemy Chests, da den omdanner kasserne til automatiske (uudtømmelige) repair stations af alt som har 'antal uses' (hakker, armor, etc.).
Smid derfor jeres beskadigede egendele i dem og lad dem stille og rolig fylde sig selv op, 1 sekund = 1 durability (Diamond Pickaxe = 1562 durability = 26 minutter). Men det er gratis og kan gøres uendelig antal gange, så spar på diamonds og smid dem deri  Grin

Right. Og hvor finder jeg så disse "flere steder"? Koordinater, plz Smiley
Logget

Keep It Simple.
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #5 Dato: 29. December '12 kl. 17:46 »

Til sidst er der kommet Alchemy Chests op flere steder med 'Talisman of Repair' i. Denne Talisman må IKKE fjernes fra Alchemy Chests, da den omdanner kasserne til automatiske (uudtømmelige) repair stations af alt som har 'antal uses' (hakker, armor, etc.).
Smid derfor jeres beskadigede egendele i dem og lad dem stille og rolig fylde sig selv op, 1 sekund = 1 durability (Diamond Pickaxe = 1562 durability = 26 minutter). Men det er gratis og kan gøres uendelig antal gange, så spar på diamonds og smid dem deri  Grin

Right. Og hvor finder jeg så disse "flere steder"? Koordinater, plz Smiley
Du kan bl.a. finde dem i kælderlageret hos os. både i værktøjs og våben kassen ligger der nu en talisman. Den er omkring -230, +350
Logget
ZyTE
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 2


« Svar #6 Dato: 29. December '12 kl. 22:11 »

Hvis det er tilladt at jeg joiner kunne jeg da også godt tænke mig det Smiley (m8 af Myx og Kenzoe)

har fået forklaret reglerne af myx, hvis der er noget jeg har glemt prikker jeg bare til ham Smiley
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #7 Dato: 29. December '12 kl. 22:25 »

Hvis det er tilladt at jeg joiner kunne jeg da også godt tænke mig det Smiley (m8 af Myx og Kenzoe)

har fået forklaret reglerne af myx, hvis der er noget jeg har glemt prikker jeg bare til ham Smiley
Du skal være velkommen, men jeg skal bruge dit Minecraft username for at kunne tilføje dig til whitelisten. Velkommen ombord Smiley
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #8 Dato: 29. December '12 kl. 22:50 »

Hvis det er tilladt at jeg joiner kunne jeg da også godt tænke mig det Smiley (m8 af Myx og Kenzoe)

har fået forklaret reglerne af myx, hvis der er noget jeg har glemt prikker jeg bare til ham Smiley
Jeg har tilføjet dig som ZyTE (Myx sagde det også var dit MC navn), så hvis det er korrekt burde du kunne komme på serveren nu.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


smftrsd
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 9


« Svar #9 Dato: 11. Februar '13 kl. 12:06 »

hej kan jeg få lov til at deltage på jeres server
Logget
smftrsd
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 9


« Svar #10 Dato: 13. Februar '13 kl. 16:15 »

hej kan jeg få lov til at deltage på jeres server

Hej igen jeg kender jeres server igennem mrxolin / Emil (som har levet et stort firkantet hus sammen med her,grøn)
Jeg er stadig forholdsvis ny i spillet men er ved at få styr på det
Og jeg spiller dagligt
Logget
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #11 Dato: 15. Februar '13 kl. 15:20 »

Hej igen jeg kender jeres server igennem mrxolin / Emil (som har levet et stort firkantet hus sammen med her,grøn)
Jeg er stadig forholdsvis ny i spillet men er ved at få styr på det
Og jeg spiller dagligt

Jamen så velkommen på MC-serverne, smftrsd  Smiley  Tunge
Logget

Keep It Simple.
lirimacora
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 2


« Svar #12 Dato: 1. April '13 kl. 18:55 »

Hello derude

Ville det være muligt for to personer at joine jeres server?
Vi kender MyX, Grøn og KenZoe/Kenneth/Pia (kommer an på hvad han går under nu)  Smiley

Vores MC ID er:

Lirimacora
Eiriana
Logget
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #13 Dato: 5. April '13 kl. 17:53 »

Har i lukket tekkit serveren? Kan ikke finde den længere og det ser også ud til at billedet til kortet er forsvundet...?
Logget
ZyTE
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 2


« Svar #14 Dato: 5. April '13 kl. 18:30 »

Jeg tror bare at serveren er nede lige i dag(håber jeg da på da jeg regner med at spille lidt igen Tunge )
Logget
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #15 Dato: 5. April '13 kl. 19:26 »

Jeg tror bare at serveren er nede lige i dag(håber jeg da på da jeg regner med at spille lidt igen Tunge )
Kan selvfølgeligt være, men billedet har manglet et par dage. Det er dog længe siden jeg prøvede at logge på serveren ud over i dag, men nu får jeg bare en " can't reach server"
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #16 Dato: 5. April '13 kl. 21:41 »

Har i lukket tekkit serveren? Kan ikke finde den længere og det ser også ud til at billedet til kortet er forsvundet...?
Den ser godt nok ud til at være væk. Admin interfacet til den er også forsvundet. Men Geddeth er den eneste som kan svare på hvad der er blevet af den.

Jeg er nu enig med Kenz0e i at Equivalent Exchange ødelægger Tekkit lidt. Jeg er ikke helt så begejstret for at mine som han er, men det gør det ganske enkelt for let. Personligt håber jeg på at vi kan overgå til Feed The Beast, gerne til YogCraft pakken.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #17 Dato: 12. April '13 kl. 10:05 »

Har i lukket tekkit serveren? Kan ikke finde den længere og det ser også ud til at billedet til kortet er forsvundet...?
Den ser godt nok ud til at være væk. Admin interfacet til den er også forsvundet. Men Geddeth er den eneste som kan svare på hvad der er blevet af den.

Jeg er nu enig med Kenz0e i at Equivalent Exchange ødelægger Tekkit lidt. Jeg er ikke helt så begejstret for at mine som han er, men det gør det ganske enkelt for let. Personligt håber jeg på at vi kan overgå til Feed The Beast, gerne til YogCraft pakken.
Har i den sidste tid spillet mere på tekkit lite da det simpelthen kører mere stabilt på min computer. Og jeg har indtil videre ikke savnet Equivalent exchange. Selvom jeg da godt kunne have brugt lidt ekstra jern til armor, da jeg gik på opdagelse i min kæmpe underjordiske hule og fandt ikke mindre end 4 monsterspawnere meget tæt sammen. Det var en spændende dag... Humørgrin

Jeg regner med at starte på feed the beast her i weekenden, inden jeg kommer for langt i mit nuværende spil. Jeg synes også det er en god ide at skifte over, især tanken om at dem der har udviklet mods'ne rent faktisk også får credit for det er meget tiltalende :-)
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #18 Dato: 12. April '13 kl. 23:43 »

Jeg regner med at starte på feed the beast her i weekenden, inden jeg kommer for langt i mit nuværende spil. Jeg synes også det er en god ide at skifte over, især tanken om at dem der har udviklet mods'ne rent faktisk også får credit for det er meget tiltalende :-)
Præcis. Jeg har det på samme måde.

Jeg har spillet FTB i et stykke tid nu, og jeg må sige at der er mere udfordring over det. Klatreturen op af teknologistigen går væsentligt langsommere, men man føler til gengæld også at man opnår noget når man får bygget noget nyt. Min klatretur er faktisk nærmest gået i stå, da jeg i øjeblikket mest fokuserer på biavl og trækrydsning, hvilket er både fascinerende og tidskrævende.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


smftrsd
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 9


« Svar #19 Dato: 14. April '13 kl. 20:50 »

Har i lukket tekkit serveren? Kan ikke finde den længere og det ser også ud til at billedet til kortet er forsvundet...?
den har været lugget i over 1,5 uge nu Sørgelig
og jeg kan stadig se kortet med dette linck https://wanparty.dk/minecraft-map/tekkit/#/-27/64/772/-3/0/0
Logget
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #20 Dato: 18. April '13 kl. 09:53 »

Tingene er online igen nu, beklager nedetiden. Jeg har også opdateret Adventure og Fun-serverne til 1.5.1, i fald nogen skulle forvilde sig derind for hyggens skyld Smiley
Logget

Keep It Simple.
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #21 Dato: 18. April '13 kl. 16:34 »

Jeg har også opdateret Adventure og Fun-serverne til 1.5.1, i fald nogen skulle forvilde sig derind for hyggens skyld Smiley
Hmmm, der var vist noget med en "kasse" der skulle bygges færdig  Cool
Logget

Spiller lige nu:
Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!