Wanparty.dk

Wanparty.dk

3. Maj '24 kl. 23:48*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Tekkit  (Læst 10075 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Dato: 30. Oktober '12 kl. 22:15 »

Den sidste måneds tid har knægten og jeg spillet Tekkit for fuld skrue. Hvad er Tekkit, spørger i? Tekkit er et mod, eller rettere en samling af mods til Minecraft. Det kommer med sin egen skræddersyede server, så der er ikke så meget konfiguration at rode med.

De enkelte mods i Tekkit fokuserer på forskellige ting, og tilføjer alle en hel bunke nye muligheder til spillet. Her er et kort overblik over de vigtigste af dem.

IndustrialCraft
Fokuserer på maskiner og elektricitet. Strøm kan genereres på mange måder, f.eks. kulkraft, solkraft, vandkraft, vindkraft, ja endda atomkraft, selvom det kan være en risikabel affære. Lad os bare sige at hvis det går galt, går det virkelig galt. Strømmen bruges til at drive diverse maskiner, såsom macerators (kværner f.eks. en iron ore til 2 iron dust, som kan smeltes til 2 iron ingots), extractors (anvendes bl.a. til fremstilling af gummi som bruges til kabler) og compressors (bruges til fremstilling af avancerede legeringer og kulfiberplader).

BuildCraft
Fokuserer på maskiner, mekanisk energi og transport af items og væsker gennem diverse former for rør. Rørene er kompatible med IndustrialCraft maskinerne, så outputtet fra disse automatisk kan fragtes videre til kister eller andre maskiner. Mekanisk energi genereres af forskellige former for motorer. Af maskiner i dette mod kan nævnes et quarry (graver automatisk alt ud i et indhegnet område, helt ned til bedrock), en pumpe (til at pumpe væsker såsom vand, olie, brændstof eller lava) og et raffinaderi (laver olie om til brændstof).

Equivalent Exchange
Fokuserer på transmutation af materialer ved total omdannelse af stof til energi. Forskellige stoffer indeholder forskellige mængder energi. Typisk indeholder de mere, jo sjældnere de er. Energien måles i en enhed som kaldes EMC. En cobblestone block indeholder således 1 EMC, mens en diamant indeholder 8192. Der skal altså forholdsvis meget cobblestone til at lave en diamant.

RedPower
Indeholder... puha, alt muligt. Det har sit eget strømsystem (desværre ikke kompatibelt med IndustrialCraft), og sit eget rørsystem (desværre heller ikke kompatibelt med BuildCraft og IndustrialCraft) med avanceret funktionalitet. Det indeholder en sorting machine, som kan bruges til at sortere items. Det indeholder kompakte redstone circuits (alle mulige logic circuits kan bygges som én block, f.eks. AND- og OR-gates, timers, etc.). Det indeholder et helt system til dekoration, ved at skære blokke i skiver og tern. Det indeholder frame motors, som kan flytte store konstruktioner i ét stykke (så man f.eks. kan lave kæmpe skydedøre). Det indeholder computere, som kan styre et utal af in- og outputs... Og alt muligt andet.

ComputerCraft
Fokuserer, som navnet antyder, på computere. Jeg kender ikke meget til det, men man kan vist en hel del med det.

RailCraft
Fokuserer på alt hvad der kører på skinner. Der er en kæmpe bunke nye typer spor og carts, som kan bruges til alt muligt. Det er kompatibelt med BuildCraft og IndustrialCraft, så der findes carts til f.eks. at fragte både væsker og strøm.

Det er de vigtigste mods. Der er et par stykker mere (f.eks. et minimap som er vældig praktisk), men det er hovedtrækkene i Tekkit. Jeg har prøvet at finde en video som præsenterede det, men skidtet er så stort at ingen video kan sige ret meget om det på under en time. Her er til gengæld et par billeder fra min Tekkit verden.


Crystal chests er gennemsigtige, så man kan se hvad der er i. De har også uhørt meget plads. Jeg mener at én Crystal Chest kan indeholde ca. dobbelt så meget som en normal double chest. De kommer fra et mindre mod i Tekkit som tilføjer en række nye chests.



Min olieboreplatform.



Mit quarry system.



Og selve hullerne det laver. Det lille er gravet færdigt, helt ned til bedrock. Det store (mit nuværende) er også godt på vej dernedad.



Og endelig mit kraftværk i kælderen. Det kombinerer elementer fra adskillige mods. Under gulvet producerer nogle enheder fra Equivalent Exchange lavaceller, som pumpes op i en central Crystal Chest gennem BuildCraft pipes. Herfra fordeles de gennem flere BuildCraft pipes til 4 grupper á 5 Geothermal Generators fra IndustrialCraft. Disse producerer strøm som gennem kobberkabler ledes op i 4 MFS Units (meget store højspændingsbatterier). To af dem leverer højspænding direkte op til min fabrik gennem glasfiberkabler. De to andre kører først strømmen gennem to transformatorer for at få den ned på det niveau de fleste maskiner anvender (de fleste maskiner eksploderer hvis man pumper højspænding direkte ind i dem).

Dette illustrerer meget godt noget af det virkelig fede ved Tekkit. De forskellige mods supplerer og understøtter hinanden, og deres elementer kan kombineres på alle mulige måder. Det har virkelig pustet nyt liv i Minecraft for mit vedkommende. Måske det kunne gøre det samme for nogle af jer andre. Det kunne også være fedt med en server hvor vi sammen kunne eksperimentere med nogle af de mange muligheder.

Hvis nogen skulle have fattet interesse for Tekkit kan jeg varmt anbefale at hente og prøve det. Det installerer sig selv som en separat installation, så det påvirker ikke din normale Minecraft installation på nogen måde. Texture pack'en på billederne er iøvrigt ikke en del af Tekkit, men skal hentes ved siden af. Hvis nogen er interesseret i den kan jeg godt være behjælpelig. Dens Tekkit textures skal man selv flette ind i den fra en anden pakke, og det kan godt være lidt besværligt, så om nødvendigt kan jeg nok uploade min "færdige" pakke et eller andet sted.

Skulle nogen have lyst til at se noget mere om Tekkit kan jeg anbefale den serie som Yogscast kører om Tekkit i øjeblikket (de er i skrivende stund oppe over 50 episoder, så der er meget at se). Udover at demonstrere mange af principperne i Tekkit er de også vanvittigt morsomme.

Yogscast Tekkit - Episode 1
« Sidste ændring: 16. December '12 kl. 13:48 af Geddeth » Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #1 Dato: 14. December '12 kl. 09:51 »

Jeg tænker lidt at starte op igen. Det kunne da være at man skulle prøve at lege lidt med det. Jeg vil alligevel starte forfra i stedet for at lege videre med mine gamle verdener, så det er jo oplagt.  Grin
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #2 Dato: 14. December '12 kl. 12:24 »

Jeg tænker lidt at starte op igen. Det kunne da være at man skulle prøve at lege lidt med det. Jeg vil alligevel starte forfra i stedet for at lege videre med mine gamle verdener, så det er jo oplagt.  Grin
Jeg vil i hvert fald varmt anbefale det. Det eneste besværlige er at man ofte er nødt til at gå på Tekkit Wiki'en og slå op hvordan noget fungerer, men det var man jo også nødt til i Vanilla Minecraft i starten. Og NotEnoughItems mod'et som er inkluderet i Tekkit sørger for at man kan se alle crafting recipes inde i spillet, hvilket er virkelig skønt.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #3 Dato: 14. December '12 kl. 13:02 »

Jeg tænker lidt at starte op igen. Det kunne da være at man skulle prøve at lege lidt med det. Jeg vil alligevel starte forfra i stedet for at lege videre med mine gamle verdener, så det er jo oplagt.  Grin
Jeg vil i hvert fald varmt anbefale det. Det eneste besværlige er at man ofte er nødt til at gå på Tekkit Wiki'en og slå op hvordan noget fungerer, men det var man jo også nødt til i Vanilla Minecraft i starten. Og NotEnoughItems mod'et som er inkluderet i Tekkit sørger for at man kan se alle crafting recipes inde i spillet, hvilket er virkelig skønt.
Jeg har brug for en "like-knap"
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #4 Dato: 14. December '12 kl. 13:40 »

Jeg har brug for en "like-knap"
Hehe, har du da prøvet det nu? Blink
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #5 Dato: 14. December '12 kl. 14:16 »

Jeg har brug for en "like-knap"
Hehe, har du da prøvet det nu? Blink
Nej det var faktisk din kommentar jeg ville "Like". Jeg synes det er fedt at man skal arbejde lidt for at få tingene til at fungere rigtigt. Når det kører på rutinen, går lidt af det sjove efterhånden af legen.
Logget
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #6 Dato: 14. December '12 kl. 18:04 »

Det kan jeg godt nok ikke få til at køre stabilt. Det crasher hele tiden... Sørgelig
Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #7 Dato: 14. December '12 kl. 18:09 »

Det kan jeg godt nok ikke få til at køre stabilt. Det crasher hele tiden... Sørgelig
Du har java 7 64 bit, hvis du har en 64 bit maskine vel at mærke? Det er et kendt problem med MC efter 1.3.  Chokeret
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #8 Dato: 14. December '12 kl. 19:36 »

Det kan jeg godt nok ikke få til at køre stabilt. Det crasher hele tiden... Sørgelig
Du har java 7 64 bit, hvis du har en 64 bit maskine vel at mærke? Det er et kendt problem med MC efter 1.3.  Chokeret
Hjælper det at installere 32-bit versionen? Jeg har aldrig haft stabilitetsproblemer med Minecraft, og så vidt jeg kan se er min Java 7 32-bit.

Og Kaninus? Hvor meget RAM har du, og hvor meget tildeler du Tekkit klienten? I Options menuen i Technic Launcheren kan du justere hvor meget den har til rådighed. Jeg har sat min til 1GB.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #9 Dato: 14. December '12 kl. 20:17 »

Det kan jeg godt nok ikke få til at køre stabilt. Det crasher hele tiden... Sørgelig
Du har java 7 64 bit, hvis du har en 64 bit maskine vel at mærke? Det er et kendt problem med MC efter 1.3.  Chokeret
Hjælper det at installere 32-bit versionen? Jeg har aldrig haft stabilitetsproblemer med Minecraft, og så vidt jeg kan se er min Java 7 32-bit.

Jeg ved kun der er mange der har problemer med stabilitet og til tider ofte crash af MC, hvis de kun har java 32 bit installeret, men styresystemet kører 64 bit. Som regel er problemet væk når 64 bit java bliver installeret.  Cool Dog opfører MC sig meget forskelligt på alle maskiner, fatter hat af hvorfor.  Spørgsmålstegn
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #10 Dato: 14. December '12 kl. 20:35 »

Jeg har 1 GB ram allokeret til spillet, så det burde ikke være RAM der er problemet. Men jeg fandt ud af at den texture pack jeg brugte nok var lige i overkanten, så den er nu slået fra og så ser det ud til at køre rimeligt Smiley
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #11 Dato: 15. December '12 kl. 00:14 »

Jeg har 1 GB ram allokeret til spillet, så det burde ikke være RAM der er problemet. Men jeg fandt ud af at den texture pack jeg brugte nok var lige i overkanten, så den er nu slået fra og så ser det ud til at køre rimeligt Smiley
Ah, jeg kører også med en 128px texturepack, og den trækker ind imellem tænder ud på min maskine Blink

Problemet er at jeg har haft den på siden jeg startede med at spille Tekkit, så hvis jeg piller den af nu aner jeg ikke hvordan nogen af tingene ser ud Tvær
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #12 Dato: 15. December '12 kl. 00:15 »

Jeg ved kun der er mange der har problemer med stabilitet og til tider ofte crash af MC, hvis de kun har java 32 bit installeret, men styresystemet kører 64 bit. Som regel er problemet væk når 64 bit java bliver installeret.  Cool Dog opfører MC sig meget forskelligt på alle maskiner, fatter hat af hvorfor.  Spørgsmålstegn
Okay, jeg opfattede det du sagde modsat. Jeg troede du mente at MC kørte ustabilt under 64bit Java.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #13 Dato: 15. December '12 kl. 11:43 »

Jeg ved kun der er mange der har problemer med stabilitet og til tider ofte crash af MC, hvis de kun har java 32 bit installeret, men styresystemet kører 64 bit. Som regel er problemet væk når 64 bit java bliver installeret.  Cool Dog opfører MC sig meget forskelligt på alle maskiner, fatter hat af hvorfor.  Spørgsmålstegn
Okay, jeg opfattede det du sagde modsat. Jeg troede du mente at MC kørte ustabilt under 64bit Java.

Sorry for manglende ord og en dårlig formulering.  støt

Herhjemme var jeg nødt til at opdatere java til 64 bit på de maskiner der kører med server, inden det blev et problem i clienten, da serverne ikke kørte godt med 32 bit java. Det var dog en lille kamp at få det til at virke, da serverne blev ved at bruge 32 bit, som tilsyneladende var default på maskinerne. Efter jeg fik lavet 64 bit til default har det kørt fint her.  Grin Det skulle dog være nok at have 64 bit java installeret, for at MC clienten kan finde ud af det.  Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #14 Dato: 15. December '12 kl. 23:31 »

Jeg har 1 GB ram allokeret til spillet, så det burde ikke være RAM der er problemet. Men jeg fandt ud af at den texture pack jeg brugte nok var lige i overkanten, så den er nu slået fra og så ser det ud til at køre rimeligt Smiley
Ah, jeg kører også med en 128px texturepack, og den trækker ind imellem tænder ud på min maskine Blink

Problemet er at jeg har haft den på siden jeg startede med at spille Tekkit, så hvis jeg piller den af nu aner jeg ikke hvordan nogen af tingene ser ud Tvær

Jeg nedgraderede til 32x32 texture pack og det ser ud til at være løsningen. Nu kører det helt fint og jeg har bygget min første macerator i dag. I morgen går jeg helt amok med olieboring og der skal mines en masse ore, så jeg kan bruge min nye maskine og målet er at jeg en dag kan bygge en quarry. Men der skal alligevel en del til endnu Humørgrin Jeg er ved at være hooked på MC igen \o/
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #15 Dato: 16. December '12 kl. 18:46 »

Nu kører det helt fint og jeg har bygget min første macerator i dag. I morgen går jeg helt amok med olieboring og der skal mines en masse ore, så jeg kan bruge min nye maskine og målet er at jeg en dag kan bygge en quarry. Men der skal alligevel en del til endnu Humørgrin Jeg er ved at være hooked på MC igen \o/
Hehe, godt at høre. Sådan som Tekkit har genoplivet spillet for mig, kunne jeg næsten heller ikke forestille mig andet end at det kunne gøre det samme for nogen af jer andre Grin
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!