Wanparty.dk

Wanparty.dk

3. Maj '24 kl. 20:56*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Minecraft 1.3  (Læst 13177 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Dato: 1. Juni '12 kl. 00:21 »

Man skulle næsten tro at 1.3 skulle være 2.0, for det er da næsten alle ting der er ændret på efterhånden i snapshotsne. Så ved næste officielle opdatering kommer der MEGET nyt samt mange ændringer i gameplayet. Med de sidste par ugers tiltag, har tingene taget fart...

Listen med ændringer kan som altid følges på wikien

Af foreløbige interessante ting kan bl.a. fremhæves:

  • Valuta
  • Handel med byboere
  • Forskellige slags byer
  • Pyramider
  • Jungle templer
  • Cocoa planter
  • Snubletråde
  • Skrivbare bøger (inkl. mulighed for redigering)
  • Silk touch kan ta' is og glas
  • Ændret Enchantment system
  • Flere mulighedder for at få xp (mine ores og bruge ovne)
  • Ny ore type (Emeralds(valuta))
  • Ender chest
  • Spande kan stakkes
  • Man får spanden igen, ved at fyre med lava i ovne
  • Minecarts kan styres
  • Ny type golden Apple (så der er 2 slags)
  • Sandstone stairs
  • Wooden tools kan bruges som brændsel
  • Vand der falder lodret, på bl.a. redstone, får ikke ting til at forsvinde
  • Dispensere kan lukke vand eller lava ud, hvis de indeholder en spand med vand eller lava
  • Shift+klik virker nu også til armor, ovne, enchantment og brygning
  • Dispensere kan bruges til både og minecarts
« Sidste ændring: 1. Juni '12 kl. 00:27 af Grandt » Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #1 Dato: 11. Juni '12 kl. 20:55 »

For øvrigt så flytter spawnpoint også stadigvæk efter første server genstart. Så det har de endnu ikke pillet i.  Spørgsmålstegn

Jeg har lige tweetet Jeb om det igen.

Ser ud til de har fået styr på det.

Har leget lidt med 12w23b, og der har jeg IKKE kunnet få spawn til at flytte sig.

Jeg prøvede bl.a. dette seed: -3880604695565657060 : Her spawner man, med lidt (u)held, i en lavasø i en snowbiome.  Chokeret
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #2 Dato: 3. Juli '12 kl. 11:59 »

Tilsyneladende 1 måned tilbage inden 1.3: https://twitter.com/Dinnerbone/status/220103736549326848
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #3 Dato: 4. Juli '12 kl. 07:40 »

Ser spændende ud - keep us posted Smiley
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #4 Dato: 5. Juli '12 kl. 15:37 »

Ser spændende ud - keep us posted Smiley
https://twitter.com/jeb_/status/220877800721231872
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #5 Dato: 31. Juli '12 kl. 19:36 »

Jeg har sammen med ungerne været i haven og på containerpladsen de sidste dage, så vi er klar til at game MC 1.3, når det kommer på gaden i morgen.

Jeg regner med at starte en helt frisk SMP server op herhjemme, så der er mulighed for at se alle de nye og spændende ting og ændringer.

Skulle der være nogen der har lyst til at kigge forbi, er i meget velkommen. Skriv her, og jeg sender en PM med IP.  Cool
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #6 Dato: 1. August '12 kl. 13:09 »

Jeg har sammen med ungerne været i haven og på containerpladsen de sidste dage, så vi er klar til at game MC 1.3, når det kommer på gaden i morgen.

Jeg regner med at starte en helt frisk SMP server op herhjemme, så der er mulighed for at se alle de nye og spændende ting og ændringer.

Skulle der være nogen der har lyst til at kigge forbi, er i meget velkommen. Skriv her, og jeg sender en PM med IP.  Cool

1 time til launch.

Server properties:
Kode:
#Minecraft server properties
#Wed Aug 01 12:28:53 CEST 2012
allow-nether=true
level-name=1_3_1
enable-query=false
allow-flight=true
server-port=25565
level-type=DEFAULT
enable-rcon=false
level-seed=-151202747545968799
server-ip=
max-build-height=256
spawn-npcs=true
white-list=false
spawn-animals=true
snooper-enabled=true
hardcore=false
texture-pack=
online-mode=true
pvp=true
difficulty=2
gamemode=0
max-players=20
spawn-monsters=true
view-distance=10
generate-structures=true
motd=1.3.1 testserver

Umiddelbart et fornuftigt seed, som ikke laver fejl under genereringen, og hvor de fleste biometyper er inden for rimelig fornuftig rækkevidde. Dog er der 500 meter til Extreme Hills, og dermed naturlige Emeralds. Men der er derimod et stort næsten fladt område omkring spawn til farme.
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #7 Dato: 1. August '12 kl. 14:15 »

1 time til launch.

Så er der gang i serveren, og clienterne er opdateret!  Grin
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #8 Dato: 4. August '12 kl. 19:41 »

Det er ingen hemmelighed at ungerne og jeg har været i arbejdslejr.

Her kommer lige et par billeder af det foreløbige arbejde.

Her er vores første hytte, som startede med at ligge i en skov (træerne er dog ryddet af vejen efterhånden):


Det lykkedes at få forhandlet med en præst (9 emeralds for 1 eye of ender (3 stk)), så vi kunne få lavet Enderchests, som her er opstillet i den foreløbige primitive hytte. Enchantmentrum er i kælderen, hvilket er blevet flittigt brugt:


Vores husdyr:


Her er et lille hus til vores portal hvor zombiepigmens kan hygge sig, hvis de spawner ved/i portalen:


Her en cigarkasse med masser af junglewood søjler, som bruges til cocoafarm. Der er også et lille glimt af ungernes legehuse i junglen:


Lige under cocoafarmen (2 meter under græsset), er en skelletspawner, som skulle udnyttes, så vi kunne se hvordan de opfører sig, og hvor nemt det er blevet at få XP derfra. Det tager ½ time at nå level 30. Dette vil kunne halveres ved en blazefarm, som vi ikke er gået igang med endnu:


Det kan godt være at portalen i The nether er et skrækkeligt sted (1 meter tyk plade over et kæmpe lavahav), men se lige hvor der er Netherfortress:


Netherwart skulle da lige testes i overworld, og den lille svampepavilion blev opført for at se om det overhovedet stadig er muligt at lave store svampe:


Da Netherwart opfører sig eksemplarisk i overworld, skulle det da ha’ sit eget lille væksthus:


Her et kig ind i Netherwarthuset, med automatisk høstning, som giver et nettoudbytte på 72 stk:

« Sidste ændring: 4. August '12 kl. 19:54 af Grandt » Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
guleboj
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1


« Svar #9 Dato: 5. November '12 kl. 18:11 »

Inaktivt her?
Logget

Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #10 Dato: 5. November '12 kl. 19:17 »

Inaktivt her?
Ja, ret meget. Der er ikke sket noget her i ret lang tid. Forhåbentlig kommer der dog mere gang i den engang i fremtiden.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #11 Dato: 13. December '12 kl. 14:45 »

Jeg har sammen med ungerne været i haven og på containerpladsen de sidste dage, så vi er klar til at game MC 1.3, når det kommer på gaden i morgen.

Jeg regner med at starte en helt frisk SMP server op herhjemme, så der er mulighed for at se alle de nye og spændende ting og ændringer.

Skulle der være nogen der har lyst til at kigge forbi, er i meget velkommen. Skriv her, og jeg sender en PM med IP.  Cool

Den tror jeg gerne jeg vil hoppe med på. Jeg kan alligevel ikke komme ind på Wanparty serverne mere efter opdateringen.
Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #12 Dato: 13. December '12 kl. 19:38 »

Jeg har sammen med ungerne været i haven og på containerpladsen de sidste dage, så vi er klar til at game MC 1.3, når det kommer på gaden i morgen.

Jeg regner med at starte en helt frisk SMP server op herhjemme, så der er mulighed for at se alle de nye og spændende ting og ændringer.

Skulle der være nogen der har lyst til at kigge forbi, er i meget velkommen. Skriv her, og jeg sender en PM med IP.  Cool

Den tror jeg gerne jeg vil hoppe med på. Jeg kan alligevel ikke komme ind på Wanparty serverne mere efter opdateringen.

Nu var det jo ikke lige i går dette blev skrevet.  Forseglede læber Så projektet døde da ungerne mistede interessen for seriøsiteten.  støt

Da jeg kedede mig for meget, og der stadig er lange udsigter til det nye modding API, fandt jeg et andet seriøst sted at prøve kræfter med. Går da et eller andet sted og håber der er nogen af de "gamle" venner der bliver lidt aktive igen, og måske endda joiner samme sted.  Rullende øjne Har fundet sammen med nogle "nye" venner om at udfolde kreativiteten. Vi er lige nu ikke så mange i vores lille samfund, blandt alle de andre samfund, så skulle i ha' lyst til at deltage, så må i lige give lyd. Cool Må indrømme jeg savner jeres engagement og humor.  Kys

At drive en server her, uden plugins til beskyttelse og admin hjælp, er i mine øjne ikke realistisk, før der er et modding API direkte i MC. For at lave en Bukkit server med plugins, og de problemer der er med opdateringer m.m., kræver MEGET tid, og al den tid er spildt, når der kommer et modding API, hvis man skal stole på hvad de fortalte til Minecon 2012. Så jeg ser ingen grund til at gøre noget i det, som det ser ud nu. I mine øjne er det klart det bedste at benytte sig af andres store arbejde i at drive en fornuftig allerede eksisterende Bukkit server.  Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #13 Dato: 13. December '12 kl. 20:46 »

Er der overhovedet nogen der har læst min tråd om Tekkit? Græder
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #14 Dato: 13. December '12 kl. 21:40 »

Er der overhovedet nogen der har læst min tråd om Tekkit? Græder

Jep, og havde set en masse om det med de gæve guttere inden, men for avanceret, og det kræver client plugin.  Græder
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #15 Dato: 14. December '12 kl. 09:42 »

Nu var det jo ikke lige i går dette blev skrevet.  Forseglede læber Så projektet døde da ungerne mistede interessen for seriøsiteten.  støt

Jamen det er der jo ikke noget at gøre ved. Så tror jeg faktisk bare at jeg starter op i single player igen.
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #16 Dato: 14. December '12 kl. 12:20 »

Er der overhovedet nogen der har læst min tråd om Tekkit? Græder
Jep, og havde set en masse om det med de gæve guttere inden, men for avanceret, og det kræver client plugin.  Græder
Øh, hva'? Så vidt jeg ved kommer det med sin egen præ-konfigurerede server applikation og klient. Der burde ikke være noget besværligt ved det overhovedet. Man installerer skidtet, og så kører det. Ved ikke hvordan admin-halløjet virker, men det er en bukkit server den er bygget op om. Klienten sørger også selv for at installere alt hvad den skal bruge, og den gør det i sin egen folder, så den påvirker ikke din eksisterende Minecraft installation overhovedet.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #17 Dato: 15. December '12 kl. 19:16 »

Kan jeg opgradere serveren til 1.4.x uden problemer? Nogen der ved det?
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #18 Dato: 15. December '12 kl. 22:42 »

Kan jeg opgradere serveren til 1.4.x uden problemer? Nogen der ved det?
Dunno, men giver det nogen mening uden at starte en ny verden?

Og hvad med en Tekkit server? Blink
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #19 Dato: 16. December '12 kl. 13:56 »

Dunno, men giver det nogen mening uden at starte en ny verden?

Well, pt. er det slet ikke muligt at logge på WP serverne, det synes jeg i hvert fald ikke giver nogen mening.

Og hvad med en Tekkit server? Blink

Jeg vil meget gerne starte en Tekkit server. Men lad os diskutere den her: https://wanparty.dk/index.php?topic=1048.0
Logget

Keep It Simple.
Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!