Wanparty.dk

Wanparty.dk

3. Maj '24 kl. 21:53*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Har Minecraft en fremtid på Wanparty.dk?  (Læst 9606 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Dato: 19. Marts '12 kl. 11:24 »

Hej Minecrafters!

Jeg skriver lige dette indlæg, for at få lidt debat i gang her på siden. Håber i er klar på det!  Blink

Jeg har den sidste uges tid stort set ikke været på serverne, og har heller ikke set andre være det. Mit spørgsmål er så som overskriften siger: Har Minecraft en fremtid på Wanparty.dk?  Spørgsmålstegn

Jeg har fuld forståelse for at folk også har andet at tage sig til, end at hænge ud på Minecraft serverne! Jeg har det bare personligt sådan at jeg har forsøgt at være en masse på, for at holde liv i et (synes jeg) godt koncept. Jeg synes dog ikke det er så specielt opmuntrende at rende rundt der alene i længden, så der skal til at ske noget nyt/mere!

Spørgsmålet er så om tiden er kommet der til at man skal kigge sig om efter nye græsgange, eller se om der er fremmed liv ”out there”, der kunne trækkes til vores lille community?

Hvis man er blevet træt af Minecraft og deres evige ændring af mange ting, er det jo en ærlig sag!  Tvær

Hvis der er stemning for at finde nye spillere, er vi så gearet til et rykind? Her tænker jeg bl.a. på:

  • Regler
  • Straffe
  • Sikkerhed (Griefing)
  • Ansøgninger
  • Optagelseskrav

Jeg er personligt IKKE færdig med Minecraft. Der skal dog være mere liv der hvor jeg vil bruge de næste mange timer. Jeg har en del spildtimer (kald det bare fritid Tunge ) på forskellige tider af døgnet, og vil gerne bruge noget af det på en sjov og underholdende måde, hvor jeg synes Minecraft falder godt i min smag!  Blink

Jeg har igennem de sidste dage kigget rundt i diverse Minecraft serverlister, Minecraft forums og Minecraft community forums, for at se hvad der sker udenfor vores lille andedam.  Chokeret

Jeg tror ikke det er svært at få flere folk på serverne. Det kræver blot noget fodarbejde, og nogle klare linjer for hvad vi VIL, og hvad vi IKKE vil.

Nå venner, nu har jeg sparket bolden op: Spark til den så vi kan komme videre!

Mvh.
Grandt
« Sidste ændring: 28. December '12 kl. 12:40 af Geddeth » Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #1 Dato: 19. Marts '12 kl. 12:31 »

Det bliver uden citater denne gang Smiley

Jeg synes bestemt ikke at Minecraft er dødt og jeg har også en masse jeg vil med det spil endnu, men jeg har i den sidste tid været optaget af andre ting (Terraria, Skyrim, Lungebetændelse, arbejde ol.).

Jeg har også tit oplevet at logge på og sidde der alene i flere timer, hvor det så som regel bare bliver til AFK tid ved mosterspawnerne, for jeg er en af dem der faktisk ikke rigtigt fungerer i sådan et spil når der ikke er andre online, så jeg mister hurtigt interessen.

Når der ikke er quests, der guider mig eller en storyline jeg kan følge, så skal jeg have selskab for at holde interessen ved lige. Jeg har flere gange taget mig selv i at åbne Minecraft, konstatere at der ikke er nogen online, lukke Minecraft og starte WoW i stedet.

Men jeg vil helt klart gerne stadig lege med, men da den "officielle lege-tid" ligger på et tidspunkt hvor jeg ikke kan, så bliver det sådan på mere tilfældige tidspunkter når jeg logger på.
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #2 Dato: 19. Marts '12 kl. 20:16 »

Jeg spiller faktisk stadig en del Minecraft, jeg spiller bare mest single player.

Der er flere grunde til at jeg ikke er så vild med at spille på serveren:
  • Den har ikke alle features (jungle biomes).
  • Mojang bliver ved med at rode med world generatoren, så jeg gider ikke gå i gang med nogen større projekter, for det kan meget vel være at vi føler os tvunget til at starte ny verden ved næste opdatering.
  • Det gør ikke så meget at starte ny verden i SP, for der er det ikke så meget kæmpeprojekter det drejer sig om, men mere udforskning af verden.

I virkeligheden savner jeg UT2004 og Trackmania Tvær
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #3 Dato: 19. Marts '12 kl. 21:31 »

Og jeg hiver den klassiske undskyldning frem: ikke timer nok i døgnet.  Rullende øjne Jeg prioriterer min "mig-tid" meget hårdt for tiden, og min store interesse har altid være nogenlunde ligeligt fordelt mellem at bygge websites og at spille. Begge dele mestendels i en social kontekst. Men jeg prioriterer webdelen mest i øjeblikket, så ingen gaming til mig.

På den positive side kan jeg da nævne at jeg overhovedet ikke har skrinlagt "Projekt Wanparty v2" - tværtimod tænker jeg fortsat over projektet næsten dagligt, men foreløbig er det mest nødt til at blive ved tankerne - tid til implementering er der ikke meget af. Jeg går dog på 3 mdrs orlov fra maj, og planlægger at komme videre med det dér. Som bekendt er kernen i det projekt netop "Jeg vil spille et bestemt spil med nogen - anyone - så hook mig op med ligesindede og gør det nemt at samle folk til planlagt onlinegaming." Jeg tror det bliver fedt Smiley Til den tid vil det være oplagt at gå ud og søge gamere vidt og bredt, uanset hvilket spil vi hver især sidder og ønsker at spille. But I digress.

Mht. nye features så er det da klart et problem at Mojang er nødt til/vælger at tilføje features på denne måde, fordi man jo ikke "bare" starter en ny world på en SMP server i tide og utide. Vi risikerer at det altid vil være sådan, uanset om vi skifter til en alternativ server eller bliver ved vanilla eller hvad. Men det er jo i hvert fald ikke bæredygtig social gaming at smutte tilbage til ikke-permanent singleplayer fordi man ikke kan gøre det man vil i SMP.

Jeg sætter dog mine penge på Mod API'et. Jeg havde faktisk ikke set at Bukkit-folkene skal stå for det (Mojang blog post), men ellers ville jeg have sagt at der stadig var en risiko for at der ville være et parallelt modding univers ovre hos dem. Men Mojang har jo så sørget for at det nu bliver ensrettet, og med lidt held vil det også blive irrelevant med alternative servere, fordi den officielle primært vil få nye features via Mod API'et.

Min pointe er (ligesom sidst vi talte om vi skulle reboote verdenen) at der snart kommer noget bedre, som vi bør vente på. Jeg tager ikke let på det at smide al byggeriet af vejen (selvom min indsats i den nye verden kan tælles på ganske få chunks).

Og ja, hvis antallet af aktive MC'ere falder til <3 så kan man vist godt sige at MC er dødt på Wanparty.dk - men jeg mener bestemt at det har en fremtid her.  Blink
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #4 Dato: 19. Marts '12 kl. 23:19 »

Mange tak for jeres input!  Cool Her er mine umiddelbare tanker omkring dem: Chokeret

  • 1-3 aktive spillere (som også var det jeg forsigtigt havde talt mig frem til) er ikke bæredygtigt!
  • At vente på det sidste nye er håbløst, som Mojang ”sprøjter” opdateringer ud. (1.2.4 forventes på torsdag)
  • Jeg synes maj+ er langt væk. Græder

Det kan godt være jeg ”bare” har abstinenser over ikke at spille, men de er så slemme nok til at give tvangstanker.  Tvær

Jeg er opsat på at der skal gang i noget NU! Jeg er klar på at ligge nogle kræfter i at få klargjort til et boom, og få gang i en blomstrerne tilgang af nye spillere, UDEN at gå Geddeth i bedene vel at mærke! Jeg synes MC har stået stille alt for længe igen. Jeg husker med al tydelighed sidste sommer, hvor vi ventede og ventede og ventede, fordi der snart skete noget vildt… Skal vi igennem det igen for at vente på 1.3 om måske 2-3 måneder? Men hvad nytter det og starte en ny 1.2.4 world på torsdag, hvis vi alligevel max bliver 3 aktivister?  Spørgsmålstegn

Jeg må vist hellere hoppe i seng inden jeg får vrøvlet for meget mere…  Rullende øjne
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #5 Dato: 24. Marts '12 kl. 07:21 »

Grandt: alle dine overvejelser/bekymringer er helt valide - jeg kan godt forstå frustrationen når du er den, der holder fanen højest på MC-serverne.

Jeg har ingen problemer med at støtte en tilgang af nye MC-spillere, hvis du mener det er den rigtige vej at gå nu - og skal gøre hvad jeg kan for at holde serverne kørende. Generelt er jeg modtagelig overfor ethvert ændringsforslag hvad angår serverne og forummet. Jeg kan jo bare sige nej, hvis det ikke kan lade sig gøre (inden for rimelig tid).  Blink

Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #6 Dato: 24. Marts '12 kl. 19:12 »

Jeg har ingen problemer med at støtte en tilgang af nye MC-spillere, hvis du mener det er den rigtige vej at gå nu

Om det er det rette, og det rette tidspunkt, kan jeg da godt være i tvivl om. Spørgsmålstegn Jeg gider bare ikke SP, hvilket jeg næsten synes MC er blevet til på WP. Det er jo begrænset hvor mange venner vi har kunnet lokke hertil. Og vente flere måneder på lidt fremgang, så har jeg nok fundet andet at tage mig til, for ”spildtid” har jeg rigeligt af, og noget skal tiden jo forsvinde med! Grin

Generelt er jeg modtagelig overfor ethvert ændringsforslag hvad angår serverne og forummet.

Jeg ved det! Jeg er bare ikke umiddelbart ude på at ændre en masse. Dog skal vi overveje sikkerheden, når der kommer ukendte folk indenfor!

Jeg mener bare: Hvis vi skal ha’ et MC community kørende, så skal vi ha’ færdigskrevet regler m.m., så det ikke er noget vi først skal til at tage stilling til, når folk står ved døren, og gerne vil ind i varmen! Der vil selvfølgelig komme ændringer/tilføjelser hen af vejen!

Når vi først har grundplatformen på plads, så kan vi bagefter gå i offensiven for at få nye spillere:

  • Enable query på serveren
  • Lave en indbydende invitation, og sætte den på de forskellige server lister
  • Linke til invitationen så mange steder som muligt, og jævnligt
  • Reklamere for serverne/wanparty.dk i alle tilgængelige MC forums
  • Evt. oprette (og vedligeholde!!!) Wanparty Minecraft grupper på sociale netværk (Facebook, Twitter, Google+, Youtube, m.fl.)

Jeg ser gerne en PR ansvarlig udpeget, evt. med hjælpere (uddelegeret ansvar/begrænset ansvar/rettigheder/grupper) til at vedligeholde og opdatere, så ikke der er flere der spammer det samme forum og des lige.

Som jeg har skrevet tidligere, så kræver det fodarbejde. Men så tror jeg også det nok skal bære frugt. Spørgsmålet er så også om vi er for få, til at få det til at lykkes? Og hvem har lysten (og tiden) til at hjælpe hermed? Jeg er bange for at jeg ikke magter opgaven ene mand… desværre… Skal vi så også ud og finde admins/coadmins m.m.?  Rullende øjne

Jeg kan jo bare sige nej, hvis det ikke kan lade sig gøre (inden for rimelig tid).  Blink

Det skal du også UDEN tvivl!  Blink

Jeg kunne såmænd sagtens komme med en færdig ”pakkeløsning”. Men da vi er et fællesskab, synes jeg da også vi skal være fælles om at tage stilling til de forskellige punkter. Jeg er godt klar over at der skal laves kompromiser nogle steder når vi er flere om at bestemme. Jeg tror dog på at det er den bedste løsning, da vi jo sammen kan diskutere for og imod. Det vil jo også være rart hvis i andre kommer med noget i processen, som i mener også er vigtigt at få med i opbygningen.

En af de ting som jeg mener er vigtigt at få flettet ind, er at serveren nulstilles (ny verden), når der kommer en opdatering, hvor der bliver pillet i world-generatoren. Så slipper vi forhåbentligt for at folk flygter, fordi de ikke kan bruge/opleve de nye ting. Se bare alle de ting der følger med Junglen (jungle wood, jungle wooden planks, cats, etc.), som vi ikke har adgang til på de nuværende servere. Selvfølgelig skal en nulstilling først ske, når alle plugins (hvis vi vælger nogen) er opdateret.

Har i andre lyst (tid) til at hjælpe med opbygningen af Wancraft?
« Sidste ændring: 24. Marts '12 kl. 19:14 af Grandt » Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #7 Dato: 25. Marts '12 kl. 23:04 »

Jeg synes der er en del overvejelser at gøre sig (også flere end jeg først antog) i forbindelse med sådan et projekt, og jeg kan pt. ikke lige samle tankerne tilstrækkeligt til at nedfælde dem alle.

Men 1) det griber ind i planerne for v2 af sitet og jeg har opdateret den post efter inspiration herfra (se admin board) og 2) mit primære problem er at jeg tror at MC-brugere som har spillet online på andre servere vil have forventninger til de mods og sikkerhedsforanstaltninger vi har installeret på serverne, og det betyder at vi skal køre Bukkit (pt.). Min fornemmelse er at ting som WorldGuard, LiveMaps og sikkert andre mere eller mindre brugbare mods. Hvis der virkelig bliver gjort et stort arbejde for at tiltrække nye MC-medlemmer til Wanparty.dk, skal vi være sikre på at serverne også kan tilbyde noget, som gør at folk bliver hængende.
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #8 Dato: 26. Marts '12 kl. 08:10 »

Jeg synes der er en del overvejelser at gøre sig (også flere end jeg først antog) i forbindelse med sådan et projekt, og jeg kan pt. ikke lige samle tankerne tilstrækkeligt til at nedfælde dem alle.
 

Jeg kan kun tilslutte mig! Jeg har tumlet rundt med at få samlet alle trådene i tankerne, man da der er så uoverskueligt mange, har jeg droppet at få hele overblikket før det er skrevet ned…

Men 1) det griber ind i planerne for v2 af sitet

Ja, det vil konflikte med de planer.

2) mit primære problem er at jeg tror at MC-brugere som har spillet online på andre servere vil have forventninger til de mods og sikkerhedsforanstaltninger vi har installeret på serverne, og det betyder at vi skal køre Bukkit (pt.). Min fornemmelse er at ting som WorldGuard, LiveMaps og sikkert andre mere eller mindre brugbare mods.

Jeg tror ikke vi kan klare os med ren vanilla og McMyAdmin. Men lige hvilke sikkerhedsforanstaltninger der skal laves er jeg ikke helt klar over. Men som det ser ud lige pt. så er Bukkit vist bedste bud på at få anstilt bare et minimum af sikkerhed (ud over backups). Det er dog ikke klart til 1.2.4 endnu, men det bliver forhåbentligt bedre når det bliver en integreret del af MC (en gang efter 1.3).

Hvis der virkelig bliver gjort et stort arbejde for at tiltrække nye MC-medlemmer til Wanparty.dk, skal vi være sikre på at serverne også kan tilbyde noget, som gør at folk bliver hængende.

Vi kan jo aldrig blive mere sikre, end at vi får lavet et færdigt koncept, som ikke nødvendigvis er en kopi af andre servere, som vi selv kan stå inde for, og vil synes være god at spille på. Om så folk bliver hængende, det er jo så et spørgsmål om konceptet rammer dem. Jeg mener IKKE vi skal lave en server med så meget ”tingeltangel” at vi ikke selv gider spille på den. Jeg mener så heller ikke at vi skal ha’ så mange brugere at vi KUN har tid til at rende og være vagter, og lege ”bussemænd” over for dem der ikke overholder regler. Jeg vil da gerne kunne spille med!

Som jeg har set mange af de andre servere, så er de smækfyldt med plugins, hvilket jeg ikke umiddelbart synes bør være nødvendigt. Dog synes jeg en form for økonomi lyder som et spændende alternativ til et fælles lager, hvor vi risikerer at det bliver rippet af en der ikke selv gider finde materialer til at bygge med.

Jeg forestiller mig generelt noget i retning af så vanilla som muligt, da jeg synes at ha’ set at det bliver efterspurgt, og at der ikke er ret mange der kører vanilla. Det er som hovedregel ”selvfølgelig Bukkit”, og så med en lang liste af plugins.

Jeg tænker vi skal ha’ ”VORES” server, som værende et alternativ til de andre på ”markedet”. Ikke som en kopi af andres servere, for at ”stjæle” spillere fra dem. Men som en mulighed til dem som leder efter en server som vores.
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #9 Dato: 26. Marts '12 kl. 14:54 »

Jeg er startet på at få skrevet lidt ned omkring regler og opsætnig.

Kom gerne med input/kommentarer (dokumentet kan kommenteres direkte)! Cool
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #10 Dato: 28. Marts '12 kl. 09:50 »

Jeg har kigget dokumentet igennem og synes egentligt at det ser meget fint ud, men jeg må sige allerede nu at hvis der bliver et krav til hvor meget man skal være online, så ser i ikke nok mere til mig i MC. Jeg spiller meget i peaks, og der kan være perioder hvor jeg, som nu, bare skal lave noget andet og har brug for at lægge redstone og firkanter lidt på hylden. Jeg vil ikke begynde at spille på en server hvor jeg ved at jeg efter en måned ikke kan overholde reglerne.
Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #11 Dato: 28. Marts '12 kl. 14:51 »

Jeg har kigget dokumentet igennem og synes egentligt at det ser meget fint ud, men jeg må sige allerede nu at hvis der bliver et krav til hvor meget man skal være online, så ser i ikke nok mere til mig i MC. Jeg spiller meget i peaks, og der kan være perioder hvor jeg, som nu, bare skal lave noget andet og har brug for at lægge redstone og firkanter lidt på hylden. Jeg vil ikke begynde at spille på en server hvor jeg ved at jeg efter en måned ikke kan overholde reglerne.

Nu er det jo også første udkast af første revision af første udgave du har læst. Og det var netop dialog jeg gerne ville have!  Grin

Tankerne bag "aktiv" reglen, er bl.a. for at få ryddet op i whitelisten hen af vejen. Jeg ser ikke meget fidus i at gemme data på spillere vi aldrig ser igen! Selvfølgelig skal der være plads til ferie og pauser. Det er bare lige med at få justeret det hen i retning af noget der kan bruges!  Blink

Derudover er der jo også en chance for det så kun er seriøse spillere der er på serveren, og man har en chance for at møde nogen af dem. Mange inaktive spillere giver mulighed for at landskabet bliver fyldt med ufærdige byggerier i evighedder. Tvær Hvis der er 500-700 spillere der spiller 1 time om måneden, har man en teoretisk chance for at der aldrig er mere end 1 (én) spiller på serveren af gangen. Og så skal vi da bestemt ud og rekrutere!  Spørgsmålstegn

Hvordan ville du foreslå ovennævnte spekulationer dækket af?

Man kunne måske lave et underpunkt (et sted i forum) hvor man skrev sig på pause (så man ikke bliver fjernet)? Mon ikke der skulle blive tid til det selv om man holder spillepause???  Rullende øjne
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #12 Dato: 28. Marts '12 kl. 15:24 »

Man kunne måske lave et underpunkt (et sted i forum) hvor man skrev sig på pause (så man ikke bliver fjernet)? Mon ikke der skulle blive tid til det selv om man holder spillepause???  Rullende øjne

Så længe det er en mulighed at tage "fri", så er jeg med. Hvordan det så skal gøres har jeg ikke lige noget godt bud på. Jeg har bare brug for nogen gange at kunne lægge et spil på hylden i en periode, uden at det nødvendigvis betyder at jeg skal starte helt forfra, når jeg vender tilbage...
Nu er WoW blevet overset i et par måneder, så nu får det lidt opmærksomhed (læs: al min fritid *suk*) og så får MC en pause, og så vender jeg tilbage med nye ideer lige pludseligt.
Logget
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #13 Dato: 3. April '12 kl. 10:21 »

Jeg anerkender fuldt ud din frustration, Grandt - som jeg ser det, grunder den i at vi har en meget lav spillerbase, og derfor er vi "sårbare" overfor situationer som nu, hvor nogle af os holder pause fra MC. Vi har været her før, og det er dræbende for motivationen for de spillere, som har tid og lyst til at spille.

Det er sådan set netop den situation, der er hele grundlaget for mine egne tanker omkring Wanparty 2.0. Netop at kunne understøtte en dynamisk community, som a) har nemt ved at finde sammen (arrangere events), når lysten lige byder sig og b) ikke kollapser fordi nogle spillere skifter til andre spil eller helt udebliver i en periode. Jeg synes det sidste er meget vigtigt - altså at Wanparty "tillader" at enhver kan komme og gå som de har lyst.

Og det er klart, at begge dele kræver et meget større fundament hvad brugerantal angår, end vi har i dag.

Men dit oplæg til "regler og opsætning" for MC-gruppen fik mig til at tænke nærmere over, hvordan hvert enkelt spil på Wanparty 2.0 skal kunne administreres, og hvordan vi har gjort det førhen. Server admins og Game admins skal have mulighed for at styre en spilgruppe som de vil, forudsat det ikke konflikter med det overordnede sæt regler for Wanparty. Der skal være seperate fora og lignende faciliteter til hver gruppe, så de kan administreres ordentligt og facilitere et stort antal spillere.

I den kontekst vil "permanent banning" f.eks. begrænse sig til at man smides ud fra MC-gruppen og givetvis fra MC-serverne. En spiller kan sådan set herefter fortsætte med at deltage i andre spilgrupper på Wanparty.dk. Tilsvarende vil oprydning i inaktive brugere betyde, at Game admins afmelder folk fra gruppen, hvis de er inaktive - men de bliver ikke slettet fra Wanparty.dk.
Andre af de elementer du nævner i dokumentet styres udelukkende mellem Server admins og Game admins, da det er tekniske foranstaltninger, der ikke har noget med websitet og gøre. Dog vil visse ting givetvis foregå i forummet (griefing rapport system, gabestok, server feedback, osv.) og i gruppens Wiki (regelsæt for servere og gruppen). Men ethvert spil vil have sine særlige tools, mods og andre særheder som aldrig 100% vil kunne understøttes af/integreres med Wanparty.dk. Spilgrupper med høj deltagelse har naturlig præcedens ifht. særlige løsninger, men en stor del af pointen med WP 2.0 er at tilvejebringe en platform, som facilitere at ALLE spil kan styres i en sådan grad som du beskriver - og også i den modsatte ende af skalaen som en "one-time" deal, altså et enkelt event med "Super Bass Fishing" eller whatever, uden at det gør nogen skade.

Så kort sagt så synes jeg det meste af dit regelsæt for så vidt er fint nok. Jeg vil bare gerne have det til at passe nogenlunde ind i Wanparty 2.0-konceptet, sådan at alting kan flyttes over i det nye "univers" når den tid kommer. Og jeg tror at hvis du gerne vil realisere det nu, så er dig som er Game admin og skal få det til at lykkes. Så vil jeg bistå som Server admin så godt jeg nu kan.

Min plan er fortsat at prioritere det nye site her til sommer mens jeg er på orlov (maj-aug). Jeg garanterer naturligvis ikke at det bliver færdigt dér.  Rullende øjne

Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #14 Dato: 5. April '12 kl. 19:05 »

Jeg tror bare vi udsætter MC projektet til en gang efter WP 2.0. Kan godt se der er mange ting som hænger sammen. Derudover vil der gå et godt stykke tid, inden en "ny server" kan stables på benene.

Lige nu synes jeg, at jeg føler mig som en mus i en stor labyrint, hvor der ”kun” er blindgyder. Hver gang man begynder at hive i en tråd, er det som at hive én spagetti ud af en kæmpe filtret bunke. Der er masser af knuder, og alting hænger sammen.

Jeg må erkende at min forstand ikke helt rækker til min vilje/ønske. Forventninger og ambitioner var nok lidt for store fra start. Jo flere timer jeg har brugt på projekt ”ny MC server”, jo tydeligere er det blevet at der er mange ting jeg endnu skal have lært. Det tager desværre en masse tid, som så igen gør at jeg ikke kan få spillet det jeg gerne vil.

Jeg må følge lidt med diverse steder, og så se om det kan lade sig gøre at skrue noget bedre sammen med tiden. Jeg ser dog ikke MC som et oplagt ”event game”, hvilket også afspejles i de ting jeg har fået skrevet gennem tiden.
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #15 Dato: 3. Juli '12 kl. 23:43 »

Hvordan går det med WP 2.0?

Er det snart tid til at begynde sammenfletning af regler m.m.?
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #16 Dato: 16. Juli '12 kl. 08:05 »

Der er desværre ikke meget nyt at fortælle ang. WP 2.0 - jeg har stadig intet konkret at fremvise :-( Dels har jeg endnu ikke haft den tid jeg havde håbet til at prioritere projektet (surprise), og dels er der endnu en del uafklarede tekniske detaljer omkring hvordan sitet skal bygges. Jeg koder det som sagt ikke i hånden, men brugere et CMS til det (Drupal).

Den gode nyhed er vel, at jeg er kommet nærmere nogle detaljer omkring features.

Som det ser ud nu, så vil det være muligt for enhver bruger (evt. først nogle dage efter registrering) at oprette en ny "gruppe" til et spil. Der er altså et 1:1-forhold mellem spil og grupper. Alting drejer sig om grupperne. Grupper kan indeholde forum/diskussioner, en wiki, nyheder, events, medlemslister, osv. Den som har oprettet gruppen er automatisk administrator, og har derfor lidt flere rettigheder end andre medlemmer, men det begrænser sig måske bare til moderator-rettigheder og rettigheder til at gøre andre til gruppeadmin. Jeg ønsker at vores community får et meget "fladt hierarki" mht. rettigheder, og at vi i stedet crowdsourcer moderatorpligterne, men det er en lidt længere snak...

I hvert fald åbner gruppe-konceptet op for at vi kan løse mange af de problemer vi har haft hidtil mht. flaskehalse omkring event-administration. Derudover kan nogle grupper også fungere helt uden events, og i stedet kan medlemmerne koordinere spilleriet via forum/nyheder el. lign.

Der er mange andre detaljer omkring servere, events, event notifikationer, ratings, user point osv. som er værd at tale om, men det er stadig ikke teknisk afklaret hvordan det skal implementeres. Designet skal jo også på plads (så vi ikke ender som onlineklubben.dk  Chokeret

Alt i alt lever visionen for WP2 helt klart stadig - omend mest i mit hoved  Rullende øjne Men det har det nu gjort så længe uden at skifte nævneværdig karakter, så jeg er fortsat overbevist om at vi har et ultracool koncept på hånden. Det skal bare bygges. If we build it, they will come!

Logget

Keep It Simple.
Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!