Wanparty.dk

Wanparty.dk

19. Maj '24 kl. 23:00*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Flint  (Læst 8325 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Dato: 5. Januar '12 kl. 16:23 »

Der er tilsyneladende ingen vej uden om en skovl for at få flint ud af gravel...

Her er et bud... det er dog ret langsomt, men mon ikke den kan tweakes?  Tunge

Minecraft - Flint and Gravel Factory
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #1 Dato: 5. Januar '12 kl. 17:33 »

Hmmmm... Den ser i min verden ikke synderligt praktisk ud. Hvis man alligevel skal bruge en masse tid på at fylde maskinen op, før man kan bruge den. Så kan man vel ligeså godt tage en 64 stack eller 10, bygge i vejret og grave dem væk igen. Hvis det skal kunne bruges sådan rent praktisk,  så skal det kunne loades fra jorden uden at man behøver flytte sig.
Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #2 Dato: 5. Januar '12 kl. 18:04 »

Hmmmm... Den ser i min verden ikke synderligt praktisk ud. Hvis man alligevel skal bruge en masse tid på at fylde maskinen op, før man kan bruge den. Så kan man vel ligeså godt tage en 64 stack eller 10, bygge i vejret og grave dem væk igen. Hvis det skal kunne bruges sådan rent praktisk,  så skal det kunne loades fra jorden uden at man behøver flytte sig.

Du har ret!

Men som med så meget andet... Hvorfor gøre det nemt hvis det kan gøres teknisk!  Tunge

Ja, det skal helt klart gøres nemt! Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #3 Dato: 6. Januar '12 kl. 10:02 »

Hvis man nu kunne gøre det nemt OG teknisk, så ville det jo være fantastisk.

Jeg forestiller mig en loading dock, hvor der står en piston og skubber blokkene op og derefter til siden hvor de stackes, det skal bare times, så det foregår i et fast tempo hele tiden. Tror måske jeg har en ide... Jeg tegner lige lidt og så bygger jeg noget engang i aften Smiley Nu har jeg i hvert fald en lille ide om hvordan det der redstone virker Humørgrin
Logget
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #4 Dato: 6. Januar '12 kl. 12:21 »

Kunne man ikke bare bruge maskinen fra videoen og så grave den ned? Så skal flinten bare transporteres op til overfladen igen efter den er "høstet".
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #5 Dato: 6. Januar '12 kl. 12:46 »

Kunne man ikke bare bruge maskinen fra videoen og så grave den ned? Så skal flinten bare transporteres op til overfladen igen efter den er "høstet".

Der skal i al fald finpudses noget med nogle takter! Der skal nok også nogle andre ændringer til, for at gøre den perfekt, men det er da et godt udgangspunkt.
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #6 Dato: 6. Januar '12 kl. 13:11 »

Jeg tror faktisk jeg har noget det kan bruges. Det bruger samme princip som en sandelevator, men når man når til toppen, skubber det sandet til side og begynder på en ny stack. Så kan man stå på et sted og fylde op i trapper, for derefter at stille sig et andet sted og hakke det hele ned, osv osv... Jeg prøver det lige af på fun-serveren senere. Det ser i hvert fald skide godt ud på papir  Cool
Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #7 Dato: 6. Januar '12 kl. 13:33 »

Jeg tror faktisk jeg har noget det kan bruges. Det bruger samme princip som en sandelevator, men når man når til toppen, skubber det sandet til side og begynder på en ny stack. Så kan man stå på et sted og fylde op i trapper, for derefter at stille sig et andet sted og hakke det hele ned, osv osv... Jeg prøver det lige af på fun-serveren senere. Det ser i hvert fald skide godt ud på papir  Cool

Vi venter med SPÆNDING!  Grin
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #8 Dato: 6. Januar '12 kl. 13:35 »

Jeg skal lige hjem fra det der arbejde noget...  Spørgsmålstegn
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #9 Dato: 6. Januar '12 kl. 15:03 »

Hmm, jeg har da også en idé som burde være betragteligt mere "workable" end den dér. Det kan være jeg også skal prøve at bygge den på FUN serveren.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #10 Dato: 6. Januar '12 kl. 15:16 »

Hmm, jeg har da også en idé som burde være betragteligt mere "workable" end den dér. Det kan være jeg også skal prøve at bygge den på FUN serveren.
Ja det er jo ingen skade til at have flere at vælge imellem. Jeg ved heller ikke med sikkerhed endnu om min overhovedet er brugbar, som sagt ser den meget godt ud på papir, men om den rent faktisk virker efter hensigten, det må tiden vise Humørgrin
Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #11 Dato: 6. Januar '12 kl. 15:48 »

Hmm, jeg har da også en idé som burde være betragteligt mere "workable" end den dér. Det kan være jeg også skal prøve at bygge den på FUN serveren.
Ja det er jo ingen skade til at have flere at vælge imellem. Jeg ved heller ikke med sikkerhed endnu om min overhovedet er brugbar, som sagt ser den meget godt ud på papir, men om den rent faktisk virker efter hensigten, det må tiden vise Humørgrin
Det lyder jo nærmest som om der er en lille konkurrence under opsejling... Hehe. 
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #12 Dato: 6. Januar '12 kl. 19:15 »

Denne kan måske være til hjælp med elevatordelen:

Minecraft: Piston / Gravel Elevator

Sluk bare for lyden... griner!
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #13 Dato: 6. Januar '12 kl. 21:15 »

Denne kan måske være til hjælp med elevatordelen:
Sjovt, det er præcis sådan én jeg havde i tankerne, bare automatisk Humørgrin
Sluk bare for lyden... griner!
Nej, det er da fed 8-bit musik Cool
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #14 Dato: 7. Januar '12 kl. 00:09 »

Det lyder jo nærmest som om der er en lille konkurrence under opsejling... Hehe. 
Ikke så meget en konkurrence som et samarbejde. Vi startede med hver vores model, men endte med at forsøge at kombinere dem. Det lykkedes os dog ikke at få elevatoren til at fungere før vi blev for trætte til at fortsætte.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #15 Dato: 7. Januar '12 kl. 00:23 »

Det lyder jo nærmest som om der er en lille konkurrence under opsejling... Hehe. 
Ikke så meget en konkurrence som et samarbejde. Vi startede med hver vores model, men endte med at forsøge at kombinere dem. Det lykkedes os dog ikke at få elevatoren til at fungere før vi blev for trætte til at fortsætte.
Men vi giver ikke op. Hvis det kommer til at virker perfekt, så bliver det mega sejt Humørgrin
Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #16 Dato: 7. Januar '12 kl. 04:34 »

Det lykkedes os dog ikke at få elevatoren til at fungere før vi blev for trætte til at fortsætte.

Fy ha! Sådan noget kan man da ikke efterlade...  Grin

Nå men jeg skulle da lige se hvad og hvordan... så kunne ikke lade være med at fordybe mig lidt... Jeg har ikke ændret det vilde, dog et par småting:

1: Clocken har jeg lavet så den starter automatisk når man stiller sig på trykpladen.
2: Har også lavet så clocken stopper når man hopper af trykpladen. (HADER når noget står og blinker, når det ikke er i brug)  Humørgrin
3: Har lavet så den piston der skubber én blok på tværs, bliver aktiveret via en RS-latch, og resat via et delay.

Som det står nu virker det, om end ikke perfekt. Der skal trimmes med timingerne, for ind i mellem "sprøjter" det ud med gravel som ikke er faldet på plads, og derved kommer i "klemme".

Jeg rendte ind i et andet problem... og det er at FUN serveren ikke kører med 11w50a. Det gør så at redstone torchene lever deres eget liv. (Vi så det den anden dag også med dobbeltdørene i Redstone Test Lab., hvor der gik 10 minutter inden dørene smækkede i) Og da jeg har brugt et par redstone torch til RS-latchen og clock-starteren, så skal man lige krydse fingre for at det kommer i gang, og holder sig i gang...  Chokeret
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #17 Dato: 7. Januar '12 kl. 10:01 »

Spørgsmålet er om vi ikke bare skal rykke over på adv serveren og bygge videre. Der er jo ingen af materialerne de er spildt, hvis vi laver om på den. Men så slipper vi for problemet med faklerne.
Logget
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #18 Dato: 7. Januar '12 kl. 11:06 »

Det lykkedes os dog ikke at få elevatoren til at fungere før vi blev for trætte til at fortsætte.
1: Clocken har jeg lavet så den starter automatisk når man stiller sig på trykpladen.
2: Har også lavet så clocken stopper når man hopper af trykpladen. (HADER når noget står og blinker, når det ikke er i brug)  Humørgrin
3: Har lavet så den piston der skubber én blok på tværs, bliver aktiveret via en RS-latch, og resat via et delay.

Som det står nu virker det, om end ikke perfekt. Der skal trimmes med timingerne, for ind i mellem "sprøjter" det ud med gravel som ikke er faldet på plads, og derved kommer i "klemme".
Det ser ud til at virke, men den er godt nok blevet langsom.
Logget
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #19 Dato: 7. Januar '12 kl. 14:19 »

Det ser ud til at virke, men den er godt nok blevet langsom.

Det er korrekt! Men så kunne man se hvad der skete...  Blink Og det kan desværre ikke gå hurtigere end at gravel kan nå at falde ned!  Spørgsmålstegn

Har ikke testet med en skovl, om hvor hurtig den er i forhold til apperatet.  Rullende øjne
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #20 Dato: 7. Januar '12 kl. 15:03 »

Har ikke testet med en skovl, om hvor hurtig den er i forhold til apperatet.  Rullende øjne
Nårh ja en skovl er jo ikke instant...  Tunge
Logget
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #21 Dato: 8. Januar '12 kl. 18:20 »

"Det lyder jo nærmest som om der er en lille konkurrence under opsejling... Hehe.  "

Minecraft - Flint Farm v1.00

Hvad vandt jeg?  Humørgrin

Ok ok, der er liiiiige et par kinks der skal rettes op på, men ingen af jeres klarer altså 800 blokke af gangen!  Tunge
Logget

Spiller lige nu:
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #22 Dato: 8. Januar '12 kl. 18:23 »

"Det lyder jo nærmest som om der er en lille konkurrence under opsejling... Hehe.  "
Hvad vandt jeg?  Humørgrin

Ok ok, der er liiiiige et par kinks der skal rettes op på, men ingen af jeres klarer altså 800 blokke af gangen!  Tunge
Hvor er flinten???
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #23 Dato: 8. Januar '12 kl. 20:31 »

Hvad vandt jeg?  Humørgrin
Tja, Københavns Kommune mangler sikkert chauffører til at sprede grus her til vinter Tunge
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #24 Dato: 9. Januar '12 kl. 17:07 »

Hvad vandt jeg?  Humørgrin
Tja, Københavns Kommune mangler sikkert chauffører til at sprede grus her til vinter Tunge

Har jeg også HØRT!  Tunge
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #25 Dato: 10. Januar '12 kl. 23:17 »

Måske skal vi bruge noget i den stil her til gravel-elevatoren: https://www.minecraftwiki.net/wiki/Redstone_Circuits#Reversible_Sequence_Activator

Jeg har set et andet kredsløb et sted som gjorde det samme, bare med en enkelt on/off switch.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #26 Dato: 11. Januar '12 kl. 07:57 »

Måske skal vi bruge noget i den stil her til gravel-elevatoren: https://www.minecraftwiki.net/wiki/Redstone_Circuits#Reversible_Sequence_Activator

Som jeg lige kan se det, så er det så godt som identisk med det jeg har lavet!  Blink

Dog kan jeg ikke se meningen i tråden fra S til A uden om RS NOR latchen. Den har jo samme delay. Derudover kan jeg ikke se hvad de 4 tick delay fra R til A skulle gøre godt for i denne sammenhæng?  Spørgsmålstegn
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #27 Dato: 11. Januar '12 kl. 08:17 »

Måske skal vi bruge noget i den stil her til gravel-elevatoren: https://www.minecraftwiki.net/wiki/Redstone_Circuits#Reversible_Sequence_Activator
Dog kan jeg ikke se meningen i tråden fra S til A uden om RS NOR latchen. Den har jo samme delay. Derudover kan jeg ikke se hvad de 4 tick delay fra R til A skulle gøre godt for i denne sammenhæng?  Spørgsmålstegn

Jeg har prøvet at bygge den ved siden af Gravel maskinen.

Tråden fra S til A er for at skabe 1 tick delay direkte fra S. Og igennem RS NOR latchen er der tilsammen 2 tick delay til A og 3 til B. Hvis man istedet kobler S til Output mod A og B, får man stadig 1 tick delay mod A, og så kan man sætte repeateren mod B til 3 tick, og så er tråden fra S til A overflødig!

Jeg kan stadig ikke se hvad de 4 tick delay fra R til A gør godt for. Jo altså stempel A går ud et øjeblik efter A og B er trukken ind! Men hvad kan det bruges til?  Spørgsmålstegn
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!