Wanparty.dk

Wanparty.dk

19. Maj '24 kl. 23:00*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: 1 2 [3] 4
  Udskriv  
Forfatter Emne: Ideer til nyt byggeri  (Læst 47736 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #60 Dato: 15. December '11 kl. 06:45 »

Grandts forslag (ikke afbilledet)

Jeg rettede din post med et nyt screenshot som viser det jeg tror du snakker om.
« Sidste ændring: 15. December '11 kl. 06:57 af Geddeth » Logget

Keep It Simple.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #61 Dato: 15. December '11 kl. 23:49 »

Jeg er stort set færdig med at rydde og plane et område omkring vores midlertidige hytte på 58x62 brugbare blocks, dvs. 3596 b²  Grin

De ydre hjørner er markeret med redstone torches, og ydre kanter med fakler (ujævnt fordelt). Området går tæt langs med beplantningen ved vandet, igennem birkeplantagen, langs med indgangen til mineskakten, følger en høj kant langs bagenden af området, før det runder et par nedgange til caves og følger en naturlig bakke tilbage til vandet igen.

Jeg har forsøgt at "ramme" vores område ind naturligt i det omkringliggende terræn, men bagvæggen er altså lidt skarpt optrukket. Men ellers er det lige nu som om vi ligger i en lille dal, med god udsigt til de omkringliggende bakker og bjerge, og frit udsyn ned til vandet og beplantningen dernede.

Jeg tænker at vi skal lægge lageret et sted indenfor denne ramme, og at vi derudover også burde have rigeligt med plads til andre ting og sager i et stykke tid.  Blink
« Sidste ændring: 16. December '11 kl. 13:42 af Geddeth » Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #62 Dato: 16. December '11 kl. 09:11 »

Jeg er stort set færdig med at rydde og plane et område omkring vores midlertidige hytte på 58x62 brugbare blocks, dvs. 3596 b²  Grin
Fornemt Humørgrin

Inden vi starter tror jeg det er vigtigt at regne de præcise dimensioner ud, hvilket i høj grad vil afhænge af antallet af kister vi har brug for. Dette afhænger igen af hvilket lagersystem vi ender med at bruge. Vi bør nok også have for øje at der godt kan blive tilføjet adskillige nye blocks og items i fremtiden.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #63 Dato: 16. December '11 kl. 10:22 »

Inden vi starter tror jeg det er vigtigt at regne de præcise dimensioner ud, hvilket i høj grad vil afhænge af antallet af kister vi har brug for. Dette afhænger igen af hvilket lagersystem vi ender med at bruge. Vi bør nok også have for øje at der godt kan blive tilføjet adskillige nye blocks og items i fremtiden.

Sad lige og kiggede på skemaet over eksisterende blokke, og tænkte tilbage på hvordan det gamle lager brugte kister og grupperinger.
Og meget groft landede jeg på lige omkring 60-70 forskellige kister, set ud fra at f.eks. farver/farvet wool ligger sammen, og at døre og stairs i forskellige materialer ligger sammen.

Så et tal som ville kunne sikre fremtidsplads ville være 90 blokke (med chests), altså 180 blokkes omkreds (indre) med en opstilling som enten Grandts eller min - hvor hver chest blok har en tilstødende blok inden næste chest.
Så skal jeg lige spænde andengradslignings-hjelmen på og komme op med det mest fordelagtige/æstetiske mål på denne, eller skal vi bare sige en bygning på ca. 50x50 blokke? (samlet - ydre - omkreds skal jo være ca. 24 blokke større med ovenstående kiste model).

Eller 60x40, 70x30 etc. etc.
... you get the picture.

Edit: Lidt ekstra matematik

Grundplanet (med et 60x40 byggeri);
Stueplan:
80xRed Bricks (20 hvert hjørne)
704'ish Glas Panes/Blocks (216 per langside, 144 på den korte)
1148xStone Bricks (til den indre gang rundt)
1252xGrass Blocks (haven i midten)

1. sal (grundplanet):
196xRed Bricks (ydre ring omkring 1. sal)
1148xStone Bricks (til gangen rundt)

1. sal (ydre vægge):
784xRed Bricks (eller blanding af R.B. og glas)
(fire blokke i højden, taget kommer ovenpå og er ikke medregnet).

Chests & Indre Struktur (ca. tal indtil beslutning omkring chests i højden):
360xRed Bricks (ca. 4x i højden 2x28 gange på langs, 2x17 gange på den korte led)
360-540 Chests (alt efter model)

Taget:
2400+ blokke!!!  Spørgsmålstegn
Blanding af glas og red brick.

*Tag venligst højde for, at det er ½ time siden jeg stod op - og min hjerne ER gået på juleferie!
« Sidste ændring: 16. December '11 kl. 10:49 af KenZoe » Logget

Spiller lige nu:
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #64 Dato: 16. December '11 kl. 13:20 »

Jeg synes IKKE (som hovedregel) vi skal have blandet ting i de forskellige kister! Dog er der "småting" som f.eks. blomster og farver, hvor det nok skulle kunne gå. Min begrundelse er at det er MEGET hurtigere at få tømt sit inventory, når man bruger SHIFT+klik. Hvis man gør det, og der er bare 2 ting i samme kiste, ender det hele jo i en køn blanding. Det nye lager skulle jo gerne være et lager, hvor vi spare noget tid, og da specielt ved "aflæsning", så vi sørger for at få tingene sorteret korrekt! Dette giver måske nogle mindre fyldte kister, men det synes jeg også bedre om, end tingene er blandet i kisterne!
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #65 Dato: 16. December '11 kl. 13:30 »

Det er med i mit estimate Grandt, at når der er tre kister (a to chests) stablet - hvis vi vælger din model - så kræver ALLE tre trappetyper jo kun én plads/blok.
Og ligeledes med døre, tog-skinner/booster osv. osv.

Jeg render i hvert fald ikke tre forskellige steder i x- & y-koordinater for at lægge Stone, Wood og Red Brick Stairs når de sagtens kan ligge i kiste ét, to og tre i højden!

Der er 56 pladser i en dobbelt chest og med stabler af 64 per stack er der jo måske kun 10 forskellige blokke/materialer som kræver mere end én dobbelt chest.

Edit:
Og yderligere; Jeg lagde jo ovenikøbet 20 ekstra chests (blokke) til det tal som jeg sjussede mig frem til, hvilket ialt så er 90 blokke x 3 (dobbelt)chests á 56 pladser = plads til 15120 stakke.

Edit^2:
Til sammenligning er der altså kun 137 chests (ialt) i vores gamle lager (plus 204 i cobblestone-kælderen), og med ovenstående vil der være 540 i det nye (projekterede) lager.
Tror altså vi kan klare os med det antal, da det er foruden både cobblestone og dirt (som jo var planlagt til en evt. kælder).
Så uden at kalde en lort for en lade; "Så tror jeg vi klarer den!"  Grin
« Sidste ændring: 16. December '11 kl. 13:44 af KenZoe » Logget

Spiller lige nu:
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #66 Dato: 16. December '11 kl. 14:16 »

Det var også blot for at gøre opmærksom på fordelen med SHIFT!  Blink

Faktisk kan det jo også lade sig gøre at have 4 kister over hinanden, da der kan være luft over den øverste kiste i etage adskillelsen. Så sparer vi endnu mere renderi!

Skal der være indikator, kan denne jo være til venstre eller højre. Men som Geddeth, og jeg ved en tidligere lejlighed, påpeger, så slipper vi ikke for skilte i det hele taget. Mit forslag lavede jeg med glowstone, da vi så slap for fakler omkring kisterne, og skiltene hæmmer ikke lyset derfra, og er stadig til at læse!
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #67 Dato: 18. December '11 kl. 22:38 »

Jeg synes vi skal komme i gang.

En eller anden: lav et hjørne af lageret i fuld højde med 3-4 chest-stakke i begge retninger, så kan vi andre inspicere og godkende. Jeg vil foreslå det hjørne af området, som vender mod de nye indhegninger på plateauet.

Her er et par hurtige optællinger af diverse blocks:

Glass: 751
Sand: 628
Stone: 3072
Bricks: 1354
Stone Bricks: 2304
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #68 Dato: 18. December '11 kl. 22:40 »

Jeg gik gerne i gang, men jeg er for usikker på det præcise design til at jeg rigtig tør give mig i kast med det. Hvad er vi blevet enige om?
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #69 Dato: 19. December '11 kl. 06:57 »

Jeg gik gerne i gang, men jeg er for usikker på det præcise design til at jeg rigtig tør give mig i kast med det. Hvad er vi blevet enige om?

Samme her, og hvad skal bruges som gulv, m.m.?
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #70 Dato: 19. December '11 kl. 09:07 »

Samme her, og hvad skal bruges som gulv, m.m.?
Well, efter jeg skrev det blev Geddeth og jeg enige om at det var vigtigere at få startet op på det end at det var super perfekt. Så vi byggede et "eksempel-hjørne" til en start, og hvis ingen har nogen alvorlige indvendinger fortsætter vi derfra.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #71 Dato: 19. December '11 kl. 14:36 »

Well, efter jeg skrev det blev Geddeth og jeg enige om at det var vigtigere at få startet op på det end at det var super perfekt. Så vi byggede et "eksempel-hjørne" til en start, og hvis ingen har nogen alvorlige indvendinger fortsætter vi derfra.

Jeg har pillet lidt ved hjørnet. Synes ellers det ser fint ud! Kig om der er nogen af småændringerne omkring kisterne, jeg har lavet der kan bruges?

Trapperne skal man måske lige se hvordan kommer til at fungere, eller om man skal lave dem af stairs. Når kisterne alle er på første sal, vil det jo være rart man hurtigt kan komme derop!  Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #72 Dato: 19. December '11 kl. 15:08 »

Trapperne skal man måske lige se hvordan kommer til at fungere, eller om man skal lave dem af stairs. Når kisterne alle er på første sal, vil det jo være rart man hurtigt kan komme derop!  Blink

Det er netop derfor slabs er bedre - man kan sprinte på dem. Det kan dog være det er hurtigere at komme ned via stairs pga. hældningen, det har jeg ikke testet.
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #73 Dato: 19. December '11 kl. 15:57 »

Trapperne skal man måske lige se hvordan kommer til at fungere, eller om man skal lave dem af stairs. Når kisterne alle er på første sal, vil det jo være rart man hurtigt kan komme derop!  Blink

Det er netop derfor slabs er bedre - man kan sprinte på dem. Det kan dog være det er hurtigere at komme ned via stairs pga. hældningen, det har jeg ikke testet.

Man skal jo så også sprinte dobbelt så langt... + hvis man står under trappen, vil man skulle gå dobbelt så langt for at kunne komme op af trappen! Bare så det også lige er med i overvejelserne!  Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #74 Dato: 19. December '11 kl. 17:32 »

"Jeg har pillet lidt ved hjørnet. Synes ellers det ser fint ud! Kig om der er nogen af småændringerne omkring kisterne, jeg har lavet der kan bruges?"

Kan godt være at det bare er matematikkeren i mig og den dertil hørende "Ordnung muss sein", men jeg synes det ser ... "rodet"? ... ud med så mange forskellige indikator blokke banket op ved siden af hinanden.
Jo det vil spare strafing tid imellem kister, men det vil hverken øge antallet af kister eller noget andet.
Tværtimod vil det - IMO goes here - bare øge antallet af 100% tomme kister hvis alt er samlet i ét hjørne - og hvorfor laver vi så et lager der er over dobbelt så stort (fysisk), med næsten dobbelt så mange chests, hvis alle materialerne skal ligge på én langside?

Trapper vs. Slaps er jeg ligeglad med, men problematikken omkring 7.5 sekunder sparet når man skal aflevere xx og yy antal blokke forstår jeg alligevel ikke  Rullende øjne
Logget

Spiller lige nu:
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #75 Dato: 19. December '11 kl. 18:08 »

Trapper vs. Slaps er jeg ligeglad med, men problematikken omkring 7.5 sekunder sparet når man skal aflevere xx og yy antal blokke forstår jeg alligevel ikke  Rullende øjne
Jeg går og pusler lidt med tanken om et minecart system som kan fragte folk fra hjørne til hjørne af lageret.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #76 Dato: 20. December '11 kl. 00:16 »

Grandt og jeg pillede mere her til aften, og vi synes det ser ret godt ud nu. Grandt vidste, at trapper over chests gør at man godt kan åbne dem, ligesom med slabs. Dermed kan vi godt have søjler med 3 chests, OG indikatorblok øverst, eller søjler med 2 chests, en trappe (bagsiden) og indikator/skilt øverst. Eller en variation af disse. Jeg har prøvet at lave en "ordbog" over hvad vi har nu:

Skilt: hvis det er nødvendigt med et skilt, bør det fortælle item name med VERSALER, og nederst evt. hvilken kategori med små bogstaver
Søjle: 4 blokke ovenpå hinanden med mindst 1 chest i
Søjletyper: forskellige måder at sætte søjler sammen:
  type 3i: 3 chests, indikatorblok øverst - kræver at indikatoren kan craftes som en trappe og monteres med bagsiden udad
  type 4: 4 chests. 5. blok ovenpå skal være en trappe monteret omvendt
  type 2si: 2 chests nederst, derefter skilt, og indikator øverst - skiltet monteres på bagsiden af en brick stairs blok
  type 2-i: samme som 2si, men uden skilt
  type 1s1s: 1 chest nederst, derefter skilt på brick stairs blok, derefter det samme igen
  type 3s: 3 chests, skilt øverst på brick stairs blok
Sektion: et antal søjler ved siden af hinanden, som alle skal indeholde det samme. Søjlerne i hver ende af en sektion kan være fx. 3i eller 3s, og der kan evt skiltes mellem søjlerne i selve sektionen, hvis den er meget stor. Søjlerne inde i sektionen bør være type 4.

I kan se eksempler på skilte og søjletyperne i hjørnet.

Jeg synes det næste skridt bør være, at vi bygger en hel langside på de 50 blocks, og derefter tegner et kort over hele lageret og alle søjlerne, og i et diagram plotter items ind fra Grandts fordelingsliste her, så vi kan få en ide om, om 50x50 er totalt overkill eller hvad...  Cool
« Sidste ændring: 20. December '11 kl. 10:07 af Geddeth » Logget

Keep It Simple.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #77 Dato: 20. December '11 kl. 00:17 »

Trapper vs. Slaps er jeg ligeglad med, men problematikken omkring 7.5 sekunder sparet når man skal aflevere xx og yy antal blokke forstår jeg alligevel ikke  Rullende øjne

Godt ord igen, jeg er egentlig også mere til æstetikken. Men det viste sig at en trappe ikke gør nogen mærkbar forskel kontra slabs, når man går op ad dem. Og man kommer hurtigere ned af dem, end man gør med slabs. Så trapper it is. Grandt har et forslag til en model vi kan bruge langs 1.etagen.
Logget

Keep It Simple.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #78 Dato: 20. December '11 kl. 00:42 »

Jeg synes det næste bør være at vi bygger en hel langside på de 50 blocks

Ok, det ser ud til at 50x50 går fint. Der er plads til 21 søjler på en langside. /mathwiz=ON: Hvis vi gennemsnitligt havde 3 chests i hver søjle, ville vi have plads til 870.912 blocks/items i hele lageret. /mathwiz=OFFLINE
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #79 Dato: 20. December '11 kl. 08:39 »

/mathwiz=ON: Hvis vi gennemsnitligt havde 3 chests i hver søjle, ville vi have plads til 870.912 blocks/items i hele lageret. /mathwiz=OFFLINE

De skal nok hurtigt blive fyldt!  Grin
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #80 Dato: 20. December '11 kl. 18:10 »

Jeg har tilføjet en doubledoor i stueetagen - uden redstone. Se hvad I synes  Kys
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #81 Dato: 20. December '11 kl. 20:57 »

Jeg har tilføjet en doubledoor i stueetagen - uden redstone. Se hvad I synes  Kys

Den er genial, lige bortset fra døren ikke smækker efter sig, hvis man vælger den venstre udefra!  Chokeret
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #82 Dato: 20. December '11 kl. 21:48 »

Grandt har et forslag til en model vi kan bruge langs 1.etagen.

Som jeg synes ser ret fin ud, nu hvor den er implimenteret langs den ene side!  Grin

Gulvet er også lagt, med undtagelse af der hvor jordhytten ligger!  Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #83 Dato: 20. December '11 kl. 22:52 »

Gulvet er også lagt, med undtagelse af der hvor jordhytten ligger!  Blink
Øhm... Var det ikke meningen der skulle være atrium i midten? Jeg havde ikke forestillet mig at stengulvet skulle gå længere ind mod midten end det jeg havde lagt det. Resten skulle da gerne være græs?
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #84 Dato: 20. December '11 kl. 23:03 »

Ydermere: Hvem i alverden har farvet ALLE hvide får røde, på nær 3?!? Når først et får er farvet har det den farve permanent. Hvis man klipper det vokser ulden ikke hvid ud igen, men farvet. Så hvis alle vores hvide får bliver farvet skal vi ud og finde nogle nye.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #85 Dato: 21. December '11 kl. 09:33 »

Gulvet er også lagt, med undtagelse af der hvor jordhytten ligger!  Blink
Øhm... Var det ikke meningen der skulle være atrium i midten? Jeg havde ikke forestillet mig at stengulvet skulle gå længere ind mod midten end det jeg havde lagt det. Resten skulle da gerne være græs?

Jo, det var vist meningen. Men havde ingen idé om hvordan det skulle laves, så ville bare holde gang i byggeriet. Og det er jo ikke vanskeligt at pille de par sten op, som måske er kommet for meget i! Og med det lille eksempel der var i hjørnet, var det jo ikke nemt at gætte at der ikke skulle være mere, da der var græs ud til glasset på langsiden! Vi bytter det da bare om igen! Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #86 Dato: 21. December '11 kl. 09:46 »

Ydermere: Hvem i alverden har farvet ALLE hvide får røde, på nær 3?!? Når først et får er farvet har det den farve permanent. Hvis man klipper det vokser ulden ikke hvid ud igen, men farvet. Så hvis alle vores hvide får bliver farvet skal vi ud og finde nogle nye.

Dem der havde brug for rød uld!  Blink

Nu er det jo ikke mere permanent, end farven kan ændres som man har lyst til!

Men da "fåremalerne" var godt i gang med den røde farve opdagede de at der kun var ét hvidt tilbage... Ups... tænkte de, og ville rette lidt op på det igen! Så de fik lokket et hvidt får mere til folden, og vupti var der 3!  Grin

Jeg kan så som tillæg fortælle at der nu er 9. Jeg lavede ét bone til 3 mel, og 3 af de røde blev igen hvide, og med lidt hvede er der nu 9, så bestanden skal nok komme på fode igen.

Spørgsmålet er så hvad man vil bruge så meget hvidt uld til?

Foldene lavede vi hvor de er, for at have dem tæt på lageret i første omgang. Og nu hvor lageret er lavet så tæt på skråningen op til dem, bliver det jo også nødvendigt a flytte dem ved lejlighed! Jeg havde tænkt mig at lave én fold til hver farve, så det bliver nemmere at klippe de farver man har brug for. Det kræver dog en del plads, og den har jeg ikke lige udset mig endnu!
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #87 Dato: 21. December '11 kl. 11:08 »

Jeg havde ikke forestillet mig at stengulvet skulle gå længere ind mod midten end det jeg havde lagt det. Resten skulle da gerne være græs?

Området er hermed reetableret!  Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #88 Dato: 21. December '11 kl. 12:06 »

Jeg kan så som tillæg fortælle at der nu er 9. Jeg lavede ét bone til 3 mel, og 3 af de røde blev igen hvide, og med lidt hvede er der nu 9, så bestanden skal nok komme på fode igen.

Ah, sorry. Jeg troede faktisk ikke at de kunne farves hvide igen. Jeg beklager. Farv løs, så Humørgrin

Foldene lavede vi hvor de er, for at have dem tæt på lageret i første omgang. Og nu hvor lageret er lavet så tæt på skråningen op til dem, bliver det jo også nødvendigt a flytte dem ved lejlighed! Jeg havde tænkt mig at lave én fold til hver farve, så det bliver nemmere at klippe de farver man har brug for. Det kræver dog en del plads, og den har jeg ikke lige udset mig endnu!

Ja, jeg har haft samme tanke. Vi må finde et godt sted. Jeg havde også tænkt mig at den nuværende fårefold måske skulle overtages af kyllingerne.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #89 Dato: 21. December '11 kl. 15:01 »

Den er genial, lige bortset fra døren ikke smækker efter sig, hvis man vælger den venstre udefra!  Chokeret
Ja, det kunne jeg se bagefter. Vi kan nok lave den perfekt med redstone, men som en hurtig version synes jeg det er ok. Man skal bare huske at ramme pladen på vej ind, så er der ingen problemos  Grin
Logget

Keep It Simple.
Sider: 1 2 [3] 4
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!