Wanparty.dk

Wanparty.dk

19. Maj '24 kl. 21:16*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: The Aether  (Læst 4454 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Dato: 27. Juli '11 kl. 15:33 »

Jeg har rodet med dette mod de sidste par dage, og det er rimelig cool. Det er svært som ind i helvede, men også ret fedt. Det er lidt besværligt at installere, men det kan lade sig gøre.

Konceptet i mod'et er tilføjelsen af en ny dimension, ligesom The Nether, men denne her ligger oppe i himmelen, bogstaveligt talt. The Aether består af en række svævende øer og faste skyer, og hvis man falder ned, falder man ned i den normale verden (og splatter ud, med mindre man lander i vand eller har en faldskærm). Der er nye mobs, nye tools, nye blocks, nyt alt muligt. Man kommer dertil ved at bygge en portal af glowstone, og komme en spand vand på indersiden. Det betyder at man skal en tur til The Nether før man kan komme til The Aether, så hvis man starter på en ny verden for at prøve mod'et, som jeg gjorde, så går der noget tid inden man kan komme derop. Af nye mobs kan nævnes moaer (store fugle hvis afkom kan tæmmes og rides på), flyvende grise (kan ligeledes rides på), flyvende får, gult og blåt slim, m.m.

Hvis nogen skulle have lyst til at prøve det og har brug for hjælp, så sig til. I kan finde mod'et og yderligere oplysninger her.
« Sidste ændring: 27. Juli '11 kl. 15:41 af Wishbone » Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #1 Dato: 29. Juli '11 kl. 09:20 »

Okay - for det første: hvordan f*§%&# kan der blive 643 SIDER med posts i den tråd, når den blev oprettet for 6 dage siden?! W .. T .. F ..?  Chokeret  Chokeret  Chokeret

Og deraf følger (da jeg kun har læst første og sidste side): kan det bruges som mod til SMP?

Det ser i hvert fald cool ud, men jeg frygter at der bliver en del overlap med Adventure Update. Men Mojang burde hyre de folk til 1.9 eller sådan noget og få Aether ind som en officiel feature  Blink
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #2 Dato: 29. Juli '11 kl. 17:12 »

Okay - for det første: hvordan f*§%&# kan der blive 643 SIDER med posts i den tråd, når den blev oprettet for 6 dage siden?! W .. T .. F ..?  Chokeret  Chokeret  Chokeret

Hehe, well, det har været længe ventet af mange. Der har været en hel del hype om det på forhånd, så der er mange der har været spændte på det endelige resultat.

Og deraf følger (da jeg kun har læst første og sidste side): kan det bruges som mod til SMP?

Jeg ved det faktisk ikke. Hvis de har brugt præcis samme fremgangsmåde som med The Nether (og det vil jeg tro at de har), så burde det vel virke. Men det skal under alle omstændigheder nok testes på en ny verden, ikke den eksisterende. Jeg har også startet en ny verden til formålet. Jeg har læst at det godt kan give problemer at fjerne det igen nemlig, hvis der først er items fra The Aether i verdenen.

Det ser i hvert fald cool ud, men jeg frygter at der bliver en del overlap med Adventure Update. Men Mojang burde hyre de folk til 1.9 eller sådan noget og få Aether ind som en officiel feature  Blink

Ved ikke helt hvad du mener med overlap med 1.8, men jeg mener at Notch tidligere har talt om en "sky dimension", og han tilføjede jo piston mod'et til 1.7 (omend i en tilrettet udgave), så det er da bestemt en mulighed. Jeg ved at de også arbejder på at lave bedre mod support, så mods bliver mere plugin-agtige, og ikke påvirker hinanden. Det skulle også gøre dem væsentligt nemmere at installere og afinstallere.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #3 Dato: 25. August '11 kl. 22:08 »

Så er V1.02 af The Aether endelig kommet. Jeg har ikke prøvet den endnu, men jeg håber på at få det gjort i weekenden. Den nye update retter en mængde graverende fejl der var i den første udgave, og tilføjer flere nye features.

Installation af mod'et er desværre langt fra ligetil, men jeg har overvejet, hvis nogen skulle være interesserede, at patche min egen minecraft.jar op og eventuelt smide den på serveren, så i andre kan hente den. Det er ikke ligefrem lovligt at distribuere det på den måde, men det er vel kun os der har adgang til det, no? Og man skal vel under alle omstændigheder stadig have en gyldig Minecraft account for at kunne bruge det til noget.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #4 Dato: 30. August '11 kl. 01:14 »

Ville ikke lave en ny tråd for bare at vise denne her, da det overordnet er det samme:

https://www.youtube.com/watch?v=xy_fm7a-QqI&feature=feedu
« Sidste ændring: 30. August '11 kl. 01:16 af KenZoe » Logget

Spiller lige nu:
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #5 Dato: 30. August '11 kl. 07:13 »

Ville ikke lave en ny tråd for bare at vise denne her, da det overordnet er det samme:

https://www.youtube.com/watch?v=xy_fm7a-QqI&feature=feedu
Arh, udover at begge dele officielt foregår over den normale verden er det faktisk overhovedet ikke det samme. Månedimensionen ser ud til at have endnu mindre content end The Nether, hvorimod The Aether har bunker af content.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #6 Dato: 30. August '11 kl. 09:42 »

Portal til ny verden vs. Portal til ny verden.  Rullende øjne

At content ikke er det samme i "himlen" og på månen er lidt som at sige at appelsiner og æbler ikke smager af det samme selvom de begge er frugter er det ikke?
Desuden er ovenstående også helt nyt og work in progress, det samme kan efterhånden ikke siges om Aether (medmindre man også vil sige at selve Minecraft stadig er WIP).
Logget

Spiller lige nu:
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #7 Dato: 30. August '11 kl. 22:19 »

Portal til ny verden vs. Portal til ny verden.  Rullende øjne

At content ikke er det samme i "himlen" og på månen er lidt som at sige at appelsiner og æbler ikke smager af det samme selvom de begge er frugter er det ikke?
Desuden er ovenstående også helt nyt og work in progress, det samme kan efterhånden ikke siges om Aether (medmindre man også vil sige at selve Minecraft stadig er WIP).
Hehe, fair nok, men min pointe var "I skulle tage og prøve dette her, det er helt vildt fedt og der er vildt mange nye ting at lave", hvilket ikke er helt det samme som "Der er en ny dimension hvor man ikke rigtig kan noget". Men det ser da meget interessant ud. Jeg er spændt på at se hvad de har tænkt sig at gøre med det, selvom selve settingen (altså månen) ligesom sætter nogle skarpe begrænsninger for hvad der kan tilføjes uden at det helt holder op med at være månen.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!