Wanparty.dk

Wanparty.dk

19. Maj '24 kl. 19:19*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Minecraft 1.7 - Pistons!  (Læst 6314 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Dato: 1. Juli '11 kl. 07:00 »

Så kom der da vist lige noget nyt at lege med Grin

Og endelig er der noget man kan bruge slimeballs til. Nu er det pludselig irriterende at de er så sjældne.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #1 Dato: 1. Juli '11 kl. 13:59 »

Heh, skulle lige til at skrive det samme.
https://www.youtube.com/watch?v=uo4UFb2YKI0

Serveren er opdateret  Cool
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #2 Dato: 1. Juli '11 kl. 18:46 »

Damn... Hvorfor pokker er der kun 24 timer i et døgn...  Chokeret
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #3 Dato: 1. Juli '11 kl. 20:36 »

Damn... Hvorfor pokker er der kun 24 timer i et døgn...  Chokeret

... har du 24 timer?!  Chokeret ... jeg tror jeg har 5 ..  Spørgsmålstegn
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #4 Dato: 1. Juli '11 kl. 21:16 »

Damn... Hvorfor pokker er der kun 24 timer i et døgn...  Chokeret

... har du 24 timer?!  Chokeret ... jeg tror jeg har 5 ..  Spørgsmålstegn

Er da blevet bildt ind de er der...  støt Men synes aldrig jeg har set dem...   Vred
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #5 Dato: 3. Juli '11 kl. 18:05 »

Nu har jeg fået borgen og lageret samt min mine forbundet med de nye boosters... Ikke det nemmeste, når en tom vogn kun bliver skubbet 8 blokke...  Chokeret Og opad går det da helt galt  Chokeret Men det ser dog ud til at virke nu... Det har så fået frigivet en del tracks og carts.  Humørgrin

Til info, kan jeg fortælle at det nu er blevet farligt med skarpe hjørner på jernbanen, hvor der er blokke på indersiden. Av-av...  Græder

Der blev så også lavvande i redstone kisten, så har været ved at hakke lidt ud til fremtidig brug.  Blink Det gav så også lidt andre godter!  Grin

Nu kan det vel ikke vare så længe før vi tør bruge de dersens nye pistons?? Wishbone var lidt bange for det var for tidligt...
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #6 Dato: 4. Juli '11 kl. 18:21 »

Nu kan det vel ikke vare så længe før vi tør bruge de dersens nye pistons?? Wishbone var lidt bange for det var for tidligt...

Well, det var specifikt disse to bugs jeg var bekymret for:

Fra 1.7:
Citat
  • Pushing leaves, water, lava, levers, tall grass, flowers, mushrooms, saplings, dead shrubs and sugar canes with a piston causes the game to crash. In SMP the server crashes and restarting it doesn't necessarily fix the problem.
Og fra 1.7_01:
Citat
  • If a piston is activated and it disrupts a redstone wire, torch, repeater, pressure plate or any other block providing power and doing so will cut power to the piston in the same tick, the game will crash and become unloadable. Using any map editor to remove the offending blocks and entities will make the map loadable again.

Men jeg tror nok at begge fejl er rettet i 1.7_02. Det var bare udsigten til at serveren kunne blive lagt ned permanent jeg ikke var meget for.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #7 Dato: 4. Juli '11 kl. 19:51 »

Nu kan det vel ikke vare så længe før vi tør bruge de dersens nye pistons?? Wishbone var lidt bange for det var for tidligt...

Well, det var specifikt disse to bugs jeg var bekymret for:

Fra 1.7:
Citat
  • Pushing leaves, water, lava, levers, tall grass, flowers, mushrooms, saplings, dead shrubs and sugar canes with a piston causes the game to crash. In SMP the server crashes and restarting it doesn't necessarily fix the problem.
Og fra 1.7_01:
Citat
  • If a piston is activated and it disrupts a redstone wire, torch, repeater, pressure plate or any other block providing power and doing so will cut power to the piston in the same tick, the game will crash and become unloadable. Using any map editor to remove the offending blocks and entities will make the map loadable again.

Men jeg tror nok at begge fejl er rettet i 1.7_02. Det var bare udsigten til at serveren kunne blive lagt ned permanent jeg ikke var meget for.

Det skal vel komme an på en prøve?  Grin

Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #8 Dato: 5. Juli '11 kl. 06:27 »

Det skal vel komme an på en prøve?  Grin
Well, pistons i sig selv crasher ikke serveren. Jeg har leget lidt med dem, og det gik fint. Spørgsmålet er om der stadig er nogle "special cases" som den ikke kan tåle. Men vi må vel bare rode med det og håbe det bedste.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #9 Dato: 5. Juli '11 kl. 12:43 »

Det skal vel komme an på en prøve?  Grin
Well, pistons i sig selv crasher ikke serveren. Jeg har leget lidt med dem, og det gik fint. Spørgsmålet er om der stadig er nogle "special cases" som den ikke kan tåle. Men vi må vel bare rode med det og håbe det bedste.
Det er da en mulighed... Man ved jo aldrig hvor der er fejl.  Chokeret

Har leget lidt med dem på sønnikes server... og der skete ikke noget... Så måske man skulle lave lidt flere tests der...  Cool
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #10 Dato: 8. Juli '11 kl. 17:50 »

1.7.3 er på banen!  Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #11 Dato: 8. Juli '11 kl. 22:22 »

1.7.3 er på banen!  Blink
Jeps, den kom tidligere i dag. Jeg venter med at opdatere til serveren er opdateret.

Edit: Btw, hvis nogen vil udnytte piston duplication bug'en, så gør det hurtigt, for den er fikset i 1.7.3.

Minecraft 1.7.2 Piston Duplication Bug

Edit2: Har Youtube ændret noget, eller har forummet? Den embedder ikke længere videoer når man linker til dem.
« Sidste ændring: 8. Juli '11 kl. 22:34 af Wishbone » Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #12 Dato: 8. Juli '11 kl. 23:53 »

Jeps, den kom tidligere i dag. Jeg venter med at opdatere til serveren er opdateret.
[/quote]

Jeg kunne komme på serveren efter at ha' opdateret. Ved ikke om serveren så er fixet?

Edit: Btw, hvis nogen vil udnytte piston duplication bug'en, så gør det hurtigt, for den er fikset i 1.7.3.

Minecraft 1.7.2 Piston Duplication Bug

Nice... hehe...

Men hvordan undgår man lige at få den opdateret??? Min gør det selv når jeg logger ind i spillet.
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #13 Dato: 9. Juli '11 kl. 00:20 »

Men hvordan undgår man lige at få den opdateret??? Min gør det selv når jeg logger ind i spillet.
Download den seneste launcher fra minecraft.net. Siden 1.5 (tror jeg) har man selv kunnet bestemme om man vil opdatere eller ej, men det kræver at man bruger den nye launcher, den gamle opdaterer altid automatisk.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #14 Dato: 9. Juli '11 kl. 04:30 »

Men hvordan undgår man lige at få den opdateret??? Min gør det selv når jeg logger ind i spillet.
Download den seneste launcher fra minecraft.net. Siden 1.5 (tror jeg) har man selv kunnet bestemme om man vil opdatere eller ej, men det kræver at man bruger den nye launcher, den gamle opdaterer altid automatisk.
Aha... en lille detalje... måske man skulle bytte dem ud rundt omkring...  Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #15 Dato: 9. Juli '11 kl. 10:13 »

Aha... en lille detalje... måske man skulle bytte dem ud rundt omkring...  Blink
Ja, jeg opdagede det ved et tilfælde. Jeg havde læst det med at man selv kunne bestemme, men mit Minecraft opdaterede også altid. Så skulle jeg installere det til Lukas, så jeg hentede det fra hjemmesiden, og hans launcher så helt anderledes ud end min. Launcheren er faktisk det eneste man henter fra siden. Den installerer så spillet via nettet første gang man kører den. Launcheren bliver bare ikke opdateret automatisk. Der er man nødt til at hente den nyeste version selv. Min er et par måneder gammel, så jeg ved ikke om der er kommet en endnu nyere, men jeg tror ikke de piller ved den særlig tit.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #16 Dato: 9. Juli '11 kl. 12:52 »

Aha... en lille detalje... måske man skulle bytte dem ud rundt omkring...  Blink
Ja, jeg opdagede det ved et tilfælde. Jeg havde læst det med at man selv kunne bestemme, men mit Minecraft opdaterede også altid. Så skulle jeg installere det til Lukas, så jeg hentede det fra hjemmesiden, og hans launcher så helt anderledes ud end min. Launcheren er faktisk det eneste man henter fra siden. Den installerer så spillet via nettet første gang man kører den. Launcheren bliver bare ikke opdateret automatisk. Der er man nødt til at hente den nyeste version selv. Min er et par måneder gammel, så jeg ved ikke om der er kommet en endnu nyere, men jeg tror ikke de piller ved den særlig tit.

Mange tak for info!

Hvis man så bytter launcheren ud, skal det hele så hentes igen, og til et nyt sted på computeren???
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #17 Dato: 9. Juli '11 kl. 13:22 »

Hvis man så bytter launcheren ud, skal det hele så hentes igen, og til et nyt sted på computeren???
Nej, den tjekker bare om spillet er installeret og om det er up to date. Hvis det ikke er installeret gør den det, og hvis der er kommet en nyere version spørger den dig om du vil opdatere.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #18 Dato: 10. Juli '11 kl. 11:12 »

Jeps, den kom tidligere i dag. Jeg venter med at opdatere til serveren er opdateret.

Edit: Btw, hvis nogen vil udnytte piston duplication bug'en, så gør det hurtigt, for den er fikset i 1.7.3.

For sent - den er opdateret Smiley

McMyAdmin gør det møgnemt, det er bare at klikke på en knap og bagefter på en anden knap (hhv. Update Minecraft og Start Minecraft)  Cool

Hilsener fra
Hjørnet af Haven, Klintetoppen, Nykøbing S Smiley
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #19 Dato: 10. Juli '11 kl. 11:21 »

Hjørnet af Haven, Klintetoppen, Nykøbing S Smiley
Nejjj, der er dejligt deroppe. Håber i hygger jer gevaldigt Cool

Nå, så må jeg hellere pille duplikatoren ned igen Grin
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!