Wanparty.dk

Wanparty.dk

19. Maj '24 kl. 20:20*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: 1 [2] 3
  Udskriv  
Forfatter Emne: MineCraft  (Læst 29532 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #30 Dato: 10. Februar '11 kl. 20:19 »

MEGA UDSALG

Redstone   <---  Kunne ikke lige få det til at stå med glødende rødt  Grin

På grund af ny mineteknik (største diamant fund til nu, er på 7 stk), er der nu kommet en del redstone til syne.
Er der nogen der kan bruge disse, er de velkommen til at hente dem i min mine!

Der er skiltet hele vejen fra indgangen!  Blink

Da jeg tager på en uges ferie, og ikke selv får mulighed for at rydde op efter udsalget, beder jeg derfor den der tager det sidste om at pille UDSALGS-skiltene ned!  Grin

God arbejdslyst!
« Sidste ændring: 10. Februar '11 kl. 20:23 af Grandt » Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #31 Dato: 11. Februar '11 kl. 00:28 »

Flere gode nyheder Smiley

Gæt hvad jeg fandt da jeg gravede ned imod bedrock i min nye mine i fællesbasen? En mob spawner! Skal der så laves en fælde? Det tror jeg da vist nok der skal! Grin
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #32 Dato: 11. Februar '11 kl. 12:01 »

Tror mere det er kisten ved siden af den mob spawner vi skal gå efter i første omgang, fælder og mob-farms er nemme nok at sætte op, men der er guf i den kiste lige ved siden af den /drool
Logget

Spiller lige nu:
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #33 Dato: 11. Februar '11 kl. 12:04 »

Tror mere det er kisten ved siden af den mob spawner vi skal gå efter i første omgang, fælder og mob-farms er nemme nok at sætte op, men der er guf i den kiste lige ved siden af den /drool
Okay, det vidste jeg ikke. Men det er nok nemmere med et raid med flere spillere. Vi skal bare have sat fakler på alle fire sider af den, så spawner der ikke flere (så vidt jeg har forstået). Mon ikke den bedste taktik er et par bueskytter til support, og så én som hopper ned og sætter fakler?
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #34 Dato: 12. Februar '11 kl. 10:28 »

Nå, jeg tror nok jeg fik styr på den mob spawner i går. Der var et enkelt glitch da mig og Grandt var nede for at kigge på den bagefter, hvor der pludselig spawnede zombier igen, men jeg har tjekket den siden (og sat flere fakler op) og den ser fin ud nu.

Så har jeg lavet min kaktusfarm om til automatisk drift, og det lader til at fungere udmærket, selvom det ikke er så effektivt som jeg havde troet. Jeg har også lavet en lille træplantage ovenpå siden af fællesbasen. Hvis i tager træ derfra (og gør det endelig) så husk lige at plante dem igen. Der skal være 2 blocks fri plads mellem hvert træ.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #35 Dato: 12. Februar '11 kl. 11:34 »

Træ farm? Chokeret

Har du kigget på mit lager?  Tunge

Jeg har foresten fundet en plan over en animal farm, så jeg går i gang med den på et eller andet tidspunkt i dag. Hvis du altså stadig mangler Wool til dit "projekt"?

Ovre hos mig er der ikke sket det store udendørs, har indhegnet mine afgrøder da jeg fandt ud af at dyr/mobs der tramper i kornet åbenbart ikke er godt for det  Rullende øjne
Min branch-mine er ved at være nede i lag 40 (grund designet, ikke selve grenene), og med opdaterede skilte rundt omkring så man ved hvor langt man er nede.
Er der nogen der kan af- eller be-kræfte at vandstand er +64 over nederste bedrock? Så 40 niveauer under vand = 24 over bedrock?
Har siddet og talt på kortet på https://wanparty.dk/minecraft-map/ og vandet ligger vist nok i niveau 64, men et dobbelt-tjæææg på den ville være nice.

Og så lige en sidste; Hvordan eller hvor tit opdaterer man ovenstående Google map? Er det Geddeths afdeling?
Logget

Spiller lige nu:
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #36 Dato: 12. Februar '11 kl. 12:55 »

Træ farm? Chokeret

Har du kigget på mit lager?  Tunge

Ja, men du kører jo mere eller mindre solo, så jeg vil ikke bare stjæle dine ressourcer.

Jeg har foresten fundet en plan over en animal farm, så jeg går i gang med den på et eller andet tidspunkt i dag. Hvis du altså stadig mangler Wool til dit "projekt"?

Ork ja. Det mest økonomiske er at farve fårene og så klippe dem bagefter (giver 1-3 farvet wool pr. farveenhed i stedet for kun 1 hvis man farver selve ulden), men ulden i sig selv vil også være en stor hjælp. Den mørkegrønne kan jeg ligeså godt farve selv, for der er ingen mangel på kaktusser. Den lysegrønne skal til gengæld bruge benmel, så der foretrækker jeg at farve fårene. Men det kan jeg jo også sagtens gøre på din farm, hvis jeg må.

Ifølge wiki'en vil ulden på et farvet får vokse ud i samme farve igen efter det er blevet klippet. Jeg har aldrig set det ske, men det er måske fordi jeg aldrig har set det samme får to gange. Hvis de er lukket inde på en farm kan det være at det virker.

Og så lige en sidste; Hvordan eller hvor tit opdaterer man ovenstående Google map? Er det Geddeths afdeling?

Well, så vidt jeg forstod på Geddeth opdaterer det sig selv periodisk, men det kommer fra Bravo serveren, som er en et par dage gammel kopi af den normale server. Så der sker ikke nogen udvikling på det kort. Jeg vil foreslå at flytte mappet over på den almindelige server.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #37 Dato: 12. Februar '11 kl. 13:02 »

Og så lige en sidste; Hvordan eller hvor tit opdaterer man ovenstående Google map? Er det Geddeths afdeling?

Indtil nu - manuelt. Jeg sætter den til at opdatere automatisk hver 3. time nu. Og den henter data fra den "rigtige" server.
« Sidste ændring: 12. Februar '11 kl. 13:05 af Geddeth » Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #38 Dato: 12. Februar '11 kl. 22:49 »

Så har jeg fået mit drivhus op at stå. Det er muligvis ikke videre praktisk... Men det ser sgu godt ud Grin

Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #39 Dato: 13. Februar '11 kl. 17:08 »

Der er nu en tunnel fra fællesbasen over til drivhuset og den lille base jeg lavede derovre for nemmere at kunne bygge drivhuset. Brug endelig drivhuset hvis i har lyst, bare husk at plante det til igen når i har høstet.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #40 Dato: 15. Februar '11 kl. 22:44 »

Så er jeg gået i gang med den store underground mob farm.
Skakten er lavet her til aften, og i morgen går jeg i gang med maskinrummet og de andre små-ting så der er klar til at blive gravet det store bygningsværk (rummet skal være 50x50x2  Sørgelig).

Guiden jeg følger er Mob Farm, og jeg er nået til 'Digging the Cavern'.
Der er indtil videre en naturlig mine dernede som lige er blevet sikret af, men det skal nok blive stort \o/

Ellers er der kommet en lidt mere automatiseret kaktus farm op at køre, en døgn cyklus giver mindst en stak cacti - så den er egentlig ok (dog tydeligt at mange af dem forsvinder når de falder "ned i sig selv" og bliver ødelagt af damage fra den resterende kaktus).

Fald ned skaden er også blevet justeret i overflade mobgrinderen, så nu er det bare tilførslen af mobs som er for ringe. Det er dog stadig en stabil indtægt af diverse animal products - og især fjer fra de høns/ænder er der en overflod af, så pile og materialer dertil bliver aldrig et problem mere.

Min Branch-Mine er nået ned til sublevel nogle og fyrre, så den nyeste gren har i hvert fald allerede vist tegn på gode forekomster.
Der er kommet skinner op med mine carts, så antallet af ture frem og tilbage med/efter materialer kan begrænses så længe at man pakker vognen inden afgang (et styks kul/brændsel skal bruges til turen ned og op).
Er stødt på et par fine grotter dernede som jeg endnu mangler at udforske, så eventyrere er selvfølgelig velkomne - bare sørg for at området er sikret Smiley

Edit: 16/2
Opdateret hvor jeg er nået til.
Keder man sig må man gerne hoppe ned og begynde at fjerne klodser, de drejer sig trods alt kun om små 5000 klodser der skal fjernes (og det er kun selve rummet uden kanalerne) -.-'
« Sidste ændring: 16. Februar '11 kl. 08:15 af KenZoe » Logget

Spiller lige nu:
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #41 Dato: 18. Februar '11 kl. 12:49 »

Jeg er klar på lidt Minecraftin' i aften .. say, ved 21-tiden (jeg er ligeglad med X-factor afgørelsen)?

Jeg har selv bakset lidt med farmen på overfladen, og forsøger at forlænge den over mod den hule, som kan ses her: https://wanparty.dk/minecraft-map/?lat=0.551208&lng=0.511312&zoom=7
Derudover vil jeg tilføje noget mere "naturligt" landskab i det område i et forsøg på at forbedre spawnrate (og dermed item drop rate).

Men jeg synes vi skal prøve at konsolidere alle vores lagre af naturalier og items, så hver type findes eet sted.

Det skriger selvfølgelig på etableringen af en metro i mellem de forskellige lagerrum  Grin Så det synes jeg er en værdig opgave til i aften Blink
Logget

Keep It Simple.
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #42 Dato: 18. Februar '11 kl. 13:01 »

Jeg har ingen store planer, så jeg er på. \m/

Og så lige lidt Mob-matematik:

Fakta:
Mobs spawner aldrig tættere på dig end 24 blokke (alle retninger).

Så hvis man bevæger sig i området hele tiden, vil mængden af mobs være forbavsende lille.
Hvis man veksler imellem de to grindere vil man se de bedste resultater.

Fakta:
Mobs vil aldrig spawne længere væk end 72 blokke fra din nuværende position.

Står man nede i rummet i Bedrock niveau, er man altid mere end 12 blokke y-akse & 12 blokke x-akse fra mobs, og da rummet er 50x50 vil spawns i det store rum være mest effektivt.

Fakta:
Der vil aldrig være mere end 200 mobs på kortet samtidig.

Så render man rundt i alle fire verdenshjørner vil man hver især altså se en mindre mængde mobs end tidligere (dette gælder selvfølgelig også tilførsel til grindere).


« Sidste ændring: 18. Februar '11 kl. 13:09 af KenZoe » Logget

Spiller lige nu:
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #43 Dato: 23. Februar '11 kl. 19:23 »

Har været afk i Deep Core det meste af dagen, her er udbyttet:

Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #44 Dato: 25. Februar '11 kl. 11:53 »

Whoa, skovbrand! Og hvis hytte er det der?
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #45 Dato: 25. Februar '11 kl. 12:17 »

Whoa, skovbrand! Og hvis hytte er det der?
Julemandens?
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #46 Dato: 25. Februar '11 kl. 16:51 »

It's done! Yay! Grin
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #47 Dato: 26. Februar '11 kl. 03:46 »

It's done! Yay! Grin
/sniger sig over med TNT, and TNT and bacon stribs and TNT.....
Logget

Spiller lige nu:
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #48 Dato: 26. Februar '11 kl. 12:03 »

It's done! Yay! Grin

NICE! Humørgrin Smid den i minecraftforums.net, der må være nogen der har spillet Portal Smiley
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #49 Dato: 1. Marts '11 kl. 13:17 »

Kom endelig en tur i The Nether. I andet forsøg kom jeg endda tilbage igen. Godt råd til de som har tænkt sig at tage en tur derned: så snart i kommer ud af portalen, så grav et hul ind i den nærmeste "bjergside" så i er i dækning for ghasts og deres fireballs. Tryk derefter F3 og skriv koordinaterne ned. Det er sindssygt nemt at fare vild dernede. Der er ingen sol at orientere sig efter, landskabet er utrolig ensformigt, og der er temmelig mørkt. Det er også en god ide at tage en backup af jeres SP world inden forsøget, hvis det nu går galt, som det gjorde for mig første gang.

Nå, men det lykkedes til sidst, så nu har jeg en ordentlig røvfuld netherrack, og DET er cool. Jeg har indtil videre brugt det til at lave lys i køkkenet, og sætte nogle seriøse fakler på mit fyrtårn.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #50 Dato: 5. Marts '11 kl. 01:55 »

Så fik jeg mit første 8-bit art project gjort færdig. Gentlemen, I give you... Nebulus!

Jeg spottede også noget spøjst midt i KenZ0es træplantage...

"HQ, I think I've spotted an undercover agent!"
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #51 Dato: 5. Marts '11 kl. 04:04 »

Jeg spottede også noget spøjst midt i KenZ0es træplantage...

Det sjove træ, kan man faktisk også se på kortet... Hvade godt set der var noget underligt der...
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #52 Dato: 5. Marts '11 kl. 11:49 »

Det sjove træ, kan man faktisk også se på kortet... Hvade godt set der var noget underligt der...
Ja jeg kan kun formode at KenZ0e har lavet det for at se hvor længe der gik før nogen opdagede det Grin
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #53 Dato: 5. Marts '11 kl. 12:18 »

Det sjove træ, kan man faktisk også se på kortet... Hvade godt set der var noget underligt der...
Ja jeg kan kun formode at KenZ0e har lavet det for at se hvor længe der gik før nogen opdagede det Grin
Ja, en BANDIT er han!  Grin Men et godt påhit!  Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #54 Dato: 5. Marts '11 kl. 12:42 »

/bow  Humørgrin
Logget

Spiller lige nu:
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #55 Dato: 5. Marts '11 kl. 14:23 »

Jeg skal da ellers love for at du er ved at udvide butikken KenZ0e? Chokeret
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #56 Dato: 5. Marts '11 kl. 18:14 »

Så fik jeg mit første 8-bit art project gjort færdig. Gentlemen, I give you... Nebulus!

Jeg spottede også noget spøjst midt i KenZ0es træplantage...

"HQ, I think I've spotted an undercover agent!"

Nice! Smiley Nu er du jo nødt til at bygge hele tårnet også  Cool
Logget

Keep It Simple.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #57 Dato: 5. Marts '11 kl. 18:15 »

FYI: Jeg er på ferie fra 7. - 17. marts.
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #58 Dato: 5. Marts '11 kl. 18:56 »

Nice! Smiley Nu er du jo nødt til at bygge hele tårnet også  Cool
Hehe, det kunne man faktisk godt, dog ikke pixel for pixel. Det er verden ikke høj nok til. Men elevatorerne ville skulle laves med stiger. Og der er jo 8 tårne... Hmm... Ude i vandet... Damnit! Nu vil jeg ikke kunne slippe den tanke igen!
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #59 Dato: 5. Marts '11 kl. 19:12 »

FYI: Jeg er på ferie fra 7. - 17. marts.

Super god tur!  Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Sider: 1 [2] 3
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!