Wanparty.dk

Wanparty.dk

20. Maj '24 kl. 00:45*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Skelletspawner  (Læst 7139 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Dato: 24. Januar '12 kl. 12:01 »

Jeg har fundet en skelletspawner i min mine, ikke lagt fra hovedgangen (er markeret), i modsatte ende af indgangen. Jeg har hakket ud i gange rundt omkring den, så den er rimelig tilgængelig!

Jeg har ikke turdet slukke den, da det er uvist om den så skifter mobtype!  Spørgsmålstegn

Skulle nogen have lyst til at udnytte den kommercielt, er i velkomne! Blink

Jeg har for øvrigt ikke kigget i kisterne derinde!  Cool
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #1 Dato: 24. Januar '12 kl. 17:10 »

Jeg har fundet en skelletspawner i min mine, ikke lagt fra hovedgangen (er markeret), i modsatte ende af indgangen. Jeg har hakket ud i gange rundt omkring den, så den er rimelig tilgængelig!

Jeg har ikke turdet slukke den, da det er uvist om den så skifter mobtype!  Spørgsmålstegn

Skulle nogen have lyst til at udnytte den kommercielt, er i velkomne! Blink

Jeg har for øvrigt ikke kigget i kisterne derinde!  Cool

Jeg laver en drukne trap i morgen aften, da det er den mest kompakte trap der kan laves (det er stadig onsdage at vi samles, ikke?).
Hvis der er nogen der vil komme mig i forkøbet, kan man se hvordan nede ved zombie spawneren i minen inde fra lageret.
Logget

Spiller lige nu:
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #2 Dato: 24. Januar '12 kl. 18:01 »

det er stadig onsdage at vi samles, ikke?

Jo, det er den officielle aften. De andre dage mødes vi bare!  Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #3 Dato: 24. Januar '12 kl. 18:20 »

det er stadig onsdage at vi samles, ikke?

Jo, det er den officielle aften. De andre dage mødes vi bare!  Blink
Jeg synes personligt at alle andre dage end onsdag ville være bedre Smiley
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #4 Dato: 24. Januar '12 kl. 18:24 »

Jeg laver en drukne trap i morgen aften, da det er den mest kompakte trap der kan laves
Ville det ikke give mening at lave en drop trap i stedet? Så kan den også bruges som XP farm. Med en mob elevator og en drop trap på 23 blokke, kan man stå og nakke dem allesammen med en kotelet (eller hvad man nu ellers har ved hånden). Vi skal jo bruge XP til enchantments.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #5 Dato: 24. Januar '12 kl. 18:32 »

Jeg synes personligt at alle andre dage end onsdag ville være bedre Smiley

Jeg er ustabil uanset hvilken dag det er, så mig skal i ikke regne med i det spørgsmål!  Grin
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #6 Dato: 24. Januar '12 kl. 18:38 »

Jeg laver en drukne trap i morgen aften, da det er den mest kompakte trap der kan laves
Ville det ikke give mening at lave en drop trap i stedet? Så kan den også bruges som XP farm. Med en mob elevator og en drop trap på 23 blokke, kan man stå og nakke dem allesammen med en kotelet (eller hvad man nu ellers har ved hånden). Vi skal jo bruge XP til enchantments.

Jeg synes bare at den skal udnyttes på en eller anden måde, da der jo ikke er for mange pile! Blink

Jeg ved så ikke hvor smart det er med skelletter som XP ofre? Ville det ikke være bedre med zombier?

Vil det gi' et problem med den drop trap, at spawneren står ca. i layer 12?
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #7 Dato: 24. Januar '12 kl. 22:23 »

Jeg ved så ikke hvor smart det er med skelletter som XP ofre? Ville det ikke være bedre med zombier?
Jeg kan ikke se at det gør nogen forskel. Jeg synes grundlæggende at alle spawnere skal udstyres med XP farms.
Vil det gi' et problem med den drop trap, at spawneren står ca. i layer 12?
Well, det vil i hvert fald betyde at de skal føres op gennem en mob elevator først. Spørgsmålet er hvor tæt man skal være på en spawner før den virker. Er det det samme som med en hjemmebygget spawner mon? Eller kan den fungere på større afstand? Principielt kan man så sagtens føre elevatoren helt op til overfladen, men det er måske nok lidt overkill.

Vi kunne selvfølgelig også bare bygge vores egen spawner som XP farm. Hvis vi gør det lidt snedigt vil den give både skeletons, zombies og creepers, men ingen spiders og endermen. Jeg har bygget sådan én som en XP farm i single player, og den virker ret godt.
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #8 Dato: 26. Januar '12 kl. 11:21 »

Vi kunne selvfølgelig også bare bygge vores egen spawner som XP farm. Hvis vi gør det lidt snedigt vil den give både skeletons, zombies og creepers, men ingen spiders og endermen. Jeg har bygget sådan én som en XP farm i single player, og den virker ret godt.

Jeg synes godt om ideen. Men må jeg foreslå at vi bygger den i "jordhøjde", så vi ikke har den hængende oppe i luften, men i stedet skal kravle de 23 etager ned. evt med en tunnel/togbane fra lageret.
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #9 Dato: 26. Januar '12 kl. 12:52 »

Jeg synes godt om ideen. Men må jeg foreslå at vi bygger den i "jordhøjde", så vi ikke har den hængende oppe i luften, men i stedet skal kravle de 23 etager ned. evt med en tunnel/togbane fra lageret.
Det er én mulighed. Vi behøver nu ikke kravle ned nogen steder...

Jeg har en idé til hvad vi gør. Jeg er enig i at vi bør lægge spawneren i jordhøjde for at gøre den let tilgængelig, men i stedet for at lade mobs falde ned fra den, fører vi dem op gennem en mob elevator, vandret (eller rettere svagt skrånende) gennem luften ind i midten af lageret, og lader dem falde 23 blokke ned dér i en holding pen. Det design min spawner er bygget efter er beregnet til den metode, og den er ret effektiv. Det betyder også at vi kan høste XP i selve lageret, og at der ikke er langt at gå for at læsse ressourcerne af (bones, arrows, gunpowder og rotten flesh).
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #10 Dato: 26. Januar '12 kl. 12:57 »

Jeg har en idé til hvad vi gør. Jeg er enig i at vi bør lægge spawneren i jordhøjde for at gøre den let tilgængelig, men i stedet for at lade mobs falde ned fra den, fører vi dem op gennem en mob elevator, vandret (eller rettere svagt skrånende) gennem luften ind i midten af lageret, og lader dem falde 23 blokke ned dér i en holding pen. Det design min spawner er bygget efter er beregnet til den metode, og den er ret effektiv. Det betyder også at vi kan høste XP i selve lageret, og at der ikke er langt at gå for at læsse ressourcerne af (bones, arrows, gunpowder og rotten flesh).

Me like Smiley
Logget

Keep It Simple.
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #11 Dato: 26. Januar '12 kl. 12:58 »

Jeg har en idé til hvad vi gør. Jeg er enig i at vi bør lægge spawneren i jordhøjde for at gøre den let tilgængelig, men i stedet for at lade mobs falde ned fra den, fører vi dem op gennem en mob elevator, vandret (eller rettere svagt skrånende) gennem luften ind i midten af lageret, og lader dem falde 23 blokke ned dér i en holding pen. Det design min spawner er bygget efter er beregnet til den metode, og den er ret effektiv. Det betyder også at vi kan høste XP i selve lageret, og at der ikke er langt at gå for at læsse ressourcerne af (bones, arrows, gunpowder og rotten flesh).

Me like Smiley

Ja, me too... Jeg mangler altså den der LIKE knap.
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #12 Dato: 26. Januar '12 kl. 22:23 »

Me like Smiley

Ja, me too... Jeg mangler altså den der LIKE knap.

Så må jeg jo næsten hellere tegne og fortælle lidt.

Jeg har taget screenshots af min spawner så i kan se konstruktionen. Jeg mener at have fået det hele med.

Spawneren er bygget som 16 platforme i et 4x4 grid. Den enkelte platform er udformet efter et specielt mønster med slabs, som bevirker at spiders ikke kan spawne derinde (en spider skal bruge et fladt areal på 3x3 blokke for at kunne spawne). En loftshøjde på 2 blokke sikrer at endermen heller ikke kan spawne derinde. Imellem platformene er der vandkanaler som alle fører ind til midten af spawneren. Her føres de spawnede mobs opad gennem en mob elevator. Denne er konstrueret som et 2x2 rør. Hvert lag af røret indeholder 2 blokke vand og 2 blokke luft i et diagonalt mønster, som drejer 90 grader for hvert lag. Resultatet er at mobs kan stige opad så langt det skal være uden at tage skade pga. luftmangel.

Her er nogle billeder fra selve spawneren:











Ovenover jorden stikker elevatoren op.



Mobs passerer op gennem elevatoren, henover den vandrette del...



...og ned i drop trap'en:



Her kan man så tæske dem ihjel med stegte kyllinger Humørgrin

Der er et par ting man skal huske på. Spawneren skal være over 24 blokke fra nærmeste spiller eller spawn point for at virke, hvilket stille nogle krav til placeringen. Vi kan lave den "vandrette" del mere eller mindre uendeligt lang. Hvis drop trap'en skal stå i midten af lageret (og det synes jeg den skal) er vi næsten nødt til at lægge spawneren sådan at dens sydlige mur ligger mindst 24 blokke nord for lagerets nordlige mur.

Jeg vil foreslå at vi starter med at bygge drop trap'en, og derefter bygge den vandrette sektion ud til den er nået langt nok ud (i inkrementer af 7 blokke af hensyn til vandstrømmen). Vi kunne nok godt regne ud på forhånd præcis hvor spawneren i givet fald skal ligge, men det er bare så surt at have regnet én eller to blokke forkert Tvær
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #13 Dato: 27. Januar '12 kl. 12:04 »

Jeg har et par betænkeligheder ved en drop trap i lageret.

Nederste del skal vel laves i Obsidian, for at undgå løsslupne mobs, i tilfælde af at en creeper skulle gå af? Spørgsmålet er så havd resten skal laves af? Glas dur jo ikke rigtigt, på grund af solen? Hvor kønt bliver det med sådan et monstrum i midten af lageret, og ikke mindst den vandrette del som er nødt til at gå ind igennem siden af kuplen...  Rullende øjne

Hvor langt væk kan den være før mobsne despawner/unloader igen? Hvor tæt på skal man som minimum være for at der overhovedet spawner mobs?

Hvordan vil det lige være at have en flok brølende/snorkene zombier midt i lageret?  Chokeret For ikke at tale om frygten for at få en pil i ryggen?  Spørgsmålstegn

Jeg synes bestemt godt om forslaget. Jeg er dog ikke lige så hub på idéen om monstre i lageret.

Jeg synes rigtig godt om idéen om at spawneren skal være i nærheden af lageret, da der jo ofte er nogen der omkring, dog så langt væk at man ikke bliver generet af støjen derfra. Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #14 Dato: 27. Januar '12 kl. 12:11 »

På nuværende tidspunkt er der en spawner ovre hos mig, hvis man bevæger sig lidt nedad i minen (lvl 42 ob). Den er ikke særligt effektiv, og mest af alt var den tænkt som et forsøg på at lære noget nyt Smiley Men den er der, og hvis nogen har behov for at tæske på monstre, så er i mere end velkomne.

Men BEMÆRK, den er pt ikke beskyttet af Obsidian, så vær lidt forsigtig, når der er creepere i fælden Smiley
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #15 Dato: 27. Januar '12 kl. 17:32 »

Nederste del skal vel laves i Obsidian, for at undgå løsslupne mobs, i tilfælde af at en creeper skulle gå af? Spørgsmålet er så havd resten skal laves af? Glas dur jo ikke rigtigt, på grund af solen? Hvor kønt bliver det med sådan et monstrum i midten af lageret, og ikke mindst den vandrette del som er nødt til at gå ind igennem siden af kuplen...  Rullende øjne

Well, de nederste 3 blokke skal bare være ugennemsigtige. Creeperne eksploderer ikke (for de kan ikke se os) og skeletterne skyder ikke. I toppen af drop trap'en skal der bare være to ugennemsigtige blokke, lige over faldet. Resten af konstruktionen kan fint være af glas.

Hvor langt væk kan den være før mobsne despawner/unloader igen? Hvor tæt på skal man som minimum være for at der overhovedet spawner mobs?

Det ved jeg ikke.

Hvordan vil det lige være at have en flok brølende/snorkene zombier midt i lageret?  Chokeret For ikke at tale om frygten for at få en pil i ryggen?  Spørgsmålstegn

Det med støjen kan jeg klart godt forstå. Pile i ryggen bliver ikke aktuelt.

Jeg synes bestemt godt om forslaget. Jeg er dog ikke lige så hub på idéen om monstre i lageret.

Jeg synes rigtig godt om idéen om at spawneren skal være i nærheden af lageret, da der jo ofte er nogen der omkring, dog så langt væk at man ikke bliver generet af støjen derfra. Blink

Principielt er vi fuldstændig enige. Jeg indrømmer at det nok er dumt at have den inde midt i lageret, jeg synes bare det kunne været lidt cool Cool
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #16 Dato: 6. Februar '12 kl. 00:18 »

Hvor langt væk kan den være før mobsne despawner/unloader igen? Hvor tæt på skal man som minimum være for at der overhovedet spawner mobs?

Det ved jeg ikke


Jeg tror det er lykkedes mig at grave lidt data frem fra wikien.

Mobs spawner naturligt inden for 15x15 chunks (240x240 blokke) fra en player,  dog ikke indenfor 24 blokke fra players.

Mobs despawner med det samme de er mere end 128 blokke fra en player.

Mobs despawner hvis der ikke er en spiller inden for 32 blokke i 30 sekunder. Dette sker efter særlige regler, som i gennemsnit får mobs til at despawne efter 1 minut. Så er mobs mere end 32 blokke væk fra en player, kan de despawne efter 30 sekunder eller senere…

Mobspawnere spawner mobs når der er en player inden for 16 blokke fra spawneren.

Mobs følger en player, hvis man er mindre end 16 blokke fra den.

Jeg synes det er nogle tal som var værd at dele, når vi laver mob traps! Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #17 Dato: 23. Februar '12 kl. 20:40 »

Lidt mere nyttig viden:
Mob Spawner Basics - Minecraft 1.0

Specielt fra 9:00 viser det sig at blive interessant!

Jeg har selv leget lidt med det efterfølgende på FUN... Det lader til at de kun bevæger sig hvis man er inden for de 32 blokke, som gør de ikke despawner... Så det er altså kun dem der er mellem 24 og 32 blokke væk man får noget gavn af...  Spørgsmålstegn Det gør det jo meget mere spændende at få lavet en ordentlig trap.

Jeg går rundt i tænkebox lige nu, for jeg synes vi mangler et godt afk sted!  Blink

Men måske man skulle vente med at gøre for meget til efter 1.2, hvor alle mobs (så vidt jeg husker) har en ny AI, og hvad gør det så ved deres opførsel i forhold til en trap?  støt
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #18 Dato: 26. Februar '12 kl. 16:48 »

Nå... Nu besluttede jeg mig alligevel for at få udnyttet den skeleton spawner!  Grin

Den er lavet med dual mode funktion:

1: AFK mode
2: XP mode

Så er der frit valg til hvad man måtte lyste!  Blink

Den er forbundet til WGCS udgang 16.  Cool

God fornøjelse med pile/ben høsten!  Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!