Wanparty.dk

Spil => Minecraft => Emne startet af: Wishbone på 19. April '13 kl. 14:10



Titel: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Wishbone19. April '13 kl. 14:10
Jeg synes det er på tide at tage diskussionen om hvorvidt vi skal skifte Tekkit ud med Feed The Beast (https://feed-the-beast.com/).

Personligt synes jeg vi skal gøre det, af to primære årsager.

For det første har holdet bag Tekkit ikke tilladelse fra dem som har lavet de forskellige mods til at inkludere dem i pakken. Det betyder blandt andet at nogle mod authors er gået så vidt som til bevidst at gøre deres mods inkompatible med Tekkit, hvilket er grunden til at Forestry mod'et blev fjernet fra Tekkit i sin tid. Jeg bryder mig heller ikke om at bruge pakken når de folk som faktisk har lavet de forskellige ting ikke er "med på den". Dels synes jeg det er uetisk, og dels betyder det ringere support og integration af de forskellige mods.

Den anden årsag er Equivalent Exchange mod'et i Tekkit. Det gør det simpelthen for nemt. Når man kan fabrikere alle de råstoffer man kunne tænke sig ud af den blå luft ganske gratis, så ryger meget af pointen. Der er ganske vist nogle ting som mere eller mindre kræver at man gør det, hvis man vil kunne bruge dem (hvis man f.eks. vil lege med avancerede RedPower kredsløb), men det kunne man jo så gøre i creative mode i stedet.

Feed The Beast fungerer rent teknisk meget ligesom Tekkit. Der er en launcher med nogle prædefinerede pakker, som automatisk bliver installeret og opdateret. Så vidt jeg husker kører Tekkit lige nu med Minecraft 1.2.5, mens Feed The Beast lige nu kører 1.4.7.

Lad os finde ud af hvad folk synes. Jeg stemmer som sagt for at skifte over, og starte en ny verden i samme omgang.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Kaninus20. April '13 kl. 14:03
Jeg har selv genopdaget minecraft med feed the beast og synes rigtigt godt om ideen med at skifte. Vi har spillet lidt multiplayer lokalt derhjemme og det er jo lige så hyggeligt som alle andre minecraft versioner. Jeg er især blevet stor fan af bier...

Personligt synes jeg opstarten er det sjoveste. At grave til knoerne bløder og bygge det der fantastiske hus. Og glæden når det lykkes at lave den første macerator. Jeg savner ikke eq ex endnu, tværtimod synes jeg at det gjorde spillet for let.

Så jeg stemmer for. Lad os starte en ny. Kan man også stemme på typen for så er jeg for Yogscraft :-)

Kaninus


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Wishbone20. April '13 kl. 21:41
Så jeg stemmer for. Lad os starte en ny. Kan man også stemme på typen for så er jeg for Yogscraft :-)

Jeg går også ind for YogCraft. For de af os som ser YogsCasts videoer er det nok det naturlige valg.

Her er listen over mods i YogCraft pakken:
  • Forge
  • Code Chicken Core
  • Misc Peripherals
  • Not Enough Items
  • Advanced Machines
  • Buildcraft
  • Chicken Chunks
  • Computercraft
  • EE3 (Ja, det er Equivalent Exchange, men i version 3. Tekkit bruger version 2. I version 3 er alle de over-powered ting fjernet, som f.eks. collectors, condensers, dark matter, red matter og alle tingene de blev brugt til.)
  • Ender Storage
  • Extrabees
  • Forestry
  • GraviGun
  • IC2
  • Nuclear Control
  • InvTweaks
  • IronChest
  • Modular Forcefield System
  • Modular Powersuits
  • NEI Plugins
  • PortalGun
  • Power Converters
  • Railcraft
  • Redpower
  • Soulshards
  • Steves Carts
  • Thaumcraft
  • Thermal Expansion
  • Twilight Forest
  • VoxelMods
  • Wireless Redstone
  • XReliquary

Som det ses af listen indeholder pakken næsten alt hvad Tekkit indeholder, plus en hel del mere. De to største tilføjelser er nok Forestry og ThaumCraft. De to mods alene har stof nok til rigtig lang tids spil.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Geddeth21. April '13 kl. 18:42
Well, jeg er helt klar på at oprette en ny MC server. Jeg er bare nødt til at vide præcis hvilken download jeg skal gå efter (https://feed-the-beast.com/download.php) (og i dette tilfælde lader det til at afhænge af hvilken FTB version vi vælger), så jeg kan afgøre hvordan det fungerer med McMyAdmin (vores admin dashboard). Hvis der er hints til ændringer i de vedlagte config-filer vil det også være godt at vide på forhånd.

Derudover ville det også være rart med en hurtig håndsoprækning ang. hvorvidt de eksisterende servere skal forblive online. De forbruger en del ressourcer på serveren, selv når de er tomme, så jeg vil nok være tilbøjelig til at mene at vi fortsat må nøjes med max. 3 samtidige MC-servere.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Wishbone21. April '13 kl. 22:48
Jeg er bare nødt til at vide præcis hvilken download jeg skal gå efter (https://feed-the-beast.com/download.php) (og i dette tilfælde lader det til at afhænge af hvilken FTB version vi vælger), så jeg kan afgøre hvordan det fungerer med McMyAdmin (vores admin dashboard). Hvis der er hints til ændringer i de vedlagte config-filer vil det også være godt at vide på forhånd.
Well, indtil videre er der to stemmer på YogCraft, og ellers rungende tavshed. Hvis vi vælger at skifte, vil jeg tro det er den det bliver. Jeg tror ikke der er nogen nævneværdige ændringer til config filerne. Ellers tager vi det henad vejen.

Derudover ville det også være rart med en hurtig håndsoprækning ang. hvorvidt de eksisterende servere skal forblive online. De forbruger en del ressourcer på serveren, selv når de er tomme, så jeg vil nok være tilbøjelig til at mene at vi fortsat må nøjes med max. 3 samtidige MC-servere.
Personligt er jeg relativt ligeglad med de eksisterende servere. Så længe du har backup af verdenerne må du gerne tage dem offline for min skyld. Det kunne dog måske være interessant med en FTB FUN server, til at lege med nogle af de avancerede ting, især RedPower og ComputerCraft.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Grandt22. April '13 kl. 10:20
Har fulgt jeres færden i Tekkit og overvejer nu at blande mig i FTB.

Det evigt tilbagevendende dilemma er dog: For få timer i døgnet og lyst til at deltage i en masse spændende ting.  ???

Jeg har fulgt både YogCast og et par andre spille FTB, og har ikke helt samme ”skræk” for de vilde ting længere. Dog har jeg ikke lyst til at hoppe ud i det i SP, da det for mig ser ud til at teamwork er et must. Har det lidt sådan, med alle de mods der er proppet i FTB, kan man ikke blive helt dus med dem alle, og må vælge sine kerneområder, hvor det så her er teamwork der gør at man kan ”udnytte” alle de gode ting i FTB i fællesskab.

Jeg er ikke helt med på hvordan i regner med at køre det?

Spørgsmålet er vel også om man skal hoppe på 1.5.x (https://forum.feed-the-beast.com/threads/feed-the-beast-redpower-and-1-5-x.18827/)? 

Er enig med Kaninus i at opstarten er sjov… Bare det at få craftet den første pickaxe, for at kunne lave den første stone pickaxe og så kører det hele igen ”på skinner”.  8)

Har ikke nogen nævneværdige ønsker om modpack, dog har jeg det lidt irriterende med dyre/monster mods. Er derudover enig i at items ikke skal ”foræres”, for det er da for fristende hvis det kan lade sig gøre, og hurtigt vende spillet til noget kedsommeligt.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Wishbone22. April '13 kl. 11:03
Har fulgt jeres færden i Tekkit og overvejer nu at blande mig i FTB.
Det kunne være fedt at få dig med igen Grandt :D

Jeg har fulgt både YogCast og et par andre spille FTB, og har ikke helt samme ”skræk” for de vilde ting længere. Dog har jeg ikke lyst til at hoppe ud i det i SP, da det for mig ser ud til at teamwork er et must. Har det lidt sådan, med alle de mods der er proppet i FTB, kan man ikke blive helt dus med dem alle, og må vælge sine kerneområder, hvor det så her er teamwork der gør at man kan ”udnytte” alle de gode ting i FTB i fællesskab.
Enig. I Tekkit kunne man sagtens køre solo pga. Equivalent Exchange 2, men i FTB går progress meget langsomt hvis man er alene om det, især hvis man fordyber sig i én bestemt del.

Jeg håber på at vi igen kan lave en stor fælles base, med omkringliggende områder til at arbejde med de forskellige mods. Så kan de som ønsker det jo altid lave solo-baser rundt omkring.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Kaninus22. April '13 kl. 11:15
Jeg håber på at vi igen kan lave en stor fælles base, med omkringliggende områder til at arbejde med de forskellige mods. Så kan de som ønsker det jo altid lave solo-baser rundt omkring.
Det er ikke fordi jeg ikke vil lege med jer, men jeg har allerede et meget stort soloprojekt udtænkt, så jeg kommer nok også til at køre lidt solo-løb ved siden af :)

Men jeg kan godt lide ideen med at lave forskellige områder dedikeret til de forskellige mods. Jeg har planer om at første salen i mit byggeri skal dedikeres til thaumcraft, så det kunne vi jo sagtens deles om.

Edit:
Spørgsmålet er vel også om man skal hoppe på 1.5.x (https://forum.feed-the-beast.com/threads/feed-the-beast-redpower-and-1-5-x.18827/)?
Jeg synes bare vi skal springe ud i det, jeg ser ingen grund til at vente. Sidst vi diskuterede om vi skulle starte ny verden eller vente talte vi det ihjel og der skete ikke rigtigt noget før tekkit dukkede op. Lad os komme i gang med det og se om det er noget der fænger folk. Man kan vel opgradere når tid er.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Grandt22. April '13 kl. 12:24
Jeg håber på at vi igen kan lave en stor fælles base, med omkringliggende områder til at arbejde med de forskellige mods. Så kan de som ønsker det jo altid lave solo-baser rundt omkring.

Enig, også det mine tanker gik lidt på, for selvfølgelig skal der da være plads til solo sjov.

Spørgsmålet er vel også om man skal hoppe på 1.5.x (https://forum.feed-the-beast.com/threads/feed-the-beast-redpower-and-1-5-x.18827/)?
Jeg synes bare vi skal springe ud i det, jeg ser ingen grund til at vente. Sidst vi diskuterede om vi skulle starte ny verden eller vente talte vi det ihjel og der skete ikke rigtigt noget før tekkit dukkede op. Lad os komme i gang med det og se om det er noget der fænger folk. Man kan vel opgradere når tid er.

Mener du starte med 1.4.7?

Som jeg læser det link jeg satte ind, så bør man starte en ny verden med 1.5, eller er jeg fejl på den? Og så er det spørgmålet om ikke det er værd at vente, HVIS vi skal ha' 1.5.x, da de som jeg læser det er klar i dag eller om en uge? Dog ikke med sikkerhed kompatibel med senere versioner, desværre.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Wishbone22. April '13 kl. 12:44
Spørgsmålet er vel også om man skal hoppe på 1.5.x (https://forum.feed-the-beast.com/threads/feed-the-beast-redpower-and-1-5-x.18827/)?
Jeg synes bare vi skal springe ud i det, jeg ser ingen grund til at vente. Sidst vi diskuterede om vi skulle starte ny verden eller vente talte vi det ihjel og der skete ikke rigtigt noget før tekkit dukkede op. Lad os komme i gang med det og se om det er noget der fænger folk. Man kan vel opgradere når tid er.
Mener du starte med 1.4.7?

Som jeg læser det link jeg satte ind, så bør man starte en ny verden med 1.5, eller er jeg fejl på den? Og så er det spørgmålet om ikke det er værd at vente, HVIS vi skal ha' 1.5.x, da de som jeg læser det er klar i dag eller om en uge? Dog ikke med sikkerhed kompatibel med senere versioner, desværre.
Nej, det de siger er at hvis man går over til 1.5, bør man starte en ny verden. Vi kommer til at starte en ny verden under alle omstændigheder, for vi kører overhovedet ikke FTB endnu.

Det de så også siger er at RedPower ikke vil blive inkluderet i 1.5 pakken, og at de ikke garanterer at 1.5 verdener vil være kompatible med 1.6, når den engang kommer. Det er jo meget naturligt. Givet at den nuværende version af Vanilla MC er 1.5.1, og i betragtning af at tidsperioden mellem nye versioner er steget betragteligt siden "de gode gamle dage", så ligger 1.6 nok for langt ude i fremtiden til at det kan betale sig at vente på den. Jeg synes det ville være synd at undvære RedPower, især på en eventuel creative server.

Så ja, jeg tror også at vi bør starte med 1.4.7, og så tage det op igen når vi når til 1.6. Jeg bryder mig heller ikke om de ændringer Mojang har lavet i inventory interfacet i 1.5. Det virker ikke særlig godt, synes jeg.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Grandt22. April '13 kl. 13:16
Nej, det de siger er at hvis man går over til 1.5, bør man starte en ny verden. Vi kommer til at starte en ny verden under alle omstændigheder, for vi kører overhovedet ikke FTB endnu.

Ja, den er jeg med på. Det jeg mente var, at starter man med 1.4.7 nu, og så om en uge eller 2 vil starte 1.5.x, så skal man jo igen starte forfra, og så er 1.4.7-tiden jo "spildt", med mindre man er så glad for starten, at det er en god idé.  ;)

Jeg bryder mig heller ikke om de ændringer Mojang har lavet i inventory interfacet i 1.5. Det virker ikke særlig godt, synes jeg.

Nu har jeg kun spillet 1.5 siden lørdag, og har hurtigt vænnet mig til de fine funktioner der er kommet på det område, og sådan er man jo så forskellig. Vil dog mene at Comparators bliver svær at undværre for en redstone nørd (ved ikke om der er et alternativ i nogen af de mods). Hehe. Så vidt jeg har set, findes Hoppers i et af de mods, så den skal man jo ikke gå til 1.5.x for.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Wishbone22. April '13 kl. 14:27
Vil dog mene at Comparators bliver svær at undværre for en redstone nørd (ved ikke om der er et alternativ i nogen af de mods).
Kære Hr. Redstone Nørd, alle dine drømme går i opfyldelse i RedPower ;)

Seriøst, tjek listen af RedPower Logic komponenter ud: https://integratedredstone.wikispaces.com/Redpower+Logic (https://integratedredstone.wikispaces.com/Redpower+Logic)

Tro mig, du har ikke lyst til at undvære RedPower mod'et, hvilket du ville være nødt til hvis vi skulle køre 1.5.x. Netop tilstedeværelsen af RedPower i Tekkit har også gjort at jeg har undret mig over hvorfor du ikke spillede det, eftersom jeg ville mene at det var lige noget for dig. Jeg kender jo din forkærlighed for redstone circuits ;)


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Wishbone22. April '13 kl. 14:31
Jeg bryder mig heller ikke om de ændringer Mojang har lavet i inventory interfacet i 1.5. Det virker ikke særlig godt, synes jeg.

Nu har jeg kun spillet 1.5 siden lørdag, og har hurtigt vænnet mig til de fine funktioner der er kommet på det område, og sådan er man jo så forskellig.

Well, det jeg har oplevet er at når man skal crafte noget, hvis man så samler en stack af et eller andet op og holder venstre knap nede, og så klikker ét item af gangen ind i crafting grid'et med højre knap (som man jo gør), når man så lægger stacken tilbage i sit inventory hopper de items man lige har placeret i grid'et tilbage i stacken, ca. 4 ud af 5 gange. Det er rent ud sagt RØV-irriterende >:(


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Geddeth23. April '13 kl. 08:26
Well, det jeg har oplevet er at når man skal crafte noget, hvis man så samler en stack af et eller andet op og holder venstre knap nede, og så klikker ét item af gangen ind i crafting grid'et med højre knap (som man jo gør), når man så lægger stacken tilbage i sit inventory hopper de items man lige har placeret i grid'et tilbage i stacken, ca. 4 ud af 5 gange. Det er rent ud sagt RØV-irriterende >:(

Lyder som om du skal slå Touchscreen fra? Game Menu -> Options -> Touchscreen Mode -> OFF
Alternativt: er det lokalt? FUN og ADV er opgraderet til 1.5 også, så spørgsmålet er om det også optræder dér, for det kunne også lyde som netværkslag af en art.

Det kan måske også være en af disse issues (https://mojang.atlassian.net/issues/?jql=text%20~%20%22crafting%22%20ORDER%20BY%20created%20DESC%2C%20resolution%20ASC) ... men lyder næppe som en ny "feature" i 1.5, snarere noget som bliver rettet over de næste minor versioner.

Jeg synes i hvert fald det er værd lige at afvente og se hvad der sker med næste version af FTB, som de siger udkommer inden for en uge. Så kan vi snakke om, hvorvidt opgraderingen til 1.5 er værd kontra ingen RedPower. Det lyder som om den ene maintainer af RP ikke er videre tilregnelig, så spørgsmålet er om det mod alligevel ender med at blive abandoned til fordel for noget andet inden længe...?


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Wishbone23. April '13 kl. 09:16
Jeg synes i hvert fald det er værd lige at afvente og se hvad der sker med næste version af FTB, som de siger udkommer inden for en uge. Så kan vi snakke om, hvorvidt opgraderingen til 1.5 er værd kontra ingen RedPower. Det lyder som om den ene maintainer af RP ikke er videre tilregnelig, så spørgsmålet er om det mod alligevel ender med at blive abandoned til fordel for noget andet inden længe...?
Jojo, lad os da bare give det en uges tid eller to.

Mht. Eloraam (hende (tror jeg nok) som laver RedPower), så er her de sidste fire posts fra hendes Twitter:
Citat
So about vanishing... work project got crazy and burnout hit me. Things seem to be settling down, but I don't want to jinx it this time.
Citat
With that said, I'm not retiring.
Citat
So 1.5 isn't as bad as I'd expected, a lot of damage in a couple specific areas but overall most of the code compiles.
Citat
I won't risk ETA predictions but the work project that dragged me away ended yesterday and I'm feeling like playing Minecraft again.

Så det lyder som om der i hvert fald er en mulighed for at RP2 bliver opdateret til 1.5.x indenfor en overskuelig fremtid.

Jeg vil nu stadig meget hellere undvære "The Redstone Update" end jeg vil undvære RedPower.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Kaninus23. April '13 kl. 12:14
Jeg synes ærligt talt heller ikke at denne sætning giver mig stor lyst til at starte en server baseret på 1.5
Citat
For right now we will be staying on 1.4.7 as our recommended builds. This is as things stand likely to continue on till probably the 1.6 update from Mojang. We will be releasing a 1.5.x pack, although this pack will be added as a Private pack so people will need to add a password to have the pack show up on the launcher. Right now we plan to keep this as a Beta Pack and it will be loosely based on the Ultimate Pack.

Beta ringer aldrig godt i mine ører...


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Geddeth23. April '13 kl. 12:46
Fair nok, det afsnit havde jeg ikke hæftet mig særligt ved.

Så er min foreløbige plan at opsætte 2 stk FTB YogCraft servere (https://feed-the-beast.com/download.php): en "Adventure"-udgave (er der en bedre beskrivelse nu om dage?) som fungerer nogenlunde som Tekkit serveren i dag, samt en FUN-server, som kører Creative i stil med den nuværende FUN-server. De 3 eksisterende servere nedlægges, og jeg lægger download-links ud i forummet til de der vil hente world-filerne. Jeg får også Overviewer aktiveret, hvis det ellers fungerer ordentligt med FTB.
Hvis det alligevel viser sig at vi vil køre FTB 1.5.x, må vi jo overveje om vi skal resette verdenerne eller fortsætte med de eksisterende.

Sounds good? Så mangler jeg bare et godt seed (eller to?)  8)



Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Wishbone23. April '13 kl. 13:04
Så er min foreløbige plan at opsætte 2 stk FTB YogCraft servere (https://feed-the-beast.com/download.php): en "Adventure"-udgave (er der en bedre beskrivelse nu om dage?) som fungerer nogenlunde som Tekkit serveren i dag, samt en FUN-server, som kører Creative i stil med den nuværende FUN-server. De 3 eksisterende servere nedlægges, og jeg lægger download-links ud i forummet til de der vil hente world-filerne.
Det lyder perfekt :)

Jeg får også Overviewer aktiveret, hvis det ellers fungerer ordentligt med FTB.
Well, det fungerede ikke så godt med Tekkit. Problemet med overviewer er at det kun understøtter Vanilla blocks, hvilket gør at alt hvad der kommer fra et mod ser fucked up ud. Måske skulle vi kigge på noget i retning af DynMap: https://www.minecraftforum.net/topic/1543523-dynmap-dynamic-web-based-maps-for-minecraft/ (https://www.minecraftforum.net/topic/1543523-dynmap-dynamic-web-based-maps-for-minecraft/)

Det ser ud til at det direkte understøtter de fleste (om ikke alle, jeg har ikke gennemtjekket listen) mods fra Feed The Beast. Mit gæt vil være at det er Forge-versionen vi skal bruge. FTB bruger i hvert fald Forge.

Sounds good? Så mangler jeg bare et godt seed (eller to?)  8)
Det lyder fantastisk. Jeg kan godt prøve at finde et par seeds når jeg kommer hjem. Grundlæggende er der vel ikke så store krav til seedet, bare spawn pointet ikke ligger midt i en gigantisk ørken eller jungle.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Wishbone23. April '13 kl. 13:06
en "Adventure"-udgave (er der en bedre beskrivelse nu om dage?)
Tjo, Adventure mode er jo egentlig noget helt andet i MC. Det vi mener er vel Survival? Og tilsvarende med FUN, det er jo også bare Creative. Vi kan ligeså godt kalde dem efter de modes de kører. Så Survival og Creative er mine bud.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Kaninus23. April '13 kl. 13:55
Så er min foreløbige plan at opsætte 2 stk FTB YogCraft servere (https://feed-the-beast.com/download.php): en "Adventure"-udgave (er der en bedre beskrivelse nu om dage?) som fungerer nogenlunde som Tekkit serveren i dag, samt en FUN-server, som kører Creative i stil med den nuværende FUN-server. De 3 eksisterende servere nedlægges, og jeg lægger download-links ud i forummet til de der vil hente world-filerne.
Kanon, kan da slet ikke vente nu :)

Jeg får også Overviewer aktiveret, hvis det ellers fungerer ordentligt med FTB.
Well, det fungerede ikke så godt med Tekkit. Problemet med overviewer er at det kun understøtter Vanilla blocks, hvilket gør at alt hvad der kommer fra et mod ser fucked up ud. Måske skulle vi kigge på noget i retning af DynMap (https://www.minecraftforum.net/topic/1543523-dynmap-dynamic-web-based-maps-for-minecraft/)

Det ser ud til at det direkte understøtter de fleste (om ikke alle, jeg har ikke gennemtjekket listen) mods fra Feed The Beast. Mit gæt vil være at det er Forge-versionen vi skal bruge. FTB bruger i hvert fald Forge.
Uhh. Det ser virkeligt blæret ud. Og med online players og chat funktion indbygget. Det lyder lidt cool :)


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Geddeth23. April '13 kl. 21:04
Her er første forsøg på at sætte en FTB YogCraft Survival server op. DEN ER IKKE PERMANENT, BLOT TIL TEST!

(https://88.198.25.145:25583/status.png)

Det ser ud til at fungere med McMyAdmin, dog kan man ikke styre mods osv derigennem, det må foregå via config-filerne.
Lad mig høre om det ser nogenlunde fornuftigt ud. Seed'et er i øvrigt "wanparty".


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Kaninus23. April '13 kl. 23:30
Kan umiddelbart godt lide det seed. Spawn ligger ved en fin lille by. og der er jungle og silverwood ikke langt derfra, så jeg kan bygge min thaumcraft base tæt ved :D


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Grandt24. April '13 kl. 12:44
Der er mange spændende ting, og vi er et par stykker der ikke kunne vente tiden af, så har brugt natten på at udforske, mine og hvad der til hører af dødsfald.  ::)



Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Grandt24. April '13 kl. 12:58
Der var lige et par spørgsmål der har meldt sig. Får vi mulighed for at joine hinanden? Sætte homes? eller andre måder at komme lidt hurtigere rundt på?


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Kaninus24. April '13 kl. 13:15
Der var lige et par spørgsmål der har meldt sig. Får vi mulighed for at joine hinanden? Sætte homes? eller andre måder at komme lidt hurtigere rundt på?
Man kunne evt bruge den waypoint funktion der er i map delen, hvor man kan teleporte til sine waypoints (ved ikke om det fungerer i multiplayer, men jeg har bemærket at funktionen er der i singleplayer). Og jeg mener at join førhen har været en lovlig funktion på ADV serveren.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Geddeth24. April '13 kl. 15:41
Der er mange spændende ting, og vi er et par stykker der ikke kunne vente tiden af, så har brugt natten på at udforske, mine og hvad der til hører af dødsfald.  ::)

OK, men som sagt havde jeg ikke tænkt at den world skulle være den endelige, så jeg håber ikke I har bygget alt for mange ting som I er glade for :)


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Geddeth24. April '13 kl. 15:46
Man kunne evt bruge den waypoint funktion der er i map delen, hvor man kan teleporte til sine waypoints (ved ikke om det fungerer i multiplayer, men jeg har bemærket at funktionen er der i singleplayer). Og jeg mener at join førhen har været en lovlig funktion på ADV serveren.

Jeg opdaterer denne liste (https://wanparty.dk/index.php?topic=981.0) hvis der er behov, men ellers regner jeg med at den bliver gældende.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Grandt24. April '13 kl. 15:56
Der er mange spændende ting, og vi er et par stykker der ikke kunne vente tiden af, så har brugt natten på at udforske, mine og hvad der til hører af dødsfald.  ::)

OK, men som sagt havde jeg ikke tænkt at den world skulle være den endelige, så jeg håber ikke I har bygget alt for mange ting som I er glade for :)

Selvfølgelig har vi det. ;P

Men vi ved jo det er test, og det skader jo ikke med lidt øvelse i at svinge hakken. ;D



Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Grandt24. April '13 kl. 15:58
Der var lige et par spørgsmål der har meldt sig. Får vi mulighed for at joine hinanden? Sætte homes? eller andre måder at komme lidt hurtigere rundt på?
Man kunne evt bruge den waypoint funktion der er i map delen, hvor man kan teleporte til sine waypoints (ved ikke om det fungerer i multiplayer, men jeg har bemærket at funktionen er der i singleplayer). Og jeg mener at join førhen har været en lovlig funktion på ADV serveren.

Hvis man kan tp til waypoint vil det da være guld.  ;D


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: KenZoe24. April '13 kl. 18:03
Er det en Adventure eller Creative server?

Er man stor nok til at tage på adventure er man også stor nok til ikke at skulle bruge teleport.
Hobitten ville være et rimeligt nederen eventyr hvis de havde brugt

/waypoints go Lonely Mountain
/waypoints return



Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Wishbone24. April '13 kl. 18:12
Er det en Adventure eller Creative server?

Er man stor nok til at tage på adventure er man også stor nok til ikke at skulle bruge teleport.
Hobitten ville være et rimeligt nederen eventyr hvis de havde brugt

/waypoints go Lonely Mountain
/waypoints return
De ville jo skulle gå til Lonely Mountain først for at sætte et waypoint ;)

Men det er vel også det en portal gun er til.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Wishbone24. April '13 kl. 18:15
Jeg har kigget på forskellige seeds, og fundet ét som virker meget fedt. Der er et stort relativt fladt grassland område lige ved spawn som vil være perfekt til en fælles base. Lige ved siden af er der en jungle, og der er ikke ret langt til hverken desert, swamp eller forest. Der er også en hel del bjerge og huler i området. I kan jo tjekke det ud hvis i har lyst. Seedet er: 3054220333841915365


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: KenZoe24. April '13 kl. 18:17
"De ville jo skulle gå til Lonely Mountain først for at sætte et waypoint ;)"
Det satte Gimli jo inden de tog afsted da Smaug angreb.


/løber meget stærkt ud af tråden  :P


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: KenZoe24. April '13 kl. 18:20
Seed nummer 3141592653589793238 tak  8)



Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Wishbone24. April '13 kl. 19:38
Seed nummer 3141592653589793238 tak  8)
Hmm, der er nogle meget fede landskaber, men jeg kan ikke finde skyggen af hverken jungle eller swamp nogen steder, og mod nord er der et koloenormt hav. Kiggede du på det seed jeg postede?


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: KenZoe24. April '13 kl. 20:14
Seed nummer 3141592653589793238 tak  8)
Kiggede du på det seed jeg postede?
Næh, jeg postede pi.  ;D

Personligt er det at kigge kort igennem hip som hap for mig. Vælg et hvor spawn er pænt og har bare et minimum af ressourcer og så udforsker vi resten.
At netop finde de ressourcer som man skal bruge er vel det halve af "eventyret"?

Ønskeliste:
- Træer
- Relativt fladt område omkring spawn
- Minimum én synlig natural cave
- Minimum et synligt bjerg (i distancen)
- Minimum to synlige biomes på minimap (fjern)

/proceed to hit wood


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: KenZoe24. April '13 kl. 20:23
"Kiggede du på det seed jeg postede?"
Så, nu har jeg lige fløjet en en 10 sekunders tur i fire retninger (hvad man kan gå og udforske på ½ dag cyklus og nå tilbage igen) og det virker perfekt.

Mest noticeable er den kæmpe store bjergkæde med masser af naturlige huler imod syd, de forskellige biomes imod nord/vest samtidig med, at selve spawn området er relativ fladt.

Make it happen.  ;)



Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Wishbone24. April '13 kl. 21:20
Seed nummer 3141592653589793238 tak  8)
Kiggede du på det seed jeg postede?
Næh, jeg postede pi.  ;D
Hehe, det lagde jeg ikke engang mærke til ;D


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Kaninus24. April '13 kl. 21:37
"Kiggede du på det seed jeg postede?"
Så, nu har jeg lige fløjet en en 10 sekunders tur i fire retninger (hvad man kan gå og udforske på ½ dag cyklus og nå tilbage igen) og det virker perfekt.

Mest noticeable er den kæmpe store bjergkæde med masser af naturlige huler imod syd, de forskellige biomes imod nord/vest samtidig med, at selve spawn området er relativ fladt.

Make it happen.  ;)

Hvordan ser det ud med sne?? Jeg skal bruge spruce wood. Er der sne nogen steder???


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Grandt24. April '13 kl. 21:44
Hvordan ser det ud med sne?? Jeg skal bruge spruce wood. Er der sne nogen steder???

Vi skal nok finde et par saplings til dig.  ;)

Har dog ikke set det specifikke seed, men helt uden spruce tror jeg ikke på det er.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Wishbone24. April '13 kl. 22:15
Hvordan ser det ud med sne?? Jeg skal bruge spruce wood. Er der sne nogen steder???
Vi skal nok finde et par saplings til dig.  ;)
Jeps. Jeg skal også bruge bier fra alle biomes (og træer og andre planter, for den sags skyld), så vi skal nok finde alt hvad vi hver især skal bruge ;)


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Kaninus24. April '13 kl. 22:19
Hvordan ser det ud med sne?? Jeg skal bruge spruce wood. Er der sne nogen steder???

Vi skal nok finde et par saplings til dig.  ;)

Har dog ikke set det specifikke seed, men helt uden spruce tror jeg ikke på det er.

MyX og jeg har også været inde og kigge på det nu. Og vi er glade, så jeg giver KenZoe ret... Make it happen :-D


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: KenZoe25. April '13 kl. 12:55
Bliver der lige givet besked når et seed er endeligt?

Det nuværende har en enderportal lige ved siden af byen? Er det en tilfældig feature eller har nogen allerede været kreative?


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Kaninus25. April '13 kl. 18:09
Bliver der lige givet besked når et seed er endeligt?

Det nuværende har en enderportal lige ved siden af byen? Er det en tilfældig feature eller har nogen allerede været kreative?

Jeg er ret sikker på at det er nogen der har bygget den...

Jeg stemmer klart for det seed Wisbone postede. Det er også lidt mere fladt end det vi har lige nu. Det letter det lidt når der skal bygges stort at man ikke først skal fjerne et bjerg.
Og nu håber vi så bare at der snart kommer en permanent server op, så vi kan komme i gang. Jeg synes ikke rigtigt at jeg kan samle mig til at lege videre på den nuværende, når man ved at den bliver lukket.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Geddeth25. April '13 kl. 19:41
Jeg tror jeg laver den nuværende FTB server (inkl. world) om til Creative-serveren (aka FUN). Det var hele tiden min plan at der skulle bruges to forskellige seeds, så man ikke kan "scoute" ressourcer på Creative-serveren og så finde dem på Survival.
Efterfølgende har jeg tænkt at seed'et på Survival måske burde være hemmeligt af samme grund, men det er jo for sent nu :)

Jeg sætter serverne op ASAP, men kan ikke sige noget om præcis hvornår det bliver. Men i denne weekend i hvert fald.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Geddeth25. April '13 kl. 19:49
Bliver der lige givet besked når et seed er endeligt?

Survival: Wishbone's seed (yes, I wrote that)
Creative: "wanparty"


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: KenZoe25. April '13 kl. 20:03
"Efterfølgende har jeg tænkt at seed'et på Survival måske burde være hemmeligt af samme grund"
Er faktisk fan af denne her :-*
At have scoutet for resourcer virker lidt søgt på en adventure server.

Men anywho, up with the servers and on with the show...

.... i en weekend hvor jeg har minus tid til at spille samt en to-ugers periode med opgaveskrivning lige bagefter  :-\ :'(

Men dips for at være "landmand" med en stor træplantage som folk kan rippe fra  :)


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Grandt25. April '13 kl. 20:37
Får desværre først tid til at spille en gang i løbet af lørdag...  ::)

Angående kommandoer, så var det da lidt fjollet at stille spørgsmål i en låst tråd.  :o

Nuvel, så kommer jeg da med et bud: Det ser ud til man kan ændre og sætte individuelle spawnpoints i Vanilla nu. Er det noget vi skal bruge? Hvis, så er seed med godt spawn jo overflødigt, og kan dermed godt være hemmeligt, og en god lokation kan bruges til spawn senere hen.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Wishbone25. April '13 kl. 20:40
Men dips for at være "landmand" med en stor træplantage som folk kan rippe fra  :)
Well, jeg kommer i hvert fald også til at dyrke træer, men til krydsningsformål, ikke til høst. Når jeg får avlet nogle gode nogle frem kan jeg levere saplings til din træfarm. Kunne du tænke dig en kirsebærplantage?


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Wishbone25. April '13 kl. 20:41
Survival: Wishbone's seed (yes, I wrote that)
I do wish you hadn't :-\


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Kaninus25. April '13 kl. 22:14
Hvis ADV bliver Wishbones seed, så har MyX og jeg fundet et område omkring 260, 1150 med en stor vulkan og et rimeligt plant område med lidt træer. Der vil vi gerne slå os ned. MyX i vulkanen og mig på det flade område foran  :P

Jeg vil ikke Dipse på noget specielt, da jeg ved at jeg plejer at være længe om at få industrien op. Men jeg satser stadig på at lege Harry Potter på 1. sal. Så hvis nogen vil prøve at lege med Thaumcraft kan det gøres der :)


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Wishbone25. April '13 kl. 23:08
Har alle andre end mig tænkt sig at køre rent solo-løb? Jeg tror vi ville kunne drage nytte af visse fælles faciliteter, om ikke andet så noget fælles power generation vi kan drive maskiner med. Og et fælles lager til overskudsressourcer har da også tidligere vist sig praktisk. Det er ikke fordi jeg vil tvinge nogen til at spille spillet på en bestemt måde, jeg prøver egentlig bare at lodde stemningen.

Det kunne også være fedt hvis nogle af de nye blandede sig i diskussionen på forummet.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Grandt26. April '13 kl. 00:33
Har alle andre end mig tænkt sig at køre rent solo-løb?

Bestemt nej - Har ingen planer overhovedet om noget solo. Vil absolut helst teamwork, som tidligere udtrykt. Ellers kunne man jo lige så godt ta' en omgang SP i min verden.  ;)

Ved også dem jeg har hevet i, er til team projekter, om end der er et par stykker der har forelsket sig i twillight forrest til en outpost.

Det kunne også være fedt hvis nogle af de nye blandede sig i diskussionen på forummet.

Skal se om jeg kan få dem sparket herind.  ;D


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Geddeth26. April '13 kl. 06:56
Angående kommandoer, så var det da lidt fjollet at stille spørgsmål i en låst tråd.  :o

Fixed :)

https://wanparty.dk/index.php?topic=981.msg5261#msg5261 (https://wanparty.dk/index.php?topic=981.msg5261#msg5261)


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Kaninus26. April '13 kl. 10:51
Har alle andre end mig tænkt sig at køre rent solo-løb? Jeg tror vi ville kunne drage nytte af visse fælles faciliteter, om ikke andet så noget fælles power generation vi kan drive maskiner med. Og et fælles lager til overskudsressourcer har da også tidligere vist sig praktisk. Det er ikke fordi jeg vil tvinge nogen til at spille spillet på en bestemt måde, jeg prøver egentlig bare at lodde stemningen.

Det kunne også være fedt hvis nogle af de nye blandede sig i diskussionen på forummet.

Jeg har ikke tænkt mig at skulle køre sololøb og vil da helt sikkert gerne være med til at lave noget stort fælles, men hvis vi allesammen lægger os lige op ad spawn og bor og miner der, så kommer vi meget hurtigt til at grave oven i hinanden. Derfor har MyX og jeg valgt at bo lidt længere væk, hvor der er en chance for at vi ikke miner oveni alle andres minegange.
Sådan var det jo også på den gamle server. Vi havde et stort fælles lager/tog/dekoder projekt og så boede vi rundt omkring på kortet hvor vi fandt passende plads.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Wishbone26. April '13 kl. 11:30
Jeg har ikke tænkt mig at skulle køre sololøb og vil da helt sikkert gerne være med til at lave noget stort fælles, men hvis vi allesammen lægger os lige op ad spawn og bor og miner der, så kommer vi meget hurtigt til at grave oven i hinanden. Derfor har MyX og jeg valgt at bo lidt længere væk, hvor der er en chance for at vi ikke miner oveni alle andres minegange.
Sådan var det jo også på den gamle server. Vi havde et stort fælles lager/tog/dekoder projekt og så boede vi rundt omkring på kortet hvor vi fandt passende plads.
True. Det lød bare lidt som om der ikke rigtig var nogen som ville deltage i "de fælles aktiviteter" ;)

Men jo, jeg regner da også med at bygge mig en solo-base. Der er bare så mange ting i FTB at man ikke kan fokusere på dem alle, og nogle af de mere "trivielle" ting (som f.eks. power generation) kunne alle måske nyde godt af at være fælles om, så man ikke skal bruge så meget tid på at opbygge hver sin infrastruktur. Så er spørgsmålet naturligvis hvordan man transporterer power fra et centralt kraftværk til de individuelle baser, men mon ikke man kan finde nogle kreative løsninger? :D


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: MyXulin26. April '13 kl. 12:05
Jamen et sted med stor EU power supply kunne være dejligt.. Så kunne vi evt bare koble den op til nogle teleport pipes.. Jeg ved ikk lige hvad range de har.. Men der ville vi alle kunne trække Eu ud fra et fælles sted..


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Kaninus26. April '13 kl. 12:10
Jeg stemmer for at fælles-lageret har et tag af solceller :D


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Sighvatur26. April '13 kl. 17:36
Hey
Jeg er en af de mennesker grandt har hevet med sig (endda ham der forelskede sig i en twilight forrest outpost).
Ville bare lige nævne angående teleportation, at det jo er muligt når vi når op til end-game da der jo findes sådanne maskiner, der bare kræver en del strøm.
Ellers kan vi vel gøre brug af nether portaler til at komme frem og tilbage til andre steder hurtigt?
Det var lige mine to tanker, og glæder mig til at komme igang sammen med jer :)


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Geddeth26. April '13 kl. 23:25
Som I kan se øverst på sitet er begge servere nu online.

MEN: jeg har problemer med at få nogen kommandoer overhovedet til at fungere. Dvs. alt fra /lastseen og /motd til /survival og /join. Jeg er ved at finde ud af om det har noget med admin-interfacet (MCMA) at gøre.
Jeg tror godt vi kan åbne for serveren alligevel, dvs. jeg tror ikke vi behøver at resette world nu. Men bare hav det i tankerne, når I logger på. Jeg kan også godt finde på at tage Creative-serveren ned for at teste nogle ting. Jeg prøver at holde Survival-serveren online indtil jeg har fundet et permanent fix.

Og husk til nye spillere: få jer registreret i forummet og smid et reply i denne tråd (https://wanparty.dk/index.php?topic=994.msg4592#msg4592), så bliver I whitelistet på serverne af en admin. Enjoy, og giv lyd hvis der er problemer 8)


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Grandt27. April '13 kl. 09:01
Som I kan se øverst på sitet er begge servere nu online.

Hvor er kortet?  ;D


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Kaninus 7. Maj '13 kl. 17:03
Øhm... er jeg den eneste der ikke synes at creative serveren er særligt creative??? Jeg kan i hvert fald ikke slå det til.

Og er der en grund til at Survival serveren er offline??


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Geddeth10. Maj '13 kl. 07:38
Øhm... er jeg den eneste der ikke synes at creative serveren er særligt creative??? Jeg kan i hvert fald ikke slå det til.

Den lider af samme problem som Survival-serveren, dvs. at stort set ingen kommandoer virker. Det er et generelt problem med FTB-servere at der ikke er nogen permission-håndtering, og det selv skal rette efter serveren er sat op. Så det arbejder jeg på :)


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Kaninus16. Maj '13 kl. 10:24
Kan vi ikke få det her mod på. plz plz plzzzzz :P
Hats Mod - YogLabs (https://www.youtube.com/watch?v=5WoDn2V-pFA#ws)


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Wishbone16. Maj '13 kl. 12:20
Kan vi ikke få det her mod på. plz plz plzzzzz :P
Jeg er ikke sikker, men jeg har på fornemmelsen at det ikke er spor trivielt at installere andre mods i FTB. Især fordi de nok skal installeres både client-side og server-side.


Titel: Sv: Feed The Beast vs. Tekkit
Besked af: Kaninus16. Maj '13 kl. 12:21
Kan vi ikke få det her mod på. plz plz plzzzzz :P
Jeg er ikke sikker, men jeg har på fornemmelsen at det ikke er spor trivielt at installere andre mods i FTB. Især fordi de nok skal installeres både client-side og server-side.
Jah i know, men kunne sq være sjovt.  :P