Wanparty.dk

Wanparty.dk

4. Maj '24 kl. 07:38*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: En god spilleaften med BF2.. Men jeg efterlyser følgende......  (Læst 11466 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Lazyboy
WanParty Medlem
**
Offline Offline

Beskeder: 33



WWW
« Dato: 2. August '08 kl. 19:56 »

    Hej alle BF2 venner...   Blink

    Endnu engang dejligt med en BF2 spilleaften, i selskab med jer fra wanparty. !   Humørgrin  Cool

    Set i lyset af vi ofte sidder i den bedste
sendetid/primetime hvor resten af familien må undvære os, mener jeg altså godt vi kune gøre det lidt mere spændende og sjovere for os selv !
Og derfor efterlyser jeg stadigvæk følgende når vi spiller !!


  • At vi deler os i 2 grupper på teamspeak, så det er nemmere at lægge en strategi overfor modstanderen.
  • At vi spiller meget tættere sammen på holdene hvis banen tillader, er bedre til at dækker hinanden, og placere os mere stratetisk rigtigt.
  • At vi deler opgaverne imellem os / Hvem gør hvad.. - Special forces - Medic - Engineer - Support.
  • Og hvis vi ikke er mere end 8 spillere, bør vi holde kampfly og kamphelikoptere på jorden. Mandskabs helikoptere for transport er selvfølgelig ok.


Mange gange syntes jeg vi løber lidt hovedløst rundt om hinanden, og slet ikke får brugt de mange muligheder der nu engang er i spillet, og det syntes jeg er ærgeligt !
Vi skal være meget bedre til at støtte & supporte hianden eks. med medic og armo.
Og så syntes jeg det er dødsygt hvis 2 ud af 4 mand på samme hold, sidder i luften og styre 90% af spillet !!

Men SJOVT er det...  Bestem !!  Grin Grin  Og forsæt endelig med at dukke op til wanparty, jeg glæder mig til mange spille timer sammen med jer endnu !!

...................................................DET BURDE BARE VÆRE OFTERE VI SPILLER BF2 SAMMEN......................................................

Jeg ved godt mange af jer og dyrker andre spil .......  But keep going  !!

Med mange venlige sommer hilsner.

Lazyboy
[/list]
« Sidste ændring: 3. August '08 kl. 15:06 af Lazyboy » Logget

NZXT APOLLO Sort - CoolerMaster Real Power M850 Modular PSU - ASUS P5N32-E SLI AiLifestyle Series - 2X ASUS EN8800GTS/HTDP/SLI-  Core 2 Duo E6700 3,0 GHz - 8Gb Corsair XMS2 Dominator -  WD Raptor WD1500ADFD 150 GB - DVD Samsung SH-S183A - ViewSonic VX2245wm Blank piano sort - Microsoft Windows Vista Home Premium (Dansk) 64 Bit. - Logitech Extreme 3D Pro - Logitech G15 Gaming Keyboard (Dansk).
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #1 Dato: 2. August '08 kl. 22:56 »

  • At vi deler os i 2 grupper på teamspeak, så det er nemmere at lægge en strategi overfor modstanderen.

Det forudsætter naturligvis at folk har mikrofoner som rent faktisk virker Rullende øjne

Og så syntes jeg det er dødsygt hvis 2 ud af 4 mand på samme hold, sidder i luften og styre 90% af spillet !!

Ja, jeg smuttede også tidligt i går, da jeg ikke rigtig "passer ind" i luftkrigsscenariet. Undskyld hvis jeg virkede halvgnaven, men det har været en sindssyg uge for mit vedkommende, og det hjalp ikke at blive bombet sønder og sammen af Grandt hver gang jeg spawnede  Blink Græder
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #2 Dato: 3. August '08 kl. 10:31 »

Ja i må sq undskylde at jeg endelig fik lov at skyde jer lidt i BF2... Det plejer jo at være mig der ligger splattet ud hele tiden... Så jeg synes rent faktisk at det var sjovt til en afveksling at være lidt "ovenpå"...  Rullende øjne Nej regner ikke med jeg får lov til det næste gang...  støt men hvor længe har jeg været med her, og hvor mange har jeg skudt kontra død i BF2?? Tror nok ratio er 1:3 eller lignende...  Chokeret

...................................................DET BURDE BARE VÆRE OFTERE VI SPILLER BF2 SAMMEN......................................................

Det kan jeg så godt tilslutte mig! Det er svært at bevare øvelsen når der går min. 3 uger mellem hvert spil... og glipper man det går der 6...  Græder

Mange gange syntes jeg vi løber lidt hovedløst rundt om hinanden, og slet ikke får brugt de mange muligheder der nu engang er i spillet, og det syntes jeg er ærgeligt !
Vi skal være meget bedre til at støtte & supporte hianden eks. med medic og armo.

Ja lidt support af hinanden er noget vi godt kan øve os på!  Blink

  • At vi deler os i 2 grupper på teamspeak, så det er nemmere at lægge en strategi overfor modstanderen.
Det forudsætter naturligvis at folk har mikrofoner som rent faktisk virker Rullende øjne

Ja der var da godt nogle stykker der havde problmer... Men ja er vi folk nok (min 8-10 stykker), så er det sjovt at dele os på TS, men det er også sjovt at få lov at svine dem til man bliver dræbt af...  Grin Allright det kunne vi måske også holde til UT.  Rullende øjne

Lidt mere taktik og strategi vil være OK!  Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #3 Dato: 4. August '08 kl. 08:10 »

Set i lyset af vi ofte sidder i den bedste sendetid/primetime hvor resten af familien må undvære os, mener jeg altså godt vi kune gøre det lidt mere spændende og sjovere for os selv !
Jeg er enig. Uanset hvordan man ellers ser på EA/Dice/Battlefield-kontroversen, så er der stadig flere tusinde BF2-spillere online på ethvert tidspunkt, og jeg synes sgu også stadig spillet er underholdende. Men jeg er også - som dig - ærgerlig over, at de gamle dage er forbi, hvor taktikken og strategien var mere fremtrædende.
Som admin kan jeg stille betingelserne til rådighed for underholdningen (også selvom teknikken driller til tider), men det er sgu os allesammen, der må skabe underholdningen, når vi nu sidder her sammen en gang om ugen.  Blink

At vi deler os i 2 grupper på teamspeak, så det er nemmere at lægge en strategi overfor modstanderen.
Den har været vendt før, og jeg synes det er god idé, selvom det også tager lidt af humoren, når man ikke kan disse de andre. Men der må vi så bruge in-game chat til at hovere, hvis det er. Der er dog nogle praktiske problemer, hvis vi f.eks. har auto teambalance aktiveret på serveren, hvor man kan risikere at blive smidt rundt på holdene automatisk, og så skal ud på skrivebordet og skifte TS-kanal. Har nogen erfaringer med, hvad andre gør?

At vi spiller meget tættere sammen på holdene hvis banen tillader, er bedre til at dækker hinanden, og placere os mere stratetisk rigtigt. At vi deler opgaverne imellem os / Hvem gør hvad.. - Special forces - Medic - Engineer - Support.
Også fine ideer. Jeg vil også henlede folks opmærksomhed på den udemærkede wiki på BF2S.com, den indeholder masser af strategiske tips, og alle detaljer om baner, køretøjer, man kan ønske sig.

Og hvis vi ikke er mere end 8 spillere, bør vi holde kampfly og kamphelikoptere på jorden. Mandskabs helikoptere for transport er selvfølgelig ok.
Se, der er vi så uenige. Jeg ved at andre også har holdt på, at f.eks. kampvogne og APC'er ikke måtte bruges, hvis vi ikke var så mange, men personligt synes jeg det er unødvendigt. Efterhånden (efter den sædvanlige stak patches) er BF2's våben og køretøjer blevet så balancerede, at jeg mener at der altid er et passende modtræk.
Hvis nogen bliver ved med at spawncampe dig med en M1A2 eller APC, så er modtrækket at spawne som anti-tank næste gang, trække om bag kampvognen og smider et par RPG'er i mandens larvefødder (video: sweet spot). Alternativt som Spec-Ops og giver ham C4 så hatten passer.
Og er der et par flyboys på det andet hold, som er glade for at bombe dine kampvogne, så bør man gå sammen 2-3 stykker om at bemande nogle Stingers/IGLAs og få dem pillet ned indtil de har lært det.

En del af spillet er jo netop at bruge hele spillets farvelade til at møde det andet holds spillere med et passende modtræk.

Mange gange syntes jeg vi løber lidt hovedløst rundt om hinanden, og slet ikke får brugt de mange muligheder der nu engang er i spillet, og det syntes jeg er ærgeligt !
Vi skal være meget bedre til at støtte & supporte hianden eks. med medic og armo.
Netop. BF2 er fuld af muligheder, som vi aldrig udnytter af den ene eller anden grund. Og det er synd, for det mangedobler morskaben, IMO.

...................................................DET BURDE BARE VÆRE OFTERE VI SPILLER BF2 SAMMEN......................................................
Jep, well. Der er intet i vejen for at holde nogle spontan-events lidt oftere. Det kræver måske bare, at folk er bedre til at følge med i forummet og melde tilbage om de kommer eller ej - det gælder for så vidt også de regulære events. Vi kan evt. supplere event posts i forummet med en afstemning, hvor man skal tilkendegive om man kommer eller ej, så vi ved det.

Bortset fra det, så synes jeg det er fedt med mere feedback i forummet omkring hvordan events bliver afholdt. Det giver os noget at arbejde med. Så bliv ved med det  Blink
« Sidste ændring: 4. August '08 kl. 10:58 af Geddeth » Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #4 Dato: 5. August '08 kl. 01:10 »

At vi deler os i 2 grupper på teamspeak, så det er nemmere at lægge en strategi overfor modstanderen.
Den har været vendt før, og jeg synes det er god idé, selvom det også tager lidt af humoren, når man ikke kan disse de andre. Men der må vi så bruge in-game chat til at hovere, hvis det er. Der er dog nogle praktiske problemer, hvis vi f.eks. har auto teambalance aktiveret på serveren, hvor man kan risikere at blive smidt rundt på holdene automatisk, og så skal ud på skrivebordet og skifte TS-kanal. Har nogen erfaringer med, hvad andre gør?

Jeg ved ikke hvad andre gør, men jeg ved at man kan opsætte keyboard shortcuts til de forskellige kanaler i TS. Så man behøver ikke gå ud af BF2 for at skifte kanal.

[EDIT] Jeg har f.eks. lige sat 3 shortcuts op i min TS:

  • Ctrl + L = BF2 Lobby
  • Ctrl + M = BF2 MEC
  • Ctrl + U = BF2 USMC

Gå ind under Settings->Key settings i TS, så kan i sætte shortcuts op til alle mulige funktioner.
« Sidste ændring: 5. August '08 kl. 01:16 af Wishbone » Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #5 Dato: 5. August '08 kl. 09:14 »

  • Ctrl + L = BF2 Lobby
  • Ctrl + M = BF2 MEC
  • Ctrl + U = BF2 USMC

Gå ind under Settings->Key settings i TS, så kan i sætte shortcuts op til alle mulige funktioner.

Ah, schweet. Så bliver det i givet fald officiel praksis, når vi spiller - så kan folk selv vælge, om de vil være i Lobbyen (mellem runder, og til generel tilsvining), eller de vil være på den hold-opdelte kanal. Det holder.
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #6 Dato: 5. August '08 kl. 12:57 »

Indeed. Men det kræver stadig at folk får deres sound setup til at virke Tvær
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #7 Dato: 7. August '08 kl. 21:54 »

Som de fleste af jer andre savner jeg også en lidt mere kreativ brug af de forskellige classes, og dermed også den squad mentalitet der kommer ud af at have en medic/support/anti-tank med sig rundt.
Support og medic er, sjovt nok, nogle af de classes om vi rent faktisk spiller mindst, netop pga. det manglende samarbejde og squad dannelse.

Faktisk savner jeg bare at der (fast) bliver lavet en gruppe, og at man dermed har et spawnpoint på lederen.
Nogle af os er gode til at starte den op, og så opstår der også en lille squad, men oftes er det 3-4 personer som er i hver sin ende af kortet.

Løsninger?

Udover at vi laver ovenstående hot keys til TS så vi kan lave hold på Team Speak, og derefter bruger in-game chat til de altid elskelige tilsvininger, så har jeg her nogle forslag:

- Færre med UT3 dage i rotationen, jeg kigger ofte på TS og det er slet slet ikke den samme tilslutning som med BF2 og UT2004.
Om det er pga. manglende hardware (mit tilfælde) eller at folk mener at serveren stadig er for ustabil skal jeg ikke kunne sige.

- Flere BF2 online sessions, hvis vi kommer i situationer hvor vi enten ikke er nok til at lave 2 (ordenlige) hold - hvorfor så ikke finde en public server (med even teams 0) og få gang i de squads som vi åbenbart allesammen tørster efter - med en god flok [WNPT]-spillere burde vi kunne rykke de fleste ikke organiserede servere rundt med ringen.
Tag ikke fejl, jeg elsker Wanparty serveren for dens ping og muligheden for at skifte mod/fast admin, men 5 spiller ER bare ikke det sammen som 16/32/64  Tvær

- Gå på kompromi imellem Wishbone og GeDDeTH, og prøve nogle maps hvor kun "bløde" vehicles (jeeps) er tilladt?
At helt udelukke køretøjer/fly vil gøre BF2 til enhver anden old school FPS, og desuden er der baner som selv i 16 player versionen simpelthen er for store til no-vehicles med så få spillere.
Derudover er jeg enig med GeDDeTH, det er ikke svært at bruge en ticket eller to på at tage en tank/et fly ud af spillet


« Sidste ændring: 7. August '08 kl. 21:56 af KenZoe » Logget

Spiller lige nu:
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #8 Dato: 8. August '08 kl. 02:58 »

- Færre med UT3 dage i rotationen, jeg kigger ofte på TS og det er slet slet ikke den samme tilslutning som med BF2 og UT2004.
Om det er pga. manglende hardware (mit tilfælde) eller at folk mener at serveren stadig er for ustabil skal jeg ikke kunne sige.
I dag var vi f.eks. 3 støt

Jeg ved ikke om det er fordi det er ferietid eller hvad. Men det er rigtigt nok at serveren ikke svinger helt endnu. Ingen anelse om hvorfor.

...med en god flok [WNPT]-spillere burde vi kunne rykke de fleste ikke organiserede servere rundt med ringen.
Og bare for at være en pain-in-the-ass vil jeg påpege at vores tag er [WPDK] Tunge

- Gå på kompromi imellem Wishbone og GeDDeTH, og prøve nogle maps hvor kun "bløde" vehicles (jeeps) er tilladt?
At helt udelukke køretøjer/fly vil gøre BF2 til enhver anden old school FPS, og desuden er der baner som selv i 16 player versionen simpelthen er for store til no-vehicles med så få spillere.
Derudover er jeg enig med GeDDeTH, det er ikke svært at bruge en ticket eller to på at tage en tank/et fly ud af spillet

Jeg ved ikke hvornår jeg er blevet stemplet som ham der hader alle vehicles Spørgsmålstegn

Jeg har noget imod flyene og helikopterene, fordi jeg F#¤%& ikke kan finde ud af at flyve lortet, og fordi dem der kan flyve lortet ejer spillet totalt på de maps der har dem. Ja, der er stationære heatseekers rundt omkring. De søger sjovt nok efter hvad som helst der udsender varme, inlusive olieboretårne og flares, som de flyvende tingester tilsyneladende har et uendeligt lager af, og som kan fyres af så næste hold er i luften før det første rammer jorden. Derudover kan de stationære installationer skydes i smadder, og bliver det også. Jeg kan meget bedre lide AA-installationerne i PoE. En ordentlig motherfucker af en gatling gun, den kan de sgu ikke snige sig udenom med flares.

Men hvornår har jeg nogensinde sagt at jeg havde noget imod wheeled/tracked vehicles?
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #9 Dato: 9. August '08 kl. 18:53 »

- Færre med UT3 dage i rotationen, jeg kigger ofte på TS og det er slet slet ikke den samme tilslutning som med BF2 og UT2004.

Sommeren har været hård ved fremmøde procenten, og især for UT3. Men hvis den generelle holdning er, at UT3 ikke er værd at bruge tid på, så synes jeg vi skal droppe det, eller i hvert fald finde på et bedre system til at afgøre, hvor ofte vi spiller de 3 spil end "mindre UT3, mere BF2".
Logget

Keep It Simple.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #10 Dato: 13. August '08 kl. 21:28 »

Men hvis den generelle holdning er, at UT3 ikke er værd at bruge tid på, så synes jeg vi skal droppe det, eller i hvert fald finde på et bedre system til at afgøre, hvor ofte vi spiller de 3 spil end "mindre UT3, mere BF2".

Okay, det var der ikke meget respons på. Hvad så med:

* BF2 på en fast ugedag, f.eks. hver torsdag
* Med mindre, der er officielt Wanparty event
* Hvad/hvor/hvordan der skal spilles BF2 drøftes i forummet hver uge op til selve eventet
* Der udpeges 1-2 BF2 admins, der får kontrol over serveren og deres configs til disse "sær-events"

?
Logget

Keep It Simple.
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #11 Dato: 14. August '08 kl. 18:20 »

Jeg synes da det er en fin idé med en fast ugedag til BF2, og så måske veksle (som nu, hver 6. dag) mellem UT 2004 og UT3 (håber det køre med patch 1.3)...

Sidder nu så og håber at der evt. kan blive plads på serveren til lidt Crysis... måske også en fast ugedag (ikke samme dag som BF2)... Blot et håb!  Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Grandt
Flyboy From Hell
Minecraft Admin
WanParty Medlem
*****
Offline Offline

Beskeder: 972



« Svar #12 Dato: 14. August '08 kl. 18:23 »

Men hvis den generelle holdning er, at UT3 ikke er værd at bruge tid på, så synes jeg vi skal droppe det, eller i hvert fald finde på et bedre system til at afgøre, hvor ofte vi spiller de 3 spil end "mindre UT3, mere BF2".

Ja den generelle holdning er vel at UT3 1.2 skodder, men glæder mig da til at prøve 1.3...  Blink
Logget

Member of Flyboys From Hell(tm)
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #13 Dato: 17. August '08 kl. 16:39 »

- Flere BF2 online sessions, hvis vi kommer i situationer hvor vi enten ikke er nok til at lave 2 (ordenlige) hold - hvorfor så ikke finde en public server (med even teams 0) og få gang i de squads som vi åbenbart allesammen tørster efter - med en god flok [WNPT]-spillere burde vi kunne rykke de fleste ikke organiserede servere rundt med ringen.

Og apropos servere uden team autobalance, så er her en søgning på game-monitor.com efter relevante servere, som er ranked, public, autobalance=0, med 4 slots eller flere ledige.

Logget

Keep It Simple.
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #14 Dato: 17. August '08 kl. 20:28 »

UUuhh, TV2 Norge serverne... dem har jeg godt nok grindet igennem da jeg stadig var 100% BF2 gamer.

Det er faktisk nogle ganske glimrende servere, med ok modne spillere og der er som regel en server med hver map og desuden tema baserede servere (e.g. infantry baserede).
Logget

Spiller lige nu:
MiniLazyboy
WanParty Medlem
***
Offline Offline

Beskeder: 57



WWW
« Svar #15 Dato: 18. August '08 kl. 10:02 »

Plejer at spille på HBD Ghost Town serveren, den er efter signe ranked som nr 1 server ( Spørgsmålstegn )
Plejer at være en 5-10 pladser ledige, og der er sku gang i den.

Ellers
 
UUuhh, TV2 Norge serverne... dem har jeg godt nok grindet igennem da jeg stadig var 100% BF2 gamer.

Det er faktisk nogle ganske glimrende servere, med ok modne spillere og der er som regel en server med hver map og desuden tema baserede servere (e.g. infantry baserede).


Er også meget gode.

Ellers igen, Gotland Uni serverene plejer også at være pew pew  Blink
Logget

Member of Apache Longbow Squad from Hell.
Also Known As [WPDK] Hardkilzor
HBD Ghost Town Addict <3
https://bf2s.com/player/122732947/
Lazyboy
WanParty Medlem
**
Offline Offline

Beskeder: 33



WWW
« Svar #16 Dato: 19. August '08 kl. 16:10 »

Tak til alle for en positiv opfølgning på mit indlæg !!    Smiley Smiley

Lazyboy
Logget

NZXT APOLLO Sort - CoolerMaster Real Power M850 Modular PSU - ASUS P5N32-E SLI AiLifestyle Series - 2X ASUS EN8800GTS/HTDP/SLI-  Core 2 Duo E6700 3,0 GHz - 8Gb Corsair XMS2 Dominator -  WD Raptor WD1500ADFD 150 GB - DVD Samsung SH-S183A - ViewSonic VX2245wm Blank piano sort - Microsoft Windows Vista Home Premium (Dansk) 64 Bit. - Logitech Extreme 3D Pro - Logitech G15 Gaming Keyboard (Dansk).
Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!