Wanparty.dk

Wanparty.dk

14. Maj '24 kl. 09:21*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: fast ip  (Læst 3744 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
bestefar345
Gæst
« Dato: 21. September '07 kl. 09:32 »

Hej
Geddeth du har fast ip adresse til serverne er det en fordel, er der ikke ulemper med fast ip adresse her tænker jeg på spam, hakker angreb, endvidere så kan du jo også spores hvis du besøger lidt uartige sider.
Er der nogle af jer andre der sider inde med viden om dette så kom med det.
Venlig hilsen bestefarjavascript:void(0);
Grin
Logget
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #1 Dato: 22. September '07 kl. 10:28 »

Jeg vil sige at det er en nødvendighed, hvis man kører sin egen server (spilserver, webserver, mailserver, osv.). Fast IP har ikke nogen større betydning for spammails, det får jeg uanset hvad. Men jeg har naturligvis et godt spamfilter, så der slipper kun nogle få igennem. Hackere er jeg heller ikke så bekymret for, fordi min server bare er en lille fisk i havet - der er ikke noget særligt at vinde ved at hacke mig. Men det kan da sikkert lade sig gøre, hvis man er lidt snedig Blink

Det med at bliver sporet, det kan lige så vel lade sig gøre med en dynamisk IP. Din udbyder kan på ethvert tidspunkt se, om det var *dig* der besøgte den dér side eller hackede den dér server, fordi de kan se, hvilken IP-adresse du havde på et givent tidspunkt. Så det generer mig heller ikke.
Logget

Keep It Simple.
Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!