Wanparty.dk

Wanparty.dk

3. Maj '24 kl. 12:58*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Terraria Review  (Læst 8053 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Dato: 25. Maj '11 kl. 12:25 »

Så kunne jeg ikke holde ud at se på TotalBiscuit og andre af mine faste YouTube kanaler lege med denne titel, og er nu oprettet på Steam og små 80,- kroner fattigere (dejavu fra hvordan jeg startede med Minecraft Humørgrin).

Og efter små 24 timer med spillet, og fordommen omkring at det "bare" var en 2d klon er Minecraft, må jeg sige at det faktisk er en titel der holder sig selv oppe - på trods af de åbenlyse sammenfald.

Lighederne:
- Du skal lave et shelter inden den første nat, ellers dør du (igen og igen og igen...).
- Din første nat foregår vertikalt. Du graver og graver indtil det igen er sikkert at komme udenfor dit shelter og hente mere træ og dræbe mobs (mobs skal dog dræbes for fakler i denne titel).
- Med bedre ore kommer bedre udstyr.
- Med bedre udstyr & byggematerialer kommer der større/sjovere bygninger.

Største ændringer:
- Når du dør (og det gør du) så mister du ikke alle dine ting, men istedet koster det xx antal penge (som man tjener ved at slå mobs ihjel, finde skatte og sælge gems hos vendors som flytter ind i takt med at dit hus bliver større og du opfylder visse krav).
Du kan ligesom materialer/udstyr ligge penge i dine chests, så du ikke mister dem.
- Dit gear har ingen durability, så den hakke og økse man starter med holder indtil man smider den væk (pas på med det, VIRKELIG!).
Der er VIRKELIG langt imellem "guldet", og selv med en solid bygning med 3 NPC'er er det stadig 'omgomg'-øjeblikke når jeg bare finder en copper-vein (Iron giver pt. samme "kilden" som en stor diamond ore gjorde i starten i Minecraft). Og da der er en ret linær begyndelse med at du skal bruge iron til anvil og lign. i starten går der noget tid med begynder redskaberne/våbene (uden durability giver det dog stadig en helt vidunderlig følelse når man endelig kan opgradere et af de mange redskaber til et større/hurtigere/kraftigere version.
- I stedet for at kun gemme verdenen, gemmer man også sin character - dvs. at den character man har kan man genbruge i nye verdener enten i SP eller MP. Og takket være en af NPC'erne og hans "Piggy bank" (koster 1g ~ hver mob dropper et par copper) kan du enddog gemme udstyr som kun du kan bruge (chests kan bruges af alle ligesom i MC).
- Udstyr.... og MEGET af det. Alt ligefra Grappling hooks, håndvåben til rocketboots kan skaffes i denne titel.
- Monstre. Ja de kommer frem når det er nat, men ellers er det også slut med lighederne. For at blive 100% monsterfrit skal du fjerne bagvægene (2d) og sætte nye op og sikre med døre..... lige indtil nætterne hvor det er Blood Moon nætter hvor zombier kan åbne døre.
Nede i dine miner er det en evig kamp med små sikringer og angribende slim klatter, så visse-lulle-land som i Minecraft eksisterer ikke (jeg har i hvert fald stadig zombier rendende nede i mine miner når det er Blood Moon nætter.
- Bosser og Dungeons.
Yeps, der er bosser i denne titel. PvE aspektet i denne titel er milevidt fra hvad Minecraft har leveret andet end de første par nætter i de mørke grotter hvor pile var få og gearet utilstrækkeligt.

Overall:
Jeg har spillet det det meste af aftenen i går, og selvom mit hus er stort og undergrunden under det er et gigantisk virvar af gange så er det stadig ren eurofi når jeg render ind i de iron eller bedre (har fundet guld og sølv én gang!!). Og med det udstyr som jeg har set i videoerne på YouTube er der mange....MANGE....timer i denne titel endnu (hvis man ikke går kold inden).
At det er min karakter jeg gemmer istedet for min verden er også nice, hvilket (måske) gør at jeg ikke går kold hvis jeg skal starte forfra igen ligesom da min originale SP verden gik tabt.

Ser man bort fra 2d og de fra Minecraft genkendelige aspekter så er dette her helt sikkert en titel der er de 80,- værd.

Hvis der er nogen der har overskudet (begge slags) og kunne tænke sig at prøve at lege med så skriv gerne  Smiley
Logget

Spiller lige nu:
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #1 Dato: 26. Maj '11 kl. 21:38 »

48 timers update:

48 timer inde og stadig fuldt igang både udaf og ikke mindst ned af.
Jeg er begyndt at have styr på iron/silver og gold, og har fået lavet både grappling hook, ur og dybdemåler og igen lavet en meget stor (syntes jeg selv) mineskakt med tilhørende grene (2d branch mine).
Jeg er ikke i NÆRHEDEN af alle high gadgets endnu, da disse kræver at man går i gang med noget lidt mere hardcore PvE end jeg pt. magter, så der er dage endnu med udforskning.

Jeg fandt en World Viewer og lavede et kort over mit map tidligere, og nu hvor jeg har set hvor lille og ubetydelig mine 48 timer er er jeg næsten grædefærdig  Græder



Det er mit spawn/hus lige i midten (ved det hvide s hvis man kan se det i fuld størrelse).
Fordi nok syntes jeg, at jeg havde gravet mig "ret langt" ned - men et kort blik (!!!) på kortet fortæller mig at jeg ikke engang er halvvejs nede i undergrunden endnu.
Og mine horisontale udforskninger (i begge retninger) er nærmest grinagtige da jeg kun har snuset til de to tætteste områder med 'Corruption' (lille skakter på kortet), hvilket lader i hvert 1/4 i hver retning uudforsket (hvilket også er lig med HELE undergrunden under dette).
Og jo...dette er et LILLE map (tror jeg starter et stort bare for at se størrelsen)  Humørgrin.

Så jo, der er rigeligt med timer tilbage i denne lille klon/perle for mig (poster sejrs billeder når jeg har nedlagt min første summon world boss  Cool

Edit:
Det store grønne område imod Vest er en underjordisk jungle biodome, og den lille grotte imod øst er kortets dungeon biodome med masser af PvE og treasures.
Nederst er lava området med ekstra svære mobs og ekstra beløninger (som jeg troede at jeg var tæt på  støt).
De flyvende øer (som jeg nu ved hvor ligger) er nu også blevet spottet og er derfor også på programmet de næste par dage med deres godter som belønning.

Edit 2:
W..o....w....
Prøvede lige at lave et Large map til sammenligning. Det er svært at forstå størelsesforskellen uden at have prøvet at løbe i det og set hvor lang tid a til b tager, men hvis pixel antallet er noget gå efter er det dobbelt så højt og dobbelt så bredt (4200x1200 vs 8400x2400 pixels), og det lille tårn jeg lige biksede sammen kunne knapt ses.
Der var desuden dobbelt op på flyvende øer og corruption områder. Ligesom at både kortets dungeon og underground jungle biodome var meget større.
Absolut ikke et SP map  Humørgrin

« Sidste ændring: 26. Maj '11 kl. 21:56 af KenZoe » Logget

Spiller lige nu:
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #2 Dato: 30. Oktober '11 kl. 13:52 »

Steam har -50% indtil i morgen på denne lille perle btw.  Cool
Logget

Spiller lige nu:
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #3 Dato: 23. Februar '12 kl. 14:39 »

/anmoder om et minuts stilhed for en falden kammerat  Græder

https://www.terrariaonline.com/threads/my-fellow-terrarians.81455/

.
.
.
.
/hvisker 57....58....59....60

Jeg kan dog godt se, at det ikke er en titel som man arbejder videre med og smider store gratis content-patches til på halv-årligt basis som de har gjort siden dets release, det er trods alt en titel som i de billigste uger solgte til under 15,- DKR på Steam.
Men hvor er det dog alligevel en sorgens dag med ovenstående udmelding.....

Nu bliver det så til gengæld spændende hvad der sker når (hvis) de åbner for bruger-mods, ligesom Minecraft har understøttet siden betaen.

Logget

Spiller lige nu:
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #4 Dato: 24. Februar '12 kl. 09:42 »

/anmoder om et minuts stilhed for en falden kammerat  Græder


Må jeg kondolere. RIP.
Logget
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #5 Dato: 25. Februar '12 kl. 23:12 »

/anmoder om et minuts stilhed for en falden kammerat  Græder


BWAAAHHAAAAHAA  Grin  Grin Det vil aldrig ske for Minecra- .. oh wait. NM.  Rullende øjne
Logget

Keep It Simple.
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Svar #6 Dato: 6. Marts '12 kl. 21:18 »

Som en fuld phoenix (!), skal den genopstå fra asken;

Reborn Mod - First Trailer Terraria HERO

\m/ Cool
Logget

Spiller lige nu:
Kaninus
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 163


Nørd?!? Tja, hvorfor ikke :)


« Svar #7 Dato: 7. Marts '12 kl. 10:06 »

Så bukkede jeg under.

Nu er det købt, så må vi jo se om det er så fantastisk som du siger  Grin
Logget
Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!