Wanparty.dk

Wanparty.dk

8. Maj '24 kl. 09:18*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Episk Tim Sweeney-interview  (Læst 6064 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Dato: 26. Maj '09 kl. 15:25 »

Gamasutra har et ypperligt 10-siders interview med Tim Sweeney, stifteren af Epic. Uagtet hvad man synes om UT3 og deres licensering af Unreal Engine, så kan man ikke benægte deres nuværende success med GoW og UE3-baserede spil - især i konsolverdenen. Men specielt Tims overvejelser fra 80'erne og 90'erne er spændende læsning, hvis man har 20-30 minutter at slå ihjel:

https://www.gamasutra.com/view/feature/4035/from_the_past_to_the_future_tim_.php

 Grin
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #1 Dato: 26. Maj '09 kl. 18:59 »

Uagtet hvad man synes om UT3 og deres licensering af Unreal Engine, så kan man ikke benægte deres nuværende success med GoW og UE3-baserede spil - især i konsolverdenen.
Skal vi ikke bare sige KUN i konsolverdenen? Vred
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #2 Dato: 26. Maj '09 kl. 22:31 »

Uagtet hvad man synes om UT3 og deres licensering af Unreal Engine, så kan man ikke benægte deres nuværende success med GoW og UE3-baserede spil - især i konsolverdenen.
Skal vi ikke bare sige KUN i konsolverdenen? Vred

Ahem ... har du prøvet nogen UE3-baserede spil til PC, udover UT3? GoW til PC har faktisk fået næsten lige så gode anmeldelser som konsolversionen, og derudover kan jeg nævne i flæng:

  • Rainbow Six Vegas
  • Mirror's Edge
  • Brothers in Arms: Hell's Highway
  • Mass Effect
  • Stranglehold (vældigt underholdende)
  • BioShock ffs! Rullende øjne

Naturligvis skal der meget mere end en god 3D-engine til at lave et fedt spil (jeg tror Leisure Suit Larry: Box Office Bust er en god indikation af, hvor galt det kan gå til trods for at de brugte UE3) - men alle de ovennævnte spil har generelt fået gode anmeldelser, og de er alle ude til PC. Batman: Arkham Asylum som kommer senere på året skulle i øvrigt også være cool.
Så selvom der er mange meninger om UT3 (i hvert fald før patch 2.1), så kan man altså ikke benægte at de klarer sig godt på mange andre felter...
Logget

Keep It Simple.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #3 Dato: 6. Juni '09 kl. 16:54 »

Her vil jeg lige påpege at i hvert fald GoW, Mirror's Edge og Mass Effect er console ports.

Hvad angår GoW, så er det uden sammenligning den mest elendige console port jeg nogensinde har prøvet. Jeg afinstallerede det igen efter 20 minutter. Det var som at gå i krig med benene bundet sammen og den ene arm i en slynge, eller måske snarere som at spille Table Hockey. Det kan godt være det er synd for konsolspillerne at de ikke kan styre et FPS ordentligt med en controller, men hvorfor skal PC folket, som GODT kan styre et FPS, underlægges de samme latterlige bevægelsesbegrænsninger som konsol folket?
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!