Wanparty.dk

Wanparty.dk

17. Maj '24 kl. 04:48*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: StrangeLove Redeemeren - En introduktion  (Læst 4039 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Dato: 12. November '06 kl. 22:31 »

Jeg regner med at vi holder i hvert fald én "prøverunde" med StrangeLove (SLV) mutatoren før vi for alvor slår os løs. Alligevel synes jeg måske at det er på sin plads med en kort introduktion til StrangeLove Redeemeren og hvordan den fungerer.

Som det fremgår af videoen har vi her at gøre med en Redeemer, som ikke bare lader dig styre missilet på secondary fire, men lader dig ride på det. Her følger en kort gennemgang af SLV'ens funktioner.

Primary fire: Fungerer som den almindelige Redeemer, og affyrer altså bare missilet ligeud efter sigtekornet.

Secondary fire: Fyrer et missil af efter sigtekornet og placerer dig overskrævs på det. Du kan nu styre missilet. Kontrollerne er som følger:

  • Mus: Almindelig styring
  • Frem/tilbage: Gas op/ned
  • Jump/Use: Hop af
  • Crouch: Toggle free-fire mode
  • Primary fire: Afterburner
  • Secondary fire: Sæt armeringsniveau

Der er 3 armeringsniveauer, Armed, Unarmed og Auto.
Ved Armed detonerer missilet når det kolliderer med noget andet.
Ved Unarmed fungerer missilet som ethvert andet vehicle, bortset fra at man ikke kommer til skade når det eksploderer (hvis man støder ind i for mange ting). Missilet har kun 50 hit points, så man kan ikke støde ind i ret meget før det går i stykker.
Ved Auto detonerer missilet ikke hvis du stadig er ombord når det kolliderer med noget, men hvis du hopper af det bliver det armeret, og detonerer derefter første gang det rammer noget.

I free-fire mode kan man dreje sig omkring og skyde med sit secondary weapon, men pas på: imens du skyder vildt omkring dig, fortsætter missilet i samme retning som da du slog free-fire mode til, så sørg for at pege det væk fra eventuelle forhindringer inden du slår det til.

Alle har det samme secondary weapon, og alle starter med det våben. SLV'en er så det eneste våben man kan samle op, og de eneste ammo pickups der er er til dit secondary weapon. Du kan således kun få mere ammo til SLV'en ved at samle flere SLV'er op. Hver SLV indeholder 3 missiler fra starten, men den kan indeholde... mange. Jeg ved ikke hvor mange, men mit bedste gæt er omkring 150. Chancerne for at du overlever længe nok til at affyre 150 SLV missiler er ikke store, så det skulle være rigeligt. Selve SLV'erne respawner ret hurtigt, ca. 5 sekunder vil jeg skyde på.

Og apropos skyde på, så er her et godt råd: Når det våben man render rundt med affyrer små taktiske atommissiler, og en modstander pludselig kommer rundt om et hjørne, så er det meget farligt at følge sin første impuls og trykke aftrækkeren i bund... Tunge

Endnu en lille finurlighed ved SLV missilerne: de fungerer principielt ligesom vehicles, og det vil sige at de selv korrigerer for små ændringer i landskabet. Hvis man således fyrer SLV'en af mod en bakke som ikke er for stejl, så vil missilet, når det når bakken, ikke støde ind i den, men derimod flyve over bakken lige over jordhøjde. Grundlæggende skal man have i baghovedet at hvis ikke en Manta ville støde ind i en ting, så vil SLV'en det heller ikke.

Nu kan jeg ikke komme i tanke om flere detaljer om SLV'ens funktioner, så vel mødt til en gang ekstrem SLV-combat på tirsdag Grin
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!