Wanparty.dk

Wanparty.dk

17. Maj '24 kl. 04:58*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: tunop  (Læst 5955 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
bestefar345
Gæst
« Dato: 17. Marts '07 kl. 22:25 »

Hej
nu har jeg lige gen installeret ut 2004 og synes det går lidt for langsomt, kan man gøre noget?hvordan for jeg maskineriet til at fare der ud af. har i nogle ideer så kom med dem.
Da jeg bruger briller kører kun med jeg med  1024*768 for bedre at kunne se det hele uden at skulle flytte hovedet for meget, så kan jeg også se teamspeak ved siden ad.
Kom med det hvis i har nogle ideer eller teorier, tit og ofte skal der ikke meget til for at gøre forskellen.

Venlig hilsen bestefar
Logget
bestefar345
Gæst
« Svar #1 Dato: 19. Marts '07 kl. 12:58 »

Hej igen

Mit problem stammer fra tdc, de har sat min hastighed ned uden at meddele det, det er noget lort.
Det er at håbe at de snart for styr på det, det er ikke 2 måneder siden at jeg havde besøg af en teknikker.

De rigtige museindstillinger kan give lidt
de funktioner man ikke bruger i spillet kan man deaktivere

så er det pc en, ikke flere kørende programmer en højst nødvendigt, et godt program til at hjælpe med at optimere pc en er tunup som kan prøves i 30 dage gratis,programet kan også optimere din internet forbindelse, 1. gang jeg brugte det gav det 30% højere hastighed.

geddeth du kan bevæge dig meget hurtig på banen, det er sådan at dine støvler brænder, hvordan bærer du dig af?
speedman du må da også have nogle bud eller teorier.

venlig hilsen bestefar345

Logget
Geddeth
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 1.091



« Svar #2 Dato: 20. Marts '07 kl. 09:38 »

Ja, der er sikkert mange gode tips til at optimere sin maskine, men jeg kan jo prøve at komme med de tricks, jeg selv bruger (selvom du allerede har nævnt nogle).

* Luk alle programmer, du ikke bruger - også i systembakken (nederst til højre i Windows)
* Hvis man er modig, kan man starte Joblisten og kontrollere og der kører nogen overflødige processer - det kræver at man slår samtlige procesnavne op på nettet for at se hvad de gør, så man ikke lukker nogen kritiske processer ned (okay, det er småfarligt .. )
* Defragmenter harddisken - kræver ca. 20% fri diskplads. Brug Windows Diskdefragmentering (i Start menuen under Systemværktøjer) til at optimere din harddisks ydeevne. Ellers er UltimateDefrag også god, men den koster penge.
* Derudover kan man jo atid sætte opløsningen i UT2004 ned, og skrue ned for effekterne. Generelt kræver UT2004 dog ikke meget med en moderne PC'er. Jeg har et ATI X700 Pro grafikkort, og kan alligevel køre UT2004 med alt på max ("Holy Shit"-settings) uden at opleve grafik-lag

Men man skal også skelne mellem grafik-lag og netværks-lag. Grafik-lag optræder, hvis grafikkortet ikke kan vise grafikken hurtigt nok (og så kan man skrue ned for grafikindstillingerne for at afhjælpe det), og viser sig ved, at alting på banen vises "i hak" - dvs at i stedet for at alting er flydende ligesom i en film (dvs. en framerate på over 30 pr. sek), så vises der måske 15 per sek. og det hele hakker. I spillet kan man trykke på konsol-tasten ('½', ved siden af 1-tallet) og skrive "stat fps", så burde der vist vise sig en real-time framerate tæller mens man spiller.

Netværkslag optræder ved, at ens PC'er ikke kan få oplysninger om, hvor de andre spillere er hurtigt nok, og det betyder, at andre spillere hopper rundt på banen som om deres teleporter stod på Random. Men resten af grafikken på banen kører helt flydende, som den skal. Årsagen kan så enten være serverens netværksforbindelse, der er rådden eller det kan være ens egen. Det viser sig oftest ved, at ens ping-tid til serveren er elendig (dvs. 100+). Desværre kan man i UT2004 ikke selv se sin ping-tid til serveren (mig bekendt), det skal man have andre til.

Andre, der har kommentarer?
Logget

Keep It Simple.
Dr. Phil
UT Admin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 33


« Svar #3 Dato: 20. Marts '07 kl. 14:22 »

Bare lige FYI så kan menneskets øje ikke opfatte mere end 24 fps
Jeg har vedlagt lidt info om hvordan man evt. kan forbedre performance på spillet. Det kan også være driveren til dit grafikkort hvis den er blevet pillet ved i forhold til sidst.
Mht. at løbe rigtig stærkt, så prøv at kigge under Adrenaline powerups på speed.

****
UT2004 takes ages to load a level :  

Preload Skin option can be the cause:

Having this set to the default option often increases load times by a lot, even with 1 GB of RAM sometimes it is worth disabling it.


The checkbox should be without a cross.

Defragmenting after install also helps.




Making UT2004 run faster:

Disabling reduce mouse lag gives a massive FPS boost, it is worth doing if you feel there is no difference in gameplay other than a higher FPS.

Weather Effects can be disabled (this helps alot to increase FPS)

Fog distance in the 'Display' tab can be reduced. Doing these thing's wont alter image quality much but you will notice a performance increase.

Decal stay, Physics Detail and Dynamic Mesh LOD can be set to Low.

Character Shadows can be set to None or Blob , this also helps alot to gain extra FPS.

Chracter Detail does not have to be set to the highest value, it drains system performance and is not needed, I set mine to 'Normal'. As long as Texture Detail, World Detail, Resolution, AA and AF are set quite high, the game will look good. For people with poor graphics cards it is worth disabling Anti Alising, this will be in your drivers options (read through graphics card manual) .

I do not sugguest using bright skins to increase performance, you will get to reliant on them and at the moment they are a clientside hack, which means anyone who is not running them does not see you as well as you see them. Wait for a proper bright skin mutator to come out.

I wrote a .bat file in notepad (which kills programs while UT2004 is running and they open again when it is closed). To do this open up notepad and write


Code:
taskkill /F /IM explorer.exe
taskkill /F /IM type32.exe

start /wait C:\games\UT2004\System\UT2004.exe

start C:\Windows\explorer.exe
start C:\Games\UT2004\System\type32Type32 doesn't need to be used when I play, it is a driver program for my keyboard. Some people won't have it so don't add it if so. Edit the file directory , some people don't install their games to a C:\games folder. When you have done this you can save as a .bat in the UT folder, now make a shortcut of it and place it where you want. You can then change the icon of the shortcut (right click > properties etc). Now when you double click the shortcut it will kill explorer and whatever programs you have asked to be killed. When you exit UT2004, explorer will come back.

Typing 'preferences' in UT's console will allow you to alter the configuration of the game, this is usefull if you want to disable certain things.

*****

ADRENALINE POWERUPS   
Once you have collected 100 points of adrenaline, you can perform one of six moves that last until your adrenaline wears down. These moves are performed by pressing a series of keys in order. The commands listed are used with the default control scheme.

Speed
This power up increases your movement speed, allowing you to run at twice the speed.
Command: W, W, W, W

Regenerate
This power up replenishes your health every second by five points. If you manage to reach 199 health, it will begin adding to your armor count. If you manage to reach 150 armor, it will stop until you lose health/armor, or until your adrenaline runs out.
Command: S, S, S, S

Invisibility
This power up renders you invisible. While enemies at a distance cannot see you, those who are right next to you will be able to make out a faint a outline of your character, like a watermark. Don’t rely on it completely.
Command: A, A, D, D

Berserk
This power up increases the damage you cause. It works like a Double Damage power up. Combine both the Double Damage and this ability for one hell of a destructive rampage.
Command: W, W, S, S

Camouflage
This power up blends your character into foliage and rocks, making you harder to see. This can only be activated if the Bonus Combos mutator is enabled.
Command: D, D, D, D

Pint-Size
This power up turns your character into a tiny player, making you harder to hit for the duration. This can only be activated if the Bonus Combos mutator is enabled.
Command: A, A, A, A
 


« Sidste ændring: 20. Marts '07 kl. 23:14 af Dr. Phil » Logget

bestefar345
Gæst
« Svar #4 Dato: 21. Marts '07 kl. 11:08 »

Hej igen

jeg vil lige sige tak for hjælpen, efter det i skriver kan jeg forstå at det har noget med netforbindelsen at gøre, for den gamle pc jeg har kan også køre fuld opløsning med alt i top.
den funktion du snakker om Geddeth med tasten ½ "stat fps" fungere ikke hos mig; men det kan være fordi jeg har installeret en special edition af ut.
I special editionen følger der en ekstra dvd med forskelige ting man kan lave feks.,biler, er der nogle der interesseret i denne dvd, så kan jeg sende den, da mine evner rækker ikke der.

med venlig hilsen bestefar 345
Logget
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #5 Dato: 22. Marts '07 kl. 14:42 »

I special editionen følger der en ekstra dvd med forskelige ting man kan lave feks.,biler, er der nogle der interesseret i denne dvd, så kan jeg sende den, da mine evner rækker ikke der.

Er det en speciel udvikler udgave? For så er jeg meget interesseret. Jeg er lige begyndt at kode mutators og den slags selv, så en DVD fra Epic med udvikler tools ville være særdeles velkommen Grin
Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


bestefar345
Gæst
« Svar #6 Dato: 22. Marts '07 kl. 17:46 »

Hej wishbone det er denne DVD fra EPIC, så mail mig din adresse så sender jeg dig den.

Venlig hilsen bestefar345
Logget
Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!