Wanparty.dk

Wanparty.dk

26. April '24 kl. 09:08*
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
 
   Forum   Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: "The Portrait of a Gamer", by Henry James  (Læst 7886 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
KenZoe
Minecraft Admin
WanParty Medlem
****
Offline Offline

Beskeder: 194


WanParty Ex-Admin


« Dato: 3. April '13 kl. 06:15 »

Hej Wanfest,

Jeg savner jer og kan lide at se mig selv på skrift.
Så nu slår jeg to fluer og begynder at snakke spil, dagligdag og mit 'kører-på-tredivte-år'-gaming liv.

Uge 14 - Onsdag d. 3. april.
I dag markerer min længste (og forhåbeligt sidste) pause fra WoW. Hele fem måneder har Blizzards drop hængt løst fra stativet uden at kunne finde plads i min arm!!



But 'Why u no Minecraft?'.jpg
Tjoh, jeg stoppede med at lege MC fordi med Tekkit (som var fantastisk), så var det som om, at MINE-craft delen hurtigt forsvandt, når man ikke længere på nogen måde var afhængig af mining  Sørgelig
En condenser og en eternal machine og pludselig var man ikke engang afhængig af quarries.
Og jo, jeg er fuldt ud klar over at meget af "end-game" er/var (næsten!) uopnåeligt uden en sådan maskine - og hvis det ligger op til det, hvorfor så ikke bruge det?
Det virkede bare - for mig - som en ikke aktiv /give, og vær ærlige: Hvad skete der egentlig med Tekkit serveren efter folk blev "gearet op"?  Rullende øjne
Har vi nogensinde fuldført at komme til Ender Dragon (i WP regi?)  Græder
Tror bare jeg jeg er/var til grave, udforske og survival delen tbqh.

/queue YOGSCAST: Diggy Diggy Hole Animation

Men uden det, hvad bedriver man så tiden med?
Man kan vel sige at jeg er imellem-titler-casual-gamer lige i øjeblikket. Med eksamenerne mindre end 1½ måned væk er det vel også fint nok.

Jeg blev færdig med SC2: Heart of the Swarm kampagnen efter en lille uge og har siden leget med (SP) achievements og den meget fine replay value som Blizzard fik proppet ind i titlen.

Jeg fulgte udviklingen (more like indviklingen, amirite??  Forseglede læber) af Sim City tæt, men valgte klogt nok at skippe det med dets DMR/Always Online helvede.
Virkelig årets skuffelse for mit vedkommende  Græder

Så har jeg samlet Dungeon Defender op igen efter en laaang pause, imens jeg følger udviklingen af forskellige indie titler (heriblandt Dungeon Defender 2!).
Dungeon Defenders 2 - There's a bit of DotA in your dungeon - PAX East 2013
Dungeon Defender 2
Så hvis nogen vil lege lidt med igen (puffer Karina)  Blink

Ting jeg holder øje med:
https://wollay.blogspot.dk/ Omtalt her på WP andetsted, og det virker som en evighed siden der er kommet nyt om denne ... "quaint" (underligt ikke at kunne finde et passende dansk ord  Spørgsmålstegn) titel.

Dota 2
Jeg "tør" ikke rigtig begynde på MP - da mine erfaringer med Dota og dets community var "anderledes".
Jeg ser overraskende mange videoer når jeg har 20+ minutter hvor der bare skal køre noget i baggrunden som jeg on/off kan følge med i.
Tror bare jeg mangler en lege kammerat til det tbh.

Well, that's it for now. Mere om mig - mig og mig (!) i næste uge.

/puts 40 quarters into Wanparty.dk


Logget

Spiller lige nu:
Wishbone
Übergamer wannabe
Superadmin
WanParty Medlem
*
Offline Offline

Beskeder: 844


"Maybe if we build a giant, wooden badger..."


« Svar #1 Dato: 5. April '13 kl. 12:36 »

But 'Why u no Minecraft?'.jpg
Tjoh, jeg stoppede med at lege MC fordi med Tekkit (som var fantastisk), så var det som om, at MINE-craft delen hurtigt forsvandt, når man ikke længere på nogen måde var afhængig af mining  Sørgelig
En condenser og en eternal machine og pludselig var man ikke engang afhængig af quarries.
Og jo, jeg er fuldt ud klar over at meget af "end-game" er/var (næsten!) uopnåeligt uden en sådan maskine - og hvis det ligger op til det, hvorfor så ikke bruge det?
Det virkede bare - for mig - som en ikke aktiv /give, og vær ærlige: Hvad skete der egentlig med Tekkit serveren efter folk blev "gearet op"?  Rullende øjne
Har vi nogensinde fuldført at komme til Ender Dragon (i WP regi?)  Græder
Tror bare jeg jeg er/var til grave, udforske og survival delen tbqh.
Jeg er sådan set enig i at Equivalent Exchange i virkeligheden ødelagde Tekkit. Problemet er naturligvis, som du også er inde på, at de avancerede ting er så komplicerede at producere og kræver så mange ressourcer, at man ikke rigtig har noget valg, hvis man gerne vil lege med dem. Alternativet er at bruge creative mode til de ting, hvilket måske kunne være en løsning.

På den anden side er Tekkit selv også døende. Et af problemerne med Tekkit (som jeg først er blevet klar over et godt stykke tid efter vi var begyndt på det) er at folkene bag Tekkit ikke har fået tilladelse til at inkludere alle de mods af dem som har lavet dem. Det betyder også at ophavsfolkene til de forskellige mods ikke rigtig har haft noget incitament til at arbejde på kompatibiliteten med resten af pakken, og i nogle tilfælde ligefrem har tilføjet kode til de nyere versioner af deres mod som bevidst gjorde at de ikke virkede med Tekkit (dette er grunden til at Forestry mod'et blev fjernet fra Tekkit på et tidspunkt).

Til gengæld er der en klar arvtager til Tekkits trone. Feed The Beast er en launcher ligesom Tekkits. Den fungerer på samme måde. Man kan vælge mellem forskellige mod packs og installationerne påvirker hverken hinanden eller éns Vanilla Minecraft installation. FTB har dog en klar fordel fremfor Tekkit: de har tilladelse fra ophavsfolkene til alle mods den indeholder, hvilket betyder flere updates og bedre kompatibilitet.

Jeg spiller i øjeblikket med den modpack som hedder YogCraft (custom pack lavet til YogsCast efter de droppede Tekkit til fordel for FTB). Den svarer næsten til Tekkit, idét den indeholder både BuildCraft, IndustrialCraft og RedPower, men ikke Equivalent Exchange, så man er nødt til at mine efter sine ressourcer. Til gengæld indeholder den Forestry og ThaumCraft, som begge tilføjer nogle ret interessante ting. Jeg følger med i Yogcasts Minecraft videoer, så jeg foretrækker at bruge samme pakke som de gør, sådan at hvis jeg ser noget cool i en af deres videoer er jeg sikker på at jeg selv kan prøve det.

Jeg har overvejet at foreslå at vi skulle lave en FTB server, men har tøvet eftersom Tekkit (som jeg også foreslog) ligesom løb ud i sandet. Jeg synes dog det kunne være cool, og "manglen" på Equivalent Exchange vil formodentlig også opfordre mere til samarbejde end Tekkit gjorde. Det ville igen give mening med et fælles lager, ligesom i de "gode gamle dage", og der er mange projekter man med fordel kunne hjælpes ad med.

Edit:
Efter at have undersøgt sagen kan jeg konstatere at Equivalent Exchange ER med, men hvor Tekkit indeholdt EE2 er dette her EE3, som er ændret så meget at der reelt er tale om et helt andet mod. Alle de ting som gjorde EE2 for nemt (collectors, condensers, red matter, etc.) er blevet fjernet, så man får ikke længere noget foræret.
« Sidste ændring: 5. April '13 kl. 13:06 af Wishbone » Logget

Nothing travels faster than light, with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
   - Douglas Adams


Sider: [1]
  Udskriv  
 
Gå til:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!